Kirjoittaja Aihe: Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja kevät 2014 ->  (Luettu 353832 kertaa)

Poissa peterra

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1211
    • Profiili
Vs: Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja kevät 2014 ->
« Vastaus #1170 : Huhtikuu 09, 2015, 19:27:09 »
bwo mielipiteesi on tullut itselleni aiheesta harvinaisen selväksi enkä aio käydä keskustelua kanssasi. Voit olla mielipiteinesi Tapparasta ja Tapolasta ihan niin kuin haluat ja sinulla on kaikki oikeus tuoda ne julki. Minä en vaan jaksa käydä kanssasi tätä samaa juupas-eipäs provotaistelua, jota sinä niin kovasti halajat. Loppujen lopuksi minunkaan mielipiteelläni ei ole mitään merkitystä Tapparan kannalta ja minun mielipiteeni Tapolasta ei anna hänelle valtayhteisön luottamusta. Pitäisin kuitenkin haaskauksena kärsiä tämä kausi ns. aloittelevan valmentajan pakolliset turbulenssit ja sitten jos ensi kauden jälkeen tilanne on samanlainen kuin nyt ja joukkue esiintyy kuten se esiintyi viime syksynä niin sitten voidaan oikeastaan jo lähteä miettimään, että onko Tapolan projekti tuhoon tuomittu. Kuitenkin aina se seuraava kausi kuitenkin tulee ja eiköhän kannu vielä joskus Tampereellekin palaa. Se nyt vaan on niin, että ei se mestaruus väkisin puristamalla tule.

Kuitenkin liigassa on neljätoista organisaatiota, joista mestaruus on suurelle osalle ihan mahdollinen. Olet oikeassa siinä, että Tappara on top 3 organisaatio liigassa ja ollut itse asiassa joskus vielä korkeamminkin profiilin organisaatio. Mutta onhan koko 2000-luku ollut melkoista korpivaellusta Tapparalle ja niistäkin virheistä tarvisi oppia. Ei ne mestaruudet ittestään tuu.

Poissa bastardo

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1042
    • Profiili
Vs: Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja kevät 2014 ->
« Vastaus #1171 : Huhtikuu 09, 2015, 19:32:42 »

Varsinkaan kun joukkueen hyökkäyksestä on avainpelaajat vaihtamassa maisemaa kauden päätteeksi ja uuden menestyssakin koulimiseen voi kulua vuosia.

Tämän kauden joukkueen valtava hukkaan heitetty potentiaali on se mikä itseäni eniten harmittaa. Tuollainen rosteri olisi kuulunut antaa kokeneelle valmentajalle.

Tappara pelaa parhaillaan Liigan välieriä ja silti ollaan jo heitetty hukkaan joukkueen potentiaali? Ei jumalauta tätä foorumia.

Tappara on häviämässä välieriä joihin rämpi rimaa hipoen puolivälieristä ajoitettuaan kuntopiikkinsä helmikuulle, ja hukaten pelinsä sen jälkeen ihan tyystin.
"Yks kaks peli onkin kaks yks."

Poissa tapsa34

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3096
    • Profiili
Vs: Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja kevät 2014 ->
« Vastaus #1172 : Huhtikuu 09, 2015, 19:51:10 »
Ketjulottoa sen verran että Palola ja Jormakka vaihtas keskenään! Jos Olli pääsis tekopaikkaan taas. No Jormakka sais vauhtiin kiekkoa ja luistimella yksin maalintekoon:)

Poissa bastardo

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1042
    • Profiili
Vs: Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja kevät 2014 ->
« Vastaus #1173 : Huhtikuu 09, 2015, 19:53:46 »
Ketjulottoa sen verran että Palola ja Jormakka vaihtas keskenään! Jos Olli pääsis tekopaikkaan taas. No Jormakka sais vauhtiin kiekkoa ja luistimella yksin maalintekoon:)

Voisi jopa toimia, mutta mieluusti niin, että etukäteen ilmoitettaisiin vanhat kokoonpanot. Jotain ylläriä pitää olla, että Dufvan otetta saa höllättyä.
"Yks kaks peli onkin kaks yks."

