Kirjoittaja Aihe: Raymond Sawada  (Luettu 98759 kertaa)

Poissa Kolme Seppää

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1318
    • Profiili
Vs: Raymond Sawada
« Vastaus #150 : Joulukuu 12, 2013, 22:10:34 »
Nähdyn perusteella voi olla kelvollinen vahvistus.

Poissa Jarzo

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3382
    • Profiili
Vs: Raymond Sawada
« Vastaus #151 : Joulukuu 12, 2013, 22:51:19 »
1+1 tänään,ei paha ei...

Poissa Mr.Peter

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2842
    • Profiili
Vs: Raymond Sawada
« Vastaus #152 : Joulukuu 12, 2013, 23:28:57 »
Nähdyn perusteella ihan hemmetin hyvältä näyttää, vaikka pelitapa ja iso kaukalo ei ihan varmaan vielä tuttuja ole.
Oikea powerforward sanan varsinaisessa merkityksessä.
Sawada näytti jo kovuuttaan tuossa pelsu pelissä ja ei todellakaan ole mikään hidas, kun vauhtiin pääsee.
Saas nähdä mitä tuleman pitää, mutta nyt ainakin on hyvät fiilikset tästä pelaajasta...

Poissa tonizzz

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 242
    • Profiili
Vs: Raymond Sawada
« Vastaus #153 : Joulukuu 12, 2013, 23:31:18 »
Hienoa että onnistui. Juuri tälläistä pelaajaa kaivattiinkin joka uskaltaa ja pystyy ajamaan tilanteet loppuun asti kuten tuossa hänen maalissaan. Erittäin onnistunut hankinta jos ei nyt taso hirveästi romahda tuosta. Lauantaina sitten voi taklailla Ipan pelaajia lumihankeen.

Poissa tapsa34

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3096
    • Profiili
Vs: Raymond Sawada
« Vastaus #154 : Joulukuu 13, 2013, 01:08:56 »
Oli ihan erinäköistä touhua kuin turun lentokentällä:) Ja tuloksena 1+1! Greenin kenttä sai paljon peliaikaa muutenkin. Nyt oli Sawada myös alivoimalla. Vaikuttaa että että nyt Greenin kenttä toimii parhaiten tällä kaudella?

Poissa Screamager

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1636
    • Profiili
Vs: Raymond Sawada
« Vastaus #155 : Joulukuu 13, 2013, 22:01:05 »
Sawada tosiaan pääsi jo toisessa pelissään aloittamaan alivoimapeliä Greenin kanssa ja onhan tuo aika kova luottamuksen osoitus valmennukselta. TPS-peliä en nähnyt eikä täten vielä ole vertailukohtaa aiempaan, mutta ei Sawadan torstaisessa esiintymisessä ajankohta huomioiden kyllä paljoa moitittavaa ollut. Hakee fiksulla tavalla taklausta eikä pelaa itseään niissä ulos tilanteista. Pyrkii saamaan kiekkoa maalille heikommistakin paikoista tai menemään itse maalille, mitkä molemmat sopivat kentällisen pelityylille. Niemisen tavaramerkki "laitaa pitkin maalin taakse ja ovela syöttö maalin eteen" tuottikin tulosta, kun Sawada sekä Green yhtä aikaa rynnivät toisessa aallossa maalille ja Sawada iski kiekon patjojen välistä sisään.

Muodostaa Niemisen ja Greenin kanssa kyllä hyvän kontrastikentän Tapparan rosterissa, niin fyysisiltä kuin pelitavallisilta valmiuksiltaan ja näin asettaa vastustajallekin haasteita. Yhdessä vaihdossa vastassa on keskimäärin 176 cm/80 kg hyökkääjiä ja seuraavassa vaihdossa voi olla jokaisella hyökkääjällä jo keskimäärin 12 cm enemmän pituutta ja 16 kg enemmän massaa.

Poissa Ansakorpi

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 566
    • Profiili
Vs: Raymond Sawada
« Vastaus #156 : Joulukuu 13, 2013, 22:23:24 »
Hyvin haasteltu, veli Screamager jälleen. On se varmaan moneen kertaan täälläkin todettu, mutta kun vaan saadaan luotua vastustajan maalille päin painetta, energialla, taidolla, joskus massallakin, niin se peliväline vaan menee sinne, jostain "sylistä", "pelihousuista" tai vastustajan omana maalina. Ihan väkisin.

Sitten on ne nätit maalit, joista silmä todella iloitsee! Esim. viime pelissä Erkinjuntti (Sawada) tai Palola (Järvinen). Molempia, taito- ja tahtomaaleja tarvitaan!
Ei myö tiietä, myö ajetaan vaan mopolla!

Poissa Vilttitossu

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1716
    • Profiili
Vs: Raymond Sawada
« Vastaus #157 : Joulukuu 13, 2013, 22:52:54 »
Aika monta kertaa oon tällä keskustelupalstallakin sanonut toivovani tällaista fyysistä kaveria rosteriin. Lähes poikkeuksestta se on aina torpattu, et ei sellasella mitään nykykiekossa tee, eikä sovi Jukan pelikirjaan ym. Nyt sit ku kaveri on tänne saatu, tehny jo maalinkin, taklannu railakkaasti ja pelannu alivoimallakin, ni ollaan kilpaa kehumassa kuinka hyvä jätkä on ja huippuhankinta... Taidan vaan ite tyytyä toteemaan, et mitäs minä sanoin ;)
"Varo ettei talos pala!"

Poissa Zizou#5

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Tappara, Wild & Liverpool
    • Profiili
Vs: Raymond Sawada
« Vastaus #158 : Joulukuu 13, 2013, 23:12:58 »
Aika monta kertaa oon tällä keskustelupalstallakin sanonut toivovani tällaista fyysistä kaveria rosteriin. Lähes poikkeuksestta se on aina torpattu, et ei sellasella mitään nykykiekossa tee, eikä sovi Jukan pelikirjaan ym. Nyt sit ku kaveri on tänne saatu, tehny jo maalinkin, taklannu railakkaasti ja pelannu alivoimallakin, ni ollaan kilpaa kehumassa kuinka hyvä jätkä on ja huippuhankinta... Taidan vaan ite tyytyä toteemaan, et mitäs minä sanoin ;)
Samaa mieltä..itse olen jo pitkään toivonut meidän rosteriin kovuutta, olin todella tyytyväinen kun Sawadan siirto julkistettiin. Vaikka miehellä ei hirveästi meriittejä ollut, oli juuri sellainen pelaaja mitä meidän rosteri kaipas. Katsotaan nyt, pari peliä vasta takana, mutta lupaavalta näyttää..ja se joka sanoo että nykykiekossa ei näitä tarvita, puhuu bs...
YNWA

Poissa Ioni

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 833
    • Profiili
Vs: Raymond Sawada
« Vastaus #159 : Joulukuu 13, 2013, 23:53:05 »
Aika monta kertaa oon tällä keskustelupalstallakin sanonut toivovani tällaista fyysistä kaveria rosteriin. Lähes poikkeuksestta se on aina torpattu, et ei sellasella mitään nykykiekossa tee, eikä sovi Jukan pelikirjaan ym. Nyt sit ku kaveri on tänne saatu, tehny jo maalinkin, taklannu railakkaasti ja pelannu alivoimallakin, ni ollaan kilpaa kehumassa kuinka hyvä jätkä on ja huippuhankinta... Taidan vaan ite tyytyä toteemaan, et mitäs minä sanoin ;)

En nyt muista kuka, mutta joku puhui ennen kauden alkua Patrik Moisiosta Tapparaan. Sen ainakin ite torppasin heti alkuunsa, koska Moision tyyppisellä pelaajalla ei ole mitään käyttöä liigassa.

Sawada nyt on ihan eri planeetalta ja pystyy Greenin tavoin myös pelaamaan kiekolla. Sawadan peli ei perustu taklauksille, vaan taklaukset sisältyvät hänen tapaansa pelata lätkää ja siksi ei aja itseään ulos tilanteista hakemalla väkisin kovia niittejä. Vaikuttaa ihan pätevältä hankinnalta vaikka totutusti vähän skeptinen olinkin alkuunsa...

Poissa Vilttitossu

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1716
    • Profiili
Vs: Raymond Sawada
« Vastaus #160 : Joulukuu 14, 2013, 00:14:53 »
Oi miten ihanasti Ioni sieltä tonki ton Moision nimen, oon ylpee susta. Se oli yks esimerkki, neloskentän/rotaatiopelaajasta, ja aivan satavarmasti ois ollu halpa. Miten Marko Mäkinen, oliko kova pelimies ennen Tapparaan tuloo, nousiko yleisön suosikiks? Se, että juurruit tohon yhteen nimeen kertoo kyl juuri sun asenteesta, ku kyse on pelaajatyypistä, ei jostain tietystä pelaajasta.
"Varo ettei talos pala!"

