Nykyisellä systeemillähän ottelut menevät ihan hienosti. Muutama kiista muistuu mieleen, mutta ne ovat tainneet kaikki olla ravintolan asiakkaiden välisiä ja C3:laiset ovat saaneet seurata peliä rauhassa. Vai tuleeko sieltä takaa ylimääräistä tavaraa niskaan usein?
Mä en itse innostunut alkuun tästä ideasta repiä ylimmät penkit C3:sta pois. Jos ne penkit revitään pois, niin toivottavasti siihen uuden ravintolakatsomon ja C3:sen väliin tulee joku pleksi. Mua pikkuisen epäilyttää, että ilman pleksiä kalja ei pysy siellä ravintolakatsomossa vaan virtaa C3:sen puolelle. Ei siitä isoa vahinkoa ole, jos virtaus tapahtuu tuopeissa, mutta ei houkuttele saada roiskahtanutta kaljaa niskaan.
Turussa Kupittaan jäähallissa oli olutkatsomo. Penkit oli revitty koko siltä katsomon osalta pois. Katsomon alaosassa kaukalon vieressä oli myyntipiste, josta sai juotavaa mm. olutta ja syötävää. Ylempänä katsomossa oli pöytiä tai pulpetteja, joiden takaa seurattiin sitten peliä. Ainakin TuTon peleissä katsomo toimi hyvin, kun ihmisiä oli hallin kapasiteettiin nähden vähän. Tunnelma siellä ei kyllä noussut mitenkään ihmeemmin, mutta en mä ongelmiakaan huomannut niissä parissa pelissä, joissa kävin keskellä viikkoa. Kovinkaan moni ei seurannut koko peliä ravintolakatsomossa vaan suurin osa poikkesi siellä erätauolla.
Hakametsässä en lähtisi tekemään yhtä radikaalia muutosta. Täällä jäähallissa järjestetään tapahtumia, jotka vetävät enemmän yleisöä kerralla. Käsitin, että Kupittaalla ei juuri enää ollut tapahtumia, jotka olisivat vetäneet hallin lähellekään täyteen. Muutaman pelin kaudessa ihmiset saattaisivat innostua seisomaan, mutta luulen, että suurimman osan peleistä he haluavat istua.