Kirjoittaja Aihe: MM-kisat 2012 - Suomi/Ruotsi  (Luettu 46174 kertaa)

Poissa 30#

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 426
  • Anze Kopitar*Aleksander Barkov*Teemu Selänne
    • Profiili
MM-kisat 2012 - Suomi/Ruotsi
« : Huhtikuu 06, 2012, 12:54:23 »
Pistäkääpäs mieleisiänne kokoonpanoja.

Omat on tässä:

Leino - M Koivu/ O Jokinen - T Ruutu
    Salmela - Mäenpää

J Jokinen - Immonen - Mi Granlund
    Karalahti - Niskanen

Pyörälä - N Kapanen - Aaltonen
    Puistola - Väänänen

Petrell - Nokelainen - Komarov
    Söderholm - Kukkonen

(Phiström)

MV: Kari Lehtonen, Petri Vehanen,

OJ PÄÄLLIKKÖKIN MAHTUU AINA MINUN JOUKKUEESEENI  
    
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 07, 2012, 13:33:23 kirjoittanut 30# »

Poissa Globe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 682
    • Profiili
Vs: MM-kisat 2012 - Suomi/Ruotsi
« Vastaus #1 : Huhtikuu 06, 2012, 13:38:40 »
Kentällisiä en lähde erikseen väsäämään..

Hyökkääjät                                                                                  Puolustajat                                                                 Maalivahdit  

M.Koivu                                                                                        J. Pitkänen                                                                    K. Lehtonen              
S. Koivu                                                                                        A. Salmela                                                                    P. Vehanen
J. Immonen                                                                                    J. Niskala                                                                     J. Ortio (Huumorimies, matkii niin hyvin Jortsua.)
O. Jokinen (jos haluaa mukaan) jos ei, N. Kapanen                                M. Mäenpää                                            
P. Kontiola                                                                                     O. Väänänen
J. Aaltonen                                                                                    T. Söderholm
T. Ruutu                                                                                        J. Latvala
J. Ruutu                                                                                        J. Hietanen
V. Peltonen                                                                                    I. Heikkinen
Mi. Granlund
T. Selänne
J. Jokinen
V. Leino
L. Komarov

Puolustusosastolle ei huippuliidereistä tunkua ole, hyökkäykseen ja molari osastoille sitäkin enemmän. Joku saattoi unohtua, mutta tuossa tuollainen hahmotelma.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 06, 2012, 13:53:58 kirjoittanut Globe »
Tappara is playing really well and pressing for more goals.

Voittavan joukkueen pelityyli on voittajan mielestä aina tarpeeksi kaunista. Voittaminen on kaunista.

Poissa coly

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3368
    • Profiili
Vs: MM-kisat 2012 - Suomi/Ruotsi
« Vastaus #2 : Huhtikuu 06, 2012, 14:47:37 »
Miten muuten palstalaisilla menee MM-Kisojen suhteen? Eli ollaanko menossa paikan päälle, ja kuinka yleisesti jääkiekon MM-Kisat kiinnostavat joka vuosi?

Itse en ainakaan ole oikeastaan koskaan elänyt missään Leijonien "hengessä" ja jännittänyt kuinka käy. En pidä kisoja oikein minään, muuten kuin mukavahan se on jääkiekkoa katsoa. Mielenkiinnon vie kuitenkin aina samaan aikaan pelattavat NHL:n pudotuspelit.

Mazza

  • Vieras
Vs: MM-kisat 2012 - Suomi/Ruotsi
« Vastaus #3 : Huhtikuu 06, 2012, 15:06:20 »
Keväällä 1992 taisin ensimmäisen kerran kuunnella kisoja radiosta kun Suomi meni sensaatiomaisesti finaaliin kaadettuaan Tsekkoslovakian rankkareilla. Milanon hopea 1994 oli aika karvas ja sekin tuli seurattua radion kautta, kun YLE hommasi oikeudet vasta Ruotsin kisoihin 1995 (aika hyvä ajoitus!). Eihän nuo unohdu ikinä, kun muutenkin oma jääkiekon seuraaminen alkoi 90-luvun alussa ja kaiken ollessa uutta ja ihmeellistä myös muistiin jäävät jäljet vahvempina. Maailmanmestaruuden jälkeen muistissa on todella kitkeriä finaalitappioita kuten 1999 ja 2001. Siinä mielessä viime kevään mestaruus oli iso hetki, että se pyyhki jonkin verran pois noita huonoja finaalimuistoja joita on vuosien varrella kasaantunut.

Eli aika lailla tiiviisti Leijonia on tullut Tapparan ohella seurattua. Tietysti jos pitää valita Tapparan tai Leijonien mestaruuden väliltä, ei tarvitse paljon miettiä, mutta kyllä MM-kisatkin kiinnostavat. Paikan päälle en ole menossa, yhtenä syynä mm. aivan älyttömät lippujen hinnat mutta en ennenkään ole kotikisoissa ollut (paitsi Tampereella katsomassa jotain Italia-Ranska tms.). Samalla tulee tietysti seurattua NHL:n playoffeja joten aika kiireistä aikaa kevät on jääkiekon seuraajalle vaikka Tappara hyvän aikaa on lomilla jo ollutkin.


Poissa Chips P

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 55
    • Profiili
Vs: MM-kisat 2012 - Suomi/Ruotsi
« Vastaus #4 : Huhtikuu 06, 2012, 15:27:30 »
Meikä tykkää jokakeväisestä MM-perinteestä ja arvokisoja oon muutenkin seurannut niin pitkään kuin muistan (ekat muistikuvat on jostain joululomien Isvesztija/mitenkirjoitetaankaan-turnauksesta 80-luvun alusta) ja esim. 86 Moskovan trauma on jo hyvässä muistissa. Mikään ihan pahvikypärä Leijona-fanaatikko en ole, mutta osittain sattumankin takia olin paikan päällä Saksassa kaksi vuotta sitten ja Bratislavassa viime keväänä ja tänä vuonnakin ollaan pojan ja isän kanssa menossa yhden lippupaketin verran Jaffalaan (Suomen peliksi valikoitui FIN-CAN, eli aika hyvä tuuri kävi, muut 3 peliä onkin sitten osastoa Alppien derby FRA-SUI ja ties mitä Uzbekistan-Mongolia). Ens vuonnakin on helppo jatkaa putkea mutta 2014 Minsk voi olla jo vähän rajumpi lomakohde. Saa nyt nähdä saako ne edes pitää ne kisat.

Saakohan sitä edes sanoa ääneen, mutta NHL:ää en ole ikinä eläissäni seurannut. Shoot me.

Poissa Hende

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 924
    • Profiili
Vs: MM-kisat 2012 - Suomi/Ruotsi
« Vastaus #5 : Huhtikuu 06, 2012, 15:40:42 »
Kylläpä ne tulee joka vuosi suht tiiviisti seurattua. Suomen pelit katon käytännössä aina kaikki ja mahdollisuuksien mukaan muidenkin kärkimaiden pelit.
Suomen joukkuetta ei kuitenkaan voi verrata Tapparaan. Jos Suomi ei pärjää ni en menetä yöunia, jos Tappara ei pärjää, menetän yöunien lisäksi mielenterveydenkin hyvin nopeesti.

Chips P, suosittelen kattoon muutaman pelin Nhl:ää. Sen jälkeen tiedät mitä on jääkiekko. Ja sen jälkeen osaa vähän peilata asioita paremmin.
Eli seurattua tulee myös Nhl:ää jonkun verran.
Voi kuinka me Joria kaivataan...

Poissa #51

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2649
    • Profiili
Vs: MM-kisat 2012 - Suomi/Ruotsi
« Vastaus #6 : Huhtikuu 06, 2012, 16:27:25 »
Kyllähän noita "MM-höntsyjä" tulee joka vuosi seurattua. Nyt tietysti jäänee vähemmälle, kun YLE ei näytä pelejä, vaan nekin meni maksulliselle, mutta eiköhän kaikki Suomen pelit ainakin tule katsottua. Kavereiden kanssa on mukava pitää viikonloppuisin omaa kisastudiota ja tehdä veikkauksia menestyjistä pienellä rahapanoksella. Joukkueesta sen verran, että varmasti rakentuu todelle pitkälle viime kevään mestaruuspelaajista höystettynä NHL-vahvistuksilla. Tämmöstä haaveilua/ennustusta:

Kari Lehtonen/Niklas Bäckström (tuskin molemmat kieltäytyvät)
Petri Vehanen

Joni Pitkänen - Janne Niskala
Ossi Väänänen - Mikko Mäenpää
Pasi Puistola - Anssi Salmela
Mikko Kousa - Lasse Kukkonen

Tuomo Ruutu - Mikko Koivu - Mika Pyörälä
Mikael Granlund - Jarkko Immonen - Jussi Jokinen
Antti Pihlström - Niko Kapanen - Antti Miettinen
Lennart Petrell - Petteri Nokelainen - Leo Komarov

(Joensuu/Hartikainen)

Selänne ja S.Koivu kelpaisivat ehdottomasti mukaan, mutta enpä usko herrojen lähtevän. Pitkänen ja M.Koivu tuskin myös tulevat, etenkin Koivulla ollut vammoja, niin voi olla, että jää niitä hoitelemaan. Kentällisistä ei kannata sen enempää välittää, mutta viime vuoden ykkönen samaan muotoon mieluusti ja Jokinen Pesosen tilalle kakkoseen.

Green Hill

  • Vieras
Vs: MM-kisat 2012 - Suomi/Ruotsi
« Vastaus #7 : Huhtikuu 06, 2012, 20:24:42 »
Nhl:ää tulee seurattua tiiviisti sekä Mm-kisoja myöskin.
Kevät muutenkin on hyvää aikaa sillä änärissä alkaa pudotuspelit,ja kisat alkaa myöskin.Ei vois paremmin mennä lätkäfanilla :)
Eli arvojärjestys on Tappara,änäri ja kisat viimeisenä.
Luultavasti Jalonen kasaa rungon viime vuotisista pelaajista,ja mukaan tulee mne muutama jotka jaksaa raahautua jenkeistä tänne.

Poissa tapparafaniii

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 671
  • Tappara!
    • Profiili
Vs: MM-kisat 2012 - Suomi/Ruotsi
« Vastaus #8 : Huhtikuu 07, 2012, 10:56:20 »
Kyllä tulee aina MM-kisoja katseltua.NHL jää  vähän vähemmälle kun ei ole mitään kanavaa mistä sitä näkis, mutta joskus tulee netistä pelejä katsottua. Nyt seuraan enemmän kisoja kun omistan tuon Canal+.

Oma haaveilu/ennuste:
T.Ruutu - M.Koivu - J.Jokinen
    Niskala - Puistola
Mi.Granlund - Immonen - Pyörälä
     Pitkänen - Salmela
Miettinen - N.Kapanen - Aaltonen
     Mäenpää - Väänänen
Komarov - Nokelainen - Petrell
       Hietanen - Heikkinen

MV:Lehtonen/Bäckström  (Vehanen)

Varamiehet: Joensuu,Kontiola,Söderholm.  MV: Varalle R.Helenius.  Ville Leinosta ei tiedä kun on niin huono kausi alla.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 07, 2012, 10:58:36 kirjoittanut tapparafaniii »

Poissa jukkiz83

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 66
    • Profiili
Vs: MM-kisat 2012 - Suomi/Ruotsi
« Vastaus #9 : Huhtikuu 07, 2012, 20:45:47 »
Joka vuosi tulee kisat seurattua telsusta  :). Paikan päälle mennään ekaa kertaa, Teemu Selänne paketti laitettiin hyvisä ajoin tilaukseen. No eipä tullut kummoinen vastu kuin Valko-Venäjä   ;D.

Poissa Bouma

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 346
    • Profiili
Vs: MM-kisat 2012 - Suomi/Ruotsi
« Vastaus #10 : Huhtikuu 08, 2012, 00:15:01 »
Elisaviihteen kautta tulee kisat seurattua tällä kertaa ja paikanpäällä myös. Sami Kapanen paketti tuli ostettua hyvissä ajoin ennen otteluohjelman julkistusta ja kas kumma, Suomi-Kanada peli kuuluu tähän. ;D

Toivon että että Mikko Koivu ja Tuomo Ruutu saadaan kisoihin, siihen ympärille kun laittaa taas viime vuoden joukkueesta pelaajia ja tietty jos muutaman NHL-pelaajan vielä saisi ja Kärppä Lehtosen. ;)

Poissa Chips P

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 55
    • Profiili
Vs: MM-kisat 2012 - Suomi/Ruotsi
« Vastaus #11 : Huhtikuu 09, 2012, 21:30:53 »
Hendelle: älä huolestu, kyllä mä olen NHL-pelejä nähnyt elämäni aikana moniakin, meinasin vaan sitä tarkempaa SEURAAMISTA, eli en aktiivisesti seuraa tuloksia ja mikä oleellisinta, mulla ei ole mitään suosikkiseuraa sieltä. Mun penkkiurheilu on tunnepohjaista ja mun on tosi vaikea katsoa jotain peliä, jos mulla on ihan sama kumpi sen voittaa. Mulla ei ole mitään tunnesiteitä johonkin joukkueisiin toisella puolella maapalloa. Jääkiekkoa en ole koskaan pelannut itse ja ehkä sen takia en katso sitä taktisteknisesti, eli mulle ei välttämättä riitä, että peli on vaan "hienoa" tai "laadukasta" (mitä se varmaan kiistatta onkin änärissä). Sama mulla on futiksessa, mulle on ihan sama miten jossain El Classicossa käy kun ei ne tulokset tunnu miltään, mutta on kiva käydä katsomassa paikallista futista täällä Suomessa, eikä tarvi olla edes Veikkausliigaa! Jäkiksessäkin tykkään seurata toisella silmällä Mestistä.

Mä tiedän hyvin olevani tässä vähemmistössä, mutta oon mä monessa muussakin asiassa vastarannan kiiski, jollei muusta syystä niin piruuttani! Eräällä tavalla sen takia mä olen Tappara-fanikin, vaikka olen Porin seudulta kotoisin ja asun nykyään Turussa...(ja joku vääräleukahan voi mun prinsiipeistä vetää johtopäätöksen, että kun ehdoin tahdoin haluan seurata semmosta vähän heikkotasoisempaa kilpaurheilua niin parin viime kauden aikaisen Tapparan seuraaminenhan osuu kuvailuun nasevasti...)

Mutta itse asiasta: en jaksa oikein uskoa, että kotijoukkue ottaisi kultaa tälläkään kertaa. Niin monen asian piti pomppia Suomelle viime vuonna, että sama tuskin onnistuu kahtena vuonna peräkkäin. Tietty määrättyjen maiden jo pitkään jatkunut eräänlainen "luovuttaminen" näiden EM-kisojen suhteen (Ruotsi on ollut jo pitkään mukana B- tai C-joukkueella, ja USAsta nyt turha edes puhua) parantaa mahdollisuuksia voittoon, mutta itäisemmässä Euroopassa Fasel-kisat tuntuvat yhä olevan ihan ok juttu ja kantoa kaskessa riittävästi.

Poissa baldie

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1672
  • LOL
    • Profiili
Vs: MM-kisat 2012 - Suomi/Ruotsi
« Vastaus #12 : Huhtikuu 10, 2012, 07:33:40 »
Huippumies J.Jokinen

Hmm..itteä ei ihan sytytä. Oikea paikka tarvis miehelle löytää.
Jäsen 27
"Vastus Ratinassa tulee olemaan kovin mahdollinen, "legendojen" 16 mestaruudesta vaatimattomat 13 on saavutettu ulkojäillä"

Poissa 4_TRA

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3246
    • Profiili
Vs: MM-kisat 2012 - Suomi/Ruotsi
« Vastaus #13 : Huhtikuu 10, 2012, 08:45:11 »
Miten muuten palstalaisilla menee MM-Kisojen suhteen? Eli ollaanko menossa paikan päälle, ja kuinka yleisesti jääkiekon MM-Kisat kiinnostavat joka vuosi?
No jaa, kyllähän noita MM-kisoja tulee katteltua televisiosta tilaisuuden tullen mutta ei edes Suomen peleihin tule tehtyä mitään järjestelyjä ja aikataulutuksia paitsi jos ovat finaalissa. Paikan päälle ei ole hinkua... ulkomaille kisoihin niin tarvis olla joku työreissu jonka ohessa vois käydä kattomassa. Kyllä kiekossa Tappara on se mitä seuraan, ET peliin keskieurooppaankin suunnittelin joskus matkaa mutta ei sitten pystyny toteuttamaan.
Kysymyksestä ohi jalkapallosta puheen ollen, on minulle tehny paluun mutta seuratasolla, sytykkeenä viime MM-kisat sekä bensaa liekkeihin kokemus Camp Nou:lla. Mutta tulee sijalla kolme Tapparan jälkeen, ykkönen on omat harrastukset.
Itte en o pelannu mitään, sohlannu kiekkoa ja potkupalloa pihapeleinä kloppina sekä lukioaikaan puulaakijalkapalloa ja siinäkin vasen pakki.
Sinänsä hassua että ainut fanikama mitä minulla on, on FCB:n huivi ostettuna arvatkaas mistä  ;D

Poissa soosi

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2849
    • Profiili
Vs: MM-kisat 2012 - Suomi/Ruotsi
« Vastaus #14 : Huhtikuu 10, 2012, 14:36:31 »
Miten muuten palstalaisilla menee MM-Kisojen suhteen? Eli ollaanko menossa paikan päälle, ja kuinka yleisesti jääkiekon MM-Kisat kiinnostavat joka vuosi?
Itse en ainakaan ole oikeastaan koskaan elänyt missään Leijonien "hengessä" ja jännittänyt kuinka käy. En pidä kisoja oikein minään, muuten kuin mukavahan se on jääkiekkoa katsoa. Mielenkiinnon vie kuitenkin aina samaan aikaan pelattavat NHL:n pudotuspelit.
Lippu Suomi-Usa peliin. MM-kisoista on mennyt maku kun pelataan joka vuosi ja vielä O-kisojen kanssakin. Rahat pois ja TV-kisat. Viimevuosina ei ole tullut katsottua kuin ratkausupelit.
Mertarannallakin ego tullut ääntä suuremmaksi ja koko selostus pelleilyksi.