Kirjoittaja Aihe: Katsomotoiminta  (Luettu 218032 kertaa)

Poissa Mac

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 540
  • Tappara
    • Profiili
Vs: Katsomotoiminta
« Vastaus #90 : Tammikuu 24, 2007, 14:34:47 »
Sehän kesti jonkun vartin tai puoli tuntia...

Poissa Pee

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 100
  • Neitikiekon kannattaja
    • Profiili
Vs: Katsomotoiminta
« Vastaus #91 : Tammikuu 26, 2007, 01:46:08 »
Tai sitten kyseessä on huomion kaipuu. "miksi meidän tifoa ei huomioitu ollenkaan" ja niin edelleen on voinut Jatkoajastakin lukea sillon tällöin. Monesti näitä lakanoita ym perustellaan tunnelman luomisella. Enemmän tunnelmaa halliin loisi se, jos kaikki fanit pukisivat fanipaidan päällensä. Ei sen lisäksi tarvi mitään koreografioita luoda, koska se katsomo on jo valmiiksi värikäs. Tuosta HS:ssakin olleesta kuvasta varmaan 99% sen nähneistä ei edes tajunnut mitä nuo luvut oikein merkkaa, tuskin edes kaikki pelaajat.
Kyllä. Jokerimeininkiä ei ole mitään syytä apinoida. Itse en ainakaan tule hoilaamaan tekopyhiä lauluja välittömästi kun vastustaja on tehnyt maalin enkä aio esittää pirteää ja kannustavaa silloin kun se ei huvita. Fanikatsomossa voi aivan hyvin olla hiljaisia hetkiä eikä koko ajan tarvitse olla joku Englannin liigasta matkittu show päällä. Pomppia voi liittymällä Cheerleadereihin ja seistä saa kun ostaa seisomapaikan. Huivien heilutukset ja hoilotukset saa puolestani jäädä Britanniaan, kiekkopelissä seurataan kiekkopeliä ja Tapparan fanikatsomossa ei tarvita muuta kuin lisää ääntä ja käsiä yhteen!
Katosiko kiekko näkyvistä?

Rafael

  • Vieras
Vs: Katsomotoiminta
« Vastaus #92 : Tammikuu 26, 2007, 22:35:49 »
Tää on jo ihan nättiä verrattuna narrien tifoon. Jäähallissakin tämmöset jutut näyttää ja kuulostaakin ihan kivoilta. Itse olin ihan fiiliksissä paikan päällä.

Järnkaminerna 25 vuotta

Poissa 1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 49
    • Profiili
Vs: Katsomotoiminta
« Vastaus #93 : Tammikuu 27, 2007, 00:55:26 »
^^"Jokerimeininkiä ei ole mitään syytä apinoida." WTF?! Et kai tosissasi luule että tifot on joku jokereiden juttu? ??? Mä näen sen täysin luonnollisena siirtymänä ja eteenpäin menemisenä. Kyllä jossain vaiheessa porukka kyllästyy kaavoihin, se on ollut ihan selkeästi havaittavissa parin viime kauden aikana. Ei Hakiksessa koskaan ole karnevaaleja pidetty, mutta nyt tunnelmaa voi kutsua tuskin edes välttäväksi.
Kannattajien ikärakenne vai mikä lie syynä, mutta homma katsomossa on jämähtänyt pahasti paikoilleen. Onneksi peli sentään kulkee..

Poissa Wille

  • Pappateam
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Katsomotoiminta
« Vastaus #94 : Tammikuu 27, 2007, 09:15:20 »
Ruoho on aina vihreämpää ja niin edelleen. Hakametsässä on tifoiltu ja kaksikeppistelty ainakin jo 70-luvulla (kuvia on todisteeksi), joten eikös silloin oikeasti olla menossa taaksepäin? Tosin silloin niille ei tiedetty mitään hienoja nimiä.

Tunnelma on tällä hetkellä samanlainen kuin monella muulla kaudella, jolla monen fanin odotukset on korkealla (joillain jopa liian korkealla). Kyllä se siitä taas karnevaaliksi muuttuu jos semifinaaleissa ja finaaleissa pelataan. Älkää peljätkö.

Jokerien ukkelitkin tunnustivat, että rahaa on mennyt noihin monen kauden aikana aikamoinen läjä. Eikö tätäkin rahamäärää olisi voinut käyttää vaikka ostamalla fanituotteita, jolloin siitä olisi ihan konkreettista hyötyä seuralle? Jotenkin se tuntuu paljon järkevämmältä tavalta.
Äijät nää, ei suostu enää häviään: Willen jengi, Roskasakki, Pappateam, Glad to be a Janari

Poissa Pee

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 100
  • Neitikiekon kannattaja
    • Profiili
Vs: Katsomotoiminta
« Vastaus #95 : Helmikuu 05, 2007, 00:00:35 »
Et kai tosissasi luule että tifot on joku jokereiden juttu? ???
En. Tifo on italialainen katsomokulttuuri ja bisnes. Italiassa pelataan jalkapalloa, ja yleisö huutaa mukana. Helsingin Pasilassa pelataan jääkiekkoa, ja pieni apinalauma huutaa ja pomppii läpi pelin lakanoidensa kanssa. Muu halli istuu pienet, solmitut lakanat kaulassa hiljaa.

