Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Tapparan palkat vuonna 2014

<< < (3/4) > >>

axe86:

--- Lainaus käyttäjältä: Linden #16 - Marraskuu 03, 2015, 16:42:34 ---Ei minuakaan kiinnosta sen enempää naapurin Penan vuositulot. Mutta kun puhutaan kannattamastani jääkiekkojoukkueesta, niin mun mielestä on ihan validia seurata mihin joukkue rahansa käyttää.
Lisäksi "caphit" on osa showta esim NHL:ssa ja tavallaan myös Suomessa. Kun puhutaan ammattilaisliigasta on minum mielestä naiivia mennä sen taakse, että ei niitten palkat kellekkään kuulu. Kun kuitenkin raha ja se miten se käytetään on yksi millä seuran toimintaa kaukalon ulkopuolella arvotetaan.

--- Lainaus päättyy ---

Täytyy edellistä kommenttiani vetää sen verran takaisin, että tässä mielessä muakin kiinnostaa kyllä, vaikkakin osittain olosuhteiden pakosta. Mutta siltikin haaveilen, että urheilussa olisi kyse jostain muusta kuin mottipäisistä summista rahaa. No, ei taida tulla tapahtumaan. Liigassa nuo palkat ovat vielä ihan fiksut, peruspelaaja saa perusduunarin palkkaa ja hyvät pelaajat sitten vähän enemmän. Mutta tuolla isossa maailmassa summat niin tajuttomia että ei mitään järkee ja menee jo vähän mauttomaks.

Kankaantaan profeetta:

--- Lainaus käyttäjältä: peterra - Marraskuu 03, 2015, 15:59:20 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Messi - Marraskuu 03, 2015, 15:26:33 ---Paska topikki. Olen aikaisemminkin edellisinä vuosina maininnut, että en henkilökohtaisesti tykkää, että täällä repostellaan ihmisten henkilökohtaisilla asioilla, koskien juuri palkkoja. Toki nuo näyttävät nykyään olevan julkista riistaa, mikä on mielestäni paska homma. Vieno pyyntö, (ehkä turha), että annetaan tämän aiheen olla läpikäymättä täällä meidän foorumilla.

--- Lainaus päättyy ---

Palkka on ihan normaali keskustelun aihe eikä todellakaan mikään "tabu", jota pitäisi välttää. Ihmisiä kiinnostavat toisten ihmisten palkat eikä se ole ollenkaan negatiivinen asia. En ymmärrä, miten "palkka" on niin henkilökohtainen asia? Ei se ainakaan minulle ole koskaan ollut mitenkään henkilökohtainen asia, nuohan saa halutessaan selville vaikka ja mistä. :D Mun mielestä palkat on jännä keskustelun aihe ja näköjään jälleen ajankohtainen, että ei muuta kuin keskustelua eteenpäin!

--- Lainaus päättyy ---

Mielenkiintoista.

Itse näen asian niin, että urheiluviihteessä palkka lienee aika lailla spekulointia aiheuttava asia ja jos joukkueiden pelajabudjetit julkaistaan, on luontevaa avata pelaajienkin palkkoja, jotta kuluttaja näkee muten paketti on kasattu. Näin siis urheiluviihteessä.

Siltikään en aivan ymmärrä veli peterran sanomaa siitä, että kyseessä on täysin normaali keskustelunaihe ja ettet ymmärrä miten palkka on nii  henkilökohtainen asia. Paljonko sinä tienaat, veli peterra? Minusta kyseessä on varsin henkilökohtainen asia, vaikka tiedot aina pystyykin selvittämään, kuten toteat.

peterra:

--- Lainaus käyttäjältä: Kankaantaan profeetta - Marraskuu 03, 2015, 18:14:59 ---Siltikään en aivan ymmärrä veli peterran sanomaa siitä, että kyseessä on täysin normaali keskustelunaihe ja ettet ymmärrä miten palkka on nii  henkilökohtainen asia. Paljonko sinä tienaat, veli peterra? Minusta kyseessä on varsin henkilökohtainen asia, vaikka tiedot aina pystyykin selvittämään, kuten toteat.

--- Lainaus päättyy ---

1500-1700€ / kk brutto. Viime vuonna 21 869€. Eli siis vähän, mikäli se kiinnostaa :D En itse koe asiaa mitenkään henkilökohtaiseksi. Toivon tienaavani kolmen vuoden sisään paljon enemmän :P

Andy:
Palkat pitäisi olla liigassakin julkisia, niin loppuisi turha arvailu ja ynnääminen mitä kukin tienaa. Muutenkin näistä pitäisi keskustella enemmän ja avoimemmin, turha salailu tekee vaan hallaa eri puolille.

Palkoista näkee syyn esim. siihen miksei Masi jatkanut neloskentän roolissa tällä kaudella ja sen että ehkä n. 30% saa laittaa keskimäärin noiden summien päälle (rahastointiosuus).

4_TRA:
Pelinumerot vois korvata palkkatiedolla, kokoonpanokuulutuksessakin olis jotain tällasta Kääriäiseltä: "Tappara tänään, 62,5kiloeuroa Jaaan-Miiikkkaell Jäärvineennn .... " jne. Eli vahvasti ironiaa, sarkasmia jne.
Eikös nuo palkat o julkisia kun niitä tuolla interneetissä kerran on mediatalojenkin puolesta. Pelaajien palkkojen julkistaminen on toisaalta tietoa yrityksen toiminnasta, en näe sitä kovinkaan hyvänä ja voi eriarvoistaa liigaseuroja.

Jäsen Andy: mitä turhaa salailua? Ja mitä hallaa eri puolille?

Ne palkkatiedot mitkä meidän tavallisten pulliaisten sopii tietää on tuolla valtion johdossa, kuten kansanedustajat, ministerit ja tuo pressa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta