Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Katsomossa vai kotikatsomossa?

<< < (9/12) > >>

peterra:

--- Lainaus käyttäjältä: Corkscrew - Lokakuu 06, 2013, 09:47:20 ---Tapparan tilanne Ipaan ja Pelicansiin nähden on aivan eri, koska molemmat rämpivät viime kauden. Ilveksen ympärillä muutenkin leijunut maailmanlopun meininki on omiaan purkautumaan muutaman voiton jälkeen nähtynä yleisöryntäyksenä. Yleisömääriin vaikuttaa menestys, mutta ennen kaikkea menestys suhteessa edelliskauteen. Tapparalla lähtökohdat ovat siksi hankalat eivätkä verrattavissa naapuriin. Buumi tulee vasta keväällä meille, jos on tullakseen.

--- Lainaus päättyy ---

Enpä sanoisi nyt näinkään. Tapparan tilanne on erilainen kyllä, mutta samat realiteetit vallitsee haalimaan porukkaa halliin kuin muillakin. Tapparalla tuntuu olevan todella paljon faneja, jotka eivät hallille tule ennen kuin peli on valmista. Viime kaudellahan Tappara oli rämpinyt edelliskauden ja lähdettiin kauteen suurin odotuksin. Tuo tilanne on eniten verrattavissa Ipan tilanteeseen ja siinä meillä oli vähän samanlaisia buumin aineksia viime syksynä. Nyt taas on arki asettunut Tapparan fanienkin kohdalle. Todella säälittävä tilanne on fanien suhteen, että ei saada massoja millään liikkeelle. Itse olen varma, että halli alkaa täyttyä sitten kun Tapparan peli on taas hyvällä tasolla, mutta Tapparalla on erittäin suuri prosentti faneista sellaisia, että kun joukkueella on vaikeaa niin alkaa fanittaminen kiinnostaa paljon vähemmän. Itse olen sentään käynyt ylpeästi hallissa jopa vuonna 2011, kun pelistä ei ollut tietoakaan. Kyllä aikuinen ihminen kestää, jos välillä tulee vähän tappiota. Sitä paitsi itse tykkään aina ajatuksesta, että ilman vaikeuksia voittaminenkaan ei juuri tunnu miltään :)

isokasi:
Kotipelit pääsääntöisesti irtolipuilla E-katsomossa. Kun ei ole taittovirheitä toistaiseksi taakkana, niin pelin kokonaisuuden näkee mielestäni parhaiten piippuhyllyltä. Alhaalla jää varsinkin kulmat helposti katveeseen. Peleissä kuulun niihin, jotka ovat katsomassa peliä. Jätän turhan riehumisen ja huutamisen (kannustamisen..) impulsiivisille kouhottajille ja nauttikoon jokainen tavallaan. Hyvät suoritukset palkitaan taputuksilla ja on sitä joskus nuorempana jotain huudettukin jopa selvinpäin.

Vieraspelit ja kun on itse reissussa NelosenPro netistä, jossa laatu (nykii..) vieläkin vaihtelee paskasta kohtuulliseen. Menneitä pelejä pystyy sujuvasti kelailemaan ja vetelemään omia johtopäätöksiään. Selostajan taso ei kiinnosta, koska senhän saa helposti pois.

Naapuri:

--- Lainaus käyttäjältä: isokasi - Lokakuu 06, 2013, 10:53:57 ---Kotipelit pääsääntöisesti irtolipuilla E-katsomossa. Kun ei ole taittovirheitä toistaiseksi taakkana, niin pelin kokonaisuuden näkee mielestäni parhaiten piippuhyllyltä. Alhaalla jää varsinkin kulmat helposti katveeseen. Peleissä kuulun niihin, jotka ovat katsomassa peliä. Jätän turhan riehumisen ja huutamisen (kannustamisen..) impulsiivisille kouhottajille ja nauttikoon jokainen tavallaan. Hyvät suoritukset palkitaan taputuksilla ja on sitä joskus nuorempana jotain huudettukin jopa selvinpäin.

--- Lainaus päättyy ---
Vähän niin kuin minun kirjoittamaani. Tosin hyppään minä pystyynkin, kun Ipa tekee maalin, tai tuomari kunnolla töppää. E-katsomon ykkösrivi on minusta hallin paras katselupaikka.

Ljpp:
Pelsuihin ja Ipaan liittyen: Aikanaan kun JYP nousi liigaan ja menestyikin, puhuttiin ns. JYP-ilmiöstä. Asiasta tehtiin jopa akateemista tutkimusta ja niiden pohjalta todettiin, että ilmiö syntyy kun: Joukkue nousee tarpeeksi alhaalta, tarpeeksi ylös, riittävän nopeasti. Tätä näkyy pienemmässä ja isommassa mittakaavassa Liigassa harvasa vuosi.

4_TRA:
Raahaudun myös hallille. Ei mitään yleisöryntäystä, Lippupalvelun kartan mukaan puolityhjä halli eli arvelen alle neljätuhatta katsojaa saapuvan paikanpäälle.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta