Kirjoittaja Aihe: Kaikki futis keskustelu  (Luettu 142830 kertaa)

Poissa Tsingis-Khan

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 184
  • JEJE
    • Profiili
Vs: Kaikki futis keskustelu
« Vastaus #330 : Kesäkuu 02, 2009, 07:35:24 »
Jalkapallo ei muuten ole mitenkään niin erityinen sana, että se pitäisi erotella väleillä muista sanoista. Ihan rohkeasti vaan yhteen jalkapallokulttuuri siinä missä kendokulttuurikin.
Muka hauskalle lauseelle peukut. Itselläsi ei varmaankaan tule kirjotusvirhettä ikinä?


Nyt ne kiekkoon päin kallellaan mutta futiksesta silti pitävät ihmiset ovat alkaneet etsiä paikkoja ja keinoja millä lyödä takaisin.
Itse olen seurannut kiekkoo 9 vanhasta asti ja tulen aina seuraamaan, mutta se, että tällä palstalla jalkapallo on huligaanien laji, niin on mielestäni tyhmää. En tarkoita kaikkia, mutta suurin osa on niin kendoyanareita, etteivät millään tajua, ettei asia ole niin. Ja ei Suomessa tule jalkapallo koskaan olemaan yhtä suosittua kun jääkiekko.

ohhohohoo

Poissa axe

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Vs: Kaikki futis keskustelu
« Vastaus #331 : Kesäkuu 02, 2009, 07:56:11 »
Muka hauskalle lauseelle peukut. Itselläsi ei varmaankaan tule kirjotusvirhettä ikinä?

Kirjoitusvirheet on ihan ok, niitä tulee kaikille eikä niistä tarvitse sen enempää välittää. Mutta jos teet jokaisella kerralla samassa kohdassa saman virheen, niin silloin ei ole kyse pelkästä kirjoitusvirheestä. Ota siis mukahauskuudesta (kirjoittaisin kyllä senkin tuossa kohdassa yhteen) hyöty irti.

Se, että tällä palstalla on väkeä joiden mielestä muka jalkapallo on vain huligaanien laji, johtuu juuri ja täsmälleen siitä, mitä tuossa aiemmin ehkä liiankin pitkästi yritin kirjoittaa. Eivät ne oikeasti sitä mieltä ole. Mutta kun sinä tai joku vastaava tulee kettuilemaan noilla futisforum-ääliömäisyyksillä (huomasitko, pistit taas sen kendojanarin siihen?), niin he yrittävät vastata samalla mitalla ja samalla kielellä. Sitä saa mitä tilaa, kuten Tapparan surullisenkuuluisan paska jäähylaulukin jo sanoi.

Poissa Tsingis-Khan

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 184
  • JEJE
    • Profiili
Vs: Kaikki futis keskustelu
« Vastaus #332 : Kesäkuu 02, 2009, 10:15:33 »
Huomaan kyllä itsekkin, että kirjoitan sen väärin. On siä sentää yhessä viestissä oikein  ;D

Ja en taas tiä kuka täällä on FF2:sta tullu kettuilemaan? Itse en siä käy ja sanaa Kendoyanar käyttää aikamoni joka seuraa jääkiekkoa. Ja muutekin tässä ollaan vaan puolustamassa jalkapalloa jota täälä ennen meikäläise viestejäkin mollattiin.
ohhohohoo

Rafael

  • Vieras
Vs: Kaikki futis keskustelu
« Vastaus #333 : Kesäkuu 02, 2009, 11:44:07 »
Itse olen seurannut kiekkoo 9 vanhasta asti ja tulen aina seuraamaan, mutta se, että tällä palstalla jalkapallo on huligaanien laji, niin on mielestäni tyhmää. En tarkoita kaikkia, mutta suurin osa on niin kendoyanareita, etteivät millään tajua, ettei asia ole niin. Ja ei Suomessa tule jalkapallo koskaan olemaan yhtä suosittua kun jääkiekko

Se että tuollainen video herättää negatiivisia reaktioita ei tarkoita, että tällä palstalla jalkapallo leimataan huligaanien lajiksi. Vai tarkoittaako? Ja väitän, että tällä palstalla 99,99 prosenttia tietävät ja ymmärtävät, että jalkapallo ei ole huligaanien laji. Tosin moni täällä ymmärtää, että väkivalta katsomoissa on maailmanlaajuinen, hyvin vakava lieveilmiö, jota on vaikea puolustella millään tavalla. Tänä vuonnakin tuo ilmiö, jota moni virheellisesti jalkapallokulttuuriksi nimittää/rinnastaa, on vaatinut ihmishenkiä. Mutta tuon asian ymmärtäminen voi olla hivenen hankalaa, jos esim. aiemmin ihmisen lyöminen on aiheuttanut vain PS3-ohjaimen värähtelyä.

