Kirjoittaja Aihe: Sosiaali- ja terveysala  (Luettu 49263 kertaa)

Poissa baldie

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1672
  • LOL
    • Profiili
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #150 : Marraskuu 13, 2007, 22:18:13 »
^Palkkako on ainoa motivaation tuoja? Itse väitän olevani hyvinkin motivoitunut työssäni, vaikka tuntipalkkani onkin vain 10,30€.

Sulla täytyy olla hyvä palkkainen mies.
Jäsen 27
"Vastus Ratinassa tulee olemaan kovin mahdollinen, "legendojen" 16 mestaruudesta vaatimattomat 13 on saavutettu ulkojäillä"

SPL_

  • Vieras
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #151 : Marraskuu 13, 2007, 22:24:04 »
Hyvällä työmotivaatiolla varustettu putkimies hoitaa homman kotiin, eiks niin?  Niin 40 - 50 egen tuntiliksalla.

Mistä maasta putkimies tuolla palkalla pitää hakea?

Tänäpäivänä 40 egee/h putkimiehestä on jo halpaa. Tre. Jos haluat tietää lähetä yksityisviestiä.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 13, 2007, 22:25:54 kirjoittanut SPL_ »

Poissa Dolphin

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 93
    • Profiili
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #152 : Marraskuu 13, 2007, 22:33:40 »
^Palkkako on ainoa motivaation tuoja? Itse väitän olevani hyvinkin motivoitunut työssäni, vaikka tuntipalkkani onkin vain 10,30€.

Sulla täytyy olla hyvä palkkainen mies.

Toki se nyt enemmän tienaa kun minä, mutta sitä kun suhteuttaa menot tuloihin, niin pärjää pienemmälläkin.

Poissa jtv

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1024
    • Profiili
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #153 : Marraskuu 13, 2007, 22:42:10 »
Tänäpäivänä 40 egee/h putkimiehestä on jo halpaa. Tre. Jos haluat tietää lähetä yksityisviestiä.

Onko tuo putkimiehen palkka vai jonkun firman kautta tilatun putkimiehen laskuttama summa? Siinä on iso ero...

SPL_

  • Vieras
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #154 : Marraskuu 13, 2007, 22:44:36 »
Tänäpäivänä 40 egee/h putkimiehestä on jo halpaa. Tre. Jos haluat tietää lähetä yksityisviestiä.

Onko tuo putkimiehen palkka vai jonkun firman kautta tilatun putkimiehen laskuttama summa? Siinä on iso ero...
Yksityisen yrityksen kautta tilattu putkimies. Kun tuli puheenaiheeks uusin juuri wc:n tässä lähiaikana : )
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 13, 2007, 22:46:48 kirjoittanut SPL_ »

Poissa jtv

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1024
    • Profiili
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #155 : Marraskuu 13, 2007, 22:52:24 »
Yksityisen yrityksen kautta tilattu putkimies. Kun tuli puheenaiheeks uusin juuri wc:n tässä lähiaikana : )

Tuossa tosiaan pitää muistaa se, ettei se putkimies saa itse tuon verran palkkaa, vaan siinä vetää firma oman siivunsa välistä. :)

Poissa Rausku

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 213
    • Profiili
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #156 : Marraskuu 13, 2007, 22:58:44 »
Hyvällä työmotivaatiolla varustettu putkimies hoitaa homman kotiin, eiks niin?  Niin 40 - 50 egen tuntiliksalla.
Niin siis tarkoitus ei ollut aloittaa keskustelua putkimiesten palkoista tai muutenkaan putkimiehistä. Pointti oli se (tai ainakin omassa päässäni oli), että vaikka työmotivaatio on kuinka huono, pystyy koulutettu sairaanhoitaja hoitamaan potilaat huomattavasti paremmin kun muuhun hommaan perehtynyt ihminen.
The only easy day was yesterday

SPL_

  • Vieras
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #157 : Marraskuu 13, 2007, 23:46:47 »
Yksityisen yrityksen kautta tilattu putkimies. Kun tuli puheenaiheeks uusin juuri wc:n tässä lähiaikana : )

Tuossa tosiaan pitää muistaa se, ettei se putkimies saa itse tuon verran palkkaa, vaan siinä vetää firma oman siivunsa välistä. :)
Todellakaan vedä. Laitteet ostaa itse ja vempeleet. Kukaan ketään vedätä vaan hyvät suhteet vedättää hyvä mies.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 13, 2007, 23:48:29 kirjoittanut SPL_ »

Poissa jtv

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1024
    • Profiili
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #158 : Marraskuu 13, 2007, 23:52:15 »
Todellakaan vedä. Laitteet ostaa itse ja vempeleet. Kukaan ketään vedätä vaan hyvät suhteet vedättää hyvä mies.

Eli kyseessä oli yrittäjä vai mitä tämä nyt tarkoittaa?

