Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Jukka Rautakorpi - Tapparan päävalmentaja kevät 2012 - kevät 2014

<< < (23/180) > >>

Väsyneet Kädet:
No nyt päästiin asiaan. Kiitokset siis näillä asiallisemmille vastauksille trikoonaureskelujen sijaan.

Itse tiedän jonkin verran fysiikkaharjoittelusta ja tuota peruskuntoa pystyy rakentamaan intervalliharjoittelullakin - jopa tehokkaammin kuin tasavauhtisella tekemisellä. Tästä tuli ihan hiljattain oikein tutkimustuloskin, muistaakseni Turun yliopistosta. Mulle tuli mieleen, että pyritäänkö tekemään mahdollisimman paljon eri juttuja per reeni, minkä takia kesto venyy väkisinkin. Mutta selvää on, että jos aamupäivästä rypistää parikin tuntia, ei iltapäivällä voi olla paukkuja kahen tunnin jääreeniin. Ehkä jäällä mennään nyt kevyemmin? En tiedä. Mutta mielenkiintoista nähdä mitä reeneissä touhutaan ja kuinka tulokset näkyvät elo-huhtikuussa!

gatecrasher:
Tuskin Rautakorpi on yksin näitä harjoitusohjelmia suunnitellut,  eikös Tapparan fysiikkavalmennukseen tullut Tomi Mäkelä mukaan kesän ajaksi. Meriiteistä ei sen tarkempaa tietoa. Mutta itsekin veikkaan, että nyt laitetaan peruskestävyyttä ja -kuntoa kasaan.  Ja tämän pohjan päälle aletaan sitten virittämään tarkemmin ja nostamaan tehoja. Kilpailukausi on sen verran pitkä, että peruskestävyyttä tarvitaan. Tietty jos koko kesä ja syksy treenataan tällä meiningillä niin sitten alkaa olemaan aihetta jo pieneen huoleen. Miten käy liikkuvuuden? Vaikka tuskin viime kautta pystytään alittamaan, sen hitaammaksi ei enää pääse.

axe:
Parit jäätreenit oon käynyt katsomassa ja mun ymmärtääkseni niissä fyysinen kuorma ei ole mitenkään järisyttävä, vaikka saattavat parikin tuntia putkeen vetää. Harjoitteet on näyttäneet hyvin paljon "pelaamiselta" tai sitä edistäviltä - harjoitellaan tekemään oikeita valintoja, sijoittumaan tilanteissa oikein, jopa ihan luistelutekniikkaa - eikä mitään varsinaisia voimaluisteluralleja, viivaspurttailua tai muuta "kunnon kohottamista" ole näkynyt.

Siitä tuli mieleen että viikon päästä on oikein kaikille avoin kutsu seuraamaan jääharjoituksia. Asiasta lisää huomenna.

Väsyneet Kädet:

--- Lainaus käyttäjältä: axe - Toukokuu 30, 2012, 18:55:24 ---Parit jäätreenit oon käynyt katsomassa ja mun ymmärtääkseni niissä fyysinen kuorma ei ole mitenkään järisyttävä, vaikka saattavat parikin tuntia putkeen vetää. Harjoitteet on näyttäneet hyvin paljon "pelaamiselta" tai sitä edistäviltä - harjoitellaan tekemään oikeita valintoja, sijoittumaan tilanteissa oikein, jopa ihan luistelutekniikkaa - eikä mitään varsinaisia voimaluisteluralleja, viivaspurttailua tai muuta "kunnon kohottamista" ole näkynyt.

Siitä tuli mieleen että viikon päästä on oikein kaikille avoin kutsu seuraamaan jääharjoituksia. Asiasta lisää huomenna.

--- Lainaus päättyy ---
No toi on ihan järkeen käypää. Ei millään vois riittää paukut vetääkkä täysiä - eikä kuuppa pysy mukana uuden opettelussa, jos pohkeet on piimää täynnä.
Sama on toki siinä fysiikkareenissäkin; keskittyminen tekemiseen ei varmasti pysy koko kahta tai kolmea tuntia kasassa.

bonk:
Olen käynyt tuolla Crosstraining keskuksella tutustumassa, jos alkaisi itsekin siellä käydä treenaamassa (fiksu paikka, kannattaa käydä ainakin katsomassa) ja jääkiekkojunnuja tuntuu illalla olevan Tapparasta, Ilveksestä ja Kooveesta runsain mitoin, useammastakin ikäluokasta. Sen mitä hieman katselin noita lätkäjunnujen treenejä niin ihan hyvälle näytti meno omasta mielestäni eli paikalla on ainakin osaavia ohjaajia.

Hieno juttu, että Jukka ottaa "isännän otetta" talossa, sitä on kaivattu!

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta