Kirjoittaja Aihe: Katsomotoiminta  (Luettu 218049 kertaa)

Poissa JuZa69

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 525
  • Elämä on lyhyt mutta elä sekin vähä täysillä.
    • Profiili
Vs: Katsomotoiminta
« Vastaus #135 : Heinäkuu 05, 2007, 13:29:40 »
Tätä rumpujen poistoa taidettiin viime kaudella kokeilla ja c3 oli ikävä kyllä aika hiljainen ei pahalla niille jotka oikeesti sie huusivat mutta hiljaselta se kuulosti.....

Tappara #27

  • Vieras
Vs: Katsomotoiminta
« Vastaus #136 : Heinäkuu 05, 2007, 13:40:13 »
Tätä rumpujen poistoa taidettiin viime kaudella kokeilla ja c3 oli ikävä kyllä aika hiljainen ei pahalla niille jotka oikeesti sie huusivat mutta hiljaselta se kuulosti.....

En tiedä kokeiltiinko sitä useammankin pelin ajan, mutta jos kyseessä on ollut yksi "Saipa -peli", jossa porukkaa
karvan alle 3000, ja tappiollinen peli, niin saattaahan se hiljaseksi vetää. Vai oltaisiinko sitten mieluummin kuunneltu yhtä tanan rumpua?

Mitäpä jos kokeiltaisiin ensi kauden alkupuolella yhdessä pelissä sitä, mitä osa täällä haluaa. C3:sta tehtäisiin yhden ottelun ajaksi seisomakatsomo, jossa on myös lupa istua. Ottelun pitäisi olla jokin ns. hyväpeli, kuten Kärpät, Hifk, Jokerit... Olisi mukavaa, jos annettaisiin edes mahdollisuus kokeilla kyseistä systeemiä. Jos tämän jälkeen todetaan paskaksi ideaksi, niin sitten myönnyn istumaan tai siirtymään seisomakatsomoon.

Poissa axe

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Vs: Katsomotoiminta
« Vastaus #137 : Heinäkuu 05, 2007, 14:02:18 »
Tässä kun suunnittelette kaikkia fanikatsomotempauksia ja muita täällä palstalla, niin ottakaa huomioon että tavoitatte ideoillanne aika pienen prosentin tätä kautta. Siellä voi äkkiä moni iso mies suuttua kaikenlaisille kokeiluille, joista ei ole etukäteen ollut ollenkaan tietoinen.

Tai käy pian niin kuin Ilves-fanien surullisen kuuluisalle katsomoprotestille, kun seurajohtoa piti herätellä kävelemällä sankoin joukoin katsomosta käytävälle kesken pelin. Netissä se oli ihan v*tun hyvä idea; katsomo tyhjenee, seurajohto herää huomaamaan kuinka fanit välittävät ja palkitsee sen upeilla pelaajahankinnoilla. Todellisuudessa niitä protestoijia ei erottanut kukaan tavallisesta määrästä kusitauolle kulkijoita.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 05, 2007, 14:04:28 kirjoittanut axe »

Jaakkima

  • Vieras
Vs: Katsomotoiminta
« Vastaus #138 : Heinäkuu 05, 2007, 14:33:05 »
Axe on asian ytimessä. Siinä vois 60-vuotiaat äijät olla ihmeissään kun istumapaikoilla pitäs seistä. Näitäkin sieltä löytyy.
Ja meikäläinen ainakin tulee huolehtimaan siitä että näen C3 istumapaikaltani pelin kun istun siinä tuolissa, joten älkää ihmetelkö jos järkkäri tulee pakottamaan teidät istumaan.
Ei millään pahalla muttei hyvälläkään....


Ei tuo Hartwall areenan tulo ole mitenkään muuttanut käsitystä seisomapaikoista, kyllä se on yleinen mukavuuden tavoittelu ja helppous. Loppujen lopuksi aika vähän on hardcore faneja jotka viitsii tulla paikalle tuntia ennen jotta saa hyvät seisomapaikat.

Tappara #27

  • Vieras
Vs: Katsomotoiminta
« Vastaus #139 : Heinäkuu 05, 2007, 18:56:59 »
Tässä kun suunnittelette kaikkia fanikatsomotempauksia ja muita täällä palstalla, niin ottakaa huomioon että tavoitatte ideoillanne aika pienen prosentin tätä kautta. Siellä voi äkkiä moni iso mies suuttua kaikenlaisille kokeiluille, joista ei ole etukäteen ollut ollenkaan tietoinen.

Olet ihan oikeassa. Emme me täällä voi sopia mistään tämän kaltaisista asioista, mutta kyllä täällä kuitenkin tavoittaa pienen murto-osan faneista. Mutta mikäli siirryttäisiin sanoista tekoihin, niin kyllähän tämä asia olisi sovittava Tapparan kanssa. Koska jos vain päätämme seistä pelin, niin saattaahan järkkärit vähän hermostua, mikäli asiasta ei ole heitä informoitu.

Loppujen lopuksi aika vähän on hardcore faneja jotka viitsii tulla paikalle tuntia ennen jotta saa hyvät seisomapaikat.

Epäilemättä harva jaksaisi lähteä hyvissä ajoin "paikkoja" varaamaan. Mutta kyllähän se on niin, että esim. Jaffa-arenalla jokaisella fanilla on se oma penkki, jonka edessä seisovat. Ja minulle ainakin olisi tärkeätä se että saisin katsoa jokaisen ottelun nimenomaan "omalta paikalta", eli kyllä niiden seisomapaikkojen tulisi olla ihan samallalailla numeroituja kuin istumapaikkojenkin.

Rafael

  • Vieras
Vs: Katsomotoiminta
« Vastaus #140 : Heinäkuu 05, 2007, 19:35:10 »
Ihan vaan neuvoksi kaikille C3:n tilasta huolestuneille. Älkää nähkö edes unta, että jotain uutta ja mullistavaa saisitte tapahtumaan C3-katsomossa. Kyllä jokaisen innokkaan hc-fanin, joka haluaisi nykyaikaistaa ja "eurooppalaistaa" Tappara-fanien toimintaa, on ruvettava miettimään toista vaihtoehtoa, toista katsomoa. C3-katsomossa istutaan ja huudetaan satunnaisesti samaa rallia ja nuijaa hamaan loppuun asti, vaikka mikä tahansa Curva Sud Roomasta tulisi paikan päälle innoittamaan.

Poissa NYR

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 420
    • Profiili
Vs: Katsomotoiminta
« Vastaus #141 : Heinäkuu 05, 2007, 20:04:48 »
Niin sitä mieltä mä oon et kyl c3 on väärä paikka fani katsomoks,kyl se pitäs ehdottomasti olla c2 maalin takana,Naurettavaa huutaa jostain nurkasta,fanit maalin taakse ja piste.!
Niin kiero mies että pipokin pitää ruuvata päähän!!!

Poissa Rausku

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 213
    • Profiili
Vs: Katsomotoiminta
« Vastaus #142 : Heinäkuu 05, 2007, 22:41:21 »
Niin sitä mieltä mä oon et kyl c3 on väärä paikka fani katsomoks,kyl se pitäs ehdottomasti olla c2 maalin takana,Naurettavaa huutaa jostain nurkasta,fanit maalin taakse ja piste.!

Ei koko hallissa hyvää paikka fanikatsomolle tällä hetkellä olekkaan, mutta paras olisi kyllä c2. Suoraan fanikatsomon takana olisi sentään jonkin verran seisomakatsomoa eikä seisovien tarvitsisi olla niin kaukana muusta fanikatsomosta kun nyt.
The only easy day was yesterday

Poissa Wille

  • Pappateam
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Katsomotoiminta
« Vastaus #143 : Heinäkuu 05, 2007, 22:43:14 »
Keskustelussa on havaittavissa "oma kannustustyyli on se ainoa oikea"-asennetta. Mikään yksittäinen poppakonsti ei sitä hiljaista massaa herätä. Muutenkin tämä keskustelu käydään joka kerta suurinpiirtein samoilla aineilla, mutta mitään järkevää todellista toimintaa harvoin näkee.  Johtuneeko siitä, että kyseessä on todellakin erittäin pieni osa C3:ssa istuvista (ja muutama taitaa istua ihan muualla, mutta silti pitää ohjeita antaa).

C2:een itse en halua ja sitä ei tulla muuttamaan seisomakatsomoksi. Eikä se seisominen ketään hiljaisesta kovaääniseksi tee. Ongelma edelleen C3:ssa on se, että ne jotka ääntä haluavat pitää ovat hajallaan ympäri katsomoa. Osa haluaa istua tasan siinä tutulla paikalla, toisille yhteen siirtyminen ei olisi ongelma. Ongelmaksi muodostuu enemmän ne, joiden paikat siinä yhteensiirtymisessä menisi, siirtoja kun epäilen osan hyväksyvän.

