Kirjoittaja Aihe: Kysykää Täällä!  (Luettu 173098 kertaa)

Poissa i|e

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Kysykää Täällä!
« Vastaus #555 : Huhtikuu 15, 2015, 20:04:59 »
Chromebook läppäri, kannattaako ostaa? Toimiiko kaikki niinku perinteiselläkin, streamit yms? Ilmeisesti i-laitteet ei toimi?
Itsellä n. vuoden vanha Toshiban Chromebook enkä koskaan oo omistanu näin hyvää tietokonetta. Pelaamiset ja tallennustilana käyttämisen tällä voi unohtaa, mutta käyttäminen on käsittämättömän sulavaa. Tämä kone loistaa nettiselailussa ja kaiken videomateriaalin toistamisessa. Lisäksi akun kesto on loistava. Ainoa miinus on silverlight-tuen puuttuminen.

Poissa Ljpp

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2748
    • Profiili
Vs: Kysykää Täällä!
« Vastaus #556 : Huhtikuu 16, 2015, 09:38:36 »
Tabletti ei käy, koska ei oo HDMI yms liittimiä, ku haluun kuvan koneesta töllöön.

Windows tableteista löytyy HDMI liitäntöjä vaihtelevasti. Olen itsekkin harkinnut sellaista laitetta, koska iPadin HDMI-mokkula on varsin epäluotettava viritys.

Jos vanhaa läppäriä haluaa elvytellä, niin Linux on hyvä vaihtoehto. HD videon pyörittäminen vaatii kuitenkin tehokasta näytönohjainta, ja siihen ei käyttöjärjestelmän uudelleenasennus auta. Itsellä on nettiläppärinä wanha Levono jossa Linux, joka toimii muuten erittäin sulavasti mutta Ruutu.fi:n kanssa meinaa loppua tehot kesken.
Tappara.co - osallistu yhteisöprojektiin!

Poissa Globe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 682
    • Profiili
Vs: Kysykää Täällä!
« Vastaus #557 : Huhtikuu 16, 2015, 13:34:30 »
Kyseessä Sony Z1 puhelin. Eilen puhelin latasi uudet päivitykset ja nyt ilmoittaa, että virhe Google-play palveluissa. Haluaisi päivittää sen, mutta junnaa vaan eikä mitään tapahdu. Olen tyhjännyt välimuistin ja käynnistänyt myllyn uudestaan.. Ei vaan auta, onko joku viisaampi joka neuvoisi ?
Tappara is playing really well and pressing for more goals.

Voittavan joukkueen pelityyli on voittajan mielestä aina tarpeeksi kaunista. Voittaminen on kaunista.

Poissa Vilttitossu

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1716
    • Profiili
Vs: Kysykää Täällä!
« Vastaus #558 : Huhtikuu 16, 2015, 13:56:46 »
Kyseessä Sony Z1 puhelin. Eilen puhelin latasi uudet päivitykset ja nyt ilmoittaa, että virhe Google-play palveluissa. Haluaisi päivittää sen, mutta junnaa vaan eikä mitään tapahdu. Olen tyhjännyt välimuistin ja käynnistänyt myllyn uudestaan.. Ei vaan auta, onko joku viisaampi joka neuvoisi ?

Tästäkään en paljoa ymmärrä, mutta kerron vain, mitä olen muilta kuullut. Joillain on sekottanut puhelimen kalenterin ja kellon, jolloin ei aina herätä yms. Akun kesto joissain puhelimissa huononee dramaattisesti, eikä edes lataa täyteen... Aika moni on sanonu, että lataa takasin vanhemman päivityksen (kitkat?) ja odottelee 5.1 versioo...
edit. kai se oli lollipop 5.0?
"Varo ettei talos pala!"

Poissa Globe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 682
    • Profiili
Vs: Kysykää Täällä!
« Vastaus #559 : Huhtikuu 16, 2015, 14:06:51 »
Kiitos Vilttitossu vinkistä. Lollipop oli joo.  :)
Tappara is playing really well and pressing for more goals.

Voittavan joukkueen pelityyli on voittajan mielestä aina tarpeeksi kaunista. Voittaminen on kaunista.

Poissa JormaV

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 21
    • Profiili
Vs: Kysykää Täällä!
« Vastaus #560 : Huhtikuu 16, 2015, 14:55:07 »
Kyseessä Sony Z1 puhelin. Eilen puhelin latasi uudet päivitykset ja nyt ilmoittaa, että virhe Google-play palveluissa.
Jos urheiluhenkeä riittää ja varmuuskopiot on, niin sitten vain googlaamaan "root"  ja "custom ROM". Androideihin kun voi vaihtaa modatun käyttöjärjestelmän, jos valmistaja päivittää puhelimen rikki (no, ainakin Samsungeihin). Kannattaa tosin opiskella asiaa hetki...

Poissa Lh

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 23
    • Profiili
Vs: Kysykää Täällä!
« Vastaus #561 : Huhtikuu 21, 2015, 12:47:00 »
Ajattelin lähestyä asialla myös kanssafaneja, koska tarvitsen tavallisten ihmisten kokemuksia.

Teen parhaillaan Jyväskylän yliopistoon gradua mobiilisovelluksista ja etsin tutkimukseeni sopivia haastateltavia.

Sovellut haastateltavaksi, mikäli:
1) Olet kokenut selvää tyytymättömyyttä johonkin mobiilisovellukseen.
2) Et tyytymättömyydestäsi huolimatta ole lähettänyt asiasta palautetta sovelluksen kehittäjälle tai sitä markkinoivalle taholle.

