Kuules Rafael, kaivappas jo se herne sieltä nenästä ja tarkista luetun ymmärtämistäsi. Lyhyesti sanottuna, heitin ilmoille kysymyksen, että onko se palkkojen nosto juurikin se asia, millä meidän terveydenhuolto pelastetaan. Vai pitäiskö perehtyä ihan ens alkuun vaikka työoloihin ja pätkätöihin. Enemmän virkoja ja työvuorosysteemi vähän toisenlaiseksi. Vai olenko Rafael ihan väärässä? Mulle kyllä sopii oikein mainiosti, vaikka hoitsujen yms. palkkoja nostettaisiin tonnilla kuussa, mutta onko se varmasti se keino, mikä auttaa.
Itse käytän yksityisiä terveydenhoitopalveluita ja kunnallista vain pakosta. Syy tähän on huonot kokemukset kunnalliselta puolelta, hoitovirheet ja huono kohtelu. Ja siksi toisekseen täällä meidän "kylässä" on aika mahdoton päästä edes terveyskeskuslääkärille.
Eli vielä kiteytettynä se mitä tarkoitan. Ihan ensiksi pois pätkätyöt ja hoitsujen pompottelu ja seuraavaksi lisää virkoja ja työvuorosysteemi inhimillisemmäksi. Koska voisin näin maalaisjärjellä ajatella, että nuo operaatiot tekisivät hoitsujen työstä helpompaa ja vähemmän stressaavaa ja näin ollen se taas innostaisi nuoria enemmän hakeutumaan alalle. Tulkoon vaan vaikka sitä liksaakin enemmän, mutta sen ei pidä olla se ensimmäinen ja ainoa keino.
Ugh, olen puhunut!