Kirjoittaja Aihe: Liiga kaudella 2015-2016  (Luettu 72026 kertaa)

Poissa S.T.

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1265
    • Profiili
Vs: Liiga kaudella 2015-2016
« Vastaus #15 : Kesäkuu 12, 2015, 17:37:20 »
Ymmärtääkseni perjantait on ollut Tapparan trendi jo useamman vuoden, kun hakametsä silloin täyttyy paremmin kuin lauantaina. Ilmeisesti kyseessä on itse Leinosen jatkuvasti toistuva toive.

Viimekaudella oli 10 kotipeliä perjantaina, joissa yli 6000 katsojaa kolmessa (Kärpät & 2*Lukko). Lauantaina oli 7 kotipeliä, joissa oli yli 6000 katsojaa kolmessa (Ilves, HIFK & Blues). Lauantai kotipelejä oli 2 kahdella ensimmäisellä peliviikonloppuna syyskuulla ja vastustajat olivat vähemmän hohdokkaat KalPa ja Pelicans. Tappara pelasi perjantaina ja Lauantaina HIFK:ta ja Bluesia vastaan ja vain  lauantaina päästiin yli 6000 katsojaan. Lisäksi nämä viisi joukkuetta olivat ainoat, jotka vetivät yli 6000 katsojaa Tapparan kotipelissä. Faktojen perusteella perjantain yritysmyynti tuo enemmän rahaa sisään, kun lauantain kaduntallaaja.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 12, 2015, 17:48:35 kirjoittanut S.T. »
Water is wet, the sky is blue, women have secrets. Who gives a fuck? 
-Joe Hallenback, The Last Boy Scout-

Poissa Messi

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3365
    • Profiili
Vs: Liiga kaudella 2015-2016
« Vastaus #16 : Kesäkuu 12, 2015, 17:38:12 »
Mikki, otappa tuo talteen ja marssi Liigan toimistoon ja vaadi korjaus. Tällaisessa pienten marginaalien hommassa tuo ei voi olla vaikuttamatta. Sama kun annat 9 pojoa etumatkaa muille jo kauden alussa. Ohjelman tekijä ei tuon nähtyään voi mitenkään perustella tekemäänsä.
" Ei, en mää tiedä mihin kannattaa ampua"

Poissa axe

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Vs: Liiga kaudella 2015-2016
« Vastaus #17 : Kesäkuu 12, 2015, 18:18:26 »
Mikki, otappa tuo talteen ja marssi Liigan toimistoon ja vaadi korjaus. Tällaisessa pienten marginaalien hommassa tuo ei voi olla vaikuttamatta. Sama kun annat 9 pojoa etumatkaa muille jo kauden alussa. Ohjelman tekijä ei tuon nähtyään voi mitenkään perustella tekemäänsä.

Kyllä sitä ohjelmaa on Tapparassakin nyt ainakin kaksi kuukautta jo silmäilty ja pyydetty siihen halutut korjaukset, niin talous- kuin urheilujohdonkin puolella. Ei tuossa ole mikään tullut yllätyksenä eikä ilmeisesti mitenkään vastaansanomattoman epämiellyttävänäkään.

Joulukuun alun vieraskiertue johtuu naisten salibandyn MM-kisoista Hakametsässä.

Poissa tappawafanfoeva

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 280
    • Profiili
Vs: Liiga kaudella 2015-2016
« Vastaus #18 : Kesäkuu 12, 2015, 18:34:37 »
Olkoon kuinka helppo lohko tahansa niin 6 paikallispeliä ei vois vähempää kiinnostaa. Yököttävää rahastusta jo valmiiksi ja nyt niitä pelataan vielä enemmän kuin aiemmin. Sport ei herätä mitään tunteita. Mieluummin olisin ottanut lohkoon Kärpät ja JYPin niin joka peli olisi ollut ihana. Mä en tajua oonko mä ainoa Tapparan fani, jota Tappara-Ilves pelit ei antiklimaattisuutensa vuoksi enää voisi kiinnosta pätkääkään. Eräs ystäväni, joka kannattaa Jokereita sanoi, että Tapparan ja ilveksen väännöt ei kiinnosta yhtään nimenomaan sen takia, että pelillisesti Ilves voittaa ainoastaan, jos Tappara alisuorittaa törkeästi ja Ilveksen ainoa toivo on siinä, että Tapparalla on jatkuvasti hävittävää ja Ipalla pelkästään voitettavaa. Pudotuspelitunnelmaa noista. My ass.

