Kirjoittaja Aihe: Työpäiväsi sisältö?  (Luettu 6826 kertaa)

Poissa TAPPARA 16

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 701
    • Profiili
Työpäiväsi sisältö?
« : Syyskuu 08, 2006, 09:29:23 »
Mitä teet työaikana?
Tietävätkö pomosi ja työkaverisi mihin työajan käytät?
Esitätkö jotain muuta mitä olet?
Kuinka paljon työajasta käytät oikeasti työntekoon?
Olisitko helposti korvattavissa jos jostain syystä tiesi työnantajasi kanssa erkanisi?


Siinä muutama kysymys joihin voi vastata niin halutessaan toivottavasti mahdollisimman rehellisesti.



Itse teen n. 8 tuntista työpäivää. Minulla on "sopimuspalkka" joka ei sisällä mitään työaikaa eli minulle kuuluu määrätyt työtehtävät joiden hoitumisesta palkkani saan. Työpäivästäni käytän n. 2 tuntia tehokkaaseen työntekoon jossa ajassa saan hoidettua kaikki työni ja lopun ajasta hengailen ja näytän kiireiseltä.
Lähimmätkin työtoverit luulevat että olen erittäin kiireinen. Nyt onneksi alkaa lätkäkausi josta saan sisältöä työpäiviini.
Työni tuloksia on mahdotonta mitata josta johtuen nykyinen olotila on jatkunut jo vuosia. Toki joskus on kiireisempiä aikoja mutta puhutaan vain muutamista päivistä kuukaudessa.


Tällä viestillä ei ole tarkoitus pullistella eikä provosoida ketään vaan haluaisin tietää miten muut palstalaiset työpäivänsä käyttävät koska olen itse työnantaja usealle ihmiselle.

Tappara #27

  • Vieras
Vs: Työpäiväsi sisältö?
« Vastaus #1 : Syyskuu 08, 2006, 14:24:38 »
Minulla ei ole työaikaa. Joten työpäiväni pituudet vaihtelevat erittäinkin paljon. Oikeastaan 2 - 12 tuntiin. Työni on suurimmaksi osaksi suunnittelutyötä (ehkä 80%), mutta myös asiakkaiden kohtaamista (20%).

Kyllä minut varmasti pomo onnistuisi korvata jollain toisellakin tyypillä, mutta pomoni on tyytyväinen minuun. Ja hyvä niin.

Oikeasti työpäiväni kuluvat toimistokoripalloa heitellessä, kahvitauoilla, tupakalla, välttämättömimmän tehdessä. Olen tyyppiä, joka saa tehdyksi hommansa vasta kun ei ole muuta vaihtoehtoa. Mutta mikäli tekisin tehokkaasti töita, työpäiväni pituudet lyhentyisivät varmasti puoleen.

__________________________________________________________

Mielenkiintoinen aihe. Haluan todella nähdä mitä porukka työnteostaan kertoo. Joten vastailkaa...

Poissa TAPPARA 16

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 701
    • Profiili
Vs: Työpäiväsi sisältö?
« Vastaus #2 : Syyskuu 08, 2006, 14:37:47 »
Kovasti taitaa olla ahkeraa porukkaa, kun ei työpäivän aikana ehdi tämmöistä asiaa jauhamaan.
Viikonloput kaikille mä lähen töistä kotii!

Poissa Anikos

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 194
  • Moon oikias
    • Profiili
    • Suomalaiset etunimet
Vs: Työpäiväsi sisältö?
« Vastaus #3 : Syyskuu 08, 2006, 20:09:51 »
1.Mitä teet työaikana?
2.Tietävätkö pomosi ja työkaverisi mihin työajan käytät?
3.Esitätkö jotain muuta mitä olet?
4.Kuinka paljon työajasta käytät oikeasti työntekoon?
5.Olisitko helposti korvattavissa jos jostain syystä tiesi työnantajasi kanssa erkanisi?
Numeroittin kysymykset jotta on helpompi vastaukset jäsennellä.

1. Töitä. Tarjoilijana ei paljon töistä luisteta.
2. Kyllä ne mut koko ajan siinä näkee. Toimistopäivinä on vähän eri asia mutta eipä siinäkään ole aikoja muuta tehdä kuin töitä. Eri asia oli sinnkuna ollessa jolloin saatto mennä koko päiväkin töissä, nyt ne hommat on hoidettava tiettyyn kellonaikaan mennessä kun pitää lapset hakea hoidosta.
3. No enpä oikeestaan, miksi pitäisi? En töissä, en vapaalla, en netissä enkä IRL.
4. Sanoisinko 90%. Se 10% menee ruokataukoihin ja tupakalla käyntiin.
5. Kyllä varmaan. Tai siis no, mua parempaa vuoropäällikköä saa hakea... :D
Uskotko ufoihin?
Uskon. Älkääkä kysykö miksi, mä uskon kaikkeen. Jumalaankin. Sehän pelaa Tapparassa numerolla 8.

Poissa H5N1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 23
    • Profiili
Vs: Työpäiväsi sisältö?
« Vastaus #4 : Syyskuu 08, 2006, 21:44:32 »
1. Töiden lisäksi, istuskelen palavereissa ja hoidan urheiluun liittyviä luottamushommia, sekä pyrin pitämään ainakin yhden kahvitunnin.
2. Työkaverit nyt ilman muuta, pomotkin oikeastaan kyllä (taitavat itsekin kuluttaa päivänsä samaan tapaan).
3. Korkeintaan viksumpaa kuin onkaan (yritykseksi jää).
4. Vaikea sanoa; 5-6h/8h, Toisaalta työ on ihan oikeasti myös miettimistä, mitä ei aina tule miellettyä "tekemiseksi".
    (Pakko mainita; kerran heräsin yöllä huomaten miettineeni työjuttuja, oli se karsea painajainen).
5. Sen verran pitää yrittää pitää itsetuntoa yllä, että ihan kuka tahansa ei minua korvaisi, mutta pelkästään Suomenmaasta äkkiseltään n. kymmenen tuhatta korvaajaa kyllä löytyy.

Poissa Romppa

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 667
    • Profiili
Vs: Työpäiväsi sisältö?
« Vastaus #5 : Syyskuu 08, 2006, 23:31:12 »
Työpäivästäni käytän n. 2 tuntia tehokkaaseen työntekoon jossa ajassa saan hoidettua kaikki työni ja lopun ajasta hengailen ja näytän kiireiseltä...Työni tuloksia on mahdotonta mitata josta johtuen nykyinen olotila on jatkunut jo vuosia. Toki joskus on kiireisempiä aikoja mutta puhutaan vain muutamista päivistä kuukaudessa...Tällä viestillä ei ole tarkoitus pullistella eikä provosoida ketään vaan haluaisin tietää miten muut palstalaiset työpäivänsä käyttävät koska olen itse työnantaja usealle ihmiselle.

Jaa, sinunkos seuraajaksi se "poliittinen vastuunkantaja" *hehheh* valittiin? Onnea eläkepäivillesi.

Mää mitn töitä tee tällä hetkellä, kunhan lusmuilen yliopistolla, kattelen "maisemia" ja tuskailen tulevaa lukukautta.
"Kyllä kai Ilveksellä jonkinlaiset huoltajat jo on, mutta ne taitais tarvita toisenlaisetkin huoltajat", totesi vaimoni, kun uutinen Ipan mainoksistaan saamista sakoista ehti meille asti.

Poissa kimis75

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 286
    • Profiili
Vs: Työpäiväsi sisältö?
« Vastaus #6 : Syyskuu 10, 2006, 19:32:46 »
Laitetaampa pätkä omasta työpäivästä tänne kanssa.

1)Töitä siis painetaan satamassa ns.viisvuoro systeemillä. Työkseni ajan erillaisia koneita, joista painavin painaa 60t eli jos varpaat jää alle, niin ei paljoo turvakengät auta ;).
 Joskus olen myös "konttori"hommissa eli otan auton vastaan ja teen koneelle tehtävän ja sitä kautta oikea tavara lähtee kohti määränpäätä. On myös muutama muunlainenkin työnkuva joita teen, mutta nuo pari on sellaista joita pääasiassa teen.Voisin sanoa, että aika monipuolisesta työstä on kyse.

2)Juu, kyllä pomo ja kaverit tietävät mitä teen ja antavat "palautetta" jos kone seisoo ja hoonaat nenää liian kauan..
Työkoneeseen tulevat "keikat" kun tulee pomoni päätietokoneen kautta.

3)En esitä. Kaikki tietää mikä olen.

4)Kyllä kahdeksasta tunnista kaikki muut tunnit paitsi pakolliset kahvitauot(2-3 kpl a´30min) menee työnteossa.

5)Eikai kukaan ole korvaamaton työssään?