Poissa gatecrasher

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 7605
    • Profiili
Vs: Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja kevät 2014 ->
« Vastaus #1174 : Huhtikuu 09, 2015, 19:58:50 »
No niin, onhan tässä edelleen saumat mennä jatkoon. Mutta kyllähän Tapparan peliote vaikka ihan näissä välierissä on heitellyt aivan käsittämättömän paljon, samoin virheiden, siis ihan kardinaalimunausten, määrä on sitä luokkaa, että pitää todenteolla ihmetellä. Ja sitten se peliintulo, latautuminen, aivan kissanpaijaus-tasoa. Kyllä näistä päävalmenjallakin osavastuu pitää olla.

Tappara menee tästä jatkoon vain ja ainoastaan paremmin liikkumalla. Ei riitä että luistellaan 10 minuuttia tai yksi erä. Kyllä tässä vaaditaan Tamin 60 minuutin painetta.

Poissa Ioni

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 833
    • Profiili
Vs: Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja kevät 2014 ->
« Vastaus #1175 : Huhtikuu 09, 2015, 20:08:21 »
Jos Jussi Tapola valmentaisi nyt esim. neljättä kauttaan Liigassa, mutta ensimmäistään Tapparassa, niin saisiko hän yhtä paljon anteeksi kuin nyt? Saahan ensikertalainen oikeudessakin lievemmän tuomion, joten pitäähän saman päteä myös urheilussa.

Tämän keskustelun ydintä vapaasti referoituna:

Vastuuvalmentaja ei ole vastuussa peliesityksistä, vaan pelaajat itse. Pelaajat eivät kuitenkaan toteuta valmentajan ohjeita, joten he ottavat vastuun ja meillä onkin enää pelkkä valmentaja. Valmentaja kysyy pelaajilta mitä haluatte tehdä jäällä, jolloin valmentaja antaakin vastuun pelaajille. Eipäs kun pelaajat pitävätkin keskenään salaisen palaverin jossa päätetään miten pelataan ja sitten valmentaja vain ihmettelee. Valmentaja antaa raamit hyökkäys- ja puolustuspelaamiseen, mutta antaa kuitenkin pelaajille vapaukset toteuttaa itseään, jolloin pitää osan vastuusta pelistä itsellään muttei kuitenkaan kaikkea. jne jne jne..

Eihän tässä ole enää mitään helvetin järkeä! Jokaisella on asiaan omat mielipiteensä ja kuitenkin sama agenda ja unelma - Tapparan menestys.

Yhtään ketjumuutosta ei sitten enää tehdä, koska Jussi ja pelaajat ovat itse sanoneet pelaajien sopineen keskenään tiettyjä asioita pelaamisessa. Mitä ne ovat emme saa ehkä koskaan tietää. MUTTA, jos pelaajat ovat jotain kerran sopineet, niin he ovat sopineet ne oletuksilla tietyistä ketjukoostumuksista. Palautetaan paletti nyt siihen vaiheeseen missä ne sopimukset ja suunnitelmat on tehty ja katsotaan mihin se meidät kantaa. Se oli se tavoiteltu tie ja sille kortille on nyt lyötävä All-In!


Poissa juti

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2371
    • Profiili
Vs: Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja kevät 2014 ->
« Vastaus #1176 : Huhtikuu 09, 2015, 20:22:48 »

Tappara pelaa parhaillaan Liigan välieriä ja silti ollaan jo heitetty hukkaan joukkueen potentiaali? Ei jumalauta tätä foorumia.