Veit jalat suustani. Ei mitään lisättävää.
"– Tiesin, että olen aika nopea. Kaverit jäi kuin täit tervaan, Kankaanperä sanaili."

"-Parantamisen varaa jäi paljon. En kai mä - saatana - ala kertoa teille, mitä muutetaan. Katsokaa lauantaina, Kankaanperä tuumi"

Poissa S.T.

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1265
    • Profiili
Vs: Liiga kaudella 2015-2016
« Vastaus #19 : Kesäkuu 12, 2015, 19:22:36 »
Olkoon kuinka helppo lohko tahansa niin 6 paikallispeliä ei vois vähempää kiinnostaa.

Jätä väliin Ilveksen kotipelit, niin ei ole kuin 3 peliä 6kk:teen.

... että pelillisesti Ilves voittaa ainoastaan, jos Tappara alisuorittaa törkeästi ja Ilveksen ainoa toivo on siinä, että Tapparalla on jatkuvasti hävittävää ja Ipalla pelkästään voitettavaa.

Ensikaudella on tasaisempaa ja Ilveksen voittoon ei välttämättä tarvita Tapparan löysäilyä tai jumia.
Water is wet, the sky is blue, women have secrets. Who gives a fuck? 
-Joe Hallenback, The Last Boy Scout-

Poissa Corkscrew

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 575
    • Profiili
Vs: Liiga kaudella 2015-2016
« Vastaus #20 : Kesäkuu 12, 2015, 19:30:09 »
Tapparahan otti tätä samaa riskiä jo viime kaudella, kun peräkkäispelejä oli monta levännyttä vastustajaa vastaan. Eikä siinä mitään, mutta siinä vaiheessa voi harmittaa jos playoff-paikka menee noissa matseissa menetettyihin pisteisiin. Loppurunkosarjan harvat tappiot tulivat keväällä myös levännyttä joukkuetta vastaan. Tuossa on kyllä iso ero, että SaiPalla on 20 kotipeliä viikonloppuisin, ja Tapparalla 13. Mutta niin kauan kuin organisaatiot saavat näihin vaikuttaa ja toivoa mieleisiä kotipelipäiviä, niin se on reilu peli.

Poissa Kadg

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 486
    • Profiili
Vs: Liiga kaudella 2015-2016
« Vastaus #21 : Kesäkuu 12, 2015, 20:51:05 »
Ensikaudella on tasaisempaa ja Ilveksen voittoon ei välttämättä tarvita Tapparan löysäilyä tai jumia.

Ilveksen kohdalla rivarlyhenki on ehdottomasti jo erityisesti kolmena viime vuotena ollut suuresti alaspäin. Johtuu aika pitkälti ainoastaan siitä, että ei olla tapeltu yhtään samoista sijoituksista. Häviäminen ei ole ottanut koville, kun toinen taistelee suurimmalti osin siellä peräpäässä ja sitten taas me ollaan tähdätty keväälle.

Itselleni kolmen viime kauden (jolloin alkoi ns. uusi aika, eli 2012-2013 kaudesta lähtien) aikana kunnon rivarlyt ("pakko ne on voittaa!!!") ovat mielestäni muodostuneet ainoastaan Jokereista ja Kärpistä. Kakkostason rivarlyja on sitten olleet Ässät, Lukko ja IFK. Ilves sitten seuraavana ja 2012-2013 kaudella HPK, joka tällöin oli aika korkealla sarjataulukoissa ja taisteli samoista sijoista.

Eli kyllä tuo koko rivarlyhenki pohjautuu nimenomaan tasaisiin, kovatasoisiin ja kutkuttaviin taisteluihin, joita joukkuekin odottaa jo kauan ja joissa on sarjataulukonkin kannalta iso panos. Ilves ei todellakaan ole sitä ollut viime aikoina. Nimenomaan Kärpät, (Jokerit), HIFK, Ässät ja Lukko ovat olleet niitä. SaiPankin kanssa ollaan väännetty tasaisesti ja samoista sijoista nyt jo kolmatta vuotta (?), joten heistäkin on muodostunut El Clasico. Yksi syy myös tuohon Ilves-caseen on se, että playoffsarjaa ei ole pelattu miesmuistiin. Nimenomaan playoffsarjoista syntyvät taistelut jatkuvat ja heijastuvat sitten runkosarjaankin. KalPa ja Pelicans lienevät kaksi vähiten rivarly-porukkaa Tapparalla.

