Kirjoittaja Aihe: Turvaistuimista  (Luettu 4301 kertaa)

Poissa Dolphin

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 93
    • Profiili
Turvaistuimista
« : Helmikuu 01, 2006, 12:01:11 »
Eli siis, alkaa olemaan ajankohtaista turvaistuimen osto tuolle meitin pienelle Tappara-fanille ja haluaisinkin teidän mielipiteitä erinäisistä istuimista kokoluokasta noin 9-18kg. Kaikenlaisia testejä on lehdet ja netti pullollaan ja joka testissä voittaa eri istuin, joten etsi tässä nyt sitten se meille sopivin. Kriteereinä ovat ennen kaikkea turvallisuus ja istumismukavuus, autolla kun kuljemme todella paljon ja aika pitkiä matkoja kerrallaan. Eli te, joilla kokemusta turvaistuimista on, kiitos jo etukäteen!

Poissa Anikos

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 194
  • Moon oikias
    • Profiili
    • Suomalaiset etunimet
Vs: Turvaistuimista
« Vastaus #1 : Helmikuu 01, 2006, 22:40:50 »
Meillä oli kaukalon jälkeen Akta Graco Cosmic. Saa sekä selkä- että kasvot menosuuntaan, tosin takapenkillä vie selkä menosuuntaan tosi paljon tilaa, saa olla polvet suussa repsikan paikalla, kuskin taakse ei voi kuvitellakaan laittavansa niin päin. On tosi kiva kun saa istuinosaa nostettua niin että istuin on suht makaavassa asennossa. Menee noin 4v asti.
Uskotko ufoihin?
Uskon. Älkääkä kysykö miksi, mä uskon kaikkeen. Jumalaankin. Sehän pelaa Tapparassa numerolla 8.

Poissa Dolphin

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 93
    • Profiili
Vs: Turvaistuimista
« Vastaus #2 : Helmikuu 02, 2006, 09:22:54 »
Kyseistä istuinta käytiin kattomassa ja ens alkuun siihen kans ihastuttiin, mutta sitten kun se eukko alko näyttään, kui se asennetaan, niin lopahti kiinnostus. Me kun joudutaan siirtään sitä mahdollisesti jonkin verran mun ja isännän auton välillä, niin ei houkuta noin monimutkanen vehje. Jossain testissäkin se oli saanu moitteita just vaikeesta asennuksesta ja näin ollen, kun sen saa todella helposti asennettua väärin, niin turvallisuudesta ei oo tietookaan.

Huhuu, olisko kellään Maxi-Cosin istuinta? Kokemuksia?

Poissa tombraider

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 124
    • Profiili
Vs: Turvaistuimista
« Vastaus #3 : Helmikuu 02, 2006, 16:27:22 »
Mää näistä mitään tiedä, mutta Recaro kuulostaa tykiltä. Sopii myös Kimiksen autoon noin niigu imagollisesti.
(niin siis jos sillä on joku kunnon auto, eikä mitään nuhapiippua perhemallia)

Mustalaisilla on myös loistava ja halpa vaihtoehto turvaistuimiin, eli lapsi sylissä ja itse ilman turvavyötä.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 02, 2006, 17:11:32 kirjoittanut tombraider »

Poissa Jerzy

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 146
    • Profiili
Vs: Turvaistuimista
« Vastaus #4 : Helmikuu 02, 2006, 20:22:50 »
Meillä on tytöillä ensin vanhemmalla ja nyt siis nuoremman käytössä Britax Two Way Elite. Istuin on aivan tajuttoman helppo asentaa kummin päin tahansa eikä sen lapsenkaan "asentaminen" istuimeen tuota tuskaa. Lisäksi istuin on todella reilun kokoinen joten siinä on istuinta pitkäksi aikaa esim. mainitsemasi Crago-istuin "hävisi" Tekniikan Maailman testivertailun Britaxille niin asennuksen helppoudessa kuin tilavuudessakin. Jos haetaan huonoja puolia niin pitkien istujien (kuten itse 195cm) taakse istuinta on aika mahdotonta asentaa selkä menosuuntaan johtuen istuimen suuresta koosta. Muistaakseni ainoa asia josta kyseinen istuin ei saanut kiitettävää tulosta kyseisestä vertailusta oli lapsen pään suoja kovissa sivutörmäyksissä. Kannattaa käydä vaikka kirjastosta lainaamassa kyseinen lehti ja sen mukaan alkaa karsia toiset istuimet pois, niitä todella huonojakin on markkinoilla ikävä kyllä tarjolla... Ai niin ja oli jännä kun itse olimme istuinkaupoilla niin myyjä itse suositteli kyseistä istuinta vaikkakin olikin halvempi kuin esim. Graco, jota itsekin olimme ensin kaavailleet ostavamme.

Poissa Anikos

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 194
  • Moon oikias
    • Profiili
    • Suomalaiset etunimet
Vs: Turvaistuimista
« Vastaus #5 : Helmikuu 02, 2006, 23:20:53 »
Hoh, oli paljon helpompo asentaa kuin mä luulin! Se Graco siis. Esikoisella ehdittiin jo kääntää se kasvot menosuuntaan kun sitten siirrettiin se tosikolle, mä aattelin että menee ikä ja terveys ennenku se on paikallaan. Vielä mitä! Joko mä olen niin he**tin fiksu tai se on helppo asentaa. :P Mä veikkaisin jälkimmäistä.
Uskotko ufoihin?
Uskon. Älkääkä kysykö miksi, mä uskon kaikkeen. Jumalaankin. Sehän pelaa Tapparassa numerolla 8.

Poissa veka3

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 367
    • Profiili
Vs: Turvaistuimista
« Vastaus #6 : Helmikuu 03, 2006, 02:57:34 »
Tai sit Anikos,oot "harvinaisen fiksu mimmi".  Voisin ehkä,mut ehkä näi näin
muutaman juttelutuokion jälkeen sanoa näin. Siis muutama vuos takas päin..