Haluaisin tietää sellaista, että kun rummut tulivat aikanaan fanikatsomoon, oliko silloinkin kaikki niitä vastaan? Eikös nyt olisi aika antaa meille nuoremmille (ja innokkaimmille) mahdollisuus päästä uudistamaan C3:sta? Vai pitääkö meidän perustaa oma katsomomme?
Mä en kyllä ymmärrä mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää. Otetaan rautalankaa. Sä sanot että te nuoret ja innokkaat haluatte uudistaa sen katsomonosan jossa myös minä istun. Uudistaminen tarkoittaa tässä kohtaa sitä että minun pitäisi seistä istumakatsomossa. Minä sanon että minä en halua seistä ja nyt sinä ihmettelet miksen minä annan sinun määrätä että minun täytyy seistä. Jos jokin idea on todellakin hyvä, se kyllä ottaa tuulta alleen ihan itsestään. Eli jos teidän mielestä seisten kannustaminen on paljon parempaa niin tehkää toki niin loppujen lopuksi rinnallanne on varmaan iso armeija kovaäänisiä faneja. Miksi teidän on aivan pakko haluta seistä siellä missä nyt olette, eikö olisi helpompaa siirtyä sinne missä on seisomakatsomo ja muitakin on jo seisomassa. Kuten sanoin että jos se idea on todellakin hyvä, teidän perässä varmasti tulee paljon muitakin ihmisiä. Aivan turha tässä kohtaa nyt kiukutella muille että etteihän se onnistu kun kerran olette lipun ostaneet jo istumakatsomoon, ei se mun vika ole.
Tapparafanit fanikatsomossa ovat seisseet jo ennen teidän syntymäänne. Maalien jälkeen, pelin lopussa ja esimerkiksi tappelujen aikana. Ehdotus että seistään pelin lopussa vanhan ~30 sekunnin sijasta vaikkapa 5 minuuttia, on aika triviaali juttu. Mitä hiton hyötyä siitä on? Paljon hyödykkäämpää mun mielestä olisi esimerkiksi että useampi jäisi paikoilleen kättelyjen ajaksi ainakin voittopeleissä.
Seisten kannustaminen ei varmaankaan poissulje istualtaan kannustamista ja jos minä ja moni muu sanoo että he kannustavat mieluummin istualteen niin se on end of story. Ei meidän kaikkien tartte tulla seisomaan jotta te voitte seistä. Tässä kohtaa kannattaa miettiä onko ideassa todellakin kantavuutta juuri Hakametsään. Ja tuskin se pelkästään miettimisellä auta, teidän täytyy ihan oikeasti mennä sinne seisomokatsomoon ja kokeilla sitä. Se tässä vaan saattaa tökkiä kun ilmeisesti Ääniryhmäkään ei ole täysin samaa mieltä asiasta.
Meillä olis niin paljon koko ajan uusia ideoita, mutta eihän me niitä voida toteuttaa, kun heti annetaan negatiivista palautetta. Huom. Osa teistä oli varmasti innoissaan aikanaan rummuista yms., mutta se oli silloin se ja nyt on aika tuoda sinne jotain uutta. Käsittääkseni kuitenkin suurin osa näistä henkilöistä, jotka meidän uudistuksiamme vastustavat, ovat meihin nähden vanhaa porukkaa ja jotenkin saa sellaisen käsityksen, että he eivät pysty luovuttamaan osittaista "fanikatsomovaltaa" meille nuoremmille. Korjatkaa, jos olen väärässä. Mutta ei nyt kannata tästä hernettä nenuun vetää ja alkaa syyttämään liioittelusta. Arvostan kuitenkin teitä, jotka olette meille fanikatsomon aikanaan luoneet.
Paljon koko ajan uusia ideoita? Kerro yksi teidän idea joka on todellakin uusi. Lähes kaikki niistä on tehty Tapparankin katsomossa aikoja sitten. Banderolleja, lippumeri, irtokirjaimia, konfetteja ja kaikkia muutakin on ollut kauan sitten ja myös vain muutama vuosi sitten. Ootte sen verran nuoria että ette varmasti ole niitä ollut näkemässä ja siksi ihan ymmärrettävää että niitä luulee uusiksi ideoiksi.
Ei niistä kai ikinä mitään hyväksyntää ole aneltu, ne on tehty ja toivottu että ne toimisivat kuten suunniteltu. Huonosti toimineet on poistettu ja hyvin toimineita kokeiltu joskus toistekin. Jos te nyt kuitenkin haluatte muiden mielipiteen, niin siitä mielipiteestä ei saa suuttua.
Minä arvostan aktiivisuutta, sitä vaan lisää hyvin menee.