Poissa Corkscrew

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 575
    • Profiili
Vs: Liiga kaudella 2015-2016
« Vastaus #22 : Kesäkuu 12, 2015, 22:01:05 »
En minäkään Ilves-pelejä ole pitänyt elämyksinä, mutta vähän menee vähättelyn puolelle jo. Ehkä sitä rivalry-henkeä saadaan tulevalla kaudella jo sijoituksien puolestakin? Tuokkolan ryhmä on mennyt pienin askelin eteenpäin koko ajan, ja Tapola on menettänyt paljon maalintekovoimaa viime kauteen verrattuna. Maalinteossa oli joukkueiden välinen ero viime kaudella, joten ehkä nyt nähdään tasaisin kausi tamperelaisittain vähään aikaan?

Poissa peterra

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1211
    • Profiili
Vs: Liiga kaudella 2015-2016
« Vastaus #23 : Kesäkuu 12, 2015, 23:34:30 »
Onko se vähättelyä, että Ilves ei sytytä? Ei Sport mua myöskään sytytä ja kritiisoin sitä yhtä paljon kuin Ilvestä. Esitin myös, että lohko jossa olisi esim. Kärpät ja Lukko sytyttäisi varmasti.

Poissa Jaukki

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1147
  • Tappara.co --> Treppu
    • Profiili
Vs: Liiga kaudella 2015-2016
« Vastaus #24 : Kesäkuu 13, 2015, 00:05:39 »
Mulle on henk. koht sama kuka on Tapparaa vastassa, mää sytyn aina. Toki toiset joukkueet sytyttää enemmän kuin toiset (Ilves, Kärpät, HIFK, Lukko, JYP, TPS, Ässät, Saipa, Blues, Pelicans, HPK, Kalpa, Sport ja KooKoo).  ::)
Musta tälläset lohkot on turhia. 14 joukkuetta, nelinkertainen sarja. Jokainen joukkue pelaa jokaista joukkuetta vastaan 2 kertaa kotona ja vieraissa.
Titta på ylähylly!

Poissa #27

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 241
    • Profiili
Vs: Liiga kaudella 2015-2016
« Vastaus #25 : Kesäkuu 13, 2015, 07:59:50 »
Mulle on henk. koht sama kuka on Tapparaa vastassa, mää sytyn aina. Toki toiset joukkueet sytyttää enemmän kuin toiset (Ilves, Kärpät, HIFK, Lukko, JYP, TPS, Ässät, Saipa, Blues, Pelicans, HPK, Kalpa, Sport ja KooKoo).  ::)
Musta tälläset lohkot on turhia. 14 joukkuetta, nelinkertainen sarja. Jokainen joukkue pelaa jokaista joukkuetta vastaan 2 kertaa kotona ja vieraissa.

Tyhmintähän tuo olisi ollut vähentää nyt otteluita neljällä. Jos kausikortteja seura myy tänä ja viime vuonna 1500 kappaletta joissa on 400€ keskihinta tuottaa tämä 600 000€ seuralle, jos otteluita vähennetään kaksi nytten yhtäkkiä on tuotto 60 000€ pienempi kausikorteista. Ensi kaudella jos Jokerit palaa tai jos Mestiksestä nousee yksi seura lisää siirryttäneen 60 ottelun runkosarjassa siihen nelinkertaiseen malliin.

Se nyt on vaan myöskin fakta että olet varmaankin ainoa tällä planeetalla jota kiinnostaa tiistai-illan SaiPa yhtpaljon ku lauantai-iltapäivän SaiPa.

Poissa Messi

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3365
    • Profiili
Vs: Liiga kaudella 2015-2016
« Vastaus #26 : Kesäkuu 13, 2015, 08:14:51 »
Mulle on henk. koht sama kuka on Tapparaa vastassa, mää sytyn aina. Toki toiset joukkueet sytyttää enemmän kuin toiset (Ilves, Kärpät, HIFK, Lukko, JYP, TPS, Ässät, Saipa, Blues, Pelicans, HPK, Kalpa, Sport ja KooKoo).  ::)
Musta tälläset lohkot on turhia. 14 joukkuetta, nelinkertainen sarja. Jokainen joukkue pelaa jokaista joukkuetta vastaan 2 kertaa kotona ja vieraissa.