Esim. länsinaapurissa ja ympäri maailman tämä monen ihannoima Firma- yms. kulttuuri piilottaa nätisti alleen järjestäytyneen rikollisuuden. Ja potentiaalinen uusi aines löytyy juuri siitä väestä, joka tuota ihannoi. Täällä meidän lintukodossa samoja merkkejä on aistittavissa jonkin verran tuolla etelämmässä. Tälläkin palstalla tietyillä nimimerkeillä on mennyt hieman puurot ja vellit sekaisin. On jokin ihme kuvitelma siitä, että väkivalta jonkin lajin parissa olisi jotenkin laillista. Ja toiseksi ei oikein ymmärretä sitä mitä väkivalta ihan oikeasti voi aikaansaada.

Poissa Trafan

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 4066
    • Profiili
Vs: Kaikki futis keskustelu
« Vastaus #334 : Kesäkuu 02, 2009, 17:55:18 »
Ei kendojanari, ei potkisjuntti
Tällä jääkiekkopalstalla kirjoitetaan kohteliaasti jalkapallosta, ei potkupallosta eikä potkiksesta.
Miksi jääkiekosta halutaan kirjoittaa kendona? Onko se vain lapsellista provosointia?
Sitten tuo janari-nimittely tai yanari, kuten sen myös voi kirjoittaa (ääntyyhän se samoin).
Tietääkö tamperelaisnuori lainkaan mistä puhuu? Sana on nimittäin vanhempaa stadin slangia.
Slangi.netissä kerrotaan seuraavaa:
Lainaus
Maalaista tarkoittavia sanoja:
vanhoja nimityksiä: lande, bunde, landebunde, landebugi, laudepaukku, bönde, janari.
uudempia nimityksiä: heinähattu, heinäkenkä, heinis, jyvä, jyvdjemmari, jyvis, jänkäjouni, kaurahattu, ketopuukko, ketoviila, lantapaukku, latoi mätäs, nurmikiila, nurmivasara, olkimoukari, pehkuleka, peltoeemeli, rehupuntti, ruispipo, ryyniporo, sammal, savipläägä, skeidavarvas, suokuokka, turve ja turvenuija.
slangi.net: STADIN SLANGIN SYNNYSTÄ JA OMINAISPIIRTEISTÄ (Lainaus kohdasta 9 b)
Jokerifanit.net neuvoo ilmaisua käytettäväksi "kehä I:n pohjois-puolella asuvista ystävistämme".
Jatkoajan keskustelupalstalla selitetään seuraavaa:
Lainaus
Janari=Juntti, bönde, lande, you name it. On stadin slangia. Futisforumilta lähtenyt "uudelleen" kiertoon, olisikohan 116%boysin siellä lanseeraama. Moni (janari) sitä käyttää, vaikka harva heistäkään tietää mitä tarkoittaa. Ja uudelleen kierrolla tarkoitan nyt lähinnä sitä, että FF:n ja JA:n kirjoittajat sitä käyttävät.
Kendo on futisforumin lanseeraama nimi jääkiekolle.
Ja-keskustelupalsta
Tulipa selville tämäkin.
Mutta hieman kevennystä jottei menisi liian vakavaksi:
YouTube: Funny football miss by Buval from Randers

Poissa Tsingis-Khan

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 184
  • JEJE
    • Profiili
Vs: Kaikki futis keskustelu
« Vastaus #335 : Kesäkuu 02, 2009, 20:34:06 »
Itse asiassa kyllä tiedän mitä kendoyanar tarkoittaa. Ja en minä täällä vittuillakseni kirjoittele, vaan juurikin sen takia, että joillain käyttäjillä on paha tapa merkata jalkapallokulttuuri suoraan huliganismiksi ja kun itse seuraan lätkää ja futista yhtälailla ja tiedän, että mediassa kaikki rähinöinti uutisoidaan, niin siitä saa helposti väärän kuvan.

Itse en pidä kendoa ja kendoyanaria halventavina ja siksi käytän näitä sanoja.

Minun puolestani tämä asia on käsitelty loppuun, ellei jollain ole minun mielipiteeni jäänyt epäselväksi? ;D
ohhohohoo

Poissa Trafan

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 4066
    • Profiili
Vs: Kaikki futis keskustelu
« Vastaus #336 : Kesäkuu 03, 2009, 13:19:23 »
Itse asiassa kyllä tiedän mitä kendoyanar tarkoittaa. Ja en minä täällä vittuillakseni kirjoittele, vaan juurikin sen takia, että joillain käyttäjillä on paha tapa merkata jalkapallokulttuuri suoraan huliganismiksi ja kun itse seuraan lätkää ja futista yhtälailla ja tiedän, että mediassa kaikki rähinöinti uutisoidaan, niin siitä saa helposti väärän kuvan.
Itse en pidä kendoa ja kendoyanaria halventavina ja siksi käytän näitä sanoja.
Minun puolestani tämä asia on käsitelty loppuun, ellei jollain ole minun mielipiteeni jäänyt epäselväksi?
Jalkapallo"kulttuuri"
Aika heikosti menee jalkapallolla, jos se tarvitsee lähetyssaarnaajan selittämään lajin liepeille pesiytyneen kakaralauman väkivaltaista käytöstä, huliganismia ja muuta rikollista toimintaa "kulttuuriksi".
Vielä heikommin ovat asiat, jos lähetyssaarnaajan keinoina on vain pakanoiden haukkuminen kendoyanareiksi (heitä halventamatta? Aikamoinen suoritus!) ja keskisormen heristely.
Joukkueen paitaan pukeutuneita katsojia koskevat samat lait kuin muitakin kansalaisia ja seuraamukset rikollisuudesta ovat kaikille samat.
Tietynlaiseen paitaan pukeutuminen ei oikeuta lyömään tai potkimaan toista toista kansalaista, ei vaikka tällä olisikin erivärinen paita päällään.
Lajillekin olisi parempi, jos moista ääliökäytöstä ei yritettäisi väkisin siihen yhdistää, ei edes "kulttuuri"-sanalla.
Tämä pätee täydellisesti myös muihin lajeihin kuin jalkapalloon.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 06, 2009, 08:21:56 kirjoittanut Trafan »

Poissa Trafan

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 4066
    • Profiili
Vs: Kaikki futis keskustelu
« Vastaus #337 : Kesäkuu 04, 2009, 20:42:30 »
Veikkausliigan katsojakato
Veikkausliigaseurat selittävät katsojakatastrofia yleisellä taloustaantumalla.
Pikkupaikkakunnilla palloiluseura koetaan omemmaksi ja katsojiakin löytyy, mutta pikkuseuroista ei ole koko liigan pelastajaksi.
Katsojakadon syyksi arvellaan myös sitä, etteivät ihmiset ole heränneet, että jalkapalloa pelataan jo.
Iltasanomat tarjoaa ohjeeksi ottaa mallia Superpesiksestä, jossa on lisätty markkinointiponnistuksia.
Futista ja pesistä Suomessa yhdistää ainakin se, että kaikki ovat lajeja joskus koulussa pelanneet eli säännöt on selvillä, lajeja on kiva pelata itse, mutta niiden katsominen vaatii jonkin verran lajifanaattisuutta, jotta kenttätapahtumissa voisi nähdä edes taktiikkaa.
Lisäksi molemmissa lajeissa katsojat ovat säiden armoilla.
Yhteistä on paljon eli Superpesiksen malli voisi toimia Veikkausliigassakin.
IS: Veikkausliigan yleisömäärät ovat karua luettavaa - katso lista
IS: Katsojat hylkäsivät Veikkausliigan täydellisesti
IS: Pesäpallo porskuttaa vahvassa myötätuulessa!
Edit:
Muutamia lisäsyitä katsojakatoon:
  • Medianäkyvyys on heikkoa.
  • Otteluohjelma on pirstaleinen.
  • Kenttien kunto on ala-arvoinen.
  • Lippujen ja oheispalvelujen hinnat ovat pilvissä.
  • Sponsorin tarjoamien ilmaislippujen aika on ohi.
BTW: Mitkäs näistä korteista vedetään esiin, jos syksyllä kiekkokatsomossa on tyhjiä paikkoja?
IS: Mikä Suomi-futiksessa oikein mättää?
Edit2:
YLEn toimittajan artikkelista lisää:
  • Suomesta puuttuu sellainen koko kansan läpi tunkeva kulttuuri urheilutapahtumien seuraamisesta paikan päällä.
  • Suomalaiset ovat menestyshullua, eivät urheiluhullua kansaa.
YLE: Urheilu ei ole parasta paikan päällä?

Poissa Tsingis-Khan

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 184
  • JEJE
    • Profiili
Vs: Kaikki futis keskustelu
« Vastaus #338 : Kesäkuu 04, 2009, 22:05:17 »
Tietynlaiseen paitaan pukeutuminen ei oikeuta lyömään tai potkimaan toista toista kansalaista, ei vaikka tällä olisikin erivärinen paita päällään.
Tätä tapahtuu myös jääkiekon parissa ja jos tälle linjalle lähdetään, niin mitä mieltä olet itse lajissa tapahtuvista tappeluista? Ja pitäisikö näistä tappeluista lähtee oikeuden kautta vetään eteenpäin vaiko onko sisäiisesti parempi esim. pelikielto/muutaman euron sakko? Itse näen, että tappelut osaltaan kuuluu jääkiekkoon.
  • Kenttien kunto on ala-arvoinen.
  • Lippujen ja oheispalvelujen hinnat ovat pilvissä.
Kenttien kunto on kyllä aivan syvimmästä reijästä joka vaikuttaa olennaisesti peliin, mutta aito nurmi on vaikeampi pitää kunnossa, kuin teko ja sen näkee. Uskon myös, että pikkuhiljaa kenttien kunnostus opitaan ja ajan kuluessa. Eihän lätkän alkuaikoina tekojäät mitää huippuluokkaa ollut.

Sitten tämä lippujen hintataso. Esimerkiksi TamU:n hinnat mielestäni ovat aivan sopivat:

    Pääkatsomo reunat/keskisektori                                   Aurinkokatsomo   

aikuiset    13 € / 20 €                                                               10 €

alennusliput (juniori)                                                                 6 €

Pääkatsomoon ei erikseen ole juniori hintoja, mutta eihän Tapparallakaan ole kuin 4 ensimmäistä riviä jonne ei kovin paljon lippuja myydä. Aurinkokatsomoon on 1€ kalliimpi juniori lippu kuin Tapparalla. Kausikortti kannattajakatsomo on kaikille sama eli 65€ ja Tapparalla juniori on tuon verran (plus TFC:n 15€) ja aikuiset 209€ (plus TFC:n 15€). Pääkatsomo on TamU:lla  250€ / 180€ (kalliimpi on keskisektori kortti). Tapparalla sivut ovat:
 A2 ja B2, rivit 7-16         799 €     
 A1/A3, B1/B3, rivit 7-16   745 €    
 A1-A3, B1-B3, rivit 1-6     644 €
Joten mielestäni lippujen hinnat eivät ole kalliit.
  • Suomalaiset ovat menestyshullua, eivät urheiluhullua kansaa.
Tämäkin on aivan totta ja sen huomasi viimekaudella C3:sta. Mutta vaikka TamU ei ole nyt menestynyt, niin SK on kannustanut joka pelissä aivan mahtavasti ja siitä pitää ottaa oppia. En tarkoita seisomista, lippujen heiluttamista, laulamista tai mitään mitä nyt ei ole, mutta koko kauden kattava kannustus joka oli C3:sen osalta ailahtelevaa.
ohhohohoo

Poissa JH75

  • Roskasakki
  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Viestejä: 350
    • Profiili
    • Tappara
Vs: Kaikki futis keskustelu
« Vastaus #339 : Kesäkuu 04, 2009, 22:48:59 »
Suomen maantieteellinen sijainti ja ilmastolliset olosuhteet asettavat kentänhoidolle melkoiset vaatimukset. Tarvittava tietotaito on kyllä suomalaisillakin hallussa. Syytä alkukevään ja loppusyksyn ala-arvoiselle kenttien kunnolle voi hakea jostain aivan muualta. Todellisia syyllisiä ovat mielestään erinomaisia sarjaohjelmia laativat päättäjät. Suomessa pidetään kuukauden mittainen tauko, kun kentät ovat parhaimmillaan. Nämä pelit pelataan sitten, kun kenttien ei voida edes kohtuudella odottaa olevan kunnossa. Touhussa ei ole mun mielestä mitään järkeä.

Mitä tulee huliganismiin niin kyllä jalkapallo taitaa olla jääkiekkoon verrattuna ihan omassa kastissaan, vaikka täällä eräs maallikkosaarnaaja yrittää muuta väittää. Valitettavasti tätä ilmiötä yritetään tuoda Suomeen katsomokulttuurin nimissä.

Poissa Tsingis-Khan

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 184
  • JEJE
    • Profiili
Vs: Kaikki futis keskustelu
« Vastaus #340 : Kesäkuu 04, 2009, 23:04:06 »
Todellisia syyllisiä ovat mielestään erinomaisia sarjaohjelmia laativat päättäjät. Suomessa pidetään kuukauden mittainen tauko, kun kentät ovat parhaimmillaan.
Tässä asiassa täysin samaa mieltä. Sarjaohjelma on laadittu todella tyhmästi, mutta uskon, että siitä otetaan oppia tulevaisuudessa.
Mitä tulee huliganismiin niin kyllä jalkapallo taitaa olla jääkiekkoon verrattuna ihan omassa kastissaan, vaikka täällä eräs maallikkosaarnaaja yrittää muuta väittää. Valitettavasti tätä ilmiötä yritetään tuoda Suomeen katsomokulttuurin nimissä.
Tiedän kyllä, että aivan eri kastissa lätkä ja futis on, mutta jos lähetään vetään sitä linjaa, niin kyllä jääkiekossakin vikaa löytyy. Ja vaikka tappeluita on ja yksi videokin, niin tappeluita on joka lajissa aina jossain muodossa. Ja itse asiassa Suomi futiksessa näitä sattuu paljon vähemmän kuin muualla jalkapallo maissa.

Ja voimme keskustella tästä loputtomiin, mutta eiköhän kaikkien mielipiteet ole tullut selväksi?
ohhohohoo

Poissa Manse-Fani

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1131
  • "Te voitte lähtee."
    • Profiili
Vs: Kaikki futis keskustelu
« Vastaus #341 : Kesäkuu 05, 2009, 06:17:38 »
Ja itse asiassa Suomi futiksessa näitä sattuu paljon vähemmän kuin muualla jalkapallo maissa.

Taitaa futis olla sen verran marginaali(mpi) laji Suomessa, että tää selittyy pitkälti sillä. Aineksethan ovat olemassa joka maassa. Raaka-aineen työstö vaatii vaan hippusen suurempaa massaa.

Ja voimme keskustella tästä loputtomiin, mutta eiköhän kaikkien mielipiteet ole tullut selväksi?

I agree.


Poissa JH75

  • Roskasakki
  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Viestejä: 350
    • Profiili
    • Tappara
Vs: Kaikki futis keskustelu
« Vastaus #342 : Kesäkuu 05, 2009, 07:22:16 »
Ja voimme keskustella tästä loputtomiin, mutta eiköhän kaikkien mielipiteet ole tullut selväksi?

Jos haluat lopettaa keskustelun aiheesta, niin sinulla on siihen täysi vapaus. Ole hyvä. Mulla on kuitenkin oikeus ilmaista mielipiteeni aiheesta kysymättä siihen ensin sinulta lupaa. Tähän ei tarvitse vastata, jos siihen ei ole halua.

