Kirjoittaja Aihe: Jääkiekkovideoita  (Luettu 157820 kertaa)

Poissa Karski

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 301
    • Profiili
Vs: Jääkiekkovideoita
« Vastaus #255 : Helmikuu 14, 2011, 17:35:02 »
Sattupa sopivasti.Tuleeko kenellekkään mieleen sm-liigasta lähes vastaavaa tilannetta alkukaudesta? http://espn.go.com/video/clip?id=6111127&categoryid=2459791  
No,siinäpähän näkisivät todellisuuden.Oikeassa kiekkoliigassa tuollaset taklaukset saa hyväksynnän tuomareilta ja aplodit katsojilta ja muilta pelaajilta..siis oikeassa kiekkoliigassa!
Joo, tulee kyllä yks taklaus mieleen tosta. :) Taklaus, josta on saatu kuulla.
Jotta noita pommeja voitais arvostaa myös Suomessa, niin noiden pelaajien pitäs myös opetella ottaan vastaan niitä, kuten noi pelaajat esim. änärissä osaa. Jos tolla pätkällä oleva tilanne olis tapahtunu Sm-liigassa, kaveri oltas varmaan kannettu kentältä. Kato eihän Sm-liigalta noista kehuja saa, mutta mailankäytöstä ilmeisesti saa kun se on se trendi nykyään.

Poissa miolta

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 970
    • Profiili
Vs: Jääkiekkovideoita
« Vastaus #256 : Helmikuu 14, 2011, 18:39:51 »
Ja tossa olisi lisää katseltavaa sm-liigan tuomareille http://www.youtube.com/watch?v=7U7jUbKQYdw

NHL:ssa taputetaan taklaajaa selkään ja sanotaan, että niin sitä pitää..ja taklattu opettelee pitään päätä ylhäällä. Suomessa noista olisi jokaisesta vihelletty heti kakkonen tai suihkuun ja pelikieltoa päälle.Muille pari peliä,Mäntylälle 10-12 ottelua.Ite vihasin Stevensiä sen peliuran aikana yli kaiken,mutta se nyt johtu vaan siitä,että pelasi liian menestyvässä seurassa(Go AVS..).Mutta nyt kun noita niittejä kattoo,niin ei voi muuta kuin kunnioittaa äijää suunnattomasti!
8onsekova16(Vastaus #362 : Elokuu 19): Mitä maalimäärään tulee niin uskon että Tappara tekee ainakin 18-24 maalia enemmän kuin viimekaudella

Poissa IlvesMan

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 507
    • Profiili
Vs: Jääkiekkovideoita
« Vastaus #257 : Helmikuu 14, 2011, 19:27:09 »
Ja tossa olisi lisää katseltavaa sm-liigan tuomareille

Haukut väärää puuta. Tuomarit tekevät vain työtään niiden sääntöjen puitteissa jotka kansainvälinen jääkiekkoliitto ja SM-Liiga ovat määrittäneet.

"Dont hate the player, hate the game." Eli älä vihaa tuomaria, vihaa sääntöjä.

Siitä olen samaa mieltä, että sääntöjen kohta "päähän kohdistunut taklaus" pitäisi muuttaa "päähän kohdistetuksi taklaukseksi". SM-Liigassa ja kansainvälisissä peleissä säännöt sallivat pää alhaalla pelaamisen ja taklattavalla ei ole mitään vastuuta pitää päätä ylhäällä. Jos haluat olla "koskematon", luistele pää alhaalla. Jos joku sinua taklaa saat aivotärähdyksen ja joukkueesi pääsee ylivoimalle.