Poissa jani73

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1592
  • It's more important to be nice!
    • Profiili
Vs: Työpäiväsi sisältö?
« Vastaus #7 : Syyskuu 10, 2006, 19:58:49 »
1. Mitä teet työaikana?
2. Tietävätkö pomosi ja työkaverisi mihin työajan käytät?
3. Esitätkö jotain muuta mitä olet?
4. Kuinka paljon työajasta käytät oikeasti työntekoon?
5. Olisitko helposti korvattavissa jos jostain syystä tiesi työnantajasi kanssa erkanisi?
1. Istun palavereissa, päivitän projektisuunitelmia ja suunnittelen/seuraan 5 suomalaisen sekä n. 20 Intialaisen alihankkijan nykyisiä/tulevia töitä.
2. Tietävät
3. En esitä
4. Työaikani on aika liukuva käsite - minulla on liukuva työaika ja esimiesasemassani ollessani joudun/haluan tehdä myös töitä kotoa (osin liittyen 5,5h aikaeroon Intiaan). Fyysisesti olen työpaikalla päivästä riippuen 6,5-8h ja lisäksi kotoa käsin olen koneen ääressä 1,5-2,5h. Heti aamusta ennen koiran kusettamista luen sähköpostit mitä olen saanut yön aikana Intiasta.
5. Tämä on 50/60 kysymys. Tammikuussa ehkä meidät kaikki suomalaiset esimiehet korvaa viiksekäs, olutmahainen, naisia naurattava jalkapalloa pelaava saksalainen Siemensin työntekijä. Noh meikäläisestä se ei eroa muuten kuin että mulla ei ole viiksiä enkä ole saksalainen (enkä vielä Siemensin työntekijäkään).

hardflip

  • Vieras
Vs: Työpäiväsi sisältö?
« Vastaus #8 : Syyskuu 10, 2006, 22:45:17 »
1. Mitä teet työaikana?
2. Tietävätkö pomosi ja työkaverisi mihin työajan käytät?
3. Esitätkö jotain muuta mitä olet?
4. Kuinka paljon työajasta käytät oikeasti työntekoon?
5. Olisitko helposti korvattavissa jos jostain syystä tiesi työnantajasi kanssa erkanisi?

1. Olen tekevänäni töitä.
2. Kyllä. Istun samassa huoneessa kahden työkaverini kanssa.
3. En.
4. 6,5-7h
5. Kenenkään ei pitäisi pitää itseään korvaamattomana, korvaaja kyllä löytyisi.

SPL

  • Vieras
Vs: Työpäiväsi sisältö?
« Vastaus #9 : Syyskuu 11, 2006, 18:47:12 »
Lainaus
1. Mitä teet työaikana?
2. Tietävätkö pomosi ja työkaverisi mihin työajan käytät?
3. Esitätkö jotain muuta mitä olet?
4. Kuinka paljon työajasta käytät oikeasti työntekoon?
5. Olisitko helposti korvattavissa jos jostain syystä tiesi työnantajasi kanssa erkanisi?

(1.) Asennus hommia.
(2.) Pomot tuskin, työkaverit ehkä.
(3.) En.
(4.) Sanotaan ,että n.6-tuntia/päivä. Perjantaisin tulee työaikana saunomassa ym.
(5.) Ei kovin helposti.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 18, 2006, 20:25:16 kirjoittanut SPL »

Poissa Jalmus

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 300
  • Basisti luojan armosta huolimatta
    • Profiili
    • Oma sivuni
Vs: Työpäiväsi sisältö?
« Vastaus #10 : Syyskuu 11, 2006, 19:52:04 »
1. Mitä teet työaikana?
2. Tietävätkö pomosi ja työkaverisi mihin työajan käytät?
3. Esitätkö jotain muuta mitä olet?
4. Kuinka paljon työajasta käytät oikeasti työntekoon?
5. Olisitko helposti korvattavissa jos jostain syystä tiesi työnantajasi kanssa erkanisi?

1. soitan bassoa tai opetan sen soittamista muille
2. Opetushommissa ei ihan tarkkaan välttämättä, keikalla tietävät jopa jokaisen virheeni.
3. Keikalla tietenkin esitän, sehän kuuluu show-meininkiin. Opetushommissa olen oma itseni, lähestulkoon.
4. Ette ikinä voisi uskoa, jos kerron! Enemmän kuin kukaan pystyy edes kuvittelemaan.
5. En. Mä olen niin pirun hyvä soittaja. Lisäksi olen bändissä ainoa joka laulaa solistin ulkopuoliset setit. Lisäksi omistan auton, jossa on vetokoukku jne.
...ja tämä on sitten vain yhden miehen mielipide.

