Kirjoittaja Aihe: Tappara roster 2013-2014  (Luettu 374705 kertaa)

Poissa Oijennus

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 602
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2013-2014
« Vastaus #1110 : Helmikuu 07, 2014, 12:23:51 »
Pieleen meni meikäläisen arvaus.

Kahden kärkiketjun keskipituus alle 178cm. Toivottavasti playoffit eivät mene täysin painiksi.

Mielenkiintoista nähdä miten peli kulkee. Vauhtia ja taitoa ei noista ketjuista puutu.

Varsinkaan tuossa EJ-Voutilainen-Kuusela kentässä en näe ongelmaa kulmavääntöjen suhteen. EJ on ehkä yksi liigan parhaista kulmapelaajista ja kiekon suojaajista. Voutilainen on kuitenkin ihan perkeleellinen jässikkä. Eikä Kuuselakaan kovaa peliä kaihda ja vääntöäkin riittää.

Poissa Börje

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1599
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2013-2014
« Vastaus #1111 : Helmikuu 07, 2014, 12:32:44 »
Ei tuo ketju varmasti kiekkoa menetä, vahvoja kavereita kaikki. Pääseekö se kulmista ulos, siinä se kysymys. Oliko se sattumaa, että Erkinjuntin peli on kulkenut parhaiten Greenin kaltaisen härän kanssa?

Mutta en minä näistä valita. Hienoahan tuollaista taitorykelmää on katsoa Tapparan paidassa.

Poissa Z-16

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2683
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2013-2014
« Vastaus #1112 : Helmikuu 07, 2014, 15:09:44 »
Erkinjuntti-Voutilainen-Kuusela
Jormakka-Järvinen-Palola
Nieminen-Green-Sawada
Peltola/Kaksonen-Plihal-Haapala/Malinen

Näin mä ne laittasin. Siinä ois mun mielestä eniten ratkaisuvoimaa.
Tossa olis 3 hyökkäävämpää kenttää, joista kolmonen varsinainen rymistely kenttä.
Voutilainen menee hukkaan Malisen ja Peltolan kanssa..  Jos ei toimi, niin ainahan Green ja Voutilainen voi vaihtaa paikkaa.
Malinen sais pysyy nelosessa tai katsomossa. Onhan tässä 11 peliä aikaa säätää ketjuja vielä.
Onneks toi on Jukan tehtävä.  ;)
Ot varmaankin seurannu Peltolan peliä. Kukaan yksittäinen pelaaja ei kyl me hukkaan Peltolan takia. Sillä on fysiikka, pelisilmää ja halua pelata joukkueelle. Ryhmän harvoja pelaajia jota voi heittää mihin ketjuu  vaan tai yli- alivoimalle. Tai jos tarttee pitää maalin johto lopussa tai ottaa kiinni maali.. rajaa näihin olemattomiin väitteisiin.

Olen seurannut kyllä Peltolaa, kuten koko joukkuetta. (oisko jääny n. 5 pelii kattomatta tällä kaudella) Tarkoitukseni oli kirjoittaa, että Voutilainen saisi pisteitä tekevät ja hyvää peliälyä omaavat laiturit vierelleen. (ei Peltola, eikä Malinen) Mitään Peltolalta pois ottamatta. Juki on loistava pelaaja, jonka voi heittää ihan mihin paikalle vaan, mutta ei ole mielestäni meidän rosterissa kahden ykköskorin pelaaja. Kolmos tai neloskentän hyvä duunari ja loistava pelaaja varsinkin alivoimalla. Enkä tarkoita, että Peltolalla ei olisi peliälyä ja käsiä. Toisilla sitä vain on enemmän. Pakkohan täällä on aina jonkun kärkkäästi puuttua toisten kirjoituksiin. Siinä luki minun mielestäni. Ei sinun mielestäsi! Ja se siitä vämmäyksestä.
Olipa kärkästä.
Siinäpä sitten luki sun mielipitees, ja koska kirjoitit sen niin oletan että myös pitään paikkansa, etkä vedä copypastea. Mutta jos tällä palstalla ei voi edes tuolla tavalla kommentoida niin anna osoite niin lähetän nessupaketin.

Riippuu ketjun rakenteesta millain kukin pelaaja ketjussaan toimii. Kakkosketjun parasta antia ollut muoto Jormakka-JMJ-Palola, voi olla et tuosta ketjusta ei yhtä pelaajaa (liigapelaajaan) vaihtamalla saa parempaa millään. Peltolalla on varmaan Tapparan kovin tilasto hyökkäysalueen kiekonriistoissa, ja se olis yks hyvä syy pitää miestä kokoonpanossa aina kun on terve, eikä mitään Peltola/Kaksonen pelipaikkoja. Peltolaa vois verrata hiukan Kärppien Pyörälään, tekee paljon kovaa duunia eikä pyöri medisassa.

Mutta tänään nähdään kuka on jarru misäkin ketjussa.
#8 Ojanen on kingi!

