Kirjoittaja Aihe: Sosiaali- ja terveysala  (Luettu 49266 kertaa)

Poissa marjo

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 458
  • Roskasakki
    • Profiili
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #135 : Marraskuu 03, 2007, 03:17:22 »
Ootte te ihquja:) Tiedätte kaikesta kaiken ja lehdethän on aina oikeassa. Työnantajalla ei vaan ole työntekijöitä, mistä nyhtää.. Kyllähän ne tietty lääkäritkin tarpeen tullen niitä paskoja pesee, kun kunta käskee... Eikö:)
14.8.08 Hakametsä 2 Blues-fania: " Täällä lukee seinässä monta kertaa I love Mika Lehto.. Vielä vaan pitäs tietää kuka se on ? "

ajl

  • Vieras
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #136 : Marraskuu 03, 2007, 10:42:21 »
Mitä v:n virkaa niillä vanhoilla työpaikoilla ja -sopimuksilla on? Uusina työntekijöina Tehyläiset saavat uudet työsopimukset uusilla korkeimmilla palkoilla, eli eivät häviä mitään. Tilanne on nyt kuitenkin se, että työnantajapuolen on pakko noita palkkoja korjata, jos ei nyt 24 % niin ainakin tuntuvasti. Ei kai kukaan tosissaan kuvittele, että työnantajalla on mahdollisuus olla ottamatta noita irtisanoutuneita takaisin töihin? Kuka ne hommat sitten tekisi, jos eivät siihen koulutetut ammattitaitoiset ihmiset.

Poissa Dolphin

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 93
    • Profiili
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #137 : Marraskuu 03, 2007, 12:28:05 »
Tottakai irtisanoutuneita täytyy ottaa takaisin, mutta kuinka monta on varaa enää palkata esim. 24 prosentin palkkannousujen jälkeen. Tässähän on työnantajapuolella hyvä tilaisuus pistää luuta heilumaan ja siivota pois kaikki ei niin pidetyt työntekijät.

Poissa pieni m

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 703
    • Profiili
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #138 : Marraskuu 03, 2007, 16:30:49 »
Mun kokemuksen perusteella ainakaan Tays:ssa ei millään osastolla oo yhtään ylimäärästä. Varaa tai ei, työntekijöitä tarvitaan minimissään entinen määrä.

Poissa janneojanenonjumala

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1177
    • Profiili
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #139 : Marraskuu 03, 2007, 21:31:58 »
Ei kai kukaan tosissaan kuvittele, että työnantajalla on mahdollisuus olla ottamatta noita irtisanoutuneita takaisin töihin? Kuka ne hommat sitten tekisi, jos eivät siihen koulutetut ammattitaitoiset ihmiset.
Näinhän se ois kiva että ihan kotimaiset hoidokit jatkais. Jotenkin vaan pelottaa että filippiinit ym. vallottaa sairaalaat.

Poissa Anikos

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 194
  • Moon oikias
    • Profiili
    • Suomalaiset etunimet
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #140 : Marraskuu 10, 2007, 10:27:49 »
Ootte te ihquja:) Tiedätte kaikesta kaiken ja lehdethän on aina oikeassa. Työnantajalla ei vaan ole työntekijöitä, mistä nyhtää.. Kyllähän ne tietty lääkäritkin tarpeen tullen niitä paskoja pesee, kun kunta käskee... Eikö:)
Mä en yhtään ihmettele että tää menee naurettavaksi kun ei osata keskustella asiallisesti. Minä, ja moni muu nyt vaan ollaan eri mieltä, sen kanssa pitää elää. Pitäähän munkin sen kanssa, jos nämä korotukset nyt toteutuvat, että mun veroprosenttini nousee. Ei siihen auta muille ilkkumiset.
Uskotko ufoihin?
Uskon. Älkääkä kysykö miksi, mä uskon kaikkeen. Jumalaankin. Sehän pelaa Tapparassa numerolla 8.

Poissa kimis75

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 286
    • Profiili
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #141 : Marraskuu 10, 2007, 10:50:15 »
Mä en yhtään ihmettele että tää menee naurettavaksi kun ei osata keskustella asiallisesti. Minä, ja moni muu nyt vaan ollaan eri mieltä, sen kanssa pitää elää. Pitäähän munkin sen kanssa, jos nämä korotukset nyt toteutuvat, että mun veroprosenttini nousee. Ei siihen auta muille ilkkumiset.

