Kirjoittaja Aihe: Kokoonpanohaaveilua kaudelle 2012-2013  (Luettu 392480 kertaa)

Poissa Z-16

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2683
    • Profiili
Vs: Kokoonpanohaaveilua kaudelle 2012-2013
« Vastaus #750 : Huhtikuu 12, 2012, 09:50:11 »
Huonosti nukutun yön (yö-vuoro) jälkeen voisko joku nyt pikkasen selventää edellisiä kirjotuksia. Ei tässä tokkurassa pää pysy mukana.
#8 Ojanen on kingi!

Green Hill

  • Vieras
Vs: Kokoonpanohaaveilua kaudelle 2012-2013
« Vastaus #751 : Huhtikuu 12, 2012, 10:59:42 »
Huonosti nukutun yön (yö-vuoro) jälkeen voisko joku nyt pikkasen selventää edellisiä kirjotuksia. Ei tässä tokkurassa pää pysy mukana.
Ei noiden arvotuksista ota pirukaan selvää vaikka olisi missä vuorossa ja kuinka selvänä.
Otettais nyt sama asenne kun Ässien Kivi että nimet vaan pöytään vaikka kuinka olis pelit kesken.

juujep

  • Vieras
Vs: Kokoonpanohaaveilua kaudelle 2012-2013
« Vastaus #752 : Huhtikuu 12, 2012, 12:51:14 »
Lyhyesti kaveri on pieni, hidas, virhealtis, välttää kontakteja, kolmen valmentajan viltittämä, näyttäviä välähdyksiä kiekollisesta osaamisesta ja ei saanut jatkosopimusta Poriin.

Oot varmaan samalla lukenut, että mies jakaa kyllä mielipiteet. Puolesta ja vastaan. Ja suurin kysymys oli siinä ettei tullut valmentajan kanssa toimeen ja joutui koirankoppiin. Saman ongelman koki kenties samassa seurassa Mielonen. Syy on myös muissa kuin pelillisissä ongelmissa ettei jatka Porissa.

Tuskinpa JR Jyrkkiön tänne haluaisi jos mies olisi laiska ja jääkiekko ei kiinnostaisi, sama myös pelaajan suhteen. Tuskin kaveri laiskottelemaan on tullut? Vai luuleko pääsevänsä helpommalla täällä kuin Porissa, epäilen päinvastaista. Uskon aineksien olevan positiiviseen yllätykseen.
Draaman kaarihan meni jatkoajassa suurinpiirtein näin, että yksi kaveri provosoi ja kaikki muut tulivat kertomaan kuinka Jesse on lahjakkain porilainen pakki 20:n vuoteen. Lopulta lähes kaikilla konsensus siitä, että Jyrkkiön kannattaa yrittää onneaan muualla. Aikaisemmin kirjoitetut kuvaukset Jessestä ovat niiltä jotka puolustelivat häntä. KOLMEN sm-liigan päävalmentajan(elikkäste Jessen kaikkien)koirankopissa kasvattajaseurassaan 22-vuotiaana! Taitaa olla suomen ennätys. Niin kun sanoin, toivottavasti päätöksen tekijät tietävät mitä tekevät.

Mazza

  • Vieras
Vs: Kokoonpanohaaveilua kaudelle 2012-2013
« Vastaus #753 : Huhtikuu 12, 2012, 13:11:17 »
Ei Rautakorven joukkueeseen tule kukaan laiskottelemaan. Jos tulee, niin löytää itsensä nopeasti muualta. Tämä päti edellisen menestysjakson aikana enkä näe mitään syytä miksi Jukka olisi tältä osin muuttanut toimintatapojaan. Jyrkkiökin ymmärtänee, että pian alkavat olla edessä ne ajat kun mitataan onko hänestä ammattijääkiekkoilijaksi vai alkaako katselemaan muita hommia. Noilla lahjoilla kannattaisi yrittää ulosmitata potentiaali, ja uskon että Jesse tulee sitä Tapparaan tekemään. Ei olisi ensimmäinen eikä viimeinen nuori kiekkoilija jolle lähtö kotikaupungista tekee vain hyvää. Näistä on Tapparassakin esimerkkejä pilvin pimein joten miksei se toimisi toiseen suuntaankin. Ja jos Jyrkkiö epäonnistuu niin so what, ei hän ole mikään ensi kauden joukkueen tärkein palanen jonka mukana noustaan tai upotaan. Jotain rajaa tähän ainaiseen negatiivisuuteen.

