Kerrataanpa vielä laajemmassa perspektiivissä, että eikös Suomella ole 4 maailmanmestaruutta jääkiekossa...? Eikös noiden joukkueiden kapteenit olleet Ojanen, Jutila, Petriläinen ja Mäntylä? Tapparan kapteeneiksi ei siis ole syytä huolia ihan ketä tahansa, koska tuo henkilö kantaa vastuullaan myös maajoukkueen menestymisen!
3 ekaa noista ovat Tapparan edustusjoukkueessa jo kapteenin paitaa kantaneet ja 2 ekaa myös varmasti Hakametsästä kattopaikan lunastaneet. Petriläisestä ei tullutkaan uutta jutilaa, mutta Mäntylästä se vielä voisi jossain määrin tulla.
Minulla ei siis ole olemassa ketään muita vaihtoehtoja, jos Tuukka on tarjolla. Junnukapteeni Tapparassa ja maajoukkueessa. Oma kasvatti, joka on vielä nuori ja voisi kantaa tuota vastuuta useamman vuoden. Minulla ei ole mitään tietoa mistään hattuun kilahtamisista, joten mikään ei minulla puhu Tuukkaa vastaan, paljon puolesta.
G on toki perustappara, mutta kun valinnanvaraa on, niin sen verran se raumalaisuus ainakin painaa vaakakuppia miinukselle, että eihän sen puheesta vieläkään kukaan saa selvää. Neuvottele siinä sitten tuomareiden kanssa. Eikä ole välttämättä kovin pitkäaikainenkaan satsaus, tuohon ikään viitaten.