Siihen nähden Hakametsässä on ihan hyvä tunnelma, enkä hirveesti näe syytä sille paniikille, jota esiintyy kun kaikkia jalkapallotrendejä ei saada väkisin istutettua tamperelaiseen kiekkokulttuuriin.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 05, 2007, 00:06:38 kirjoittanut Pee »
Katosiko kiekko näkyvistä?

Poissa FORTUNA

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1635
  • Pappa#55 +143kg/Überlegenheit
    • Profiili
Vs: Katsomotoiminta
« Vastaus #96 : Helmikuu 05, 2007, 16:23:07 »
Näin analyyttisen katsojan silmin ja korvin Hakametsän pyhätössä on loistava tunnelma, varsinkin jos käyttää runsaasti niitä lähitiskin "fanituotteita". ;)
Vasemmassa laidassa on Stanley Cup –voittaja ja oikealla tuleva Stanley Cup –voittaja
- Välissä on sitten sellainen hiihtelijä...(Barkov Jr 2012-13)

Poissa kimis75

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 286
    • Profiili
Vs: Katsomotoiminta
« Vastaus #97 : Helmikuu 05, 2007, 19:21:40 »
Helsingin Pasilassa pelataan jääkiekkoa, ja pieni apinalauma huutaa ja pomppii läpi pelin lakanoidensa kanssa. Muu halli istuu pienet, solmitut lakanat kaulassa hiljaa.

Kyllähän se apinalauma hyppii vasta sitten kun kotijoukkue menee johtoon ja näyttää siltä, että pisteet jää pasilaan. Jos peli on tasan tai tappiollinen narreille on tämä laumakin hyvin hyvin hiljaa, ei pompi apina silloin ei!

UJ

  • Vieras
Vs: Katsomotoiminta
« Vastaus #98 : Helmikuu 06, 2007, 20:07:57 »
Kyllähän se apinalauma hyppii vasta sitten kun kotijoukkue menee johtoon ja näyttää siltä, että pisteet jää pasilaan. Jos peli on tasan tai tappiollinen narreille on tämä laumakin hyvin hyvin hiljaa, ei pompi apina silloin ei!
Näin voi puhua vain henkilö kuka ei ole Areenalla käynyt pelejä katsomassa. Esimerkiksi kelpaa vaikka viime kausi jolloin Jokereiden fanitoiminta meni eteenpäin suurin harppauksin huolimatta pudotuspelien ulkopuolelle jäämisestä.

Tappara #27

  • Vieras
Vs: Katsomotoiminta
« Vastaus #99 : Helmikuu 07, 2007, 19:34:20 »
Mä en kylläymmärrä meitä tapparalaisia. Miksi ei voida vain myöntää, että pääkaupunkiseudulla ollaan fanikatsomotoiminnassa edellä. Kyllä se vaan niin on että tunnelmaa verratessa jäädään kovin kauas. Se mikä on tunnelmaa, on tietysti eriasia, ja siihen on eri mielipiteitä. Pasilan tifoilu oli ihan hieno juttu ja siihen oli käytetty varmasti kunnioitettava aika vapaa-aikaa. Se oli hieno.

Itse en ole kuitenkaan mitenkään erityisesti tifomiehiä. Mutta kyllä todella toivoisin että tampereellakin voitaisiin joskus päästä niin pitkälle että FANIKATSOMOSSA seistään ja siellä saa halutessaan myös istua. Siihen menee tod.näk. vielä aikaa niin kauan että tuoreempi ja ajantasalla olevampi sukupolvi kasvaa. Olisin ylpeä tittelistä, jos voisin sanoa että olen ollut ensimmäinen Hakametsässä fanikatsomosta seisomisen takia ulos heitetty ihmenen. Lähellä se oli jo viimeisessä lukko-pelissä... Ihmettelinkin sitä miksi katsomo nousi kuitenkin minuutti ennen ottelun loppua seisomaan. En ymmärrä.

Meidän on jokatapauksessa myönnettävä että tunnelma on helsingissä erilainen kuin Hakametsässä. Jos joku haluaa olla sitä mieltä, että sitä ei apinoida tampereelle, niin hän saa sitä mieltä olla. Niin Helsingissä kuin Tampereellakin halutaan kannattaa omaa joukkuetta, eikä siihen nyt loppujenlopuksi niin kovin erilaisia tapoja ole. Onko kyseessä silloin apinointi? Päätä itse.

