Äänestys

Selaimeni on...

Firefox
24 (58.5%)
Opera
2 (4.9%)
IE
2 (4.9%)
Safari
2 (4.9%)
Chrome
11 (26.8%)
Mobiililaite
0 (0%)
Pelikonsoli
0 (0%)
Joku muu, mikä?
0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 39

Kirjoittaja Aihe: Mitä selainta käytät?  (Luettu 17887 kertaa)

Poissa Anikos

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 194
  • Moon oikias
    • Profiili
    • Suomalaiset etunimet
Mitä selainta käytät?
« : Tammikuu 05, 2006, 01:39:08 »
Käytän Firefoxia mutta kaikki yllämainitut löytyy koneelta.
Uskotko ufoihin?
Uskon. Älkääkä kysykö miksi, mä uskon kaikkeen. Jumalaankin. Sehän pelaa Tapparassa numerolla 8.

Poissa tapsa34

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3096
    • Profiili
Vs: Mitä selainta käytät?
« Vastaus #1 : Tammikuu 05, 2006, 11:37:16 »
Aika yllättävä tulos. Vaimo noiden kanssa enemmän pelailee. Itse en ole huomannut juuri mitään eroja.

Poissa Fever

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 188
    • Profiili
Vs: Mitä selainta käytät?
« Vastaus #2 : Tammikuu 05, 2006, 11:40:50 »
Firefoxia on tullut käytettyä onnellisesti jo pari vuotta.
Operankin oon testannu eikä siinäkään mitään vikaa tuntunut olevan.

Poissa Anikos

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 194
  • Moon oikias
    • Profiili
    • Suomalaiset etunimet
Vs: Mitä selainta käytät?
« Vastaus #3 : Tammikuu 05, 2006, 11:48:23 »
Mun mielestä näyttää siltä että tapparalaiset on harvinaisen valveutunutta kansaa. :) Esim. minun sivuillani kävijöistä suurin osa käyttää IE:tä, johon minä en koske muutoin kuin tekeleitäni tarkastaessa. Virusmagneetti... Netscape vaikuttaa kivalta, harmi vain ettei saa suomeksi(vai saako, mistä?).
Uskotko ufoihin?
Uskon. Älkääkä kysykö miksi, mä uskon kaikkeen. Jumalaankin. Sehän pelaa Tapparassa numerolla 8.

Poissa Manse-Fani

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1131
  • "Te voitte lähtee."
    • Profiili
Vs: Mitä selainta käytät?
« Vastaus #4 : Tammikuu 05, 2006, 12:04:07 »
IE on käytössä, kaikki kyllä löytyvät koneelta.

Poissa Blade

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 156
  • Terve sielu Ruumiissa
    • Profiili
Vs: Mitä selainta käytät?
« Vastaus #5 : Tammikuu 05, 2006, 12:07:28 »
Firefox 1.5

FF on muokattavuudessaan ja turvallisuudessaan selain ylitse muiden, minun mielestäni.

Suosittelen tutustumaan mikäli ette ole vielä Foxia kokeilleet, arvon palstalaiset.
::Born to Lose ~~ Live to Win::

MisterI

  • Vieras
Vs: Mitä selainta käytät?
« Vastaus #6 : Tammikuu 05, 2006, 23:51:11 »
Mun mielestä näyttää siltä että tapparalaiset on harvinaisen valveutunutta kansaa. :) Esim. minun sivuillani kävijöistä suurin osa käyttää IE:tä, johon minä en koske muutoin kuin tekeleitäni tarkastaessa. Virusmagneetti..

Virusmagneetti? Kerro ihmeessä lisää tuosta. Ja siis kerro nykyajasta, älä menneestä.

T.Rasvahappo

  • Vieras
Vs: Mitä selainta käytät?
« Vastaus #7 : Tammikuu 06, 2006, 00:15:52 »
Firefox pääsääntöisesti käytössä mullakin. Ihan ok selain IE:a hitaammasta rullattavuudestaan huolimatta, paitsi silloin kun pitäisi nettipankista saada tulostettua yksisivuinen kuitti. Vaikka kuinka ruksitan "yhtä sivua", niin kolme-neljä niitä tulee aina. Eipä lopu suttupaperi ihan äkkiä.

Tällä viikolla huomasin uuden outouden FF:ssa. Kaverin kotisivujen päivitys näkyi kyllä IE:llä samantein, mutta apaut miljoonasta avoimensivunpäivityksestä huolimatta FF suostui näyttämään sen kahden päivän viiveellä. Kumpi on tyhmä?

IE virusmagneettisuudesta tarkentava kysymys. Pitääkö paikkansa, että pelkästään se, että koneesta löytyy IE & Outlook "avaa väylän" viruksille, basiliskoille ja muille troijanpöpöille etc.?

Poissa Anikos

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 194
  • Moon oikias
    • Profiili
    • Suomalaiset etunimet
Vs: Mitä selainta käytät?
« Vastaus #8 : Tammikuu 06, 2006, 00:39:39 »
 :o En mä nyt viälä tollasia tiä. ;D Mä kerron sitten kun ole sen koulussa opetellut. Mutta joo, en tiedä mikä versio IE:stä mun koneella on mutta on niin kovin hidaskin ja kaikkea.
Suosittelen Firefoxia myös.
Uskotko ufoihin?
Uskon. Älkääkä kysykö miksi, mä uskon kaikkeen. Jumalaankin. Sehän pelaa Tapparassa numerolla 8.