Poissa Remulus

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 507
    • Profiili
Vs: Raymond Sawada
« Vastaus #161 : Joulukuu 14, 2013, 00:46:00 »
No enpä nyt totta puhuen tiedä, onko Sawada pelannut mitään sen kummempaa fyysistä roolia tähän mennessä, kuin kukaan muukaan. Pitänyt kiekkoa ja laukonut, torstaina taisi taklata kerran. Hyvä pelimies on joka tapauksessa.
"Kuinka nopea on Kankaanperä, jos Kallela on tuulen nopea?"

Poissa Ioni

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 833
    • Profiili
Vs: Raymond Sawada
« Vastaus #162 : Joulukuu 14, 2013, 02:16:54 »
Oi miten ihanasti Ioni sieltä tonki ton Moision nimen, oon ylpee susta. Se oli yks esimerkki, neloskentän/rotaatiopelaajasta, ja aivan satavarmasti ois ollu halpa. Miten Marko Mäkinen, oliko kova pelimies ennen Tapparaan tuloo, nousiko yleisön suosikiks? Se, että juurruit tohon yhteen nimeen kertoo kyl juuri sun asenteesta, ku kyse on pelaajatyypistä, ei jostain tietystä pelaajasta.

Tonki? Miks noin itsees otit?

Sehän tässä olikin juuri pointtina, että nyt esim. se Moisio ja Sawada ovat pelitavoiltaan erilaisia. On eri asia pelata fyysisesti tavoitteena ottaa mies irti kiekosta kuin ottaa mies pois pelistä. Mä tykkään fyysisestä pelistä, mutta en oo koskaan arvostanut sitä, että rosterissa pidetään jotain kaveria ns. varalla jos vaikka edellisestä matsista jää jotain hampaankoloon. Parhaana esimerkkinä tästä oli tapaus Gillies. Myöskin entinen Ässien suursuosikki Patrik Forsbacka menee samaan kastiin. Nykyisellä tuomarilinjalla täysin käyttökelvoton kaveri. Jos ei ole pelillisesti mitään annettavaa, niin ei kuulu Liigaan eikä varsinkaan Tapparaan. Tämä siis vain mun mielipide, ei siitä tarvitse olla samaa mieltä.

Ja toi fanien suosikkina oleminen nyt oli ihan ihmeellinen kommentti tähän väliin. Sillä kun ei ole mitään tekemistä sen kanssa onko kaverista valmentajan mielestä hyötyä pelitavallisesti tai muutenkaan joukkueelle vrt. Chris Connolly.

Täytyis nähdä Sawada vetämässä rankkaria ennen kuin voi lähtee vertaamaan Marko Mäkiseen... ;)


Poissa Vilttitossu

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1716
    • Profiili
Vs: Raymond Sawada
« Vastaus #163 : Joulukuu 14, 2013, 11:29:04 »
Voi tietysti olla, että Moisio nous aikanaan esiin pelaajahaaveiluissa, koska Marko Mäkinen oli mun henkilökohtainen suursuosikki aikanaan. Moisio ja Mäkinen on hämmentävän samantyylisiä pelaajia keskenään, niin tekojen kuin sanojenkin valossa. Näin ollen Moisiokaan ei ole tappelija, vaikka onkin valmis sitä tekemään, mutta joukkueen edun tai kanssapelaajan suojelun vuoksi. Ei Sawadakaan pelkkä tappelija ole, ja hyvä niin. Olen 100%:n samaa mieltä, että me ei "Gilliesiä" rosteriin tarvita. Sawadasta en tiedä, kuinka paljon miehellä suu käy pelin aikana, ja suorittaako agitaattorin virkaa sanan säilällä, mutta hän on sitä mitä tonne oon kaivannu. Tuli vaan parempi ku mitä odotin ja isompaan rooliin.

Siis Moisio ei ole tappelija, siks vertaus Gilliesiin tai edes Forsbackaan on melko turha. Yleisönsuosikki tuli siitä, kun on mies tuomittu tuntematta ihan turhaksi. Aika monen mielestä Palolakin oli turha hankinta aikanaan, mutta sieltä sitä vaan noustaan, yleisönkin suosikiksi :)
"Varo ettei talos pala!"

Poissa tonizzz

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 242
    • Profiili
Vs: Raymond Sawada
« Vastaus #164 : Joulukuu 14, 2013, 22:41:27 »
Ei tuo meno ollut läheskään yhtä hidasta kuin TPS pelissä. Muutama hyvä ja kova taklaus tuli huomattua. Niin kuin täällä jo mainittu että ei taklaa itseään ulos vaan haistelee hyvät paikat taklata ja antaa mennä. Järventie jäi tänään alle aika hyvin 8)