Kirjoittaja Aihe: Fanikatsomo  (Luettu 111600 kertaa)

Poissa taappara

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1549
    • Profiili
Vs: Fanikatsomo
« Vastaus #15 : Tammikuu 02, 2012, 17:34:33 »
Kuulin tuossa Tappara-Kärpät ottelun erätauolla c3 rumpua hakkavaan sanovan jollekin kaverillensa että  "Miksemme me kaikki voida olla tuolla seisomakatsomossa".
Mitähän tällä tarkoitettiin?

Poissa himmmaaa

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 603
    • Profiili
Vs: Fanikatsomo
« Vastaus #16 : Tammikuu 02, 2012, 17:59:43 »
C1+seisomakatsomo, jos vielä sais luvan, että koko C1 saisi seistä.
Arka se on joka lupia kyselee.
"Leikitään jossain muualla, ei kaukalossa"
-Ville Nieminen

Poissa repekka

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 111
  • Wiben Jengi
    • Profiili
Vs: Fanikatsomo
« Vastaus #17 : Tammikuu 02, 2012, 18:32:50 »
C1 + seisomakatsomo!

Poissa tapparamaN48

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 154
    • Profiili
Vs: Fanikatsomo
« Vastaus #18 : Tammikuu 02, 2012, 18:35:38 »
No mikäs c3 istuvia estää tulemasta seisomakatsomoon?

Poissa kinuskimummo

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 223
    • Profiili
    • tappara
Vs: Fanikatsomo
« Vastaus #19 : Tammikuu 02, 2012, 20:09:22 »
No mikäs c3 istuvia estää tulemasta seisomakatsomoon?


kausari
Oranget,tulkaa takas!!!!

Poissa taappara

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1549
    • Profiili
Vs: Fanikatsomo
« Vastaus #20 : Tammikuu 02, 2012, 20:16:46 »
No mikäs c3 istuvia estää tulemasta seisomakatsomoon?


kausari
Eipä ne paljon tarkastele seisomakatsomoon menevien pääsyoikeuksia..
Sehän nyt on kuitenkin se halvin katsomo..

Poissa Kankaantaan profeetta

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1312
    • Profiili
Vs: Fanikatsomo
« Vastaus #21 : Tammikuu 02, 2012, 21:34:11 »
Juu tämä kausi vielä C3:ssa, kun sinne niin monella kausikortit on. Seuran puolelle eli tomistolle pitäisi kyllä viedä ideaa, että ensi vuonna fanikausarit olisivat C1:seen ja toki vanhoilla kausarin omistajilla etuoikeus ostaa, kun tätä tuntuu suuri osa kannattavan.

Hyvä, että tää aihe on nyt omanaan. Onhan tästä jauhettu viime keväänä ja tänä talvena eri ketjuissa useampaankin kertaan. #51 mainitsee tuossa lainaamassani tekstissä, että asiaa voisi viedä toimistolle.

Olin yhteydessä kolmisen viikkoa sitten sähköpostilla Tappara Fan Clubiin ja kysyin heidän kantaansa juuri tähän samaan asiaan. Lähdin siitä, että jos TFC:n ja Tamhockey:n yhteinen kanta on se, että kannustusta pitää saada lisää niin tässä olisi teille idea pureskeltavaksi.

Olin yllättynyt, että saamani vastauksen sisältö oli lyhennettynä suurin piirtein seuraava:
- Ajatus fanikatsomon siirtämisestä C1:een on hyvä ja vaikutus tunnelmaan olisi varmasti positiivinen
- Toteutus ei ole yksinkertainen, koska "siirrettäviä" olisi paljon, C1:ssä on lisäksi yritys- ja VP-vieraita ja kaikki C3:sta eivät ehkä halua lähteä
- Mikäli uusi halli valmistuu lähivuosina, korjauksen tuoma etu jäisi lyhytaikaiseksi

Olin niin saatanan pökissä saamastani vastauksesta, etten saanut enää vastattua mitään. Mielestäni asia ei ole vaikea ja missään tapauksessa asiaa ei saa jäädä vatkaamaan ajatuksella, josko joku uusi halli joskus tulisi ja pelastaisi meidät.

Itse tekisin asian näin:
Aluksi manataan jäähallille Tamhockey:n ja TFC:n johdon edustajat. Otetaan hallin pohjakartta kouraan ja piirretään siihen ne katsomonosat, joihin yhdessä päätetään keskittää Tappara-fanien ydin. Sitten Tamhockey ja TFC sopivat, että juuri noille paikoille (esim. se C1 + seisomakatsomo, jota olen jo vuoden tässä ehdotellut) TFC saa myydä lippuja tietyllä hinnalla, johon kuuluu lisäksi fanipaita. Jotta tämäkin juttu saisi jonkinlaisen profeetallisuuden leiman, ajattelin, että se kausari pitäisi ommella sen pelipaidan sisään. Tällöin paitaa olisi vähän niinkuin pakko pitää jos meinaa sisälle päästä. Samanlaisen kausarin saisi halutessaan (ilman pelipaitaa) C2:een tai C3:een. Koska osa varmasti haluaa edelleen istua itsekseen ja osa puolestaan haluaa tiivistää tunnelmaa ja vaikka tosiaan seisoa katsomossa, uskoisin, että tällainen keppi/porkkana -idea voisi onnistuakin. Lopputulos olisi näin ollen:
- Innokkain porukka saataisiin houkuteltua C1:een
- C1:ssä kaikilla olisi pelipaita päällä (joka jo sinänsä kiinteyttää joukkoa - kyseessä olisi siis Tapparan vastine HIFK:n punaiselle merelle)
- C1 pitäisi taatusti kovempaa ääntä kuin nykyinen C3, ja ääni synnyttää ääntä. Kun joku osa saadaan aktivoitua, lopputuloksena kaikki huutavat. Kaikki rumpalit ja oranget jne tähän katsomonosaan (varmaan hakeutuisivat itsekin - mutta tämäkin pitäisi varmistaa) ja helvetillinen sirkus käyntiin.
- Hakametsästä ei enää puhuttaisi suomalaisissa jääkiekkopiireissä kirkkona, vaan meilläkin voisi olla samanlainen tunnelma kuin Jokerien Eteläpäädyssä tms.
- C1:n yläpuoliseen seisomakatsomoon asettuisi luonnollisesti tuo mainio uusi faniryhmä.
- Muut TFC:n kannattajat, ts. ne, jotka viihtyvät hallissa muutenkin, laitettaisiin edelleen mahdollisimman tiiviisti edellisten jatkeeksi. Loogisena näkisin C2:n ja C3:n, jolloin C-pääty olisi meidän.
- Halliin jäisi ihan tavallisten ihmisten ostettavaksi A-, B- ja D-katsomot, toinen seisomakatsomo, aitiot jne.

Toin tämän ilmi siksi, että tiedätte, että olin jo asiasta yhteydessä, mutta TFC:n päässä asia ei aiheuttanut tuon kummempaa. Olen tästä vielä yhteydessä Tamhockey:n puolelle, ettei asia jää vain yksiin käsiin. Katsellaan miten meidän käy.

Poissa taappara

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1549
    • Profiili
Vs: Fanikatsomo
« Vastaus #22 : Tammikuu 02, 2012, 21:41:28 »
Kylläpä tuli muuten taas hienoa tekstiä Profeetalta. Tuossa on kaikki omatkin mielipiteeni sisällytettynä!

Ps. Profeetta, laittelin sulle yksityisviestiä, oletko huomannut?

Poissa polvitaklaaja

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1214
  • Twat
    • Profiili
Vs: Fanikatsomo
« Vastaus #23 : Tammikuu 02, 2012, 22:15:23 »
Olin yllättynyt, että saamani vastauksen sisältö oli lyhennettynä suurin piirtein seuraava:
- Toteutus ei ole yksinkertainen, koska "siirrettäviä" olisi paljon, C1:ssä on lisäksi yritys- ja VP-vieraita ja kaikki C3:sta eivät ehkä halua lähteä
- Mikäli uusi halli valmistuu lähivuosina, korjauksen tuoma etu jäisi lyhytaikaiseksi

Sinällänsä mitä väliä jos kaikki eivät halua lähteä C3:sta? Jokainen on tällä kaudella sinne lippunsa ostanut ja ensi kausi tulee kun tulee ja paikat täytyy maksaa uudestaan. Ei kai tuota fanikatsomon siirtoa tarvitse kysyä siellä nyt istuvilta? Jokainen voi sen paikkansa ostaa minne tahansa ja jos fanikatsomokorttia halajaa niin sitten Tamhockey myy sen C1 jos katsomo sinne siirtyisi. Ne jotka surevat kohtaloaan ja haluavat pysyä C3 (kuten minä), ostavat sitten lipun sieltä.

Tuolla uuden hallin tulolla ei pitäisi olla kyllä mitään merkitystä. Sitten kun se tulee niin homma menee uusiksi enivei. Jälleen kerran pelätään jotain uutta ja mahdollisesti positiivisia tuulia tuovaa uudistusta. Vaikka katsomo siirrettäisiin niin enpä usko, että monikaan jättää ensi kauden kausaria ostamatta.


"Mikä jätkä sää oot kun etsää osaa puhua etkä sää osaa pelata, niin mikäs tää sun juttus oikein on?" Ville Nieminen Siim Liivikille ajassa 60:00 ekassa pleijari pelissä 2013..