Noita aivotärähdyksiäkö SM-Liiga haluaa sen sijaan, että pelaajille opetettaisiin pitämään päänsä ylhäällä?
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 14, 2011, 19:30:22 kirjoittanut IlvesMan »
IlvesMan
Hero Member

Poissa ich will

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 32
    • Profiili
Vs: Jääkiekkovideoita
« Vastaus #258 : Helmikuu 14, 2011, 19:30:43 »
Ja tossa olisi lisää katseltavaa sm-liigan tuomareille http://www.youtube.com/watch?v=7U7jUbKQYdw

NHL:ssa taputetaan taklaajaa selkään ja sanotaan, että niin sitä pitää..ja taklattu opettelee pitään päätä ylhäällä. Suomessa noista olisi jokaisesta vihelletty heti kakkonen tai suihkuun ja pelikieltoa päälle.Muille pari peliä,Mäntylälle 10-12 ottelua.Ite vihasin Stevensiä sen peliuran aikana yli kaiken,mutta se nyt johtu vaan siitä,että pelasi liian menestyvässä seurassa(Go AVS..).Mutta nyt kun noita niittejä kattoo,niin ei voi muuta kuin kunnioittaa äijää suunnattomasti!

Paitsi vaan, että yli puolet noista on esim. tällä hetkellä kiellettyjä ja rangaistavia, koska taklaus on niin sanottu Blind Sight hit. NHL karsii juurikin kyseisiä taklauksia pois.
Haluaisin kuulla mielipiteesi Marjamäen taklauksesta Krepsiin, sillä se on aivan vastaava Stevensin taklausten kanssa.

Poissa Karski

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 301
    • Profiili
Vs: Jääkiekkovideoita
« Vastaus #259 : Helmikuu 14, 2011, 19:57:03 »
Paitsi vaan, että yli puolet noista on esim. tällä hetkellä kiellettyjä ja rangaistavia, koska taklaus on niin sanottu Blind Sight hit. NHL karsii juurikin kyseisiä taklauksia pois.
Haluaisin kuulla mielipiteesi Marjamäen taklauksesta Krepsiin, sillä se on aivan vastaava Stevensin taklausten kanssa.
Niin, tossa kyllä oli muutama semmonen taklaus, joka tuli ihan pimeestä kulmasta, ja niissä osassa vielä taklattavalla pelaajalla oli pää ylhäällä! Kyllä Sm-liigassa tommosista taklauksista tulis ruumiita. Oli tossa pätkässä joukossa toki hyviäkin taklauksia. 

Poissa miolta

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 970
    • Profiili
Vs: Jääkiekkovideoita
« Vastaus #260 : Helmikuu 14, 2011, 20:13:39 »
katsokaapas oikein ajatuksella ja useamman kerran tuo kooste.Toiseksi viimenen niitti Kariyaan tulee sivusta ja sen jälkeen kun kariya on luopunut kiekosta(n.0,5-1sek. aikasemmin),eli jäähyn paikka?Mutta muissa taklauksissa Stevens tulee edestä tai etuviistosta,ainakin minun mielestä.En ole kylläkään mikään tuomaroinnin ammattilainen enkä tiedä tarkalleen nykyisiä NHL sääntöjä,mutta pelejä katselen aktiivisesti ja kyllä siellä tuollaisia niittejä vieläkin säännöllisesti näkee.Onneksi,sillä avojään taklaus on suunnilleen parasta mitä kiekko-otteluita katsellessa voi nähdä hienojen syöttöketjujen jälkeen..

Ja Marjamäen taklaus on mielestäni puhdas taklaus.Olen katsellut sen kymmeniä kertoja uusintana,ja ei siinä mielestäni päähän osuta.Tosin noista juutuupin pätkistä ei niin tarkkaan näe.Olkapäähän siinä osuu johonkin rinnan/kaulan/leuan alueelle.Ja nyt kun sitä uudelleen taas katselin,niin kauempaa kun katsoo ja keskittyy pelkästään Marjamäen liikkeeseen,niin hänhän jarruttaa ja on melkein pysähtynyt kontaktin tapahtuessa.Oikasee kyllä vartaloaan samalla hetkelle ja lentää sivuun osuman voimasta..Eikös kurinpitäjäkin todennut samaa?Eli taklaus oli puhdas,mutta Krepsin pää osui jäähän kaatuessaan?
8onsekova16(Vastaus #362 : Elokuu 19): Mitä maalimäärään tulee niin uskon että Tappara tekee ainakin 18-24 maalia enemmän kuin viimekaudella

Poissa IlvesMan

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 507
    • Profiili
Vs: Jääkiekkovideoita
« Vastaus #261 : Helmikuu 14, 2011, 20:45:23 »
katsokaapas oikein ajatuksella ja useamman kerran tuo kooste.Toiseksi viimenen niitti Kariyaan tulee sivusta ja sen jälkeen kun kariya on luopunut kiekosta(n.0,5-1sek. aikasemmin),eli jäähyn paikka?
Kyllä, nykysäännöillä jäähynpaikka. Nuo sivusta tulleet "blind side" taklaukset jotka kohdistuvat päähän ovat nyky NHL:ssä kiellettyjä.

Mutta muissa taklauksissa Stevens tulee edestä tai etuviistosta,ainakin minun mielestä.En ole kylläkään mikään tuomaroinnin ammattilainen enkä tiedä tarkalleen nykyisiä NHL sääntöjä,mutta pelejä katselen aktiivisesti ja kyllä siellä tuollaisia niittejä vieläkin säännöllisesti näkee.Onneksi,sillä avojään taklaus on suunnilleen parasta mitä kiekko-otteluita katsellessa voi nähdä hienojen syöttöketjujen jälkeen..
Edestä saa saa taklata edelleen NHL:ssä vaikka kuinka ronskiksi. Jos osuu päähän niin so what, pidetään se pää ylhäällä.

Ja Marjamäen taklaus on mielestäni puhdas taklaus.Olen katsellut sen kymmeniä kertoja uusintana,ja ei siinä mielestäni päähän osuta.Tosin noista juutuupin pätkistä ei niin tarkkaan näe.Olkapäähän siinä osuu johonkin rinnan/kaulan/leuan alueelle.Ja nyt kun sitä uudelleen taas katselin,niin kauempaa kun katsoo ja keskittyy pelkästään Marjamäen liikkeeseen,niin hänhän jarruttaa ja on melkein pysähtynyt kontaktin tapahtuessa.Oikasee kyllä vartaloaan samalla hetkelle ja lentää sivuun osuman voimasta..Eikös kurinpitäjäkin todennut samaa?Eli taklaus oli puhdas,mutta Krepsin pää osui jäähän kaatuessaan?
En ole suurennuslasilla tuota Masin taklausta katsellut. Mutta moitittavat asiat siinä saattavat olla mahdollinen hyppy ennen taklausta ja kyynerpäänkäyttö. En ole kummastakaan kuitenkaan varma että tapahtuuko noita asioita. Tuo taklaus osuu kuitenkin päähän, koska Kreps tulee vastaan kyyryssä, joten SM-Liiga-säännöillä ison jäähyn paikka. En usko että NHL:ssä olisi tullut jäähyä.
IlvesMan
Hero Member

Poissa Karski

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 301
    • Profiili
Vs: Jääkiekkovideoita
« Vastaus #262 : Helmikuu 14, 2011, 20:49:32 »
katsokaapas oikein ajatuksella ja useamman kerran tuo kooste.Toiseksi viimenen niitti Kariyaan tulee sivusta ja sen jälkeen kun kariya on luopunut kiekosta(n.0,5-1sek. aikasemmin),eli jäähyn paikka?
Ja Marjamäen taklaus on mielestäni puhdas taklaus.Eli taklaus oli puhdas,mutta Krepsin pää osui jäähän kaatuessaan?
No siis just tosta Kariyaan liittyvästä taklauksesta oon sitä mieltä, että se oli aika perseestä. Kaveri luopunu kiekosta ja katse sinne kenelle on syöttäny ja sit toiselta puolelta tulee äijä täysillä päin. Tosiaan määkään en niin hyvin noista taklauksista tiedä, mutta esim. Kozlovia ajettaessa (3.viimenen taklaus) se on jo vähän niin ja näin et onko se puhdas. Siinä on se toinen äijä aikas iholla ja on aika vaikee tommosessa tilanteessa havaita tota Stevensiä.
Mää en oikein oo saanu selkoa osuko se Marjamäen taklaus päähän vai löikö Kreps päänsä jäähän. Siitä Youtuben pätkästä on vaikea sitä tarkalleen nähdä. Mikäli se osu päähän niin olis kuulunu pelikielto, mikäli ei osunu niin ei pelikieltoa. Mut joo, en nyt jaksa siitä enempää jauhaa. Siitä oon joka tapauksessa samaa mieltä, että pelaajalla on myös itsellään vastuu pitää päätä ylhäällä. Mut noi jostain pimeestä kulmasta tulevat taklaukset on mun mielestä perseestä. 

