Kirjoittaja Aihe: Katsomotoiminta  (Luettu 217926 kertaa)

Kahvara

  • Vieras
Vs: Katsomotoiminta
« Vastaus #675 : Tammikuu 23, 2009, 23:39:36 »
On se hianoo, että innostuvat edes joskus ääntä pitämään. Viimeisimmät kotipelit plus viime lauantain vierasmatka olivat alariveiltä kovin hiljainen suoritus...

Mutta tälläistä se lama tuottaa, firmat säästää kustannuksissa, yleisö säästää äänessä. En itsekkään mikään mökäkone ole (varsinkaan kotipeleissä arkipäivinä), enkä vaadi sitä muiltakaan väkisin. Eniten raivostuttaa se ainainen vaatiminen, että muiden pitää huutaa naama punasena, "tuimat" katseet ja "ohjeet", mitä sieltä alariveiltä kohdistuu yläriveille... Unohtamatta tietenkään niitä kansainvälisiä käsimerkkejä ja rivouksia. Välillä tekee mieli tavallaan protestoida tälläistä toimintaa, olemalla vielä hiljempaa ja taputtamattakin. Katsotaan viis vuotta eteenpäin, kuinkahan moni "alariviläinen" on edelleen äänessä yhtä *krhm* tehokkaasti? Kuinka moni edes jaksaa käydä peleissä? Katsotaan sitten uudestaan, että kuka huutaa ja kuka ei...
Lähdetään aivan alusta, jollet ole sattunut huomaamaan eniten Tapparan "fanikatsomossa" ääntä pitävät seitsemän alimmaista riviä.
Itse en vaadi ketään huutamaan, ymmärrän ettei sitä jaksa varsinkaan viikolla olevissa peleissä ääntään käheäksi huutaa ja tietenkin jos vastus on erittäin tylsähkö ja ottelu ei paljoa viihdearvoa tarjoa, voi huutaminenkin unohtua. Viime lauantain vierasmatka? Nämä alarivien nuorukaisethan seisoivat ylhäällä teidän muiden fanejen takana. pitäen huutoa yllä mahdollisimman paljon. Ymmärrän toki että vanhetessaan useat ihmiset kääntyvät uskoon, mutta tarvitseeko rukoilu aloittaa aina Tapparan peleissä?
(kuten Lauantaina Porissa). Todettakoon että tunnen tämän sinun mainitsemasi naamapunaisena huutavan ja kansainvälisiä käsimerkkejä näyttävän henkilön, hän on hieman sairas eikä välttämättä aina ymmärrä mitä tekee. Epäilen että viiden vuoden päästä alariveillä tulee olemaan hiljaista, ellei sinne saavu uutta verta joka olisi yhtä kiinnostunut katsomokulttuurista kuin tämän hetkinen sukupolvi. Mikäli et itse kuitenkaan ole niitä jotka huutavat, on täysin turhaa sanoa yhtään mitään siihen miten tehokasta toisten äänen käyttö on.

Poissa maikeri

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 38
    • Profiili
Vs: Katsomotoiminta
« Vastaus #676 : Tammikuu 24, 2009, 00:13:04 »
A Koita sä tajuta ees se tosta teksistä että miksi sanot olevasi hiljaa, se ei tarkota sillon tehtyä muotoa vai tarkottaako?
B Jos sanot olevasi hiljaa mielenosotuksellisesti joittenkin lasten takia, niin totta hitossa sä viittaat sillon joukkueeseen. Koska se sanonta olla kannustamatta tarkottaa että sillon et kannustaisi TAPPARAA?
C miksi hitossa ees vängätä aiheesta sun kanssa, mua ei hetkauta pätkääkään vaikka olisikkin hiljaa, koska Tapparan fanikatsomo on vaan hiljanen verrattuna moneen muuhun katsomoon. Jopa Ilveksen katsomo pitää nykyään enemmän ääntä, PISTE. Ja se on mun mielipide muut olkoot mitä mieltä vaan. Koska se koskaan johda mihinkään.
Tapparanfanikatsomo on jääny junnaamaan paikalleen koska tietyt ihmiset estävät kaiken uuden kehityksen, koska pelkäävät että joskus ne nuoret kannustavat siälä Tapparaa ja ite istuvat kiikus tuolissa. Tiädän että se on pelottavaa, mutta antaa nuorten tehä mitä haluavat ja kannustaa tavallaan.