Poissa JoLa

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 232
  • Manchester United, Tappara
    • Profiili
Vs: Mitä selainta käytät?
« Vastaus #9 : Tammikuu 06, 2006, 13:14:42 »
firefoxia

Poissa Eija

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: Mitä selainta käytät?
« Vastaus #10 : Tammikuu 06, 2006, 22:08:19 »
Maxthon kun sitä on töissä tottunut käyttämään. Koneelta löytyy myös IE, Opera ja FF.

demonmixu

  • Vieras
Vs: Mitä selainta käytät?
« Vastaus #11 : Tammikuu 09, 2006, 02:25:47 »
Pääasiassa käytän operaa, mutta vahvasti rinnalla porskuttaa safari kun macin käyttäjä kerran olen.

Poissa Ajacied

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Vs: Mitä selainta käytät?
« Vastaus #12 : Tammikuu 09, 2006, 08:57:22 »
Toistaiseksi vielä omalla koneella on IE, mutta on ollut tarkoitus vaihtaa se Firefoxiin. Työpaikalla sitten onkin vain IE. Siihen meikäläisellä tuskin on paljoa sanansijaa...
Rood en Wit wordt kampioen

Cavenuck

  • Vieras
Vs: Mitä selainta käytät?
« Vastaus #13 : Tammikuu 10, 2006, 21:40:20 »
Tällä viikolla huomasin uuden outouden FF:ssa. Kaverin kotisivujen päivitys näkyi kyllä IE:llä samantein, mutta apaut miljoonasta avoimensivunpäivityksestä huolimatta FF suostui näyttämään sen kahden päivän viiveellä. Kumpi on tyhmä?

IE virusmagneettisuudesta tarkentava kysymys. Pitääkö paikkansa, että pelkästään se, että koneesta löytyy IE & Outlook "avaa väylän" viruksille, basiliskoille ja muille troijanpöpöille etc.?

Toi päivityshomma johtuu varmaan jotenkin selaimen välimuistista. Selain tallettaa katsottuja tiedostoja kovalevylle ja joskus sen sijaan, että lataisi sen uudelleen serveriltä, tiedosto tuleekin suoraan omalta levyltäsi. Selaimen fiksuutta turhan nettiliikenteen säästämiseksi, mutta joskus käy noin epätoivotusti. Explorerilla kun et kaiketi ollut sivua katsonut kuten Firefoxilla, niin se latas päivittyneen tavaran serveriltä, mutta Firefox näytti vanhan välimuistista.

Mitä tulee jälkimmäiseen kysymykseen, niin vastaus on ei. Kyllä se niiden ohjelmien käyttö on se "vaaratekijä". Mutta siinäkin vaaditaan vielä omaa yritystä ja toisaalta yrityksen puutetta, että napsahtaa. Kun ei klikkaile ihan mitä tahansa etenkään tietyillä ei-niin-luotettavilla sivuilla ja kun pitää ohjelmien päivitykset (+viruskillerin) ajantasalla, niin ei se nyt mitään heikoilla jäillä kävelemistä ole noidenkaan ohjelmien käyttö. Onhan se nyt kuitenkin kohtalaisen suuri ja menestyvä firma, että kyllä nekin jotain osaa.

Ja suurin syy siihen miksi nuo ovat turvattomampia lie se, että niitä käytetään eniten, joten pahat pojat keskittyvät niiden heikkouksien etsimiseen. (Joskin samapa se mikä se syy on, käytön kannalta.) Itse käytän noita ohjelmia pääasiassa eikä ole ikinä virus iskenyt. En käytä siksi, että pitäisin niitä jollain tavalla parempana kuin kilpailijoita, minuun vaan tuo kytkykauppa Windowsin kanssa on tehonnut aikanaan enkä ole jaksanut vaihtaa, kun ei ole käynyt toistaiseksi huonosti.

Pauke

  • Vieras
Vs: Mitä selainta käytät?
« Vastaus #14 : Tammikuu 12, 2006, 01:00:57 »
IE:tä pääasiassa, koska sivut toimivat parhaiten, koska nettisivut on yleensä optimoitu IE:lle. Tosin nykyisin on jo paljon FF:lle tehtyjä sivujakin. Operaa käytän myös paljon sen lisäominaisuuksien vuoksi.

Virusmagneettisuudesta sen verran että pöpöt on yleensä tehty IE:lle. Ja fiksuimmat pöpöt on tehty niin, että vaikka selaa Operalla tai FF:lla niin pöpö tarttuu, jos IE:a ei ole päivitetty.

Operalle ja FF:lle löytyy myös "reikiä" jotka pitää erikseen ohjelmaa päivittämällä tukkia. Onneksi FF 1.5:een on jo saatavilla automaattipäivitysominaisuus, joten Firefox 1.5:n käyttämistä voi vahvasti suositella.

Lisäksi jos harrastaa ahkeraa googlettamista tms epämääräisillä sivuilla käymistä, niin tarvitsee olla yhdistetty virustorjunta/palomuuri/spyware-ohjelma.