Poissa kimis75

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 286
    • Profiili
Vs: Katsomotoiminta
« Vastaus #100 : Helmikuu 07, 2007, 19:38:28 »
Tälläkin kaudella siellä on oltu molemmissa peleissä. Jonkunlaista kannustusta narripäädystä on kuulunut, mutta se hikipäässä pomppiminen ja toiseen katsomoon huutelu/sormilla näyttely(joku oma kiva juttu?) on alkanut vasta sitten, niin kuin tuossa ylempänä laitoin.

Joka vuosi peli tai kaksi tulee jaffa-hallissa nähtyä ja eipä siellä kummoista se "tosifani" touhu ole. Mun puolesta hyppikää vaikka yläkatsomosta alakatsomoon narulla tai ilman ja peittäkää vaikka kaikki katsomot lakanoillanne(tyhjäähän siellä on vaikka muille jakaa) ja tehkää ihan mitä itte haluatte. En ole kiinnostunut touhuistanne enkä ihannoi mitään mitä puuhaatte. Ehkä se on sairaan siistiä jonkun mielestä.

Heippa ja tsemppiä!

T:Tylsä Kotkalainen Tapparafani

Poissa Memmu26

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 172
    • Profiili
    • Irc-galleria
Vs: Katsomotoiminta
« Vastaus #101 : Helmikuu 08, 2007, 07:45:53 »
Täytyy kyllä yhtyä tuohon Kimiksen vuodatukseen ja vain Jokeri-pelien osalta. Ei se kannustus juurikaan siellä pauhannut viimeksikään, taisi meidän fanijoukko voittaa huutokilvan mennen tullen. Voi olla, että ne lakanat sun muut on sitten se heidän juttu ja hyvä niin, jos siltä tuntuu. Itse olen perinteisen huutamisen kannalla, ilman mitään monimutkaisia lauluja, joista ei muuten saa mitään selvää kaukalon toisella puolella. Enkä nyt viittaa tällä Tappara-fanien hienoihin kannatuslauluihin vaan Ultras Jokereiden..
Tappara - Till I Die!

hardflip

  • Vieras
Vs: Katsomotoiminta
« Vastaus #102 : Helmikuu 08, 2007, 12:37:54 »
Mä en kylläymmärrä meitä tapparalaisia. Miksi ei voida vain myöntää, että pääkaupunkiseudulla ollaan fanikatsomotoiminnassa edellä.

Kuten jo totesit, eri ihmisten fiilistä matsissa nostaa eri asiat. Mielipiteitähän nämä on, en minä tiedä missä siellä niin kovasti ollaan edellä? Hienoja lauluja, mahtavia lakanoita jne. Jotenkin tuntuu, että nykyään pitää nostaa noita fanijuttuja itse ottelun edelle ja sitten on kauhea kilpailu siitä kellä on ne parhaat fanit. Mä taidan olla tulossa vanhaksi.

Itse olen perinteisen huutamisen kannalla, ilman mitään monimutkaisia lauluja, joista ei muuten saa mitään selvää kaukalon toisella puolella.

Memmun kanssa olen samaa mieltä kyllä tässä asiassa, helpot kannustukset/laulut on varmasti se paras vaihtoehto. Ei kaikki tiedä/jaksa käydä lukemassa noita laulujen/huutojen sanoja netistä vaan niihinhän yhdytään sitten itse hallissa kun niitä on vähän aikaa kuunnellut.


Poissa Trafan

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 4066
    • Profiili
Vs: Katsomotoiminta
« Vastaus #103 : Helmikuu 13, 2007, 18:01:45 »
Mä taidan olla tulossa vanhaksi.
Sama vika: en oivalla ollenkaan miksi kaikki älämölö siinä ympärillä pitäisi olla tärkeämpää kuin varsinainen peli.
Näinhän se on Jokereilla, siitä voi varmistua vilkaisemalla sikäläistä illan otteluketjua:
14 viestiä, joista yhdessä puhutaan (edes osaksi) pelistä. Kaikki muut käsittelee oheisjuttuja. Jokerit-Jyp 13.2.
Mielestäni ainakin tämä asia on meillä paremmin, peli on tärkeintä.

Poissa Liigakirves

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 76
    • Profiili
Vs: Katsomotoiminta
« Vastaus #104 : Helmikuu 25, 2007, 14:03:17 »
Mielestäni Hakamehtään mahtuisi kyllä enemmänkin ääntä kun mitä esim. eilisessä jokeri matsissa oli. Kyllä hallillisesta katsojia pitää lähteä enempi ääntä. Kunnon kannustuksella saadaan omalle joukkueelle hurmos päälle ja vierasjoukkueelle vetelät pöksyyn. Toivottavasti pleijareissa sitten....