Tässä aiemmin eräs nimimerkki pyysi erästä nimimerkkiä vastaamaan yhteen kysymykseen, eikä tähän päivään mennessä sitä vastausta ei ole minun tietääkseni kuulunut. Täällä kun saa eräät kirjoitella ja syytellä miten vaan toisia, siitä mitään suurempaa saamatta. Kaikkia se sääntö ei koske.
Kohta varmaan minäkin olen penaltilla, kun ryöpsäytän aiheen päin persettä ja syyttelen toisia, joten laitetaan aiheeseen sen verran että, eikös reilu viikon päästä sen lakon/irtisanomisien pitäisi astua voimaan?

Mun villi arvaus on, että viimeistään viimeisenä mahdollisena sovittelupäivänä sopu syntyy ja korotus on jotain 17 prossan luokkaa plus joku pieni uusi etu siihen päälle :)

Kaikki ovat tyytyväisiä ja jonot ja kiireet poistuvat sen siliän tien.

Poissa Anikos

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 194
  • Moon oikias
    • Profiili
    • Suomalaiset etunimet
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #142 : Marraskuu 10, 2007, 14:50:44 »
Kaikki ovat tyytyväisiä ja jonot ja kiireet poistuvat sen siliän tien.
Jep, 19.11. Pitäisi irtisanoutuneiden olla työttömiä. Ja jep myös tuohon lainattuun...
Uskotko ufoihin?
Uskon. Älkääkä kysykö miksi, mä uskon kaikkeen. Jumalaankin. Sehän pelaa Tapparassa numerolla 8.

Poissa tapsa34

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3096
    • Profiili
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #143 : Marraskuu 10, 2007, 15:32:50 »
Haluan että hoitajat saavat parempaa liksaa! Mutta se että mikä on se oikea korotus en ota kantaa. Mutta sitä en halua, että ihmiset jäävät pulaan lakon takia. Enkä halua sitä että lakkoilevat turhaan jos eivät tule koskaan saamaan jotain liikaa pyydettyä. Kaikki muistavat palomiesten lakon aikanaan. Montako vuotta heidän piti olla töissä että saivat menettämänsä lakon ajan rahan palkankorotuksena takaisin? No kyse on tietysti periaatteestakin. Toivottavasti pääsevät kaikkia tyydyttävään ratkaisuun ennen lakkoa. Tai siis niitä irtisanoutumisia. Luulen kuitenkin että suurin osa on työsuhteessa jossa tykkäävät jatkaa.

Poissa FORTUNA

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1635
  • Pappa#55 +143kg/Überlegenheit
    • Profiili
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #144 : Marraskuu 13, 2007, 15:54:21 »
Tämän hetken mielipidemittauksissa n.60% kansalaisista tukee Tehyn keinoja työtaistelussa. Kuulen jo korvissani takkien kääntymisen suhinaa kun mahdollisten irtisanoutumisten jälkeen ovat ensimmäiset vauvakuolemat hoitajavajeen takia iltapäivälehtien lööpeissä.
Jaa, että mikäkö oli pointti... no se, että tällä hetkellä eri lehtien toimituksissa varmasti ollaan sormet ja varpaat ristissä irtisanoutumisten puolesta sillä sen jälkeen ei tule olemaan puutetta lööppien aiheista. Siihen asti kirjoitellaan vielä Jokelasta... >:(
Vasemmassa laidassa on Stanley Cup –voittaja ja oikealla tuleva Stanley Cup –voittaja
- Välissä on sitten sellainen hiihtelijä...(Barkov Jr 2012-13)

Poissa Wille

  • Pappateam
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #145 : Marraskuu 13, 2007, 16:28:04 »
Tässä aiemmin eräs nimimerkki pyysi erästä nimimerkkiä vastaamaan yhteen kysymykseen, eikä tähän päivään mennessä sitä vastausta ei ole minun tietääkseni kuulunut. Täällä kun saa eräät kirjoitella ja syytellä miten vaan toisia, siitä mitään suurempaa saamatta. Kaikkia se sääntö ei koske.
Jos minusta ja Dolphinin kyselystä oli kyse, niin enhän minä sitä kirjoitusta sanokaan trolliksi. Sanoin, etten siihen sen enempää jaksa pureutua ja muualla sitä joku voisi pitää trollina. Jääkiekkopalstalla niin tuskin käy.

Lainaus käyttäjältä: kimis75
Kohta varmaan minäkin olen penaltilla, kun ryöpsäytän aiheen päin persettä ja syyttelen toisia
En ole kyllä kuullut/lukenut, että siitä keskustelusta olisi tullut mitään rangaistuksia kellekään. Itse en jaa omista keskusteluistani sanktioita, sehän olisi varsin tyhmää. Marttyyriksi tekeytyminen ei kyllä oikein sovi sulle Kimis.

Ja itse aiheeseen, pidän aika hupaisana sitä, että Suomen presidentti jää naisjohtajien kokouksesta pois sillä perusteella, että ns. Tehy-laki pitää saada h*vetin nopeasti voimaan. Presidentin puoluehan oli tätä kyseistä lakia vastaan nykyisen mallisena...

Tuollaisella lailla voi olla varsin mielenkiintoisia seurauksia. Pakkotyö tuskin on kenellekään motivoivaa, siitä varmasti tällä palstallakin voidaan olla samaa mieltä? Huonolla työmotivaatiolla töissä oleva työntekijä voi aiheuttaa enemmän haittaa kuin hyötyä, tästä varmasti monella on ihan omakohtaisia kokemuksia. Miksi vastaavaa lakia ei tehty silloin, kun esim. Tampereella useat lääkärit irtisanoutuivat heidän edellisen työtaistelun aikana? Kaikki vielä varmasti otettiin takaisin samoihin hommiin, jos vaan kiinnostusta oli.

Mutta niinhän siinä aina käy, että toiset ovat tasa-arvoisempia kuin toiset.
Äijät nää, ei suostu enää häviään: Willen jengi, Roskasakki, Pappateam, Glad to be a Janari

Poissa Rausku

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 213
    • Profiili
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #146 : Marraskuu 13, 2007, 21:39:50 »
Huonolla työmotivaatiolla töissä oleva työntekijä voi aiheuttaa enemmän haittaa kuin hyötyä
Itseni on ainakin todella vaikea kuvitella tilannetta, jossa huono työmotivaatio aiheuttaa sairaanhoitajan rutinoituneessa työskentelyssä niin radikaalin eron, että hän on enemmän haitaksi kuin hyödyksi. Hyvällä työmotivaatiolla varustettu putkimies hoitaa homman kotiin, eiks niin?

Mielestäni demokraattisessa yhteiskunnassa valtio (hallitus ja eduskunta) ovat pääasiassa kansalaisten turvallisuuden ja heikompiosaisten hyvinvoinnin vuoksi. Jos potilaiden turvallisuuden takaamiseksi tarvitaan laki, sitten säädetään laki. Hengenvaarassa olevat ihmiset menevät työtaistelun yläpuolelle, ainakin omassa arvomaailmassani. En sitten tiedä kuinka montaa sairaanhoitajaa kyseinen laki tulisi koskemaan, mutta en usko että laki tuntuvasti heikentäisi Tehyn työtaistelun tehokkuutta.
The only easy day was yesterday

SPL_

  • Vieras
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #147 : Marraskuu 13, 2007, 21:46:12 »
Hyvällä työmotivaatiolla varustettu putkimies hoitaa homman kotiin, eiks niin?  Niin 40 - 50 egen tuntiliksalla.

Poissa Dolphin

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 93
    • Profiili
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #148 : Marraskuu 13, 2007, 21:57:22 »
^Palkkako on ainoa motivaation tuoja? Itse väitän olevani hyvinkin motivoitunut työssäni, vaikka tuntipalkkani onkin vain 10,30€.

Ja tuohon pakkolakiin sen verran kommenttia, että yleensä en ole tuollaisen pakottamisen kannalla, mutta tässä tapauksessa kylläkin. Ihmishengillä leikkiminen ja "kiristäminen" kun on enemmän kuin moraalitonta. Ja eikös se niin ole, että jos hoitsut tekevät hoitovirheitä, niin syytteitä napsahtaa? Kannattaa siis kehitellä sitä motivaatiota edes jonkinverran.

Poissa jtv

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1024
    • Profiili
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #149 : Marraskuu 13, 2007, 21:58:55 »
Hyvällä työmotivaatiolla varustettu putkimies hoitaa homman kotiin, eiks niin?  Niin 40 - 50 egen tuntiliksalla.

Mistä maasta putkimies tuolla palkalla pitää hakea?
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 13, 2007, 22:00:56 kirjoittanut jtv »