Poissa Anikos

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 194
  • Moon oikias
    • Profiili
    • Suomalaiset etunimet
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #159 : Marraskuu 14, 2007, 00:41:32 »
^Palkkako on ainoa motivaation tuoja? Itse väitän olevani hyvinkin motivoitunut työssäni, vaikka tuntipalkkani onkin vain 10,30€.

Sulla täytyy olla hyvä palkkainen mies.

Toki se nyt enemmän tienaa kun minä, mutta sitä kun suhteuttaa menot tuloihin, niin pärjää pienemmälläkin.
Kettuako siihen mitän miestä tarvita että pitää työstää VÄHÄN VÄHEMMÄLLÄKIN palkalla?! Mulla olis tässä juuri palkkatoivomuksen mietintä edessä enkä mä oikeestaan osaa toivoa mitään sillä duuni on melkeinpä unelmien täyttymys. Mulle ei ole tärkeintä se raha vaan se, että mä viihdyn työssäni. Hoitajan hommia en tekis vaikka maksaisivat 20e tunnilta. En, koska hoitajan työ ei mua kiinnosta. (ja hoitajan otin tähän nyt vain esimerkiksi koska heistähän tässä ketjussa maristaan)
Uskotko ufoihin?
Uskon. Älkääkä kysykö miksi, mä uskon kaikkeen. Jumalaankin. Sehän pelaa Tapparassa numerolla 8.

Poissa marjo

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 458
  • Roskasakki
    • Profiili
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #160 : Marraskuu 17, 2007, 02:05:40 »
Itseni on ainakin todella vaikea kuvitella tilannetta, jossa huono työmotivaatio aiheuttaa sairaanhoitajan rutinoituneessa työskentelyssä niin radikaalin eron, että hän on enemmän haitaksi kuin hyödyksi. Hyvällä työmotivaatiolla varustettu putkimies hoitaa homman kotiin, eiks niin?

Tähän oli ny pakko sen verta puuttua, että kyl se vähän aiheuttaa motivaation puutetta, kun "työpistettä" joutuu vaihtamaan heittämällä --> Minkäänlaista perehdytystä työhön et saa, työpiste ilmoitetaan edellisenä iltana/samana aamuna.
Mitä orjatyöhön tulee, niin aika monella menee puhelin rikki sunnuntaina ja eikä ole kotiosoitteessa tavoitettavissa varmaankaan..
Vähän turhaa selitellä, et tekee työtä, kun se on niin kivaa, eikä palkalla ole väliä. Silloinhan vois jäädä kotiin ja tulla sillä toimeen, mitä valtio katsoo parhaaks maksaa.
14.8.08 Hakametsä 2 Blues-fania: " Täällä lukee seinässä monta kertaa I love Mika Lehto.. Vielä vaan pitäs tietää kuka se on ? "

Poissa Dolphin

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 93
    • Profiili
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #161 : Marraskuu 17, 2007, 12:31:41 »
Minulla henkilökohtaisesti tilanne on se, että saisin työttömänä saman rahan kuussa, kun nyt työssä käyvänä. Joten se Marjo siitä selittelystä.

Ja mitä tulee tuohon mainitsemaasi puhelimien rikkoutumiseen ja karkuun lähtemiseen, niin se vaan osoittaa näitten kyseisten hoitsujen moraalittomuudesta.

Poissa tapsa34

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3096
    • Profiili
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #162 : Marraskuu 17, 2007, 13:04:41 »
Rahalla ne laskut maksetaan. Sitä olisi hyvä saada niin paljon että työssä käynnissä olisi jotain järkeä. Ei joka päivä ketuttaisi lähteä töihin. Olen tyytyväinen tämän hetken palkan määrään suhteessa työn määrään ja vaativuuteen omassa työssäni. Moni sosiaali- ja terveysalan henkilö haluaisi varmaan samoin perustein korjausta palkkaansa.

Poissa jtv

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1024
    • Profiili
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #163 : Marraskuu 17, 2007, 13:16:34 »
Moni sosiaali- ja terveysalan henkilö haluaisi varmaan samoin perustein korjausta palkkaansa.

Tai oikestaan kaikki kunta-alan pienipalkkaiset työntekijät. Jos yhdelle annetaan reilusti, niin se ei ole reilua toisia kohtaan. Tehyn vaatimuksiin suostuminen tarkoittaisi sitä, että vuoden sisällä on kaikki mahdolliset ammattiryhmät vastaavassa lakossa.

Korotukset ovat kyllä aiheellisia, mutta ei sentään näin rajua nostoa kerralla!

Poissa tapsa34

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3096
    • Profiili
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #164 : Marraskuu 17, 2007, 13:25:58 »
Eikä noin isoa korotusta tule koskaan saamaan kuin poliitikot. Ja kaikenmaailman huippujohtajat....joille sen palkan hommaa duunarit. Harva johtoportaan väki ansaitsee työllään palkkansa. Duunari sitä vastoin useimmiten aina. Luulen että sopu tulee vielä ja kaikki saavat tyydyttävän ratkaisun. Ja väki menee tyytyväisenä töihin jatkossa.