Haastattelun arvioitu kesto on noin 30 minuuttia ja se toteutetaan ensisijaisesti joko skypen tai google hangoutsin kautta. Haastattelut järjestetään lähiaikoina, kun vapaaehtoisille passaa. Haastateltavien henkilöllisyys pidetään salattuna.

Haastatteluun osallistuvat saavat korvauksena ajastaan 10 euron arvoisen lahjakortin S-ryhmälle.

Jos voit auttaa minua tutkimuksessani, ota minuun yhteyttä sähköpostilla osoitteeseen [email protected]

Kiitos!

Poissa DirtyLarry

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Vs: Kysykää Täällä!
« Vastaus #562 : Huhtikuu 23, 2015, 14:04:50 »
Perjantaina pitäis tähän näköön saapua prätkällä hallille, eikä oo pistänyt silmään et missä näille 2-pyöräisille on parkkipaikkoja. Parkkikortti löytyy, muttei sitä oikein pysty pyörän päälle jättämään. Hiekkakentälle ei viitsis viedä, ajokamat voi varmaan jättää pelin ajaks järkkärien koppiin?

Joku viisaampi vois kertoa et miten pitäis toimia tässä tilanteessa
ON SE VAAN KOVA JOUKKUE TOI TAMPEREEN TAPPARA

Poissa Desperado

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 290
    • Profiili
Vs: Kysykää Täällä!
« Vastaus #563 : Huhtikuu 27, 2015, 15:22:10 »
Moro

En tiedä näistä tietokonepäivityksistä hevonkukkua,joten kysyn täältä. Kyse on näistä valinnaisista päivityksistä,alla pari esimerkkiä. Eli kannattaako tai jopa pitääkö päivitykset asentaa koneelle?

X64-järjestelmien Windows 8.1:n päivitys (KB3047254)

X64-järjestelmien Windows 8.1:n päivitys (KB3047255)



Poissa JormaV

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 21
    • Profiili
Vs: Kysykää Täällä!
« Vastaus #564 : Huhtikuu 27, 2015, 19:50:38 »
Moro

En tiedä näistä tietokonepäivityksistä hevonkukkua,joten kysyn täältä.

Tähän pätee wanha totuus: KVG (katsohan, veljeni, googlesta). KB-numeroilla nähnee jonkinlaisen kuvauksen noista.

Itse olen asentanut about kaikki päivitykset 7-maailmassa enkä ole suurta haittaa havainnut. Yhden kerran yksi kone on mennyt suht. killiin, mutta sain haettua parin yrityksen jälkeen toimivan "restore pointin". Kasista tiiä juuri mittään koska ruudukko ärsyttää (juu, tiedän että sen saa buutattua työpöydälle), mutta kannattaa tarkistaa miten "restore point" siinä toimii, ihan vaan varoiksi.

Poissa TJ

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1491
    • Profiili
Vs: Kysykää Täällä!
« Vastaus #565 : Toukokuu 02, 2015, 10:26:02 »
Moro

En tiedä näistä tietokonepäivityksistä hevonkukkua,joten kysyn täältä.

Tähän pätee wanha totuus: KVG (katsohan, veljeni, googlesta). KB-numeroilla nähnee jonkinlaisen kuvauksen noista.

Itse olen asentanut about kaikki päivitykset 7-maailmassa enkä ole suurta haittaa havainnut.
Joo, ihan rohkeasti vaan päivittämään Windowsin omia päivityksiä. Jos joku ulkopuolinen ohjelma tarjoaa mukamas Windowsille päivitystä niin sit kannattaa kysyä jo joltain viisaammalta apua...
Tätä ei saa ottaa talteen.

Poissa Suoraman Sevon

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 777
    • Profiili
Vs: Kysykää Täällä!
« Vastaus #566 : Elokuu 05, 2015, 12:47:55 »
Tämmönen kuntoliikkuja miettii että millasia palautusjuomia liiga/kiekkoilijat imee?
Juhan nuha.

Poissa Kalumummo

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 411
    • Profiili
Vs: Kysykää Täällä!
« Vastaus #567 : Elokuu 05, 2015, 23:35:16 »
Tämmönen kuntoliikkuja miettii että millasia palautusjuomia liiga/kiekkoilijat imee?
juo vettä
Ville Nieminen @TampereenPoika 
Onnea Hakametsä 50v. Mulla on taskussa avaimet KOTIIN.

Poissa tomppa94

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1348
  • Tappara.co --> Donizimo
    • Profiili
Vs: Kysykää Täällä!
« Vastaus #568 : Syyskuu 03, 2015, 14:16:13 »
Semmonen kysymys, tilasin cdon.comista uuden telkkarin ja sen pitäis tulla kotiinkuljetuksena. Onko tietoa jakeleeko DHL iltaikaan vai pitääkö heittää kirves kaivoon tältä päivältä? Maanantaina siis lähetetty sieltä. Terveisin Malttamaton.

Poissa Kalumummo

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 411
    • Profiili
Vs: Kysykää Täällä!
« Vastaus #569 : Syyskuu 03, 2015, 18:55:05 »
Semmonen kysymys, tilasin cdon.comista uuden telkkarin ja sen pitäis tulla kotiinkuljetuksena. Onko tietoa jakeleeko DHL iltaikaan vai pitääkö heittää kirves kaivoon tältä päivältä? Maanantaina siis lähetetty sieltä. Terveisin Malttamaton.

Cdonista en tie mutta muuten on kyllä dhl tuonu ittelle aamusella paketit
Ville Nieminen @TampereenPoika 
Onnea Hakametsä 50v. Mulla on taskussa avaimet KOTIIN.