...
Huutelisivat jo sen Nortin tulon, ei jaksas odottaa.
Noiden päälle jos vielä pakistoon tulevat vahvistukset paikkansa, aikasta kova nippu on kasassa. Plus ne joiden sopparit jatkuvat...
Miten polvitaklaaja näät ton Nortin? Mulla todella kaksjakoset fiilikset. Tietysti on Tapparataustaa ja kokemusta mutta mikä on nykytaso?
Nortista mielipiteitä muiltakin? Oisko selkee ykkönen tullessaan? En tyrmää mutten kyllä riemusta kilju jos tulee. Näyttöjä ensin ja sitten aletaan kiljumaan...
Oon ite ollu suvereenin ykkösmaalivahdin kannalla oikeastaan aina. Kilpailu on kilpailua ja saattaa antaa hyvää sparrausta jollekin, mutta todellisiin kannunjahtaamispuuhiin on yleisesti tarvittu sellainen maalivahti, joka kantaa joukkuetta parhaimmillaan lähes omalla panoksellaan eteenpäin. Näen, että meillä Tapparassa on ollut
ykkösmaalivahti silloin, kun sellaiset herrat ovat pelanneet kuin Kamppuri, Mattsson, Noronen, Markkanen tai Draper. Lehto on aivan siinä ja siinä, ei missään tapauksessa selkeä ykkösmaalivahti vaan nimenomaan nippa-nappa-ykkönen. Tähän välimalliosastoon kuuluvat myös esimerkiksi Säteri ja pykälää (tai pariakin) huonompana Jari Halme. Kaiken huippuna on ollut lähinnä persereikäoastoa edustava Alfie-themaailmanhuonoin-Michaud, josta ei tähän hätään sen enempää.
Olen vaahdonnut ykkösmaalivahtia joukkueeseen koko sen ajan, mitä olen näillä palstoilla pyörinyt. Olen puhunut Nortistakin niin teille kuin Mikillekin. Silti Nortin viimeinen myyntipäivä lähenee koko ajan. Olisin ollut tyytyväinen kun Nortti olisi otettu viisi vuotta sitten takaisin, tai viimeistään kaksi. Jälkimmäisessä vaihtoehdossa (kaksi vuotta) olisi Säteri saanut kasvaa todellisen kuninkaan varjossa, ottaa oppia ja haastaa. Nyt kun tämä monivuotinen haaveeni Norosen alias Peter Northin paluusta on kääntymässä huhun kautta todellisuudeksi, en enää olekaan niin tyytyväinen. Ei lapsetkaan juhli jos joululahjat jaetaan pääsiäisenä. Noronen on taatusti edelleen hyvä ja liigan ehdotonta huippua, mutta ura on laskusuunnassa, ei voi mitään. Mitä sanoo Nortti-keskusteluun esimerkiksi veli coly?