Poissa Niina

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 114
    • Profiili
Vs: Fanikatsomo
« Vastaus #24 : Tammikuu 04, 2012, 14:08:32 »
Oletteko koskaan ajatelleet A1 oikeaa, siellä näyttää kaksi ylintä riviä olevan aikalailla vapaana. Siellä voisitte seistä ja C3 lähtisi paremmin mukaan, kuin nyt, kun olette seisomakatsomossa.
Ei sillä väliä, kuka matkalla johtaa.

Poissa taappara

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1549
    • Profiili
Vs: Fanikatsomo
« Vastaus #25 : Tammikuu 06, 2012, 11:33:37 »
Kyllä se nyt siltä tuntuu että paras vaihtoehto olisi siirtää fanikatsomo C1-katsomoon. Näin seisomakatsomostakin saataisiin kaikki mahdollinen hyöty irti. Eilinenkin sen todisti, että kun porukka seisomakatsomossa tarpeeksi huusi, niin myös kauan nukkunut C3 osoitti heräämisen merkkejä. Minun mielipiteeni kyllä pysyy tässä kannassa!

Poissa kinuskimummo

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 223
    • Profiili
    • tappara
Vs: Fanikatsomo
« Vastaus #26 : Tammikuu 06, 2012, 11:49:31 »
Kyllä se nyt siltä tuntuu että paras vaihtoehto olisi siirtää fanikatsomo C1-katsomoon. Näin seisomakatsomostakin saataisiin kaikki mahdollinen hyöty irti. Eilinenkin sen todisti, että kun porukka seisomakatsomossa tarpeeksi huusi, niin myös kauan nukkunut C3 osoitti heräämisen merkkejä. Minun mielipiteeni kyllä pysyy tässä kannassa!


Juuri samaa mieltä.. muutama huutaja (sinioranssit) seisomakatsomoo ja rumpalit yms. c1 katsomoo JA PAPAT EHDOTTOMASTI JÄTETÄÄ C3.
Oranget,tulkaa takas!!!!

Poissa Kankaantaan profeetta

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1312
    • Profiili
Vs: Fanikatsomo
« Vastaus #27 : Tammikuu 06, 2012, 12:26:19 »
Kyllä se nyt siltä tuntuu että paras vaihtoehto olisi siirtää fanikatsomo C1-katsomoon. Näin seisomakatsomostakin saataisiin kaikki mahdollinen hyöty irti. Eilinenkin sen todisti, että kun porukka seisomakatsomossa tarpeeksi huusi, niin myös kauan nukkunut C3 osoitti heräämisen merkkejä. Minun mielipiteeni kyllä pysyy tässä kannassa!


Juuri samaa mieltä.. muutama huutaja (sinioranssit) seisomakatsomoo ja rumpalit yms. c1 katsomoo JA PAPAT EHDOTTOMASTI JÄTETÄÄ C3.

Mun mielestä nyt pitää olla aika varovainen. Meidän ei kannata jakautua ehdoin tahdoin kahtia, ei meitä niin paljoa ole. Me mahdutaan kaikkikin C1:een jos halutaan ja jos tämä "muutto" toteutuisi ja joku päättäisi jäädä pois niin jääköön ihan omasta halustaan. Ketään pappoja (joihin itsekin mielestäni kuulun) ei kannata "jättää" minnekään. Kaikki tarvitaan. Mutta vielä kerran, olipa helkkarin hienoa olla äänekkäässä seisomakatsomossa piiitkästä piiitkästä aikaa. Kiitokset huutajille.

Poissa Danny

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 308
    • Profiili
Vs: Fanikatsomo
« Vastaus #28 : Tammikuu 06, 2012, 12:50:23 »
Joo kiitos huutajille.Oli jotenkin kivempi katsoa tuota ottelua kun sielä kannustettiin.Ja toi huuto Kuka voittaa!!Tappara!!! sopii hyvin siihen alkuun.
"Siipiä voiton kunniaksi"

Poissa Kankaantaan profeetta

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1312
    • Profiili
Vs: Fanikatsomo
« Vastaus #29 : Tammikuu 06, 2012, 13:01:31 »
Ja toi huuto Kuka voittaa!!Tappara!!! sopii hyvin siihen alkuun.

Sopii loistavasti! Toivottavasti tämä otetaan käyttöön. Itselläni kävi niin, että olin juuri tullut seisomakatsomoon kun tämä episodi alkoi. Oli helppo yhtyä mekkalointiin. Jos olisin ollut omalla jakkarallani 75 metrin päässä C3:ssa, tuskin olisin tarttunut huutoon. Tiivis tunnelma aktivoi ihmisen kuin ihmisen, tai sitten täytyy olla siirtynyt jo zombi-vaiheeseen. Katsokaa malliksi vaikka tätä pätkää faniudesta ja Liverpoolista - You´ll Never Walk Alone. Laulamaan meistä suomalaisista ei ole, mutta huutaminen käy kaikilta.