Kirjoittaja Aihe: Liigapörssi ja muut haastesarjat  (Luettu 112615 kertaa)

Poissa Niäminen#33

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 244
    • Profiili
Vs: Liigapörssi ja muut haastesarjat
« Vastaus #315 : Syyskuu 16, 2015, 15:31:19 »
Tietääkö täälä kukaan mitä on tapahtunut "liigapörssi pilalle tilastojen avulla" -sivustolle?
Metsola oli lähellä tehdä ottelussa yhden virheen.

Poissa KILO

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1903
    • Profiili
Vs: Liigapörssi ja muut haastesarjat
« Vastaus #316 : Syyskuu 16, 2015, 20:33:05 »
Oon tehnyt vähän tyhmästi, kun en ole seurannut tota kapteenijuttua ollenkaan. Se on liian uus sääntö mulle. Nytkin oli kierros, kun mun kapteeni ei pelannut ja pisteitä valui hukkaan.
Numerot ei valehtele, mutta tilastot ei kerro koko totuutta.

Poissa Screamager

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1636
    • Profiili
Vs: Liigapörssi ja muut haastesarjat
« Vastaus #317 : Syyskuu 16, 2015, 21:13:42 »
Oon tehnyt vähän tyhmästi, kun en ole seurannut tota kapteenijuttua ollenkaan. Se on liian uus sääntö mulle. Nytkin oli kierros, kun mun kapteeni ei pelannut ja pisteitä valui hukkaan.

Pakkipari "onneksi" paikkasi hyvin! Ja etumatka kasvoi silti..

Poissa Paarma

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 811
    • Profiili
Vs: Liigapörssi ja muut haastesarjat
« Vastaus #318 : Syyskuu 17, 2015, 08:41:51 »
Tietääkö täälä kukaan mitä on tapahtunut "liigapörssi pilalle tilastojen avulla" -sivustolle?
Etsii uutta kotia. Freehostia lakkauttanut sivun koska vei liikaa resursseja. Tämä poimittu tuolta jatkoajan palstalta, jossa sivun tekijä itse avannut syytä.

Poissa Niäminen#33

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 244
    • Profiili
Vs: Liigapörssi ja muut haastesarjat
« Vastaus #319 : Syyskuu 17, 2015, 20:03:33 »
Tietääkö täälä kukaan mitä on tapahtunut "liigapörssi pilalle tilastojen avulla" -sivustolle?
Etsii uutta kotia. Freehostia lakkauttanut sivun koska vei liikaa resursseja. Tämä poimittu tuolta jatkoajan palstalta, jossa sivun tekijä itse avannut syytä.

Aha ok. Kiitos tiedosta. Toivottavasti aukeaa ennen Hockey GM.ää. On varsinkin siinä ihan must apu. Miksei liigapörssissäkin.
Metsola oli lähellä tehdä ottelussa yhden virheen.

Poissa KILO

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1903
    • Profiili
Vs: Liigapörssi ja muut haastesarjat
« Vastaus #320 : Syyskuu 26, 2015, 19:52:27 »
Joo, ei nyt taas mennyt niinku piti.

Vaihdoin Vänttisen pois eilen. Alkuperänen suunnitelma oli, että otan ukon takas tälle päivälle. Ensimmäinen ajatukseni oli vaihtaa Vänä Paajaseen, mutta rahat ei riittäneet. Puuttu tyyliin 500 euroo. Paajanen teki sitten 24 pojoa ja hänen sijastaan hankkimani Nättinen 5 pistettä. Jätin kuitenkin Nättisen joukkueeseeni ja ostin Zapolskin. En siis hankkinut Vänttistä takaisin, koska rahat meni Zapoon. Kai Vänä teki sitten kaksi maalia, joista toinen oli voittomaali alivoimalla, 28 pistettä. Ajattelin saavani lohtua Zapolskin nollasta, mutta nollakin rikkoontui 14 sekuntia ennen päätösvihellystä.

Tää peli on mulle would've-could've-should've ja siks "inhoon" tätä.
Numerot ei valehtele, mutta tilastot ei kerro koko totuutta.

Poissa Screamager

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1636
    • Profiili
Vs: Liigapörssi ja muut haastesarjat
« Vastaus #321 : Syyskuu 27, 2015, 08:21:28 »
Joo, ei nyt taas mennyt niinku piti.

Vaihdoin Vänttisen pois eilen. Alkuperänen suunnitelma oli, että otan ukon takas tälle päivälle. Ensimmäinen ajatukseni oli vaihtaa Vänä Paajaseen, mutta rahat ei riittäneet. Puuttu tyyliin 500 euroo. Paajanen teki sitten 24 pojoa ja hänen sijastaan hankkimani Nättinen 5 pistettä. Jätin kuitenkin Nättisen joukkueeseeni ja ostin Zapolskin. En siis hankkinut Vänttistä takaisin, koska rahat meni Zapoon. Kai Vänä teki sitten kaksi maalia, joista toinen oli voittomaali alivoimalla, 28 pistettä. Ajattelin saavani lohtua Zapolskin nollasta, mutta nollakin rikkoontui 14 sekuntia ennen päätösvihellystä.

Tää peli on mulle would've-could've-should've ja siks "inhoon" tätä.

Mutta oot silti aika kovan ja kärsivällisen suorituksen tehnyt kun vaan kaksi vaihtoa koko jakson aikana vaan mennyt, ja kärjessä 14 pisteen erolla. Mun porukalla on 44 peliä 11+12=23 (10 rankkuminuuttia) ja sulla 40 peliä 12+13=25 (18).

Koitin nokkelasti panostaa nyt Kärppiin kun ensin oli vastassa KooKoo ja ti Ässät, mutta ei ainakaan ensimmäisessä onnistunut. Toki 0 ja 1 on parempi kuin 0 ja 0, mutta kyllä Pirnes, Laatikainen ja Hakanpää vähän pettivät. Tiistaina paikon paikka.

Jakso päättyy ensi viikon lauantaihin, eli ei kun tiukka loppukiri päälle..

Poissa KILO

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1903
    • Profiili
Vs: Liigapörssi ja muut haastesarjat
« Vastaus #322 : Syyskuu 27, 2015, 10:40:18 »
No joo, ukot on suorittaneet yllättävänkin tasaisesti eikä ole tarvinnut vaihtoja tehdä. En mä noita pelimääriä ole seurannut muuten kuin sen verran, että viimeistään heti perjantai-iltana pitää vaihtaa ainakin Tapparan ukot pois. Tää on ollut tasanen jakso. Ekilläkin vielä hyvät iskuetäisyydet, joukkueen rosteri on ainakin ihan jäätävän nimekäs.

Kannattaa seurata tuota Pirneksen tilannetta, mun mielestäni jättäytyi KooKoo-pelissä kesken pois.
Numerot ei valehtele, mutta tilastot ei kerro koko totuutta.

Poissa Screamager

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1636
    • Profiili
Vs: Liigapörssi ja muut haastesarjat
« Vastaus #323 : Syyskuu 27, 2015, 12:44:00 »
No joo, ukot on suorittaneet yllättävänkin tasaisesti eikä ole tarvinnut vaihtoja tehdä. En mä noita pelimääriä ole seurannut muuten kuin sen verran, että viimeistään heti perjantai-iltana pitää vaihtaa ainakin Tapparan ukot pois. Tää on ollut tasanen jakso. Ekilläkin vielä hyvät iskuetäisyydet, joukkueen rosteri on ainakin ihan jäätävän nimekäs.

Kannattaa seurata tuota Pirneksen tilannetta, mun mielestäni jättäytyi KooKoo-pelissä kesken pois.

Kah, Pirneksen peliaika 11:35 ja jatkoajan otteluraportissa mainitaan että tippui kolmoserässä pois. Kiitos vinkistä, enpä olisi huomannut muuten.. Pirnekseltä eilen 3 pisteen ilta + kapteenilisä 1 piste, no oli sekin parempi kuin Tukosen pelaamattomuus.

Poissa Paarma

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 811
    • Profiili
Vs: Liigapörssi ja muut haastesarjat
« Vastaus #324 : Lokakuu 01, 2015, 16:19:50 »
Kellään kokemuksia ESPN fantasy hockeysta? Mulla ei mutta tein joukkueen ja drafti illalla. Jos joku osaisi pähkinänkuoressa selittää miten tuo peli toimii, niin olis ihankivajuttu.

Poissa KILO

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1903
    • Profiili
Vs: Liigapörssi ja muut haastesarjat
« Vastaus #325 : Lokakuu 07, 2015, 08:11:43 »
Eka jakso loppui ja toinen olisi alkamaisillaan. Pari joukkuetta on vielä "ei-luotuina" ja huomenna alkaa jakso, joten kannattaa olla jalkeilla ennen kiekon iskeytymistä jäähän. Omalla kohdallani tuntuu, että kakkosjakson kirous iskee rajusti. Ykkösjaksoon sain rakennettua sellaisen joukkueen kuin halusin, mutta nyt haluamani pelaajien hinnat on nousseet liikaa ja setuppia pitää miettiä. Ei o tällä hetkellä oikein mitään punaista lankaa. Pari harsoa siellä täällä, siinä se.
Numerot ei valehtele, mutta tilastot ei kerro koko totuutta.

Poissa #51

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2649
    • Profiili
Vs: Liigapörssi ja muut haastesarjat
« Vastaus #326 : Lokakuu 24, 2015, 22:12:55 »
Mitäs mieltä palstalaiset on näistä täksi kaudeksi tulleista aloitus- ja blokkauspisteytyksistä?

Omasta mielestäni erittäin heikot uudistukset. Nyt hyvän, paljon aloittavan sentterin arvo on pörssissä liian suuri ja käytännössä on mahdoton menestyä, jos joukkueessa on pelkkiä laitahyökkääjiä. Lisäksi tuo blokkaustilasto on täysin mielivaltaista. Tänään Elorinne otti kahteen erään ainakin kolme selvää blokkia, jotka selostamokin huomasi ja liigapörssissä hänelle on merkitty 0 blokkia. Itsekin noita selviä blokkeja laskin jostain Tapparan pelistä ja sain niitä muistaakseni 8, joista liigapörssi oli tilastoinut 2.

Poissa Screamager

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1636
    • Profiili
Vs: Liigapörssi ja muut haastesarjat
« Vastaus #327 : Lokakuu 24, 2015, 22:37:08 »
Mitäs mieltä palstalaiset on näistä täksi kaudeksi tulleista aloitus- ja blokkauspisteytyksistä?

Omasta mielestäni erittäin heikot uudistukset. Nyt hyvän, paljon aloittavan sentterin arvo on pörssissä liian suuri ja käytännössä on mahdoton menestyä, jos joukkueessa on pelkkiä laitahyökkääjiä. Lisäksi tuo blokkaustilasto on täysin mielivaltaista. Tänään Elorinne otti kahteen erään ainakin kolme selvää blokkia, jotka selostamokin huomasi ja liigapörssissä hänelle on merkitty 0 blokkia. Itsekin noita selviä blokkeja laskin jostain Tapparan pelistä ja sain niitä muistaakseni 8, joista liigapörssi oli tilastoinut 2.

Siä on kuitenkin sillä Liigan tilastoijalla ollut tiukka tilanne kimpassa ja katsonut, että saatana Elorinne on lähimpänä olevalla toisena pakkina. Ei anneta liikaa pisteitä..

Jotain sekin kertoo että blokit ei löydy tilastointina Liigan sivuilta vaan ne on esillä pelkästään Liigapörssissä. Vähän teennäinen lisä ainakin tuo blokkauspisteytys, aloituksien arvon ymmärrän paremmin ja kun se on yksiselitteinen tilasto toisin kuin blokkaustulkinta.

Blokatut laukaukset joukkueiden kotiotteluissa, lukemassa kotijoukkue+vierasjoukkue (keskiarvot):
Ässät 9,4
SaiPa 6,8
HPK 5,9
Kärpät 5,7
Sport 5,7
Ilves 5,6
HIFK 5,6
Blues 5,1
Pelicans 4,9
KalPa 4,1
Tappara 4,0
KooKoo 3,9
JYP 3,8
Lukko 3,7
TPS 3,2

Ässät on pelannut vasta 5 kotipeliä, mutta ehkä siellä sitten vaan uhraudutaan kolme kertaa enemmän kuin Turun peleissä. Muuten aika tasaista mutta täytyy seurailla miten keskiarvot kehittyvät kun joukkueet pääsevät "sekoittumaan" ja kaikki pelaa enemmän kaikkia vastaan.

Poissa #51

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2649
    • Profiili
Vs: Liigapörssi ja muut haastesarjat
« Vastaus #328 : Lokakuu 24, 2015, 22:40:49 »

Blokatut laukaukset joukkueiden kotiotteluissa, lukemassa kotijoukkue+vierasjoukkue (keskiarvot):
Ässät 9,4
SaiPa 6,8
HPK 5,9
Kärpät 5,7
Sport 5,7
Ilves 5,6
HIFK 5,6
Blues 5,1
Pelicans 4,9
KalPa 4,1
Tappara 4,0
KooKoo 3,9
JYP 3,8
Lukko 3,7
TPS 3,2


Kiitos tästä! Tietää ainakin, minkä joukkueen pelajilla tulee irtopisteitä seuraavassa jaksossa. Muistanko omiani vai tilastoitiinko viime kaudella noita blokkeja hetken aikaa liigan sivuilla? Jotenkin on mielikuva, että jossain oli blokkaustilasto esillä ja jo tuolloin Ässä-pelaajat dominoivat tilastoa.

Poissa Screamager

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1636
    • Profiili
Vs: Liigapörssi ja muut haastesarjat
« Vastaus #329 : Lokakuu 24, 2015, 22:46:47 »

Kiitos tästä! Tietää ainakin, minkä joukkueen pelajilla tulee irtopisteitä seuraavassa jaksossa. Muistanko omiani vai tilastoitiinko viime kaudella noita blokkeja hetken aikaa liigan sivuilla? Jotenkin on mielikuva, että jossain oli blokkaustilasto esillä ja jo tuolloin Ässä-pelaajat dominoivat tilastoa.

Oli ne viime kaudella hetken aikaa, ja muistan että oli tälläkin kaudella alkuunsa siinä pelaajien päätilastosivulla B-otsikon alla aloituksien vieressä. En tiedä miksi vedettiin nyt pois. Ässät oli tosiaan viime kaudella vahvasti edustettuna ko. tilastossa ja ainakin tämän kauden alun perusteella sama näyttää jatkuvan.