Poissa marusak1

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 932
    • Profiili
Vs: Jääkiekkovideoita
« Vastaus #263 : Helmikuu 16, 2011, 08:07:45 »
Saas nähdä tuleeko tästä taklauksesta mitään lisäsanktioita
http://www.youtube.com/watch?v=HWhXSGu8RmA
Mun mielestä pitäis antaa ei ollut puhdas kyynerpäät ylhäällä ja hyppäs vielä


Poissa Karski

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 301
    • Profiili
Vs: Jääkiekkovideoita
« Vastaus #264 : Helmikuu 16, 2011, 09:20:19 »
Saas nähdä tuleeko tästä taklauksesta mitään lisäsanktioita
http://www.youtube.com/watch?v=HWhXSGu8RmA
Mun mielestä pitäis antaa ei ollut puhdas kyynerpäät ylhäällä ja hyppäs vielä
Ei tiä mitä ne tosta arpoo. Selvä hyppyhän siinä tapahtuu ja mun mielestä taklaus osuu päähän, mutta kädet on alhaalla. Ei toi ny missän tapauksessa mikään törkee mun mielestä ollu. Ehkä peli tai 2 tulee, jos niitäkään.

Poissa NiksuP

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 442
  • Tappara, New Jersey Devils, Metallurg Magnitokorsk
    • Profiili
Vs: Jääkiekkovideoita
« Vastaus #265 : Helmikuu 25, 2011, 23:38:30 »
Tulipahan kyhättyä Kevin Doellin tämän kauden esityksistä pieni videopätkä. Taukoa olen videoiden teosta pitänyt varmaan lähes puoli vuotta, mutta tänään sain hiihtoloman innoittamana viimein pienoisen inspiraation ja ihan kohtalainen setti siitä tuli.

Musiikki ei ole sitä yleisintä lätkävideoiden musaa, juuri siksi kyseinen kipale on videossa. Halusin kokeilla, millainen tuotos tulee lätkävideoissa vähemmän käytetystä biisistä. Valittaa saa!

http://www.youtube.com/watch?v=_h5Wgs9e2Ks
"Paikalla ollaan. Ei suurin, ei rikkain, mut tää on mun jengi." - LSK

"Tuukka Mäntylä, tämä armoton tykinkuula." - Tami

"Vaikka Niemisellä olis pää irti ja kivekset roikkuis luistimenterien alla, niin ehdottomasti tänne, ihan minä päivänä tahansa." - Hemuli

Poissa IlvesMan

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 507
    • Profiili
Vs: Jääkiekkovideoita
« Vastaus #266 : Helmikuu 25, 2011, 23:55:47 »
Tulipahan kyhättyä Kevin Doellin tämän kauden esityksistä pieni videopätkä...

Jo ekan puoliminuuttisen jälkeen tuli mieleen että varmasti Doellilla hymy nousee huulille kun löytää videon Youtubesta. :)

Voi kumpa joku tekisi samanlaisen Ilveksen Niinimäestä. Vink vink  ;)  ;D

Edit. Ai niin kommentteja. Tietysti sinä haluat tehdä mahdollisimman hyviä videoita niin sanon asiat jotka minua pistivät silmään. Kun laitat jostain maalista hidastuksen, harkitse tarkkaan mistä maalista sen hidastuksen teet. Ja jos päädyt tekemään hidastuksen tee maalin perään vain yksi hidastus vaikka se olisi kuvattu monesta kulmasta ja hidastuksia olisi tarjolla monta. Lisäksi jossain kohtaa video "välkähti" valkoisena niin en huomannut minne osaan maalista kiekko meni.