Ja älkää si vaan kirjottako että eihän ne pelikkään oo kulkenu. Tarkottaako se sillon sitä että joukkuetta vaan kannustetaan sillon kun se menestyy? Eli jos menee huonosti ei anneta joukkueelle yhtään mitään tukea.

Voi hyvä ihminen! Tajuatko sää nyt ollenkaan mitä sää puhut?? Minä EN, korostan EN, ole sanonut, että OLEN protestoinut tavalla, josta on kyse. Olen sanonut, että välillä TEKISI MIELI protestoida!! Osota mulle se lauseenpätkä, missä mää sanon, että olen protestoinut, ole hyvä? Mutta en siis ole protestoinut, yritä nyt tajuta, kun ratakiskosta väännän. (Tuo taisikin kattaa sekä A:n että B:n)
Ja sitten se C... Kun kerran tuon tiedät, niin oletko monessakin Tapparan SEKÄ Ilveksen kotipelissä ollut tällä kaudella? Ja onko sulla ollut desibelimittari mukana, jotta voimme pitää tulosta pitävänä? Ja tuskinpa tässä nyt kukaan pelkää sitä, että jotkut fanit on parempia kun me/minä, herää nyt! Joka ikinen fani kannattaa omaa joukkuettaan ihan omana yksilönään, yksilöt taas muodostavat sen ryhmän, joka huomataan helpommin kuin yksilö. Jokainen tekee asiat omalla tavallaan. Joku istuu hiljaa ja rauhassa omalla maksetulla paikallaan, seuraa jokaisen liikkeen kentällä, tekee ajatustyötä ja nauttii rakastamastaan lajista ja joukkueesta. Joku antaa tunteilleen vallan, osoittaa sekä suurta riemua että pettymystä äänekkäästi/fyysisesti. Joku (kuten allekirjoittanut) seuraa peliä, välillä huutaen ja taputtaen, välillä hiljaa seuraten, hakkauttaa nahkaansa joukkueen logon, elää ja seuraa joukkuettaan suurella sydämellä ja tunteella. En määkään tuu sulle sanoon, että nyt naama umpeen, istu paikalles ja kato peliä. En myöskään, että nyt takamus ylös penkistä, huudaa, hypi. Mahtais olla raivostuttavaa itsesikin mielestä (enkä tarkoita nyt pelkästään Jasu sulle tätä, eli älä vedä hernettä nekkariin)? Me ollaan kuitenki kaikki samaa "joukkuetta"....
Lähdetään aivan alusta, jollet ole sattunut huomaamaan eniten Tapparan "fanikatsomossa" ääntä pitävät seitsemän alimmaista riviä.
Itse en vaadi ketään huutamaan, ymmärrän ettei sitä jaksa varsinkaan viikolla olevissa peleissä ääntään käheäksi huutaa ja tietenkin jos vastus on erittäin tylsähkö ja ottelu ei paljoa viihdearvoa tarjoa, voi huutaminenkin unohtua. Viime lauantain vierasmatka? Nämä alarivien nuorukaisethan seisoivat ylhäällä teidän muiden fanejen takana. pitäen huutoa yllä mahdollisimman paljon. Ymmärrän toki että vanhetessaan useat ihmiset kääntyvät uskoon, mutta tarvitseeko rukoilu aloittaa aina Tapparan peleissä?
(kuten Lauantaina Porissa). Todettakoon että tunnen tämän sinun mainitsemasi naamapunaisena huutavan ja kansainvälisiä käsimerkkejä näyttävän henkilön, hän on hieman sairas eikä välttämättä aina ymmärrä mitä tekee. Epäilen että viiden vuoden päästä alariveillä tulee olemaan hiljaista, ellei sinne saavu uutta verta joka olisi yhtä kiinnostunut katsomokulttuurista kuin tämän hetkinen sukupolvi. Mikäli et itse kuitenkaan ole niitä jotka huutavat, on täysin turhaa sanoa yhtään mitään siihen miten tehokasta toisten äänen käyttö on.
Viimeisimmissä kotipeleissä en ole huomannut alarivin pitävän hirveämmin ääntä (ainakaan enempää, kuin ylärivien). Poikkeuksena A1-katsomon puolella C3:sta olleet muutamat nuoret henkilöt (pisteet etenkin yhdelle pojalle, joka uskaltaa aloittaa huutoja, mutta ei huutele rivouksia/määräyksiä, jos joku ei lähde mukaan). Ja sori, en huomannut Porissa ylhäältä kuuluneita jannujen huutoja, olin itse aikalailla äänessä koko pelin. Tekstilläni tarkoitin alarivejä, joissa istuu niin tyttöjä kuin poikiakin, nyt ei siis ollut kyse pelkästään näistä pojista. Ja luulen, että sait väärän käsityksen ketä tarkoitin, teksti ei kohdistunut henkilökohtaisesti kehenkään, vaan kokonaisuuteen. Kyseiset tuntomerkit kun sopivat muutamaankin alarivien henkilöön. Kyllä minustakin ääntä lähtee, silloin kun näen sen tarpeelliseksi, veikkaan että keskimäärin enemmän kauden aikana, kuin useimmista alariviläisistä. Ja sitä tässä nyt tuossa teksini yhdessä kohdassa tarkoitinkin, että viiden vuoden päästä nykyisistä alariviläisistä ehkä murto-osa nähdään säännöllisesti hallissa (etkös sitä tarkoittanut tuolla "viiden vuoden päästä alariveillä tulee olemaan hiljaista"-jutulla?). Silti ylärivien ihmiset pysyvät ja jatkavat omalla mallillaan. SE on katsomokulttuuria.

