Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Tapparan sijoitus?

(1/4) > >>

Mac:
Eli äänestysveikkaus Tapparan sijoituksesta.

Itse veikkaan Tapparaa sijoille 5.-8.

Tapparalla on keskushyökkääjä- ja puolustuskalusto kunnossa.
Molemmissa on potentiaalia liigan parhaiksi. Arvioin maalivahtikalustonkin olevan
liigan ylempää keskikastia.

Kuitenkin, niin kuin on tullut puhuttua, maalintekijöistä
voi muodusta ongelma. Lisäksi valmentajan kyvyt ovat arvoitus. Itse ainakin odotan Rauli Uramalta hyvää suoritusta, ja odotan senkin kannalta kautta innokkaasti. Mutta nähtäväksi jää.

Arvioin, että muutama joukkue (kuten Jokerit, HIFK, Kärpät ja HPK)
menevät ainakin edelle ensi kaudella, mutta toivotaan, toivotaan... Kukapa olisi uskonut,
että viime kauden finaalissa olisi pelannut Porin Ässät? Niinpä.

Jalmus:
Ottaen huomioon uuden päävalmentajan ensimmäisen kauden ylipäätään päävalmentajana ja joukkueessa tapahtuneet muutokset (vaikkei ne paperilla olisi edes huonompaan suuntaan) pitäisin sijoja 5-8 runkosarjassa sopivana saavutuksena. Täytyy muistaa, että siitä se kausi oikeasti vasta alkaa, jos noilla sijoilla runkosarjan jälkeen ollaan. Kaikki siitä eteenpäin on ainakin minun silmissäni plussaa.

Ljpp:
Tappara on toistaiseksi yksi vähiten siirtomarkkinoilla kärsineistä joukkeista. Mm. Kärpät kärsi niin huikeat menetykset, että niitä ei paikkata sitten millään ja Kojo joutuu näyttämään todelliset taitonsa. Jos Rautakorpi olisi jatkanut, niin Tappara olisi jo pelkästään sopivan jatkuvuuden turvin ollut aivan kärkikastissa. Nyt kysymysmerkkinä on Uraman kyky jatkaa siitä mihin Rautakorpi jäi. Top-5 sijoitus pitäisi ehdottomasti olla haarukassa: Tasainen materiaali, sopiva vaihtuvuus, tärkeimmillä pelipaikoilla kotimaan kärkinimiä.

rämä:
Tähän vastanneiden vanaveteen on helppo antaa oma näkemys/veikkaus.
5-6 sija tavoitteena runkosarjassa.Sen jälkeen katsotaan uusiksi. Eikös joukkueella aina pidä olla tavoite?
No, mulla saa ainakin olla.
Mestaruuttahan kaikki tavoittelee.

Mac ja Jalmus ilmeisesti pitäisivät sioitusta 7-8 vielä siedettävänä. OK.
Ehkä äänestykseen olisi voinut venyttää vielä yhden vaihtoehdon.
Mitäpä sillä väliä.
Lähdin ajatuksesta suorasta pleijaripaikasta Uraman ekalla kaudella. Ljpp kertoi minusta oleellisen.
Mä olen pakkomielleoptimisti. Realismi pitä silti myös aina muistaa.  Uskon, että tällä porukalla hitsaudutaan runkosarjaan sijoille 5-6. Ei esim.1-2
Jos olen väärässä se olkoon tuonne parempaan suuntaan se hairahdus
Uraman ekan kauden aikana tällä porukalla pitää näkyä suunta kohti mitaleja.
Tapparalla on hyvä ja potentiaalinen joukkue kasassa.
Ratkaisijoita pitää löytyä. Ja joukkueen osoitettava olevansa Tappara.
Usko on ainakin kova täällä käpykylässä.

S.T.:
Tapparan  pitäisi olla resurssien puolesta aina 6 joukossa runkosarjassa.
päävalmentajan kokemattomuus ja laitureiden kädettömyys aiheuttaa sen, että Tappara häviää toistakymmentä peliä maalin erotuksella. Pitää hakkaa kämmeniä yhteen, jos Tappara saa kotiedun säälipleijjareihin. Eli 7-10 (5-8).

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta