Kirjoittaja Aihe: Digi aika alkaa virallisesti 3108 alken.Oletko valmis ?  (Luettu 17065 kertaa)

fleury

  • Vieras
Vs: Digi aika alkaa virallisesti 3108 alken.Oletko valmis ?
« Vastaus #30 : Heinäkuu 24, 2007, 20:26:08 »
Digiaika toiminut sentään jo vuoden Ahvenanmaalla.Nyt siellä valinnan varaa suomen että ruotsinkielisille ihmisille ja muutenkin suurin osa katsoo siellä Ruotsin kanavia.

demonmixu

  • Vieras
Vs: Digi aika alkaa virallisesti 3108 alken.Oletko valmis ?
« Vastaus #31 : Heinäkuu 26, 2007, 17:53:51 »
Epäilen tuota kaupunkilegendaksi, sillä TV-maksuhallinnolla ei ole oikeuksia takavarikoida televisioita, ainoastaan laittaa mätkyjä perään. :)

Noh samaa kans mietin kun kuulin, mut tietäen sen kaverin saavutukset ja tekeleet niin en yhtään ihmettele, jo tuostakin on aikaa jo ihan helvetisti. Taitaapi olla kyseinen jannu jo kuollutki syöpään.

fleury

  • Vieras
Vs: Digi aika alkaa virallisesti 3108 alken.Oletko valmis ?
« Vastaus #32 : Heinäkuu 27, 2007, 12:31:57 »
Digilähetyksissä ärsyttää ajoittainen lähetyksen lyhyt katkeaminen jolloin laite ilmoittaa,että ei ole saatavilla kyseistä palvelua tai kanavalla ei ole ohjelmaa tai muuta vastaavaa kun analogisessa lähetyksessä suhteelisesn vähän vastaavia katkoja.Ja jos olet antenniverkon armoilla säät vaikuttavat jonkin verran signaaliin laatuun ja tv katsomiseen.Onneksi itse olen kaapeliverkon piirissä.

Poissa Naapuri

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1552
    • Profiili
Vs: Digi aika alkaa virallisesti 3108 alken.Oletko valmis ?
« Vastaus #33 : Heinäkuu 27, 2007, 14:56:20 »
Digilähetyksissä ärsyttää ajoittainen lähetyksen lyhyt katkeaminen jolloin laite ilmoittaa,että ei ole saatavilla kyseistä palvelua tai kanavalla ei ole ohjelmaa tai muuta vastaavaa kun analogisessa lähetyksessä suhteelisesn vähän vastaavia katkoja.Ja jos olet antenniverkon armoilla säät vaikuttavat jonkin verran signaaliin laatuun ja tv katsomiseen.Onneksi itse olen kaapeliverkon piirissä.

Minua ihmetyttää nämä katkokset. Itse asun maaseudulla ja minulla oli analogisten lähetysten aikaan aika paljon säästä johtuvia näkyvyysongelmia. Nyt minulla on ollut jo usean vuoden ajan digiboxi, enkä tehnyt mitään korjauksia antenniverkkoon. Silti tuollaisia lähetyksen katkeamisia en ole havainnut juuri ollenkaan. Onko vika siis huonoissa boxeissa?

fleury

  • Vieras
Vs: Digi aika alkaa virallisesti 3108 alken.Oletko valmis ?
« Vastaus #34 : Heinäkuu 28, 2007, 10:09:54 »
Yle on kertonut avomesti ongelmista kun laitoin sinne palautteen tekstityksen puuttumisesta eräästä ohjelmasta oson ajasta.Syynä tekniikassa kun tekstyslaite joka laittaa sen kuvan alalaitaan menee melko helposti epäkuntoon tai lähetyksen muoto aiheuttaa ongelmia kun lähetys väärä signaalin muotp ja antenni verkossa ongelmat johtuvat usein säästä jos signaalin taso heikko.

Poissa tapsa34

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3096
    • Profiili
Vs: Digi aika alkaa virallisesti 3108 alken.Oletko valmis ?
« Vastaus #35 : Heinäkuu 28, 2007, 18:54:38 »
Digibokseissa on kyllä aikas paljonkin eroja. Meillä on neljä boksia joista kaksi samanlaista. Meidän vahvistinkin on hiukan alitehoinen kuulemma. Mutta emme ole viitsineet tehdä enää suurempiaa muutoksia, koska häiriöitä on kuitenkin vähän. Ja lautasen kautta näkyy aina hyvin kaikki.

Poissa Tuukkeli

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 254
  • Tappara
    • Profiili
Vs: Digi aika alkaa virallisesti 3108 alken.Oletko valmis ?
« Vastaus #36 : Heinäkuu 28, 2007, 21:44:08 »
Meillä kaksi Nauhoittavaa boksi mulla ja alakerran telkkarist ja sit canal+ 
 
 
 

  Onkos siinä skarttia. joo... Digi, Digi :)

fleury

  • Vieras
Vs: Digi aika alkaa virallisesti 3108 alken.Oletko valmis ?
« Vastaus #37 : Heinäkuu 30, 2007, 15:17:50 »
Omistan kaksi Topfieldin digiboxia; eka hankinta parisen vuotta sitten perusmalli ja toukokuun lopussa tuli hankittua nauhoittava laite mallia TF PVRc 4100 Topin malli ja tilaa nauhoituksille 160 Gt verran eli voi nauhoittaa 80 - 110 tuntia,riippuen ohjelman tyypistä.Eniten tilaa vievät mm suorat lähetyksen kuten urheilu lähetyksen nauhoittaminen ja vähiten mm elokuva.Topin kalliimmasssa mallissa ollut teknisiä ongelmia varsinkin äänen toistossa.Kannnatta hankkia ajoissa; - kysyntä ja tarjonta määrää hinnan.

fleury

  • Vieras
Vs: Digi aika alkaa virallisesti 3108 alken.Oletko valmis ?
« Vastaus #38 : Heinäkuu 30, 2007, 15:20:06 »
Ja vielä pitää lisätä.Myös tuli hankittua Mtv3 maksullinen kanavapaketti kaapelitalouteen.Hyvä hinta/laatu -suhde suorana tietysti Formulat,Rallia ja Kultaisen liigan yleisurheilua.Ja talvisin muuta ajankohdan urheilua suorana.

