Kirjoittaja Aihe: Sosiaali- ja terveysala  (Luettu 49265 kertaa)

Poissa Anikos

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 194
  • Moon oikias
    • Profiili
    • Suomalaiset etunimet
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #120 : Lokakuu 22, 2007, 00:01:29 »
Dolphin ja kimis puhuvat asiaa.
Mulle on herännyt sellaisiakin ajatuksia että kun kovaan ääneen vaaditaan palkkaa vastuun tasalle. Nyt hoitajat sanovat itsensä irti ja sanovat etteivät ole vastuussa kenestäkään tai mistään sen enempää kuin muutkaan työntekijät omissa töissään. Miksi sitten pitäisi saada sen enempää palkankorotusta kuin muutkaan? Mihin se vastuu häviää yhtäkkiä ja eikö se siis olekaan suurempi kuin meillä muillakaan? Moon kohta iha sekasi... ???
Uskotko ufoihin?
Uskon. Älkääkä kysykö miksi, mä uskon kaikkeen. Jumalaankin. Sehän pelaa Tapparassa numerolla 8.

Poissa baldie

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1672
  • LOL
    • Profiili
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #121 : Lokakuu 22, 2007, 05:09:12 »
Dolphin ja kimis puhuvat asiaa.
Mulle on herännyt sellaisiakin ajatuksia että kun kovaan ääneen vaaditaan palkkaa vastuun tasalle. Nyt hoitajat sanovat itsensä irti ja sanovat etteivät ole vastuussa kenestäkään tai mistään sen enempää kuin muutkaan työntekijät omissa töissään. Miksi sitten pitäisi saada sen enempää palkankorotusta kuin muutkaan? Mihin se vastuu häviää yhtäkkiä ja eikö se siis olekaan suurempi kuin meillä muillakaan? Moon kohta iha sekasi... ???
Tää on työtaistelua, rakas ihminen. Kova kovaa vasten, jos ei muu auta.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 22, 2007, 07:13:26 kirjoittanut baldie »
Jäsen 27
"Vastus Ratinassa tulee olemaan kovin mahdollinen, "legendojen" 16 mestaruudesta vaatimattomat 13 on saavutettu ulkojäillä"

Poissa Anikos

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 194
  • Moon oikias
    • Profiili
    • Suomalaiset etunimet
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #122 : Lokakuu 23, 2007, 09:17:53 »
Tää on työtaistelua, rakas ihminen. Kova kovaa vasten, jos ei muu auta.
Niin, aika moraalitonta sellaista, kummaltakin osapuolelta.
Uskotko ufoihin?
Uskon. Älkääkä kysykö miksi, mä uskon kaikkeen. Jumalaankin. Sehän pelaa Tapparassa numerolla 8.

Poissa FORTUNA

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1635
  • Pappa#55 +143kg/Überlegenheit
    • Profiili
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #123 : Lokakuu 23, 2007, 12:25:02 »
Pitäisi varmaan pitää mölyt mahassa, mutta minä en alkaisi perushoitajan tai sairaanhoitajan hommiin vaikka siitä maksettaisiin 10 000€ kuukaudessa! Melkoinen kutsumusammatti täytyy siis olla kyseessä mikäli vielä näkee sen vaivan, että kouluttautuu siihen useamman vuoden.
Ei kutsumusammatista mielestäni sanouduta rahan takia irti, eli ne yli 12 000 tehyläistä jotka ovat tämän tehneet eivät ainakaan kutsumuksen takia ryhtyneet sisariksi-hentoisiksi-valkoisiksi?

Ps. Sitten meikäläinen vasta ärähtää kunnolla jos tulevat tehyläisten palkankorotukset vaikuttavat meidän muiden vielä alempipalkkaisten kuntasektorilla toimivien työpaikkoihin ja niiden mahdollisiin vähentämisiin nykyisestä.
Vasemmassa laidassa on Stanley Cup –voittaja ja oikealla tuleva Stanley Cup –voittaja
- Välissä on sitten sellainen hiihtelijä...(Barkov Jr 2012-13)

Poissa tapsa34

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3096
    • Profiili
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #124 : Lokakuu 23, 2007, 12:49:14 »
Minun mielestä Tehyn ja monen muun matalapalkka-alan suurin ongelma on aina ollut se liiton edustaja. Kun kuuntelee paperin- ja metallin edustajia on siinä kovuutta puheissa. Pitäisi olla tarpeeksi tylyjä ihmisiä vaatimassa sitä rahaa ja työoloja. Onhan noilla omistajan edustajillakin mitä törkeämpiä ehdotuksia joka sopimuskauden alla. Kyllä valtiokin rahaa saa halutessaan nopeasti jos tarvitsee. Onhan meillä helppo ottaa bensasta, tupakasta ja viinasta. Ja pistävät varmaan heti jotain terveyskeskus maksuja lisää.

Poissa Miku

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 161
    • Profiili
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #125 : Lokakuu 23, 2007, 13:00:40 »
Minun mielestä Tehyn ja monen muun matalapalkka-alan suurin ongelma on aina ollut se liiton edustaja. Kun kuuntelee paperin- ja metallin edustajia on siinä kovuutta puheissa. Pitäisi olla tarpeeksi tylyjä ihmisiä vaatimassa sitä rahaa ja työoloja. Onhan noilla omistajan edustajillakin mitä törkeämpiä ehdotuksia joka sopimuskauden alla. Kyllä valtiokin rahaa saa halutessaan nopeasti jos tarvitsee. Onhan meillä helppo ottaa bensasta, tupakasta ja viinasta. Ja pistävät varmaan heti jotain terveyskeskus maksuja lisää.

Aivan näin.Täytyy vaan muistaa että edellämaituilla liitoilla on aivan erilaiset lähtökohdat neuvotteluissa kun ns.kuntasektorilla.
Kyseisten liittojen tavoitteena on käsittääkseni "ulosmitata" yhtymän tuloksesta jotakin myös työntekijöille, ei pelkästään yhtiön hallituksen jäsenille+ osakkeiden omistajille.
Tämä on asia joka tulisi myös muistaa ennen kuin aletaan vertailemaan keskenään eri alojen palkkoja yms.Meidän palkkarahat kun kertakaikkiaan jaetaan eri pusseista.
Ja onhan se vissiin niin, että mitä enemmän duunari tienaa, sitä enemmän se maksaa veroja (Herrat maksavat lähdeveron 29% optioistaan), joista voidaan jakaa valtio/kunta-sektorin työntekijöille enemmän?
Korjata saa jos olen väärässä.



Poissa baldie

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1672
  • LOL
    • Profiili
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #126 : Lokakuu 23, 2007, 14:25:51 »
Tää on työtaistelua, rakas ihminen. Kova kovaa vasten, jos ei muu auta.
Niin, aika moraalitonta sellaista, kummaltakin osapuolelta.
Lakkoa/irtisanomisia ei tule tapahtumaan, mutta Tehyn konstit on just tarpeeks kovia. Liikaa on hoitsut nöyristelleet aikaisemmin, ei enää. Hoitajia erikoisaloilla ei pystytä korvaamaan esim. Taysin tapauksessa millään Vammalan tk:n hoitajilla. Joko Tehy tulee hiukan vastaan tai valtio maksaa mukisematta vaatimukset ja nostaa veroja sitten vaikka.

Lainaus
Ei kutsumusammatista mielestäni sanouduta rahan takia irti, eli ne yli 12 000 tehyläistä jotka ovat tämän tehneet eivät ainakaan kutsumuksen takia ryhtyneet sisariksi-hentoisiksi-valkoisiksi?
Varmasti tossa joukossa on kutsumusammattililaisia mukana, mutta liikaa on kulunut aikaa siitä, että palkat ei ole olleet oikealla tasolla, niin meneehän siinä hermot vähemmästäkin.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 23, 2007, 14:28:29 kirjoittanut baldie »
Jäsen 27
"Vastus Ratinassa tulee olemaan kovin mahdollinen, "legendojen" 16 mestaruudesta vaatimattomat 13 on saavutettu ulkojäillä"

Poissa Dolphin

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 93
    • Profiili
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #127 : Lokakuu 24, 2007, 14:19:15 »
Ja mitä tohon lisähenkilökuntaan tulee, ei kunnat sitä palkkaa. Älkää nyt unta nähkö. Tällä hetkelläkin vakituisia paikkoja on auki, mutta ei ole hakijoita, koska palkat ovat niin huonot. Niin se vaan menee. Lisählökuntaa ei ole.

Voisin kuvitella, että tuon 24 prosentin palkkojen korotuksen jälkeen tilanne kääntyy päin vastoin. Tulijoita olisi, mutta paikkoja ei ole auki. Hommaa pyöritetään niin pienellä henkilökunnalla kuin vaan mahdollista ja kiire ja paine lisääntyy.

Poissa kimis75

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 286
    • Profiili
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #128 : Lokakuu 24, 2007, 14:45:35 »
Et sitten kuitenkaan tyytynyt:)

Marjo: En tyytynyt, kun meidän alalla alkaa neuvottelut ihan lähiaikoina.
Meillä kun menee sopimus umpeen vasta helmikuun puolella, joten sitten sydäntalvella taas on katkeria ihmisiä liikkeellä tekstaripalstoilla ja täällä. Olen kyllä todella pettynyt jos mun tuntipalkka ei ala kakkosella seuraavan sopimuksen päätyttyä. Täytynee sitten harkita lopputiliä tai jotain. Noo, palaillaan siihen aiheeseen sitten talvella, keskitytään nyt tähän Tehyyn.

Luin aamulla lehdestä, että sillä Tehyn listalla on sellaisiakin nimiä jotka ei ole mitään irtisanomislappua ikinä allekirjoittanutkaan. Mahtaako tälläisiä nimi olla montakin siinä listassa, mikä mahtaa ollakkaan todellinen määrä siinä listassa? Herää siis kysymys, kuinka paljon tässä on kusetusta!

Poissa Anikos

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 194
  • Moon oikias
    • Profiili
    • Suomalaiset etunimet
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #129 : Lokakuu 27, 2007, 01:53:03 »
^^Ja kuinka paljon painostettuja...

Ketuttaa tällaset "likaiset" hommat kun maailmassa on paljon muutakin tärkeämpää kun jonkun suomalaisen rahapussi, imho. Nimimerkillä "katselin juuri Nenä-päivän lähetystä tippa linssissä"
Mutta tästä tähän, tapelkoot, me syödään valkosipulia ja juodaan kuumaa rommia, ei me tarvita hoitajia.
Uskotko ufoihin?
Uskon. Älkääkä kysykö miksi, mä uskon kaikkeen. Jumalaankin. Sehän pelaa Tapparassa numerolla 8.

Poissa Kohmo

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 222
    • Profiili
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #130 : Lokakuu 27, 2007, 11:37:36 »
Kai sitä saa muutkin kun vain paperityöläiset vaatia kunnolla lisää liksaa. Tää palkankorotus ei taaskaan poista sitä ongelmaa hoitoalalta, että hoitajia on liian vähän, työtä paljon ja työ on henkisesti ja fyysisesti raskasta ... varsinkin vanhusten hoidossa (jotka suurimmaksi osaksi on käsittääkseni superilaisia).
Ps. kuljetus-alalle tärähti taas 1.10 1,4% palkankorotus, se on 10€ tuntiliksaan 14 senttiä

Poissa Desperado

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 290
    • Profiili
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #131 : Marraskuu 02, 2007, 12:31:18 »
Mielenkiintoista,ettei Tehyn valtuuston varapuheenjohtaja ole sanonut itseään irti erikoissairaanhoitajan työstään. Tästä ei moni tykkää.

Poissa Anikos

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 194
  • Moon oikias
    • Profiili
    • Suomalaiset etunimet
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #132 : Marraskuu 02, 2007, 18:03:28 »
Mielenkiintoista,ettei Tehyn valtuuston varapuheenjohtaja ole sanonut itseään irti erikoissairaanhoitajan työstään. Tästä ei moni tykkää.
Sori mutta tää alkaa oleen jo aika naurettavaa. Näin ulkopuolisen korviin ja silmiin alkaa kuullostaa ja näyttää siltä että Tehy pissii jäseniä silmiin nyt oikein kunnolla... "juu, juu, sanokaa vaan ittenne irti, tottakai työpaikat säilyy"... Just, just...
Uskotko ufoihin?
Uskon. Älkääkä kysykö miksi, mä uskon kaikkeen. Jumalaankin. Sehän pelaa Tapparassa numerolla 8.

Poissa kimis75

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 286
    • Profiili
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #133 : Marraskuu 02, 2007, 18:18:47 »

Sori mutta tää alkaa oleen jo aika naurettavaa. Näin ulkopuolisen korviin ja silmiin alkaa kuullostaa ja näyttää siltä että Tehy pissii jäseniä silmiin nyt oikein kunnolla... "juu, juu, sanokaa vaan ittenne irti, tottakai työpaikat säilyy"... Just, just...

Juu, on se Tehy aika kova liiga kun se pystyy takaamaan työntekijälle työpaikan tässä tilanteessa. Jos/kun lakko tulee, kestää se sitten tunnin tai kuukauden, niin mahtaa monelta itku tulla kun ei työpaikkaa enää olekkaan lupauksista huolimatta.Silloin on taas itkuvirsiä luettavissa monessa paikassa "mutku mulle luvattiin..""se oli mulle unelma työ..""millä nyt perhe elää kun ei ole töitä.."

Poissa Anikos

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 194
  • Moon oikias
    • Profiili
    • Suomalaiset etunimet
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #134 : Marraskuu 02, 2007, 23:27:21 »
^^Jep, ja entäs jos työnantajapuoli lupaakin sen 24% muttei työpaikkoja takaisin? Mitä tekee Tehy?
Uskotko ufoihin?
Uskon. Älkääkä kysykö miksi, mä uskon kaikkeen. Jumalaankin. Sehän pelaa Tapparassa numerolla 8.