Minulle on myöskin aivan sama kuka on vastassa tai minä päivänä. Lähden peliin, silloin kun se on minulle ajankäytön puitteissa mahdollista. Ja aika usein pe-la pelit eivät sitä ole, koska painun maille  35 kertaa vuodessa.
" Ei, en mää tiedä mihin kannattaa ampua"

Poissa Jaukki

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1147
  • Tappara.co --> Treppu
    • Profiili
Vs: Liiga kaudella 2015-2016
« Vastaus #27 : Kesäkuu 13, 2015, 10:42:33 »
Mulle on henk. koht sama kuka on Tapparaa vastassa, mää sytyn aina. Toki toiset joukkueet sytyttää enemmän kuin toiset (Ilves, Kärpät, HIFK, Lukko, JYP, TPS, Ässät, Saipa, Blues, Pelicans, HPK, Kalpa, Sport ja KooKoo).  ::)
Musta tälläset lohkot on turhia. 14 joukkuetta, nelinkertainen sarja. Jokainen joukkue pelaa jokaista joukkuetta vastaan 2 kertaa kotona ja vieraissa.

Tyhmintähän tuo olisi ollut vähentää nyt otteluita neljällä. Jos kausikortteja seura myy tänä ja viime vuonna 1500 kappaletta joissa on 400€ keskihinta tuottaa tämä 600 000€ seuralle, jos otteluita vähennetään kaksi nytten yhtäkkiä on tuotto 60 000€ pienempi kausikorteista. Ensi kaudella jos Jokerit palaa tai jos Mestiksestä nousee yksi seura lisää siirryttäneen 60 ottelun runkosarjassa siihen nelinkertaiseen malliin.

Se nyt on vaan myöskin fakta että olet varmaankin ainoa tällä planeetalla jota kiinnostaa tiistai-illan SaiPa yhtpaljon ku lauantai-iltapäivän SaiPa.
Käy mulle toi sun 16.60 mallikin.
Varmaan olenkin, mitä sitten?
Titta på ylähylly!

Poissa Corkscrew

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 575
    • Profiili
Vs: Liiga kaudella 2015-2016
« Vastaus #28 : Kesäkuu 13, 2015, 11:28:48 »
Onko se vähättelyä, että Ilves ei sytytä? Ei Sport mua myöskään sytytä ja kritiisoin sitä yhtä paljon kuin Ilvestä. Esitin myös, että lohko jossa olisi esim. Kärpät ja Lukko sytyttäisi varmasti.

Kyllä noi kommentit on vähättelyä, että Ilveksen voittoon vaaditaan Tapparan törkeä alisuorittaminen ja paikallispeleissä Ipalla on vain voitettavaa ja meillä hävittävää. Kuusi paikallispeliä 60 pelistä on vielä ihan siedettävä lukema ja järkevää myös taloudellisesti, ja pelit pitäisi saada loppuunmyytyä joka kerta. Liiga on tehnyt hyviä muutoksia otteluohjelmaansa runkosarjan ja pleijareiden osalta, mutta olisihan se pitänyt arvata että valittamista riittää tästäkin asiasta.

Poissa peterra

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1211
    • Profiili
Vs: Liiga kaudella 2015-2016
« Vastaus #29 : Kesäkuu 13, 2015, 12:04:14 »
Onko se vähättelyä, että Ilves ei sytytä? Ei Sport mua myöskään sytytä ja kritiisoin sitä yhtä paljon kuin Ilvestä. Esitin myös, että lohko jossa olisi esim. Kärpät ja Lukko sytyttäisi varmasti.

Kyllä noi kommentit on vähättelyä, että Ilveksen voittoon vaaditaan Tapparan törkeä alisuorittaminen ja paikallispeleissä Ipalla on vain voitettavaa ja meillä hävittävää. Kuusi paikallispeliä 60 pelistä on vielä ihan siedettävä lukema ja järkevää myös taloudellisesti, ja pelit pitäisi saada loppuunmyytyä joka kerta. Liiga on tehnyt hyviä muutoksia otteluohjelmaansa runkosarjan ja pleijareiden osalta, mutta olisihan se pitänyt arvata että valittamista riittää tästäkin asiasta.

Jännittävin paikallispeli viimeiseen kolmeen vuoteen on ollut se, kun meillä oli marraskuussa aivan käsittämättömän heikko vaihe ja Ilves pöllytti meidät pelillisesti 4-1. Se on ainoa peli viimeisen kolmen vuoden aikana, kun ilvekselle häviäminen on sattunut. Mutta jokainen pitää itse mielipiteensä. En mä voi muiden puolesta päättää, mitkä pelit heitä sytyttävät. Itseä ei sytytä Ilves pätkääkään end of the story. :)