Äänestys

Kuoritko itse perunat?

Kuorin.
51 (68%)
En kuori, ei huvita.
15 (20%)
En kuori, en osaa.
0 (0%)
Äiti kuorii.
9 (12%)

Äänestäjiä yhteensä: 58

Kirjoittaja Aihe: Kuoritko perunat?  (Luettu 10535 kertaa)

Poissa Anikos

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 194
  • Moon oikias
    • Profiili
    • Suomalaiset etunimet
Kuoritko perunat?
« : Tammikuu 14, 2006, 10:27:39 »
Että tällasta tällä kertaa...
Uskotko ufoihin?
Uskon. Älkääkä kysykö miksi, mä uskon kaikkeen. Jumalaankin. Sehän pelaa Tapparassa numerolla 8.

Poissa Anikos

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 194
  • Moon oikias
    • Profiili
    • Suomalaiset etunimet
Vs: Kuoritko perunat?
« Vastaus #1 : Tammikuu 14, 2006, 11:24:09 »
Siis näköjään maailmassa on toinenkin samanlainen ihminen kuin mun ukkoni, tai sitten se on täällä käynyt vastaamassa... Uh että pistää vihaksi! Anoppi-'kele on opettanut mammanpojan "hyville" tavoille, "kyllä äiti kuorii". Samperin ämmä kuorii aina perunat valmiiksi ja nyt ukkokulta odottaa että minä teen saman, muuten ja potut kattilaan. >:(
Uskotko ufoihin?
Uskon. Älkääkä kysykö miksi, mä uskon kaikkeen. Jumalaankin. Sehän pelaa Tapparassa numerolla 8.

Poissa Andy

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1921
  • Apteekin kautta kotiin lepäämään
    • Profiili
Vs: Kuoritko perunat?
« Vastaus #2 : Tammikuu 14, 2006, 14:23:23 »
Selkeesti läheinen asia Anikosille  :D

Pakkohan ne on itse kuoria, vaikka ei kyllä voisi vähempää kiinnostaa. Mielummin syö riisiä yms.
A-Rod is the hottest product  - After I played him, I needed an anti-biotic  -  He's not robotic  -  But he's patriotic  -  I had a thought in my head, he hit a serve and I forgot it  -  Roddick - If he's in a tournament,  you boycott it

Poissa Miku

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 161
    • Profiili
Vs: Kuoritko perunat?
« Vastaus #3 : Tammikuu 14, 2006, 23:17:45 »
Kuorin ja useasti muillekin kun teen muusia.Tosin opetan jälkipolveanikin selviämään tuosta
ikävästä tehtävästä.
-Äitini (silloin jo yh), manasi minulle alle 10-vuotiaana, että: "pitääkö sulle tulla sotaväkeenkin tulla kuoriin perunat".
Itse en ainakaan vielä ole Äitini oppeja jaellut, mutta....

Poissa Anikos

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 194
  • Moon oikias
    • Profiili
    • Suomalaiset etunimet
Vs: Kuoritko perunat?
« Vastaus #4 : Tammikuu 14, 2006, 23:58:51 »
Onko ukkosi pohjanmaalta kotoisin? Etelä-Pohjanmaalla ollessani ihmettelivät kun kuorin omat perunani. Aikamiehetkin ojensivat perunalautasen äidille kuorittavaksi :D
Pohojammaaltapa hyvinkin!  ;D Perseestä moinen tapa! Ja minähän en niitä hälle kuori, muuttakoon kotiin takas jos ei kelpaa!
Uskotko ufoihin?
Uskon. Älkääkä kysykö miksi, mä uskon kaikkeen. Jumalaankin. Sehän pelaa Tapparassa numerolla 8.

demonmixu

  • Vieras
Vs: Kuoritko perunat?
« Vastaus #5 : Tammikuu 15, 2006, 01:23:46 »
oon kuullut näitä tapauksia kavereiltani tampereelta että he eivät kuori ja myös porista sukulaisista jotka eivät kuori. Mut mitä ite muistelee niin aika pienenä opetettiin kuoriin ite perunat.

Poissa Anikos

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 194
  • Moon oikias
    • Profiili
    • Suomalaiset etunimet
Vs: Kuoritko perunat?
« Vastaus #6 : Tammikuu 15, 2006, 09:51:31 »
Onko ukkosi pohjanmaalta kotoisin? Etelä-Pohjanmaalla ollessani ihmettelivät kun kuorin omat perunani. Aikamiehetkin ojensivat perunalautasen äidille kuorittavaksi :D
Pohojammaaltapa hyvinkin!  ;D Perseestä moinen tapa! Ja minähän en niitä hälle kuori, muuttakoon kotiin takas jos ei kelpaa!
Piti vielä lisätä että ukko kyllä osaa kuoria mutta jos sellainen ihme sattuu että kuorii, kuuluu hirveetä mutinaa koko ajan. Eikä se lautasta äidilleen anna, jättää syömättä sitten. Jos ollaan hällä kotona syömässä niin perunat on aina kuorittuna valmiina, niin eilenkin. Onhan se kiva kun joku toinen mutta minä en sellaiseen rupea, 'tana!

Tampereen seudulla onkin fiksuja tapoja ja ihmisiä, aika ylpee saan olla hitaan hämäläisen juuristani.
Uskotko ufoihin?
Uskon. Älkääkä kysykö miksi, mä uskon kaikkeen. Jumalaankin. Sehän pelaa Tapparassa numerolla 8.

Poissa Jalmus

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 300
  • Basisti luojan armosta huolimatta
    • Profiili
    • Oma sivuni
Vs: Kuoritko perunat?
« Vastaus #7 : Tammikuu 15, 2006, 14:30:14 »
Kuoritko perunat... voi herranjumala! Ei mitään henkilökohtaista, eikä millään pahalla, mutta näköjään kun omaa moderaattorin oikeudet, voi availla ihan vapaasti ihan miten hyvänsä järjettömiä otsikoita. Näihin olisi jo ihan oikeasti puututtu vanhalla Jälkipelisivustolla.

Tosin ymmärrystä saa myös minunkin puoleltani, jos kysessä on tilapäisen v***tustapauksen aiheuttama erittäin suureen tarpeeseen tullut purkaus.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 15, 2006, 14:33:37 kirjoittanut Jalmus »
...ja tämä on sitten vain yhden miehen mielipide.

Poissa rämä

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 660
    • Profiili
Vs: Kuoritko perunat?
« Vastaus #8 : Tammikuu 15, 2006, 15:21:19 »
Kyllä se on peiliin katsomisen paikka jos aikuinen mies ei kuori itte perunoitansa.
Aika oudolta tuntuu jos äitee kuorii perunat. Onks tollanen todellistakaan?
Koitappa Anikos saatko anoppis kanssa tästä kunnon sodan pystyyn.
Nää voi olla vaikka kuinka tulenarkoja hommia.
-Henkilökohtaisista syistä-

Poissa Anikos

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 194
  • Moon oikias
    • Profiili
    • Suomalaiset etunimet
Vs: Kuoritko perunat?
« Vastaus #9 : Tammikuu 15, 2006, 17:21:10 »
Koitappa Anikos saatko anoppis kanssa tästä kunnon sodan pystyyn.
Nää voi olla vaikka kuinka tulenarkoja hommia.
Nääh, meillä on muut tappelunaiheet. :)

Ja Jalmus, mietippä ite, omalle kohalles. Kuarisikko sää akkas perunat? Niin että *ituttaako...
Uskotko ufoihin?
Uskon. Älkääkä kysykö miksi, mä uskon kaikkeen. Jumalaankin. Sehän pelaa Tapparassa numerolla 8.

Poissa Jalmus

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 300
  • Basisti luojan armosta huolimatta
    • Profiili
    • Oma sivuni
Vs: Kuoritko perunat?
« Vastaus #10 : Tammikuu 15, 2006, 20:10:19 »
Ja Jalmus, mietippä ite, omalle kohalles. Kuarisikko sää akkas perunat? Niin että *ituttaako...

Kyllä tämä näköjään oli ihan aito perhe-elämän arjen aiheuttaman turhauman purkaus. Tokihan mä sen sulle sallin.

En kuorisi todellakaan. Paitsi silloin kun teen meille perunamuusia, sillä se on sellainen ruoka, minkä haluan tehdä ihan itse alusta loppuun. Sitä paitsi Katha ei antaisi edes kuoria perunoita ennen keittämistä, menee kuulemma vitamiinit hukkaan.

Vaikka asunkin nykyään Joensuussa, olen kuitenkin taustaltani eteläpohjalais-uusimaalais-karjalainen  sekasikiö. Sen verran on onneksi tuota uusimaalaisuutta ja karjalaisuutta veressä, ettei tulisi mieleenkään vaatia vaimolta nyt sentään aivan korniuksiin menevää palvelua.

Eli loppupelissä saat kyllä sympatiani.
...ja tämä on sitten vain yhden miehen mielipide.

Poissa Naapuri

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1552
    • Profiili
Vs: Kuoritko perunat?
« Vastaus #11 : Tammikuu 15, 2006, 22:30:05 »
Ja Jalmus, mietippä ite, omalle kohalles. Kuarisikko sää akkas perunat? Niin että *ituttaako...

Kyllä tämä näköjään oli ihan aito perhe-elämän arjen aiheuttaman turhauman purkaus. Tokihan mä sen sulle sallin.

En kuorisi todellakaan. Paitsi silloin kun teen meille perunamuusia, sillä se on sellainen ruoka, minkä haluan tehdä ihan itse alusta loppuun. Sitä paitsi Katha ei antaisi edes kuoria perunoita ennen keittämistä, menee kuulemma vitamiinit hukkaan.

Vaikka asunkin nykyään Joensuussa, olen kuitenkin taustaltani eteläpohjalais-uusimaalais-karjalainen  sekasikiö. Sen verran on onneksi tuota uusimaalaisuutta ja karjalaisuutta veressä, ettei tulisi mieleenkään vaatia vaimolta nyt sentään aivan korniuksiin menevää palvelua.

Eli loppupelissä saat kyllä sympatiani.

Oletkos Jalmus kuullut, että perunat voi kuoria keittämisen jälkeenkin??? Siittä tässä keskustelussa lienee kysekkin, että niinsanotut kuoriperunat kuorii aikuiselle ihmiselle joku muu, kuin syöjä itse. Olen kuullut joskus tarinoita tällaisesta, mutta en ole uskonut, että näin oikeasti tapahtuu jossakin.

Mikä siinä on muuten niin ikävää, tai vaikeaa, ettei sitä aikuinen ihminen itse tekisi. Itse ainakin pystyn kuorimaan kerta-annoksen perunoita itselleni parissa minutissa ja kuorineen keitetyt perunat voittavat maussa kuorittyna keitetyt perunat ja riisit 100-0.

Poissa Anikos

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 194
  • Moon oikias
    • Profiili
    • Suomalaiset etunimet
Vs: Kuoritko perunat?
« Vastaus #12 : Tammikuu 16, 2006, 09:49:31 »
^^Itseasiassa se anoppi kuorii ne perunat ennen keittämistä aina niin ei kenenkään muun tarvitse. Enkä mä kyllä siihenkään hommaan ala. Senkään takia että perunasta katoaa ravinteita keitettäessä jos ei ole kuoria.
Uskotko ufoihin?
Uskon. Älkääkä kysykö miksi, mä uskon kaikkeen. Jumalaankin. Sehän pelaa Tapparassa numerolla 8.

Poissa tapsa34

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3096
    • Profiili
Vs: Kuoritko perunat?
« Vastaus #13 : Tammikuu 16, 2006, 11:07:02 »
Meillä kuoritaan perunat kyllä aina itse. Ihan kaikki ei sitä vielä hallitse, mutta haluavat sitä silti tehdä. Joskus itseäni ärsyttää kuoria esim. lihakeittoon iso määrä, mutta siihenkin olen saanut jälkikasvulta nykyään ihan kiitettävästi apua.

Tsemppari

  • Vieras
Vs: Kuoritko perunat?
« Vastaus #14 : Tammikuu 16, 2006, 11:15:48 »
Kuoritko perunat? Kyllä
Pesetkö pyykit ja laitat narulle? Kyllä
Käytkö kaupassa? Kyllä