Poissa Finkey

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: Digi aika alkaa virallisesti 3108 alken.Oletko valmis ?
« Vastaus #39 : Heinäkuu 30, 2007, 17:54:33 »
Laitoin tästä TopFieldin omalle keskustelupalstallekin juuri, mutta jos olisi täällä joku törmännyt samaan.

Minulla on 2 kpl TopFieldin TF 6000 coc boxeja Helsingissä kaapelitaloudessa. Molemmissa boxeissa maksukanavien (Canal+) EPG teksti tulee vain tanskankielisenä. Kaksi ensimmäistä kenttää tulee suomeksi. Esim. leffan genre ja pääosissa plaa.. plaa... mutta loput, eli kuvaus leffasta tulee tanskaksi. Onko kukaan törmännyt tähän? En keksinyt mitään konstia, millä tämän voisi muuttaa. Kaikissa boksin asetuksissa, jotka löysin, on kielenä Suomi. Minulla on myös samassa kaapelitaloudessa tallentavana boksina TF 5100 PVRc HDMI, jossa kaikki tiedot tulevat nätisti suomeksi kaikilta kanavilta. TF 5100 boksissani on ollut ajoin ongelmana tämä jumittaminen -> tallennettujen ohjelmien ja kokonaisten kansioiden katoaminen, mutta siitä on jo muuallakin foorumit täynnä. Päivitystä odotellessa.

Poissa Mac

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 540
  • Tappara
    • Profiili
Vs: Digi aika alkaa virallisesti 3108 alken.Oletko valmis ?
« Vastaus #40 : Heinäkuu 30, 2007, 19:17:35 »
Hmm. En tiedä varmasti, että voisiko ongelma ratketa tällä, mutta ainakin seuraavalla tavalla mä oon onnistunut Canal+:lla vaihtamaan kieltä. Mulla on kyllä tosin tavallinen Nokian digiboksi.

Eli: Menet Canal+:n tekstitv:lle suomenkieliseen osioon, eli sivulle 601. Sitten painat yhden sivun taaksepäin (en ole varma onnistuuko suoraan, kun painaa sivun 600), niin teksti-tv lähtee pois ja siihen tulee suomenkieliset tekstit.

Toivottavasti ongelma ratkeaa, näin vaikka en siihen oikein jaksa uskoa. Kokeile nyt kuitenkin parempien ohjeiden puutteessa ja tule raportoimaan, että toimiko.  :P

Poissa Finkey

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: Digi aika alkaa virallisesti 3108 alken.Oletko valmis ?
« Vastaus #41 : Heinäkuu 30, 2007, 21:58:07 »
Eipä auttanut. Semmoisen erikoisuuden huomasin, että tosiaan Canal+ teksti-tv:n sivulla 601 kun kelasi pari sivua taaksepäin, eli taisi olla sivulla 599 tuli tekstitys, mutta tanskaksi. Sivulla 600 ei ole mitään.

Normaali suomenkielinen tekstitys minulla on Canal+ leffoissa ok ja tekstin kieltä saa vaihdettuakin tarvittaessa, jos muita kieliä on saatavilla. Ongelma on tosiaan vain tuossa EPG:n leffan esittelyssä, joka tulee tanskaksi.

fleury

  • Vieras
Vs: Digi aika alkaa virallisesti 3108 alken.Oletko valmis ?
« Vastaus #42 : Heinäkuu 31, 2007, 09:07:22 »
Kuten aikaisemmin mainitsin 5100 mallissa ollut teknisiä ongelmia siksi hankin saman mallin merkki 4100 PVRc kaapelitaloudessa.Ollut mainitsemasia ongelmia jotka tod näk poistuvat päivityksien avulla.Myös huolto liikeessä varteenotettava vaihtoehto asian korjaamiseksi.Kun kanavien ohjelmapaikat vaihtuivat tuli ylimääräinen kanavana mukaan toinen Neloskanava jota ei saa poistettua jolta ei voi mitään nauhoittaa.Toistaiseksi tämä malli toiminut suht koht hyvin.Toinen perusmalli Topilta ollut huollossa kaksi kertaa ekan jälkeen ei ongelma ratkennut mutta toisen käynnin jälkeen laite pelannut hyvin vaikka sillä ei tehty käytännössä mitään huoltotoimenpiteitä.

fleury

  • Vieras
Vs: Digi aika alkaa virallisesti 3108 alken.Oletko valmis ?
« Vastaus #43 : Elokuu 04, 2007, 10:01:39 »
Jos on boxi siihen kannattaa siis ottaa joku maksullisten kanavien paketti tarjontaa lisäämään jonka hinta/laatu -suhde on oikea.Nyt alkaa olla uutisten mukaan kodinkoneliikkeissä kun aika vähenee tiimalasissa.

Poissa Cissboll

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 545
    • Profiili
Vs: Digi aika alkaa virallisesti 3108 alken.Oletko valmis ?
« Vastaus #44 : Elokuu 04, 2007, 11:38:26 »
Jos on boxi siihen kannattaa siis ottaa joku maksullisten kanavien paketti
Ei niitä kerkee kattomaan harrastusten takia,saatika vielä kun sekin vähä mitä jää aikaa niin pitää paimentaa mukuloita.