Muokattu yksi kielioppivirhe...
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 24, 2009, 00:20:05 kirjoittanut maikeri »

Kahvara

  • Vieras
Vs: Katsomotoiminta
« Vastaus #677 : Tammikuu 24, 2009, 00:44:51 »
Viimeisimmissä kotipeleissä en ole huomannut alarivin pitävän hirveämmin ääntä (ainakaan enempää, kuin ylärivien). Poikkeuksena A1-katsomon puolella C3:sta olleet muutamat nuoret henkilöt (pisteet etenkin yhdelle pojalle, joka uskaltaa aloittaa huutoja, mutta ei huutele rivouksia/määräyksiä, jos joku ei lähde mukaan). Ja sori, en huomannut Porissa ylhäältä kuuluneita jannujen huutoja, olin itse aikalailla äänessä koko pelin. Tekstilläni tarkoitin alarivejä, joissa istuu niin tyttöjä kuin poikiakin, nyt ei siis ollut kyse pelkästään näistä pojista. Ja luulen, että sait väärän käsityksen ketä tarkoitin, teksti ei kohdistunut henkilökohtaisesti kehenkään, vaan kokonaisuuteen. Kyseiset tuntomerkit kun sopivat muutamaankin alarivien henkilöön. Kyllä minustakin ääntä lähtee, silloin kun näen sen tarpeelliseksi, veikkaan että keskimäärin enemmän kauden aikana, kuin useimmista alariviläisistä. Ja sitä tässä nyt tuossa teksini yhdessä kohdassa tarkoitinkin, että viiden vuoden päästä nykyisistä alariviläisistä ehkä murto-osa nähdään säännöllisesti hallissa (etkös sitä tarkoittanut tuolla "viiden vuoden päästä alariveillä tulee olemaan hiljaista"-jutulla?). Silti ylärivien ihmiset pysyvät ja jatkavat omalla mallillaan. SE on katsomokulttuuria.

Muokattu yksi kielioppivirhe...
Kehutaan nyt itseä sen verran että olen ollut tätä luultavasti sinun tarkoittamaasi poikaa neuvomassa koska huutoja pitäisi aloittaa jne, hän on kehittänyt myös omia täysin uusia huutoja joita hän aloittaa omatoimisesti ja siitä hänelle tietenkin plussaa. Onhan tuo Tapparan menestys hieman ääntä hallista vienyt, kun välillä ei tiedä pitäisikö Tapparan esityksille itkeä, nauraa vai molempia. Sekin voidaan sanoa, että yläriveillä ollaan menty mielestäni eteenpäin kannustuksen suhteen suurin askelin jo muutaman kauden ajan. Sanoisin että tämä kannustuksen uusi sukupolvi (alarivien nuoret) tulevat olemaan tulevaisuudessa aivan erilainen kannustusryhmittymä kuin tämä hetken Yläriveillä istuvat vanhemmat fanit (kaikella kunnioituksella). Vallanvaihto tulee katsomossakin ajankohtaiseksi korkeintaan kymmenen vuoden sisällä, ellei jo paljon aikaisemminkin. Siinä olet varmasti oikeassa että vain murto-osa alarivien nuorista nähdään säännöllisesti viiden vuoden päästä hallissa, eihän nuorena tiedä minne päin sitä elämä kuljettaa.  ;)

Poissa Wille

  • Pappateam
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Katsomotoiminta
« Vastaus #678 : Tammikuu 24, 2009, 02:06:05 »
yläriveillä ollaan menty mielestäni eteenpäin kannustuksen suhteen suurin askelin jo muutaman kauden ajan.
Pakko kysyä, mihin perustat tämän? Itse väittäisin, että kannustuksen kultakausi oli 2001-02. Meteli oli hallissa välillä infernaalista jopa runkosarjassa. Tietenkin 2003 toisessa finaalissa oli aika vastaava meteli, johon Kari Heikkiläkin mutrusuisena kommentoi.

Alaspäin on tultu, siitä ei pääse mihinkään. Osalla silloisista vakiokannattajista suurin intohimo päättyi tuohon mestaruuteen. Mutta tästä on hyvä nousta jossain kohtaa kohti uutta mestaruutta...
Äijät nää, ei suostu enää häviään: Willen jengi, Roskasakki, Pappateam, Glad to be a Janari

Poissa PikkuKasi

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 712
  • Lempäälässä fanitetaan Tapparaa!
    • Profiili
Vs: Katsomotoiminta
« Vastaus #679 : Tammikuu 24, 2009, 13:14:47 »
Jos lähdetään siitä, että peli kerrallaan yritetään parantaa siellä C-päädyssä? Esimerkiksi usein yläriveiltä alkava T-A-P-P-A-R-A saa ison tuen taakseen. Näitä siis vain tarpeeksi monta kertaa ja sitten väliin muuta. Yritetään kannustaa yhdessä eikä erikseen! Ja heti tänään yritetään saada halli raikumaan niin tiätävät pelaajat, että joku on heidän takanaan syteen tai saveen! Näissä asioissa voidaan suht helpostikin parantaa.
Olen ollut mukana vuodesta -70 ja vielä en ole nähnyt hyvää venäläistuomaria -Juhani Tamminen

Poissa repekka

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 111
  • Wiben Jengi
    • Profiili
Vs: Katsomotoiminta
« Vastaus #680 : Tammikuu 24, 2009, 13:33:10 »
Satun tietämään että hallissa on tänään (jälleen kerran) hiljaista kuin kirkossa.

Poissa PikkuKasi

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 712
  • Lempäälässä fanitetaan Tapparaa!
    • Profiili
Vs: Katsomotoiminta
« Vastaus #681 : Tammikuu 24, 2009, 14:06:05 »
Satun tietämään että hallissa on tänään (jälleen kerran) hiljaista kuin kirkossa.

Pessimisti ei koskaan häviä ja sitä rataa. Varmasti onkin, jos tällä asenteell hallille lähdetään.
Olen ollut mukana vuodesta -70 ja vielä en ole nähnyt hyvää venäläistuomaria -Juhani Tamminen

Poissa Ojanen_8

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 530
  • #8 Tappara
    • Profiili
Vs: Katsomotoiminta
« Vastaus #682 : Tammikuu 24, 2009, 18:21:43 »
Satun tietämään että hallissa on tänään (jälleen kerran) hiljaista kuin kirkossa.

No radio suomen lätkäkierrokseen kuuleman mukaan ei ole! Kuulu kyllä todella kovaa T-A-P-P-A-R-A TAPPARA taptaptap TAPPARA taptaptap. Kyllä neki osaa huutaa!

