Kirjoittaja Aihe: Sosiaali- ja terveysala  (Luettu 49304 kertaa)

Poissa Bolognese

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 51
    • Profiili
Sosiaali- ja terveysala
« : Toukokuu 05, 2007, 12:50:57 »
Elikkäs minkälaisia kokemuksia teillä on kyseisen alan työntekijöistä ja onko täällä foorumilla yhtään lähihoitajaa, perushoitajaa, sairaanhoitajaa tms. Itse opiskelen lähihoitajaksi nyt toista vuotta.
Yritetäänpäs pojat pelata välillä

Poissa Niina

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 114
    • Profiili
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #1 : Toukokuu 05, 2007, 16:49:22 »
Täällä on ainakin yks lähihoitaja. Lanusta valmistuin vuonna 2005, siitä lähtien ollu koulussa töissä. Rankkaa hommaa ja huonosti palkattua. Ei siis mikään maailman helpoin ammatti, kaikkea tulee koettua ja nähtyä. Mutta itte en ainakaan tätä työtä mihinkään vaihtais  :)
Ei sillä väliä, kuka matkalla johtaa.

Poissa baldie

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1672
  • LOL
    • Profiili
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #2 : Toukokuu 05, 2007, 21:52:13 »
Kokoomuksen lupaamaa palkankorotusta minäkin täällä odottelen.
Jäsen 27
"Vastus Ratinassa tulee olemaan kovin mahdollinen, "legendojen" 16 mestaruudesta vaatimattomat 13 on saavutettu ulkojäillä"

Nikkilä#50

  • Vieras
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #3 : Toukokuu 05, 2007, 23:53:41 »
Palkankorotukset taitaa jäädä unholaan. Yrityksiä alkaa katoon niin ei paljon korotuksia tulossa.

Poissa katha

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #4 : Toukokuu 06, 2007, 15:19:26 »
Täällä yksi sairaanhoitaja. Odottelee palkankorotusta, jota tuskin nytkään tulee. Työt vain lisääntyy, mutta työntekijät ei. Sijaisia on mahdoton saada. Joskus miettii,että on varmasti helpompiakin tapoja rahansa ansaita. Kai tämä tosiaan on kutsumustyö, harva tätä palkan takia ainakaan tekee. Toisinaan tuntuu, että ollaan jonkinlainen kaatopaikka. Potilaat saa käyttäytyä meitä kohtaan miten haluaa ja meidän pitäisi se vain hyväksyä. Onhan niitä hyviäkin hetkiä toki meidänkin työssä.

Poissa Desperado

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 290
    • Profiili
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #5 : Toukokuu 06, 2007, 21:18:53 »
Lähihoitajaksi valmistuin 2 vuotta sitten ukkokurssilta,eli tahtoo sanoa että samalta kurssilta valmistu 18 ukkoo mut ei yhtään naista. Rankinta tässä työssä on tehdä naisten kanssa töitä ;), ei oo ukon ukkoo näkyny talossa työntekijänä missä olen töissä ollut tämä pari vuotta. Niin ja ne naiset puhuu jostain tamperelaisesta toisesta jääkiekkojoukkueesta,nimi ei nyt vaan tulee mieleen. ;D

Poissa Ansku

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 363
  • Tappara taklaa, viihdyttää ja voittaa
    • Profiili
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #6 : Toukokuu 06, 2007, 21:26:29 »
Itse opiskelen lähihoitajaksi. Se on vaan sitten toinen juttu tulenko ikinä valmistuu  :D Aika heikolta näyttää tällä hetkellä.
"Olen varmaan liigan ainoa pelaaja, joka ehtii maalille ohjaamaan omaa laukaustaan." -Ville Nieminen lämäristään

STRYPER

  • Vieras
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #7 : Toukokuu 07, 2007, 10:14:46 »
Allekirjoittanut valmistunut sairaanhoitajaksi reilu 2 vuotta takaperin ja työssä olen saanut olla siitä lähtien. Toimen löivät käteen viime kuussa, joten ihan hyvältä näyttää siinä mielessä. Vielä kun siitä palkasta jäis joskus jotain käteenkin, olis vielä kivempaa. Mutta näillä mennään. Onneksi kuitenkin on töitä.

Poissa Grainger

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 305
    • Profiili
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #8 : Toukokuu 07, 2007, 11:57:00 »
Kun nyt on pienen elämäni ajan seurannut sairaanhoitaja-äitini toimenkuvaa, niin en suosittele tuota ammattia kyllä kenellekään. Haukkuja haukkujen perään, mutta minkäänlaista positiivista palautetta ei tule mistään suunnasta. Sama koskee koko vanhainkodin johtoporrasta eli lähinnä johtavia hoitajia, jotka tekevät työnsä epäinhimillisissä olosuhteissa, liian pienellä väellä.

Vahinko vain, että kihlattuni opiskelee lähihoitajaksi. Eikä usko järkipuhetta. Maailmassa voisi rahansa saada paljon helpommallakin tavalla.

Poissa tapsa34

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3096
    • Profiili
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #9 : Toukokuu 07, 2007, 14:13:45 »
Eihän niitä kehuja saa varmaan missään työssä liikaa. Suomen verotuskin pitää huolen ettei mistään työstä liikaa. Itse sitä on jokaisen pidettävä huolta siitä ettei johtajat ala liian töykeäksi. Siis todella kovin sanoin suomentaa johdolle miten tulee käyttäytyä työpaikalla. Ja pidettävä huoli että saa palkan mikä siitä työstä kuuluu saada. Mutta vastaavasti opiskelee hyvin ja tekee työt niin hyvin kuin osaa. Ja jos ei osaa niin kysyy neuvoa!

Poissa Anikos

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 194
  • Moon oikias
    • Profiili
    • Suomalaiset etunimet
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #10 : Toukokuu 07, 2007, 21:06:26 »
Palkankorotusta odottelen minäkin ja paskaa sataa niskaan ravintola-alallakin. Vai väitätkö että olet itse aina kuin Naantalin aurinko asiakkaan..? (juu, juu kyllähän mä nyt ymmärrän että sairaanhoitajien asiat on kaikista huonoiten, kunhan sohin pesää ja koitan kilpailla kurjuudessa)
Uskotko ufoihin?
Uskon. Älkääkä kysykö miksi, mä uskon kaikkeen. Jumalaankin. Sehän pelaa Tapparassa numerolla 8.

Poissa Niina

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 114
    • Profiili
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #11 : Toukokuu 08, 2007, 16:58:00 »
Kokemusta on mullakin ravintola-alalta ja se vasta alipalkattua on. Saat vääntää hommia koko yön ja se yölisä on aivan olematon. Yks kesä ravintolassa riitti. Aamulla viideltä kotona ja samana päivänä kahteentoista töihin. Tulihan siinä joo se pakollinen 8 tunnin lepo.
Ei sillä väliä, kuka matkalla johtaa.

Poissa marjo

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 458
  • Roskasakki
    • Profiili
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #12 : Toukokuu 09, 2007, 19:28:30 »
Lähihoitajaks valmistunu ikuisuus sitte vuonna -96.. Tällä hetkellä opiskelen sairaanhoitajaks ja valmistua pitäisi ensi keväänä. Välillä tuntuu, että mitään järkeä ei ole. Tällä viikolla takana jo 3 tenttiä, 2 edessä ja muutama seminaarikin ollut siinä seassa. Sitten opettajat ihmettelee, että miten me opiskelijat voidaan valittaa väsymystä ???
Täytyy kyllä sanoa alalle aikoville, että harkitkaa tarkkaan. Onhan se tietenkin antoisaakin, mutta niitä töitä tulee valitettavasti välillä kannettua kotiinkin asti.
14.8.08 Hakametsä 2 Blues-fania: " Täällä lukee seinässä monta kertaa I love Mika Lehto.. Vielä vaan pitäs tietää kuka se on ? "

Poissa Anikos

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 194
  • Moon oikias
    • Profiili
    • Suomalaiset etunimet
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #13 : Toukokuu 09, 2007, 22:52:21 »
Täytyy kyllä sanoa alalle aikoville, että harkitkaa tarkkaan. Onhan se tietenkin antoisaakin, mutta niitä töitä tulee valitettavasti välillä kannettua kotiinkin asti.
Taitaa olla alalla kuin alalla vähän näin jos oikeesti pitää työstään ja haluaa tehdä sen kunnolla...
Uskotko ufoihin?
Uskon. Älkääkä kysykö miksi, mä uskon kaikkeen. Jumalaankin. Sehän pelaa Tapparassa numerolla 8.

Poissa Memmu26

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 172
    • Profiili
    • Irc-galleria
Vs: Sosiaali- ja terveysala
« Vastaus #14 : Toukokuu 10, 2007, 07:09:10 »
Minäkin seuraan hoitajien uurastusta päivästä toiseen, tosin toimiston puolelta. On kyllä säälittävä tämä palkkapolitiikka hoitajien, niin kuin meidänkin puolella. Sitä monesti miettii, että mitäs sitten, kun ite sairastuu vanhempana ja "joutuu" sairaalaan, kuinka käy. Miten käy suurten vanhentuvien ikäluokkien myöhemmin? Vanhustenhuolto kuntoon ja palkat kuntoon ennen kaikkea! Ihmiset eivät lakkaa sairastamasta. Jotain järkee tähän!
Tappara - Till I Die!