C3:ssa seisominen on niin kauan aivan syvältä, kun siellä on ne kuppituolit. Sitten jos ja kun ne vaihdetaan taittuviin penkkeihin, niin mahdollisuudet seisomaan ovat paremmat. Silloinkin nämä istualteen peliä seuraavat varmasti nostavat metelin edessä olevan jannun takia. Silloin kun katsomon pääsee täyttämään alusta asti ilman historian painolasteja on asia huomattavasti yksinkertaisempaa.
Äijät nää, ei suostu enää häviään: Willen jengi, Roskasakki, Pappateam, Glad to be a Janari

Poissa Rausku

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 213
    • Profiili
Vs: Katsomotoiminta
« Vastaus #144 : Heinäkuu 05, 2007, 22:53:36 »
Eikä se seisominen ketään hiljaisesta kovaääniseksi tee.

Tästä olen kyllä hieman eri mieltä. Ei tietenkään mitään radikaalia yksittäisen henkilön käytöksessä tule tapahtumaan, mutta sama määrä ihmisiä mahtuu kuitenkin huomattavasti pienemmälle alalle seisomaan kuin istumaan. Tiivimmässä seisomakatsomossa ei tarvitse sen hiljaisemmankaan kaverin miettiä että puoli katsomoa alkaa tuijottaa jos nyt avaan suuni. Joukossa tyhmyys tiivistyy tai jotain sinne päin, eikö? Ja kyllähän se kovempi ääni seisaaltaan lähtee kuin isutaltaan sitten kun tosissaan aletaan huutamaan  :)
The only easy day was yesterday

Poissa JH75

  • Roskasakki
  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Viestejä: 350
    • Profiili
    • Tappara
Vs: Katsomotoiminta
« Vastaus #145 : Heinäkuu 05, 2007, 22:55:38 »
Se nykyinen fanikatsomohan istuu aivan hiljaa. Näin tässä on ainakin väitetty. Ei kai silloin ole merkitystä, että onko seisomakatsomo heti fanikatsomon vieressä vai jonkun matkan päässä. Täällä perusteltiin joskus fanikatsomon sijoittamista E-parvelle sillä, että ääni kuuluu sieltä paremmin. Yläkulmien seisomakatsomot ajaisivat saman asian. Sijainti olisi sen puolesta loistava.

Mä en oikein ymmärrä, minkä takia me seisomaan haluavat emme voi suosiolla mennä niihin yläkulmien seisomakatsomoihin. Perusteluksi ei oikein riitä, että haluaa numeroidun paikan. Siellä seisomakatsomossa olisi helpompi seistä, kun ei ole takana tuolin istuinosaa häiritsemässä.

Uskon, että aktiiviset Tapparan fanit ovat olleet esittämässä ideoitaan Tapparan Fan Clubin vuosikokouksessa. Toivottavasti saamme nauttia näiden ehdotuksien hedelmistä ensi kaudella.

Poissa NYR

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 420
    • Profiili
Vs: Katsomotoiminta
« Vastaus #146 : Heinäkuu 05, 2007, 23:22:51 »
Kuka sano et c2 seisomo katsomoks???
Miettikääs nyt missä muitten joukkueiden huuto jengi o omissan halleissa,pois lukien TPS kyl ne löytyy vastustajan maalin takaa.

"Ilmankos meidät laitetaan yleensä viaras matseissakin mahdollisimman kauas kentästä,kun ollaan siihen totuttu jo hakamettässäkin
kuka muistaa finaali sarjan Jokereitä vastaan ,TPS vastaan Blues sarjat aina ollaa ylhäällä jossai huitsin vitussa"
ja Tappara sit antaa viaraille aina d2 päädyn,kerran oli Lukko porukka E-katsomossa  minkä mä muistan.
Eiks se niin me et koti joukkue saa määrätä vieraat mihin katsomo osaan vaan?
Niin kiero mies että pipokin pitää ruuvata päähän!!!

Poissa Wille

  • Pappateam
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Katsomotoiminta
« Vastaus #147 : Heinäkuu 05, 2007, 23:52:56 »
Jokerifinaaleissa se oli täysin jokeritoimiston sijaisen moka. Blues taas myy ne yläkatsomot niiiiiiin paljon halvemmalla, että sinne mennään. TPS ei taas nykyään edes myy sinne alakatsomoihin muille Fan Clubeille.
Äijät nää, ei suostu enää häviään: Willen jengi, Roskasakki, Pappateam, Glad to be a Janari

Poissa Volvo#27

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 188
    • Profiili
Vs: Katsomotoiminta
« Vastaus #148 : Heinäkuu 06, 2007, 21:31:58 »
Noin kuukauden tauon ja asepalveluksen loppuun suorittamisen jälkeen palaan Jälkipeleihin ja koen varsin positiivisen yllätyksen. Muutama nimimerkki on kirjoittanut kuin omia mielipiteitäni tai ainakin sivunnut niitä.
Itse olen valmis liittymään mukaan toimitaan, jonka tavoitteena on kannatustoiminnan nostaminen "seuraavalle tasolle" Hakametsän jäähallissa. Tarkoitukseni ei tuolla edellisellä lauseella ole väheksyä kannattajien jo nyt tekemää työtä tai tapaa kannattaa omaa joukkuetta.
Edelliset kirjoittajat ottavat kantaa C1-katsomonosan takana olevien seisomakatsomoiden sijaintiin. Oma mielipiteeni on, että seisomakatsomo kokonaisuudessaan, mukaanlukien C1 on hallin parasta antia näkyvyyden kannalta. Itse pystyn seisomakatsomosta (myös istuen) hahmottamaan kentän paremmin ja tilanteiden rakentelu näkyy selvästi, melkein kuin katsoisi suoraan tulostaululta ottelua. Kyseisen katsomonosan huonoihin puoliin kuuluu mielestäni kuitenkin se, jos (ja kun?) halutaan pitää eri katsomoidenkin huudot yhtenäisinä niin C1 on turhan kaukana C3:n äänekkäimmästä väestöstä. Huutojen yhdenaikaisuus ja aloitukset vaikeutuvat näin oleellisesti. Nykyisessä hallissa ei ole isommalle porukalle mahdollisuutta sijoittua seisomaan. C3:n takana, aivan Ylä- ja Alapesän ovien tuntumassa olevalle kaiteenpätkälle mahtuu muutamia katsojia ja kyseiselle katsomonosalle antaa plussaa C3:n läheisyys ja se mahdollistaa myös uusista kulmista alkavien huutojen yleistymisen. Eri asia on tietysti kuinka moni lähtee tähän kannattamiseen mukaan alempana. Kuuluvuuden pitäisi olla kuitenkin melko hyvä, olen itse ainakin näin todennut.
Nimimerkki Ansku puhuu mahdolliseen ruuhkaotteluun saapumisesta ja siitä, jos ei aivan pelin alkuun kerkiäkään. Tämä on toki hankala tilanne, kun seisomakatsomoissa on oma rajallisuutensa ja tärkeimmissä otteluissa oviaukotkin ovat aivan täynnä. Silloin seisomakatsomoihiin on toki itsensä vaikea ahtaa, mutta uskon ja omasta kokemuksestani tiedän, että samanhenkinset katsojat tekevät yhden kannattajan menevän tilan myös kesken ottelun.

En tiedä nykyisestä kausikorttien myyntitilanteesta pätkääkään, mutta mielestäni parhaat paikat istumiseen numeroiduilla paikoilla ovat C2:n oikeassa yläkulmassa, siinä kaarretta jakavien rappujen tuntumassa. Kovin montaa penkkiä ei tarvitsisi edes poistaa, että C2-oikean ja C3-vasemman sisääntuloaukon yläpuolelle voisi kehittää pienimuotoisen seisomakatsomon. Näin ollen joidenkin mainitsema sijainti maalin takana toteutuisi. Tämä spekulaatio taitaa kuitenkin olla varsin turhaa tulevalle kaudelle ja nykyiseen halliin, mutta itse pidän tätä kuitenkin mahdollisuutena, ainakin päiväunissani.
Kuten nimimerkki Eepi totesi aiemmin, niin ne joilla on jo kausikortti C3:n menevät todennäköisesti juurikin sinne minne ovat paikkansa jo lunastaneet. Mahdollisessa "seisomakatsomo-invaasiossa 2007-08" on ongelmana ajankohta. Monet ovat jo kausikorttinsa hankkineet ja monet paikat on jo varmasti varattu, joten siirtoihin tai mahdollisiin muutosehdotuksiin ei varmastikaan voi enää ryhtyä. Ymmärrän myös heitä, jotka menevät istumaan kausikortissa lukevalle istuimelle. Vaikka puhun seisomakatsomoiden puolesta (olen itse seisonut muutamaa ilmaislippua lukuunottamatta kaikki ottelut vähintäänkin viimeisen viiden kauden aikana) niin en odota kyseisen katsomon antavan sen kummempaa hurmosta sinne lippunsa ostaville katsojille, sillä kaikkihan lähtee täysin henkilöstä, joka katsomoon nousee. Taannoin kirjoittanut nimimerkki kirjoittaa pelitapahtumista, jotka vaikuttavat kannattajien reaktioihin ja näin myös käy, se on päivän selvä asia. Kannustuksen ei pitäisi kuitenkaan jäädä vain sille tasolle, että huudetaan jäähynarvoiselle tilanteelle tai silloin kun peli kulkee hyvin ja joukkue on murskaamassa vastustajan. Kannustusta pitäisi riittää myös silloin, kun joukkue kentälle ei pääse aivan omalle tasolleen, mutta pystyy sen ja ehkä enemmänkin saavuttamaan, kun yleisö antaa oman panoksensa pelaajille. Noina "vaikeampina hetkinä" kannustuksen pitäisikin olla kovimmillaan.

"Eepi" esittää myös käyttökelpoisen ehdotuksen koskien jonkinlaista kokeilua tietyssä pelissä. Jälkipelit todellakin tavoittavat vain pienen osan potentiaalisesta kannattajakunnasta (ainakin toivon niin?) ja mahdollisen tapahtuman puinnin olisi hyvä alkaa jo tässä vaiheessa kautta. Seisomakatsomoon on todennäköisesti turha mennä katselemaan ympärilleen syyskuussa, kun kiekko tippuu paikallisottelussa jäähän kauden alun merkiksi. Tuolloin ei varmasti kyseiseen peliin saada enää yhteistä säveltä, jos asiasta kiinnostuneet tapaavat ensi kertaa vasta silloin, kun pitäisi jo piestä kirvesrintoja parempaan ja parempaan suoritukseen kaukalossa.
Mielestäni jonkinlainen tapaaminen esimerkiksi jossain kuppilassa (tai ihan missä vaan) olisi hienoa eteenpäin menoa ja esittää aitoa kiinnostusta asiaa kohtaan. Tapaamisessa voi vaikka keskustella muuten vaan jääkiekosta tai vaikka säästä, mutta puhelinnumeroiden vaihtaminen ja kasvojen mieleenjääminen saman henkisten kannattajien joukossa saattanee olla vain hyvä asia. Itse olen varmasti mukana, jos jotain päätetään järjestää. Jos jotakuta tämäntyyppinen idea kiinnostaa tai haluaa tuoda julki omia ideoitaan niin rohkeasti kirjoitusta forumille tai yksityisviestiä postilaatikkooni. Toki saa olla myös antamassa kritiikkiä ja sanoa, että Volvo#27-nimimerkin takana ollaan nyt todellakin yli-innokkaina liikkeellä. Ehkä niin, mutta uskon ja toivon todella, että rakastamani jääkiekkojoukkueen tukijoiden joukossa on myös muita, jotka uskovat mahdolliseen eteenpäinmenoon.

Loppuun vielä mielipiteeni rummuista. Isomman porukan taputusten tahdittaminen rummuilla kuulostaa paremmalta ja myös helpottaa taputusten yhdenaikaisuutta huomattavasti, mutta vain murto-osan pitäessä ääntä ei mielestäni rummuilla ole käyttöä.

Palaillaan...

-A

Rafael

  • Vieras
Vs: Katsomotoiminta
« Vastaus #149 : Heinäkuu 06, 2007, 21:55:20 »
Mielestäni jonkinlainen tapaaminen esimerkiksi jossain kuppilassa (tai ihan missä vaan) olisi hienoa eteenpäin menoa ja esittää aitoa kiinnostusta asiaa kohtaan. Tapaamisessa voi vaikka keskustella muuten vaan jääkiekosta tai vaikka säästä, mutta puhelinnumeroiden vaihtaminen ja kasvojen mieleenjääminen saman henkisten kannattajien joukossa saattanee olla vain hyvä asia. Itse olen varmasti mukana, jos jotain päätetään järjestää. Jos jotakuta tämäntyyppinen idea kiinnostaa tai haluaa tuoda julki omia ideoitaan niin rohkeasti kirjoitusta forumille tai yksityisviestiä postilaatikkooni.

Hyvä idea. Olen mukana. Joku kuppila, siis alkoholipitoinen kuppila, lienee paras ratkaisu jonkinlaiselle tapaamiselle. "Verkostoituminen", tutustuminen ja kaikenlainen yhteistoiminta helpottaa uuden aloittamista todella paljon. Toki varmasti moni alle 18-vuotias (ei kuppilaikäinen) on innostunut myös "hieman" uudenlaisesta toiminnasta, niin yv:tä tai ehdotuksia vaan, niin ihmetellään ja mietitään. Tapaaminen ja tapaamiset ovat joka tapauksessa kaiken lähtökohta.