Tänne vain ja äkkiä! Sopii loistavasti Tapparan tämän hetkiseen puolustuskalustoon ja rightilta ampuva puolustaja on aina hyvä satsaus. Meillä on nyt hyvin nippu kasassa, varmoja ukkoja tarpeeksi ja tilaa myös junnuille ottaa se paikka sieltä pelaavasta kokoonpanosta. Uskon vahvasti että joku junnuista Ilvonen, Malkamäki, Turkulainen ottaa paikan joukkueessa ensi kaudella, potentiaalia on hyviksi pakeiksi.
Oman pään varmoja pakkeja on, Halme, Rete, Pentikäinen ja Miska. Toivottavasti Halme ottaa vielä askeleen eteenpäin ja jatkaa samasta mihin playoffeissa jäi, minun mielestäni hän paransi koko ajan loppukautta kohden ja kehittyi varsin perusvarmaksi pakiksi. Atte ja Rete voisi sitä liikettä vaan hioa, niin kerkeää joskus taklaamaankin. Miskahan pelasin viime kaudella hyvän kauden Jypissä ja tällä kaudella toivottavasti nähdään taas tuttu pommikone tutussa paidassa.
Korhonen ja Cook saakin sitten ottaa hyökkäyspään haltuunsa. Molemmat rightin pakkeja niin varmasti joku leftin pakki istutetaan siihen vierelle, Rete pääsee taas yvtä pyörittämään?
Tähän voisi Ilvonen tai Malkamäki mahtua, en tiedä sen tarkemmin, mutta olen pitänyt heitä kohtalaisen kyvykkäinä myös kiekollisena. Kesällä vaan kun jaksavat reenata ja hankkia lihasta luiden ympärille, niin ovet aukeaa liigaan.
Optimisti kun olen, niin uskon että tällä pakistolla päästään melkein samaan suoritukseen kuin viime kaudellakin, ABS oli tietysti uskomaton trio puolustuksessa, mutta kyllä näilläkin päästään lähelle Top10 pakkeja liigassa jos onni suo. Vähän meni koko puolustuksen arviomiseksi Cookin aiheessa, mutta menköön..