Muuten hienoa työtä ja toivoisin että itselläni hermot, aika ja tahto riittäisi tekemään samanlaisia videoita. :)
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 26, 2011, 00:39:24 kirjoittanut IlvesMan »
IlvesMan
Hero Member

Poissa NiksuP

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 442
  • Tappara, New Jersey Devils, Metallurg Magnitokorsk
    • Profiili
Vs: Jääkiekkovideoita
« Vastaus #267 : Helmikuu 26, 2011, 01:48:27 »
Edit. Ai niin kommentteja. Tietysti sinä haluat tehdä mahdollisimman hyviä videoita niin sanon asiat jotka minua pistivät silmään. Kun laitat jostain maalista hidastuksen, harkitse tarkkaan mistä maalista sen hidastuksen teet. Ja jos päädyt tekemään hidastuksen tee maalin perään vain yksi hidastus vaikka se olisi kuvattu monesta kulmasta ja hidastuksia olisi tarjolla monta. Lisäksi jossain kohtaa video "välkähti" valkoisena niin en huomannut minne osaan maalista kiekko meni.
Jep, tuon hidastus jutun pyrin tekemään mahdollisimman nopeasti. Ja tuolla videon lopussa tuo viimeinen maali olikin tarkoituksellisesti noin pitkä, koska enempää klippejä ei ollut ja halusin videon kestävän musiikin loppuun asti.

Tuohon toiseen juttuun, niin totta, pyrin joskus lisäämään liikaa "Kirkkaus, lisää" -tehostetta. Osassa klipeissä oli tosin pakko käyttää sitä, koska alkukauden pätkät oli nauhoitettu Nelosen sivuilta, eikä niistä oikein saanut selvää, mutta muistaakseni siinä Doellin rankkarissa taisi olla eniten tuota tehostetta. Pistetään mieleen. :)
"Paikalla ollaan. Ei suurin, ei rikkain, mut tää on mun jengi." - LSK

"Tuukka Mäntylä, tämä armoton tykinkuula." - Tami

"Vaikka Niemisellä olis pää irti ja kivekset roikkuis luistimenterien alla, niin ehdottomasti tänne, ihan minä päivänä tahansa." - Hemuli

Poissa NiksuP

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 442
  • Tappara, New Jersey Devils, Metallurg Magnitokorsk
    • Profiili
Vs: Jääkiekkovideoita
« Vastaus #268 : Maaliskuu 06, 2011, 16:34:06 »
Taitaa mennä yksinkirjotteluksi, mutta menkööt.  ;D

Jori Lehterä #12 2010/2011 Lokomotiv Jaroslavl - "Syöttökoneesta maaliahneeksi marmorikädeksi"

Tollanen tuli tosiaan väsättyä. Ei mikään paras mahdollinen tai sykähdyttävä, mutta vaivaa on nähty jo pelkästään siinä, että kaikki materiaali on ollut venäläisten kirjaimien takana, lukuunottamatta Laions Club -haastattelua.
"Paikalla ollaan. Ei suurin, ei rikkain, mut tää on mun jengi." - LSK

"Tuukka Mäntylä, tämä armoton tykinkuula." - Tami

"Vaikka Niemisellä olis pää irti ja kivekset roikkuis luistimenterien alla, niin ehdottomasti tänne, ihan minä päivänä tahansa." - Hemuli

Poissa #51

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2649
    • Profiili
Vs: Jääkiekkovideoita
« Vastaus #269 : Maaliskuu 06, 2011, 16:55:07 »
Taitaa mennä yksinkirjotteluksi, mutta menkööt.  ;D

Jori Lehterä #12 2010/2011 Lokomotiv Jaroslavl - "Syöttökoneesta maaliahneeksi marmorikädeksi"

Tollanen tuli tosiaan väsättyä. Ei mikään paras mahdollinen tai sykähdyttävä, mutta vaivaa on nähty jo pelkästään siinä, että kaikki materiaali on ollut venäläisten kirjaimien takana, lukuunottamatta Laions Club -haastattelua.

Kiitos tästä! Ei varmaan helppoa ollut kaikkia pätkiä löytää. Jorihan siellä tappelussakin kunnolla kurmuutti venäjän poikaa, oikein sydäntä lämmitti. Mitenkään väheksymättä Jorin pistetehtailua, niin taitaa suurin osa maaleista olla takatolpalta tyhjiin laittamista. Toki mukana oli muutama näyttävä yksilösuorituskin. Toivotaan, että Jori pääsee nyt ensiksi MM-kisoihin ja sieltä NHL:än kautta Tapparaan.  ;D