Tappara on häviämässä välieriä joihin rämpi rimaa hipoen puolivälieristä ajoitettuaan kuntopiikkinsä helmikuulle, ja hukaten pelinsä sen jälkeen ihan tyystin.
[/quote]

4-2 voitoin on rimaa hipoen? 4-0:ko olisi pitänyt voittaa että siellä oltaisiin tyytyväisiä? Lukkokin siis rämpi Kalpaa vastaan?

Poissa ValeOrtopedi

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 66
    • Profiili
Vs: Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja kevät 2014 ->
« Vastaus #1177 : Huhtikuu 09, 2015, 20:37:05 »
Ny on ketjuja ja ylivoimia sekoitettu.  Nyt on molaria vaihdettu. Ei ole auttanut.  Eli: Tapolalle ja muille koutseille kenkää heti!! Voivat katsella sitten "pomo" Ojasen kanssa videoita,  että miksi se RD meitä noin pääsi kyykyttään. Ja sitten Lukon rinnalle ja ohi!! Eikä tarvita loppukaudeksi ketään tilalle. Riittää että Pämi kuuntelee telkkaria, ja välittää Suikkasen teesit joukkueelle.  8)

Poissa bwo

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 111
    • Profiili
Vs: Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja kevät 2014 ->
« Vastaus #1178 : Huhtikuu 09, 2015, 20:38:26 »
Ota ihan maltillisesti Peterra. Jos sun mielestä Tapparan pelaajaryhmällä ei ole tämän parempaan paukkuja, etkä muuta kaipaakaan, niin se on sallittu näkemys. En vain ole samaa mieltä. Tai olen itse asiassa sitä mieltä että puhut johdonmukaisesti typeryyksiä. Koska se joukkueen aika oikein on, jos ei tänä vuonna? On todella vaikea ymmärtää mihin joukkueen pitäisi sinun mielestäsi ylipäätään tähdätä. Joksikin peesailijaksi Kärpille, Hifklle, Jypille ja Tepsille?

Me ollaan 1-3 häviöllä semifinaalissa. Joukkue on kokenut. Koutsi keltanokka. Kriittisen kannattajanko vika tämä on?

Poissa peterra

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1211
    • Profiili
Vs: Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja kevät 2014 ->
« Vastaus #1179 : Huhtikuu 09, 2015, 20:53:48 »
Ota ihan maltillisesti Peterra. Jos sun mielestä Tapparan pelaajaryhmällä ei ole tämän parempaan paukkuja, etkä muuta kaipaakaan, niin se on sallittu näkemys. En vain ole samaa mieltä. Tai olen itse asiassa sitä mieltä että puhut johdonmukaisesti typeryyksiä. Koska se joukkueen aika oikein on, jos ei tänä vuonna? On todella vaikea ymmärtää mihin joukkueen pitäisi sinun mielestäsi ylipäätään tähdätä. Joksikin peesailijaksi Kärpille, Hifklle, Jypille ja Tepsille?

Me ollaan 1-3 häviöllä semifinaalissa. Joukkue on kokenut. Koutsi keltanokka. Kriittisen kannattajanko vika tämä on?

Mestaruussauma olisi ollut tällä kaudella todella hyvä, mutta joskus riskit realisoituivat ja ei saatu ulosmitattua sitä mestaruutta tästä joukkueesta. Tämän joukkueen tarinahan päättyy tähän kauteen, että sinänsä ensi kaudella on ihan eri jutut, koska joukkue uusiutuu varmasti enemmän ja tavallaan availlaan uutta projektia. Mutta täytyy ymmärtää, että ei se tarkoita, että jos tällä kaudella ei voita mestaruutta niin sitä ei voita enää koskaan. Lukko ei oo voittanut mestaruutta tyylii 50 vuoteen ja HPK on voittanut sen kerran.

Tämän joukkueen momentum on tässä. Mitään "seuraavaa" momentumia ei tälle joukkueelle tule vaan se on tässä ja nyt. Mutta niin se on jokaisella joukkueella, että tavallaan se joukkue menee aina joiltakin osin uusiksi. Harvoin joukkue pysyy kasassa montaa kautta yhtä soittoa ja lopulta tulee mestaruus. Ja se oikea välikausikin tulee vielä joskus, jolloin me ei taistella edes paikasta playoffeihin. Sekin on selvää. Organisaatiossa kuin organisaatiossa ne huonotkin ajat tarttee vaan kestää ja niitä tulee väkisin. Siinä on sitten paikka miettiä, että miten jatketaan tulevaisuudessa.

En usko, että sellaista kannattajaa on olemassakaan, joka ei olis pettynyt, jos nyt tiputaan. Mutta suhteellisuudentaju kannattaa pitää aina mukana. Kun itse istuin lehtereillä kaudet 2009-2012 niin sanoisin, että silloin mun mielessä jo pelkästään playoff-paikka olisi ollut mestaruus. Kun Rautakorpi astui puikkoihin ajattelin, että Rautakorven ekalla kaudella päästäisiin ehkä johonkin sääleihin ja siitä sitten vähitellen kohti tulevaisuutta. Se oli itselleni täysi yllätys, että joukkue pelasi niin raikkaasti keväällä, että olin itse asiassa melkoisen varma, että voitetaan sillä kaudella mestaruus. Viime kaudella olin myös siinä kohtaa varma, kun Kärpät oli down 3-1, että me voitettaisiin se sarja, mutta niin sekin vaan jäi hyödyntämättä. Ne on raskaita juttuja kannattajalle, niin minulle kuin muillekin, mutta suhteutettuna johonkin aikaisempaan ne ovat hyviä suoritteita. Tällä kaudella yritin olla maltillinen ja aattelin, että jos selvitään runkosarjasta kuuden joukkoon ja puolivälieristä eteenpäin niin kaikki sen jälkeen on Tapolalle plussaa ekalla kaudella. Jotenkin olin itse koko kauden aika skeptinen mestaruuden suhteen, vaikka kevät toikin itselle ylimääräisiä toiveita.

Jos kritiikki lähtee tavallaan siitä, että joku yksi ihminen on vastuussa kaikesta pahasta jossakin organisaatiossa ilman että tuntee kyseistä ihmistä mitenkään niin täytyy sanoa, että melkosen tekemätön paikka.

Poissa bwo

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 111
    • Profiili
Vs: Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja kevät 2014 ->
« Vastaus #1180 : Huhtikuu 09, 2015, 21:07:57 »
Lukon ja HPK:n kanssa en oikein taivu vertailuun. Puhutaan aivan eri kaliiberin organisaatioista.

Mun pointtini koko ajan on ollut, että tällä pelaajistolla ei lähdettäisi kokeilemaan miten tulokas penkin takana pärjää. Ei siinä ole riskistä kyse vaan väärästä valinnasta. Ja olin loppuun asti sitä mieltä, että Tapola olisi pitänyt vaihtaa pois. Jotta tämä momentum ja potentiaali oltaisiin saatu käytettyä.

Nyt kannattajana tietysti ei pitäisi kuulostaa siltä, että homma olisi ohi. Eihän se ole. Eihän lihava leidi ole vielä kiekaissut ja toivottavasti mä saan nieleskellä näitä rivejä.

Poissa GoTapparaGo

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 231
    • Profiili
Vs: Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja kevät 2014 ->
« Vastaus #1181 : Huhtikuu 09, 2015, 21:20:59 »

Tappara pelaa parhaillaan Liigan välieriä ja silti ollaan jo heitetty hukkaan joukkueen potentiaali? Ei jumalauta tätä foorumia.

Tappara on häviämässä välieriä joihin rämpi rimaa hipoen puolivälieristä ajoitettuaan kuntopiikkinsä helmikuulle, ja hukaten pelinsä sen jälkeen ihan tyystin.

4-2 voitoin on rimaa hipoen? 4-0:ko olisi pitänyt voittaa että siellä oltaisiin tyytyväisiä? Lukkokin siis rämpi Kalpaa vastaan?

 
[/quote]

Kyllähän se munki mielestä aika piukilla oli, meinaan jo IFK:n kanssa. 4 maalin voittoa ja niistäkin puolet tuli jatkoajalla. Yhdessä pelissä otettiin kuonoon huolella. Sikäli huolestuttavaa, etenkin kun Ilves vei IFK:ta Tampereen pelissä ihan totaalisesti, muttei saanut mistään maalia.

Tapparan play off -pelaaminen on ollut todella suuri pettymys ja ihmetyksen aihe. Oikeastaan vain kaksi ehjää peliä kymmenestä pelatusta (5. peli IFK:ta ja 1. peli Lukkoa vastaan). Tapparalta on puuttunut se taisteluilme, jonka luulisi tulevan näihin peleihin automaattisesti. Etenkin kun ollaan oltu pari vuotta aika lähellä mestaruutta. Kovin vaisua on tekeminen, ei kai siellä nyt enää kauheesti reenatakaan, että voisi olla kyse siitä, että ollaan väsyjä. Eipä ole kovin montaa onnistujaa, Elorinne omasta mielestä on ollut hyvä. Ainoa pakki, joka liikkuu. No Palola tietty pelaa hyvin, mutta tarvis olla joku, joka pystyis rakentamaan peliä ja luomaan maalipaikkoja. Ykkössentteri puuttuu edelleen. Malinen olis ok, mutta joutuu pelaan puolustavassa roolissa. Muut sentterit eivät saa mitään aikaan.

Poissa JiiKoo

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja kevät 2014 ->
« Vastaus #1182 : Huhtikuu 09, 2015, 21:57:21 »
Tiedä sitten rämpimisestä. Ensimmäisessä jatkoaikatappiossa oli tonttia ratkoo ottelu moneen otteeseen, kotimatsissa kolmannen erän lopussa tolppa ja tässä viimisessä loistava nousu varsinaisella peliajalla tasoihin sekä muutama loistopaikka jatkoajalla! Harmi kun joukkue ei vaan suostu pelaamaan/ voittamaan Tapolalle ;)

Poissa Eeyore

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 95
    • Profiili
Vs: Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja kevät 2014 ->
« Vastaus #1183 : Huhtikuu 09, 2015, 22:45:25 »
Tapparan play off -pelaaminen on ollut todella suuri pettymys ja ihmetyksen aihe. Oikeastaan vain kaksi ehjää peliä kymmenestä pelatusta (5. peli IFK:ta ja 1. peli Lukkoa vastaan). Tapparalta on puuttunut se taisteluilme, jonka luulisi tulevan näihin peleihin automaattisesti. Etenkin kun ollaan oltu pari vuotta aika lähellä mestaruutta. Kovin vaisua on tekeminen, ei kai siellä nyt enää kauheesti reenatakaan, että voisi olla kyse siitä, että ollaan väsyjä.
Ihan mielenkiinnosta. Montako pudotuspeliä olet seurannut paikanpäältä? Itse olen käynyt paikanpäällä katsomassa nyt 9/10 pudotuspeliä (4. peli hinkiä vastaan tuli katsottua ruutu.fi:sta). Ensimmäiset 4 peliä meni haluttomasti surffaillen, mutta sen jälkeen olen mielestäni nähnyt taistelevan Tapparan joka kerta jäällä. Ei mielestäni siihen olla kaaduttu. Tuntuu vain kuin olisimme eri joukkuetta seuranneet.

2015

Poissa peterra

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1211
    • Profiili
Vs: Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja kevät 2014 ->
« Vastaus #1184 : Huhtikuu 09, 2015, 22:50:58 »
Jos meidän näkkärit olis tippunut joku muu kuin voipuoli alaspäin edes kerran näissä viimeisissä peleissä haukkuminen foorumeillakin olisi huomattavasti vähäisempää. Monet fanit mittaa taistelun ja halukkuuden lopputuloksesta.