Poissa Memmu26

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 172
    • Profiili
    • Irc-galleria
Vs: Työpäiväsi sisältö?
« Vastaus #11 : Syyskuu 12, 2006, 07:25:35 »
Mitä teet työaikana?
Tietävätkö pomosi ja työkaverisi mihin työajan käytät?
Esitätkö jotain muuta mitä olet?
Kuinka paljon työajasta käytät oikeasti työntekoon?
Olisitko helposti korvattavissa jos jostain syystä tiesi työnantajasi kanssa erkanisi?

1) Pääsääntöisesti töitä, mutta aikaa riittää kyllä surffailuun ja taukoihin
2) Kyllä aika pitkälti tietävät (uskoisin ainakin niin)
3) Välillä joutuu vähän "esittämäänkin", riippuen ihmisestä (esimerkki: jos ei voi sietää jota kuta, mutta on pakko yrittää sietää, joutuu hiukan teeskentelemään mukavaa  :P)
4) Suurimman osan kuitenkin
5) En sanoisi, että helposti korvattavissa, mutta korvattavissa kuitenkin..en sitten tiedä kuinka hyvällä työntekijällä
Tappara - Till I Die!

Justjoo

  • Vieras
Vs: Työpäiväsi sisältö?
« Vastaus #12 : Syyskuu 12, 2006, 18:15:58 »
1) Pidän huolta siitä, että firman tekninen puoli pelaa.
2) Saan hoitaa omat vastuualueeni, niin kuin haluan. Kun homma toimii ei pomoja kiinnosta tietää tarkemmin
3) Pitää välillä esittää vähän normaalia selväjärkisempää.
4) Riippuen tilanteesta. Joskus painetaan duunia kuin hullu. Joskus menee kuin Tapparan peli sarjajumboa vastaan.
5) Everyone´s replacable.

Poissa pikipoika

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 78
    • Profiili
Vs: Työpäiväsi sisältö?
« Vastaus #13 : Syyskuu 12, 2006, 19:44:36 »
1)Töitä täysillä
2)totta kai
3)Aika harvoin
4)98%:sesti
5)Kyllä kai ei vaan ole helposti uusia tulijoita

Poissa ramsau

  • Global Moderator
  • Jr. Member
  • *****
  • Viestejä: 75
  • ??
    • Profiili
Vs: Työpäiväsi sisältö?
« Vastaus #14 : Syyskuu 13, 2006, 04:15:32 »
1.Mitä teet työaikana?
2.Tietävätkö pomosi ja työkaverisi mihin työajan käytät?
3.Esitätkö jotain muuta mitä olet?
4.Kuinka paljon työajasta käytät oikeasti työntekoon?
5.Olisitko helposti korvattavissa jos jostain syystä tiesi työnantajasi kanssa erkanisi?


1) flirttailen, pelleilen, häröilen sekä haistattelen ihmisille
2) voi kyllä.. vallan usein ovat itsekin siinä mukana
3) kyllä.
4) 70%
5) kyllä.

Työpäiväni pituus vaihtelee kovasti 6-16 tuntiin ja stressimittari työpäivien välillä vaihtelee yhtä suuresti kuin Mikko Pukan esitykset kentällä. Välillä on kiire, toisinaan on todella kiire ja joskus on helvetinmoinen kiire. Toki työssäni lepsuillaan, mutta muiden kustannuksella.

Asiakkaiden mielestä emme polta, emme syö, emme juo, emme käy tauoilla eikä meitä kuseta koskaan kesken työpäivän. Olemme aina hitaita, vätyksiä, epäkohteliaita, sekä äärettömän huonossa ammatissa. Kuka tunnistaa tässä vaiheessa itsensä asiakkaan joukosta?

Asiakkaamme ovat aina todella kiireisiä tilatessaan jotain, mutta kun juoma on valmiina nenän edessä SWÄPÄZÄP kiire loppuu siihen. Yleensä sen jälkeen aletaan ettiä missä rahat ovat ja kun niitä ei syystä taikka toisesta löydy, niin aletaan etsiä sen jälkeen korttia. Ja kun sitäkään ei löydy, aletaan etsiä hemmoa joka sen drinkin oikeasti maksaa.

Vuodatus johtuu suureksi osaksi siitä että taas on yksi vallan v-mäinen päivä takana ja uusi edessä.

Tykkään kyllä työstäni. Mutta te, TE teette siitä äärettömän ärsyttävän.