Poissa Hooligan

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1987
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2013-2014
« Vastaus #1113 : Helmikuu 07, 2014, 15:36:19 »
Jäsen Z-16:
Kirjoitin, että Voutilainen menee mielestäni hukkaan Malisen ja Peltolan kanssa! (en puhunut pelkästään Peltolasta). Meillä vaan on paljon kädellisempiäkin laitureita, kuin peltola, vaikka eritttäin hyvä yleispelaaja onkin. Lue ensin ja opettele sitten ymmärtämään lukemasi (Niemisen Villen ketjussa sama juttu), kun jokaiseen mun kirjoitukseen on jotain sanomista. Jos nyt voit lopettaa sen vääntämisen. Vaikka sulla onkin näköjään eri mielipiteet mun kans. Sori, mua ei tippaakaan kiinnosta.
Jos keskityttäs olennaiseen.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 07, 2014, 15:48:22 kirjoittanut Hooligan »

Poissa jukka823

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 824
  • Läheltä ylös
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2013-2014
« Vastaus #1114 : Helmikuu 07, 2014, 16:23:50 »
Jäsen Z-16:
Kirjoitin, että Voutilainen menee mielestäni hukkaan Malisen ja Peltolan kanssa! (en puhunut pelkästään Peltolasta). Meillä vaan on paljon kädellisempiäkin laitureita, kuin peltola, vaikka eritttäin hyvä yleispelaaja onkin. Lue ensin ja opettele sitten ymmärtämään lukemasi (Niemisen Villen ketjussa sama juttu), kun jokaiseen mun kirjoitukseen on jotain sanomista. Jos nyt voit lopettaa sen vääntämisen. Vaikka sulla onkin näköjään eri mielipiteet mun kans. Sori, mua ei tippaakaan kiinnosta.
Jos keskityttäs olennaiseen.

Olen samaa mieltä että Voutilainen menisi hukkaan Malisen ja Peltolan kans.
Sillä varauksella että kyseiset kaverit pelaisi samassa ketjussa...
Sitä en usko etteikö Voutilainen saisi peliä Peltolan kans aikaiseksi mutta siinä on vaan se kolmaskin hyökkääjä joka saa koko ketjun pelin sekaisin.

Lisäksi nytten kuin rosterimme on taas paras mahdollinen niin ihmeenä pidän jos Malinen ylipäätään jatkaa pelaavassa kokoonpanossa.
En halua lytätä Malista mutta hän on saanut niin monta mahkua tälläkaudella ja kenenkään kanssa ei tulosta tule. Päinvastoin on ollu
eli Malinen on yksinkertaisesti huonontanut ketjukavereitaan.


Poissa Börje

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1599
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2013-2014
« Vastaus #1115 : Helmikuu 07, 2014, 16:28:11 »
Lisäksi nytten kuin rosterimme on taas paras mahdollinen niin ihmeenä pidän jos Malinen ylipäätään jatkaa pelaavassa kokoonpanossa.
En halua lytätä Malista mutta hän on saanut niin monta mahkua tälläkaudella ja kenenkään kanssa ei tulosta tule.

Vaihtoehdot ovat Kaksonen tai Haapala. Kumpikaan ei ole esittänyt edes sitä vähää mitä Malinen. Malinen on ollut väärässä paikassa isossa roolissa kärkiketjuissa ja ylivoimaviisikoissa, mutta ei se tarkoita, etteikö hän hoitaisi nelosketjun laiturin roolia mallikkaasti.

Poissa _natte_

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 335
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2013-2014
« Vastaus #1116 : Helmikuu 07, 2014, 16:52:47 »
Itse lähtisin tälläsillä liikkeelle:

Erkinjuntti -  Voutilainen - Kuusela
Jormakka - Järvinen - Palola
Nieminen - Green - Sawada
Peltola - Plihal -  Kallela

Puistola - Aalto
Saravo - Tabacek
Kankaanperä - Bailen

Kallelasta jäi positiivinen muistikuva, lisää peliaikaa!
Malinen huilaan.
Puolustajaparit voi olla erilaiset mutta nämä herrat olis hyvä olla.

Kun Haapala tervehtyy, niin voi paikkailla jos joku tipahtaa. Malinen kehiin jos joku senttereistä tippuu.
" Silloin kun lähden dokaamaan, en tiedä missä on itä ja missä on länsi " - Jere Karalahti

Poissa Sasha-18

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 318
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2013-2014
« Vastaus #1117 : Helmikuu 07, 2014, 18:21:02 »
Itse lähtisin tälläsillä liikkeelle:

Erkinjuntti -  Voutilainen - Kuusela
Jormakka - Järvinen - Palola
Nieminen - Green - Sawada
Peltola - Plihal -  Kallela

Puistola - Aalto
Saravo - Tabacek
Kankaanperä - Bailen

Kallelasta jäi positiivinen muistikuva, lisää peliaikaa!
Malinen huilaan.
Puolustajaparit voi olla erilaiset mutta nämä herrat olis hyvä olla.

Kun Haapala tervehtyy, niin voi paikkailla jos joku tipahtaa. Malinen kehiin jos joku senttereistä tippuu.

Samaa mieltä tästä kokoonpanosta. Malista tällä hetkellä vähän niinkuin "roikotetaan" kokoonpanossa.

Poissa KILO

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1903
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2013-2014
« Vastaus #1118 : Helmikuu 07, 2014, 21:50:09 »
EJ–Vode–Kuusela-kolmikko tuntui melko toimivalta Lukkoa vastaan. Toivottavasti homma jatkuu samalla tasolla ja homma hitsautuu kokoon.
Numerot ei valehtele, mutta tilastot ei kerro koko totuutta.

Poissa gatecrasher

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 7605
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2013-2014
« Vastaus #1119 : Helmikuu 07, 2014, 22:48:21 »
Malinen on nyt pari peliä vetänyt laiturina, mutta luisteluvauhti ei oikein riitä sille paikalla. Malinen on loistava puolustusroolin nelossentteri, mutta laidassa miehessä ei ole mitään iloa. Vaikka kyse onkin "marginaalisesta" nelosketjun paikasta niin Kaksonen toisi ainakin lisää luisteluvoimaa.

Poissa Z-16

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2683
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2013-2014
« Vastaus #1120 : Helmikuu 07, 2014, 23:12:11 »
Malinen on nyt pari peliä vetänyt laiturina, mutta luisteluvauhti ei oikein riitä sille paikalla. Malinen on loistava puolustusroolin nelossentteri, mutta laidassa miehessä ei ole mitään iloa. Vaikka kyse onkin "marginaalisesta" nelosketjun paikasta niin Kaksonen toisi ainakin lisää luisteluvoimaa.
Samaa mieltä. Kaksosen vauhti niin paljon parempi et kentälle.
#8 Ojanen on kingi!

Poissa Tapparanmiäs_Lohja

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 91
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2013-2014
« Vastaus #1121 : Helmikuu 08, 2014, 21:28:42 »
Ei varmaankaan voutilaisen vika, Suht hyvin päässyt mukaan mutta jotenkin tuntuu että hänen saapumisen jälkeen pakka on levinnyt, ei oikein millään ketjulla kulje.. Syötöt ei löydä vauhtiin ja äijät hukuksissa. Lukkoa vastaan peruspelaaminen vielä jotenkin toimi vaikka maaleja tulikin omiin mutta tänään näyttikin jo hirveältä, voiko yhden pelaajan sisäänajo sotkea näin paljon?

Poissa Ljpp

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2748
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2013-2014
« Vastaus #1122 : Helmikuu 08, 2014, 23:53:29 »
Itse tyrkytin Voutilaista ykkösen keskelle, mutta parin pelin otannan jälkeen iskee pieni epäilys ketjun toimivuudesta. Ongelmaksi saattaa nousta "liiallinen kiekollisuus", kun kentällä on kuitenkin vain yksi kiekko. Voi olla, että roolitus olisi sittenkin selkeämpi Greenin ollessa keskellä, jolloin karrikoiden Erkinjuntti tekee peliä, Kuusela maalit ja Green likaiset työt. Toki jos kolme liikkuvaa ja kiekollisesti taitavaa pelajaa löytää yhteisen sävelen voi homma toimia kuin punakoneella konsanaan, mutta toistaiseksi kenttä on ollut huonompi kuin osiensa summa - toki pelit olivat heikkoja joukkueelta kokonaisuudessaan.
Tappara.co - osallistu yhteisöprojektiin!

Poissa Juissi

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 299
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2013-2014
« Vastaus #1123 : Helmikuu 08, 2014, 23:55:11 »
Ei varmaankaan voutilaisen vika, Suht hyvin päässyt mukaan mutta jotenkin tuntuu että hänen saapumisen jälkeen pakka on levinnyt, ei oikein millään ketjulla kulje.. Syötöt ei löydä vauhtiin ja äijät hukuksissa. Lukkoa vastaan peruspelaaminen vielä jotenkin toimi vaikka maaleja tulikin omiin mutta tänään näyttikin jo hirveältä, voiko yhden pelaajan sisäänajo sotkea näin paljon?


Ei se ennen Vodeakaan (mm. Ässät peli) niin hyvin kulkenut, mutta nyt ollut pykälän kovempia jengejä vastassa niin voittoja ei olla pystytty kääntämään.

Poissa Hooligan

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1987
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2013-2014
« Vastaus #1124 : Helmikuu 09, 2014, 06:54:46 »
Kyllä siellä on nyt jotan häikkää koko joukkueessa ollut hetken aikaa. Onko noita Rautakorven kokeiluja sitten mistä jossain haastattelussa puhui, että koitetaan muuttaa peliä joukkueiden mukaan ja kesken pelin. Ei se ny yhtäkkii voi muuten vaan seota. Oon mäki tääl yksittäisii pelaajia mollannu, mutta muutama viime peli on ollut niin sekavan näköistä koohottamista koko joukkueelta, että jotain pelillistä muutos kokeilua siellä voi hyvinkin olla. Toivottavasti peli parantuu ennen pleijareita. Muuten tulee noutaja hyvinkin pian..
Mä en usko siihen, että Jukka reenaa ukot aina ihan jumiin. Reenaa ne muutkin.