Poissa PikkuKasi

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 712
  • Lempäälässä fanitetaan Tapparaa!
    • Profiili
Vs: Katsomotoiminta
« Vastaus #683 : Tammikuu 24, 2009, 21:44:31 »
Repekalle vinkkiä, mikäli löydät noin meluisaa kirkkoa, kerrohan minullekin! Jos on Tapparan fanikulttuuri ja meteli Hakametsässä aikojen saatossa laskenut, tänään oltiin kyllä sitten aivan loistavassa vireessä! Koko matsi, siis alamäet mukaan lukien, C-pääty suorastaan notkui. Kiitokset kaikille ja sama Kärppiä vastaan!
Olen ollut mukana vuodesta -70 ja vielä en ole nähnyt hyvää venäläistuomaria -Juhani Tamminen

Poissa repekka

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 111
  • Wiben Jengi
    • Profiili
Vs: Katsomotoiminta
« Vastaus #684 : Tammikuu 24, 2009, 23:33:54 »
Repekalle vinkkiä, mikäli löydät noin meluisaa kirkkoa, kerrohan minullekin! Jos on Tapparan fanikulttuuri ja meteli Hakametsässä aikojen saatossa laskenut, tänään oltiin kyllä sitten aivan loistavassa vireessä! Koko matsi, siis alamäet mukaan lukien, C-pääty suorastaan notkui. Kiitokset kaikille ja sama Kärppiä vastaan!
Olisikohan johtunut siitä että porukka oli sattumalta lauantai pelissä hieman brenkuissa? En usko että torstaina on samanlaista meininkiä, tuskin kovin moni brenkuttelee torstai pelissä? itse asiassa olisi hienoa jos kaikki pelit pelattaisiin lauantaisin, aina mahtava meininki, yksi peli viikossa ja kendo ei tulisi korvista ulos.

Poissa Wille

  • Pappateam
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Katsomotoiminta
« Vastaus #685 : Tammikuu 25, 2009, 16:24:39 »
Olisikohan johtunut siitä että porukka oli sattumalta lauantai pelissä hieman brenkuissa?
Enemmän kuitenkin taisi tehdä se, että Tapparalla oli vihdoin taisteleva ilme. Toki se keppana varmasti monella auttoi, mutta ilman eilistä Tapparaa se keppana ei olisi kovin pitkälle auttanut.
Äijät nää, ei suostu enää häviään: Willen jengi, Roskasakki, Pappateam, Glad to be a Janari

Kahvara

  • Vieras
Vs: Katsomotoiminta
« Vastaus #686 : Helmikuu 02, 2009, 21:17:10 »
IS: Kreikassa väkivaltainen lentopallomellakka
- Kannattajien väkivaltaiset yhteenotot pakottivat järjestäjät perumaan lentopalloilun Kreikan cupin loppuottelun sunnuntaina. Panathinaikosin ja Olympiakosin piti pelata cup-finaali Patrassa.

Miten en ole ollenkaan yllättynyt?

Kahvara

  • Vieras
Vs: Katsomotoiminta
« Vastaus #687 : Helmikuu 16, 2009, 19:07:53 »
Sissiryhmä lopettaa toimintansa Turkuhallissa. Eli Turkuhallikin tulee jatkossa olemaan vieläkin hiljaisempi kuin nyt.

http://www.sissiryhma.com/keskustelu/viewtopic.php?p=31786#p31786

Poissa capo da tapa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 32
    • Profiili
Vs: Katsomotoiminta
« Vastaus #688 : Helmikuu 17, 2009, 22:43:13 »
Sissiryhmä lopettaa toimintansa Turkuhallissa. Eli Turkuhallikin tulee jatkossa olemaan vieläkin hiljaisempi kuin nyt.

http://www.sissiryhma.com/keskustelu/viewtopic.php?p=31786#p31786

toisaalta ihan hyvä uutinen, mielestäni sissiryhmällä oli liikaa haettu vaikutteita jalkapallon puolelta, huliganismi ei kuulu jääkiekkoon.
Ja nyt me ainakin voitetaan varmasti turkulaiset fanittamisessa katsomossa ;D

Poissa Trafan

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 4066
    • Profiili
Vs: Katsomotoiminta
« Vastaus #689 : Helmikuu 17, 2009, 23:10:14 »