Minä väitän että Tappara on vain langennut puhtaaseen kusetukseen ja McRae on euroopassa viettämässä välivuotta ja tekemässä tiliä. Vuosi Tapparassa vastaa taloudellisesti ainakin kolmea vuotta AHL:ssä. Ehkä kyseessä on selän-parantelu-vuosi jotta voisi vielä kerran yrittää tosissaan raivata tietä auki NHL kaukaloihin.
Tämä olisi törkeä huijaus.
En usko/en pelkää näin pahaa.
Oletusarvoisesti McRaen pitää pärjätä Liigassa kun hän on pärjännyt AHL:ssäkin.
Olen varma että taustalla on jotain pahoja vammoja.
Kun mennään uuteen työpaikkaan niin usein on jonkinlainen lääkärintarkastus ja luulisi että sellainen on tehty McRaelle.
Scott Baileyn ja Matthieu Descoteauxin uraputket eivät ole kovin hyvin menneet sen jälkeen kun heidät ulostettiin Tapparasta.
Baileyn CV:ssä lukee ECHL, Englannin liiga, Alaskan liiga ja 4 peliä AHL:ssä torjuntaprosentilla 83.
Descoteauxin CV:ssä lukee Sport, Kansas City keskellä preeriaa ja Saksan kakkosliiga.
Minäkin periaatteessa haluan uskoa ihmisistä pelkkää hyvää, mutta kovin monesti on joutunut pettymään.
Jos lääkäri on todennut että ei kannata operoida ja vain lepo ja aika pistää selän kuntoon niin mitä mahdollisuuksia
McRaen kaltaisella nuorella pelaajalla on? Edellinen kausi kului nälkäpalkalla ja täksi kaudeksi olisi pitänyt tehdä
rahakas jatkopahvi Bluesin/Peorian kanssa. Jos tietää että kausi pitää ottaa rennosti niin tehdäkö sopimus
sen organisaation kanssa jossa uraa on tarkoitus jatkaa pitkällä tähtäimellä vai kävisikö lepuuttamassa luitaan jossain kaukana.
Voihan jopa olla että nuori mies on kuvitellut pärjäävänsä jossain peräkylän Liigassa puolivaloilla pelaamalla ja kesä on kulunut
pitsaa syöden ja kaljaa juoden. Rahaakin kun oli tulossa.
Oli niin tai näin niin tämän hetkinen tilanne on täysin käsittämätön.
1. Jos mies on hintansa väärti ja rikki niin miksi ihmeessä ei laiteta sairastuvalle kuntoutumaan? Ehdimme hyvin odottelemaan
vaikka kuukauden jos esitykset siten nousisivat oikealle tasolle.
2. Jos mies on yli/ali-kunnossa niin sama homma. Miksi roikotetaan viltissä? Treenikielto tai norsun töihin ja sitten takaisin kun
eväät on kunnossa.
3. Jos taas kusetus on paljastunut niin miksi ei ole jo kengänkuvaa takapuolessa? Vai onko menossa valmennusjohdon tilanteen
todeksiosoittaminen seurajohdolle. Nähtäväksi jää millainen sopimus kaverille on tehty? Päästäänkö eroon lainkaan? Tämä on se mitä
minä pessimistinä pelkään. Joudumme kustantamaan McRaen lomailun Floridasta tulevalla maksulla.
Parasta painottaa vielä että minullahan ei ole siis minkäänlaista sisäpiirin- tai edes lähipiirin tietoa. Minä seuraan tilannetta puhtaasti
nykyisten peliesitysten ja netistä lötyvien tilastojen ja artikkeleiden avulla. Minä en edes nähnyt euroopan liigan pelejä joissa mies
on kuulemma esiintynyt edukseen.