Alan vähitellen vakuuttua väittämästä, että Suomen kansa on vähän helvetin tyhmää sakkia (ainakin 51.8 prosenttisesti).
Ei nyt ehkä ihan noinkaan. Oikea laitakin varmasti tietää sen, että Tarjalla on ne kiveen kirjoitetut äänet sieltä vasemmalta.
Vaalin lopputuloksesta olin itse jopa yllättynyt, eroa vain vajaat neljä prosenttia.
Tosiasiassa yllättävän monelle silti riittää takeeksi jopa asioita tarkemmin harkitsematta "kaikilla hyvä olla" politiikka. Turvallinen Tarja, jonka kuusivuotiskauden toimiin supisuomalainen on tyytyväinen.
Suomen työväestön kauhukuvissa kokoomuspressa ei helposti ota tulta. Ikiaikainen vastakkaisasettelu jo torppareiden ajoilta on syvällä. (pressa polkee työläisten saavutetut edut, AY-liike romutetaan, vähäosaisilta viedään vanhentuneet maidotkin jääkaapista ja toki työttömät palkatta pakkotöihin)
Tähän sitten Niinistön rehellinen kanta Natoon ja se oli siinä.
Nyt vaalin jälkeen on aika Halosenkin tuoda lupauksia.
Kyllähän sellainen jo tulikin, toki kuka niitä muistelee vuodenkaan jälkeen, kun presidentin tehtävä lintukodossa on kuitenkin marginaali, jonne voi aina paeta, eikä kukaan vaadikkaan mitään.
Ja presidenttiähän ei saa arvostella, ennenkuin jää eläkkeelle.
Vähänkään harkitseva ihminen ei kai oikeasti usko, että mikään muuttuu?
Halosen uskottavuudenkin kannalta olisi todella epäilyttävää, jos hän alkaisi nyt ottaa kantaa tosissaan omien ajatustensa pohjalta.
Toisaalta ovelaa tämä Haloslaisuus.
"Olen presidentti, vai olenko?"
Täytyy nyt vaan toivoa, ettemme kuluvan kuuden vuoden aikana tarvitse presidenttiä, kuten emme seesteisen menneen kaudenkaan aikana.
Tulihan se slouganikin sieltä tosin kisan jo ratkettua.
-Halataan toisiamme-
Tää ei ollu sitten mikään itkupuhe. Olin positiiviseti yllättynyt kaikesta muusta paitsi väärästä presidentin valinnasta.
Terveisin: hikinen duunari.