Kyse ei ole jalkapallon puolella yhdestä katsomotappelusta. Esimerkkejä riittäisi todella pitkältä ajalta. Jalkapallon puolella Euroopassa on tehty valtavasti töitä huliganismin kitkemiseksi lajin ympäriltä. Valitettavasti hienon lajin maine on kärsinyt ja paljon. Suomessa huliganismi ei ole vielä ongelma jääkiekossa eikä jalkapallossa. Suunta vain on aika selvä. Huliganismi tulee katsomokulttuurin nimissä suomalaisiinkin jääkiekko- ja jalkapallokatsomoihin. On turha selittää, että näiden muutaman ryhmän toimintamallit ovat sattumalta samanlaisia kuin Euroopan jalkapallokatsomoissa on totuttu näkemään. Sieltä se malli on haettu. Eurooppalaisista jalkapallokatsomoista löytyisi varmasti lukuisia hienoja juttuja, joilla voisi kehittää suomalaista ja meidän tapauksessa tapparalaista katsomokulttuuria. Miksi niistä malleista on valittava typerimmät?

Mun tuntemista Tapparan kannattajista todella moni seuraa innokkaasti jalkapalloa. Todella moni myös pelaa itse. Ilveksen puolella lienee sama homma. Osa tästä porukasta käy säännöllisesti katsomassa suomalaista jalkapalloa ja osa ei. Mulle on jäänyt näistä viime aikoina lehdistä olleista jutuista se kuva, että TamU:kin kaipaisi kipeästi lisää yleisöä peleihinsä. TamU:n yksi mahdollisuus kasvattaa yleisömääriään olisi saada nämä jääkiekkoihmiset innostumaan käymään myös jalkapallopeleissä. Axe tuolla jo aiemmin kirjoitti hyvin, miksi näin on käynyt valitettavan harvan kohdalla.

Poissa Tsingis-Khan

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 184
  • JEJE
    • Profiili
Vs: Kaikki futis keskustelu
« Vastaus #343 : Kesäkuu 05, 2009, 18:53:46 »
Suomi - Liechtenstein 6.6.09 klo 19.00

Suomen joukkue:

Jussi Jääskeläinen
Otto Fredriksonin
Veli Lampi
Hannu Tihinen
Sami Hyypiä
Petri Pasanen
Toni Kallio
Niklas Moisander
Markus Heikkinen
Teemu Tainio
Roman Eremenko
Joonas Kolkka
Roni Porokara
Daniel Sjölund
Jonatan Johansson
Jari Litmanen
Alexei Eremenko jr.
Mikael Forssell
Shefki Kuqi

Suomi selvä ennakko suosikki peliin lähtiessä. Joukkueesta puuttuu vain Mikä Väyrynen ja pahoinpitelyn ja samassa yhteydessä vääntyneen polven takia.

Suomen mahhollinen avaus:

-------------Jässi------------------
Pasanen--Tihinen-Hyypiä--Moisander
-Johansson--Roman-Mako---Kolkka--
------------Ere jr.-----------------
-----------Forssell----------------

Liechtenstein mahdollinen avaus:

-----------------Jehle--------------------------
-Vogt---Mi. Stocklasa--Ma. Stocklasa---Oehri---
--Ritzberger----Polverino---R.Büchel---Burgmeier-
--------------Frick------------------------------
------------------------Fischer------------------

Lohkon tilanne:
Germany   6   5   1   0   18   4   16
Russia      5   4   0   1   9   3   12
Finland     4   2   1   1   6   6   7
Wales       6   2   0   4   4   7   6
Azerbaijan 4   0   1   3   0   4   1
Liechtenst.5   0   1   4   0   13   1

Oma veikkaukseni on, että Suomi vie selvästi 4-0  ;D

Hyypiä ei lähde muuttamaan reseptiä
Johansson odottaa Liechtensteinilta sumppua
Kuqi: Vain voitto merkitsee
Lampi: Liechtenstein tulee tekemään kiusaa
Teemu Tainio ei purista
ohhohohoo

Poissa NIÄMINEN

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 74
    • Profiili
Vs: Kaikki futis keskustelu
« Vastaus #344 : Kesäkuu 13, 2009, 14:13:59 »
Kuinka ihmeessä Real Madridilla riittää rahaa nyt haarukassa David Villa joka voitti EM-kisojen maalipörssin.Tällä kertaa hintaa vain 40 miljoonaa.
http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutinen.asp?id=1699665
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 13, 2009, 14:15:52 kirjoittanut NIÄMINEN »