Poissa soosi

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2849
    • Profiili
Vs: Kokoonpanohaaveilua kaudelle 2012-2013
« Vastaus #754 : Huhtikuu 12, 2012, 13:40:21 »
Ei Rautakorven joukkueeseen tule kukaan laiskottelemaan. Jos tulee, niin löytää itsensä nopeasti muualta. Tämä päti edellisen menestysjakson aikana enkä näe mitään syytä miksi Jukka olisi tältä osin muuttanut toimintatapojaan. Jyrkkiökin ymmärtänee, että pian alkavat olla edessä ne ajat kun mitataan onko hänestä ammattijääkiekkoilijaksi vai alkaako katselemaan muita hommia. Noilla lahjoilla kannattaisi yrittää ulosmitata potentiaali, ja uskon että Jesse tulee sitä Tapparaan tekemään. Ei olisi ensimmäinen eikä viimeinen nuori kiekkoilija jolle lähtö kotikaupungista tekee vain hyvää. Näistä on Tapparassakin esimerkkejä pilvin pimein joten miksei se toimisi toiseen suuntaankin. Ja jos Jyrkkiö epäonnistuu niin so what, ei hän ole mikään ensi kauden joukkueen tärkein palanen jonka mukana noustaan tai upotaan. Jotain rajaa tähän ainaiseen negatiivisuuteen.
Nimenomaan. Toivottavasti (haave) näissä uusissa julkaistavissa sopimuksissa Leinonen ei ole enää käyttänyt vanhoja sopimuspohjiaan eli mikäli pelaaja floppaa ei makseta palkkaa edes kauden loppuun ja jos taas tulee KHL-kutsu niin Tappara saa omansa ja ylimääräistä. Sopimukset seuran kannalta 1+1 kuin 2.

juujep

  • Vieras
Vs: Kokoonpanohaaveilua kaudelle 2012-2013
« Vastaus #755 : Huhtikuu 12, 2012, 14:03:44 »
Vai negatiivistä. Meillä pakistossa tasan yksi kaveri tällä hetkellä, jolla näyttöä viimevuosilta kärkiosaamisesta omassa päässä(Kankaanperä). Kaijomaa on parempi hyvänä päivänään mutta tasaisuus vielä puuttuu(jopa samassa vaihdossa ällistytävää huippusuoritusta seuraa D-juniori moka). Lahjakas juniori ja lopuille pakeista paskaan oman pään pelaamiseen löytyy aina selitys ja ymmärrys eräiltä-on niitä loukkaantumisia, kuun asento, diipa daapa ...
Mun mielestä me tarvittaisiin yksi Pelicanssin Järvisen tyyppinen pakki alakertaan, niin silloin perusta olisi kunnossa näihin toivotaan toivotaan kokeiluihin.
Tämän hetkinen pakisto sulaisi täysin Jypin prässissä. Tappara sai kokea kovan prässin Jokereiden toimesta ilmalassa syksyllä. Jos löytyy peli nauhalta niin kannataa katsoa meitin pakkien todellinen taso paineessa (tässä pelissä annettiin koko viisikolla paine Tapparan puolustuspäässä koviten, mitä minä näin viime kaudella).
Muut sm-liiga joukkueet näyttävät omalla osaamisellaan tason, joka pitää ylittää jos haluamme pärjätä.

Poissa coly

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3368
    • Profiili
Vs: Kokoonpanohaaveilua kaudelle 2012-2013
« Vastaus #756 : Huhtikuu 12, 2012, 14:31:43 »
Oon kuullu samoja säveliä ja aika villejäkin juttuja mutta eipä niistä sen enempää. Mutta jos ne paikkansa pitää niin kokoonpanoon pitää kyllä raivata tilaa.

Meneepäs mielenkiintoiseksi nyt tämä tilanne. Osaatteko (Mailavirtuoosi ja tukkajukka2012) kertoa onko kyseinen "ykköskentän" mies syy siihen, että Tappara tulee toukokuussa esiin sopimuksien kanssa? Taisit myös sanoa ettet viitsi paljoa keskeneräisistä "huhuista" puhella niin kuinkahan pitkällä kyseisen virityksen kanssa ollaan, osaatko arvioida.

Oikeastaan mahdollinen pelaaja (nimi ja taso) ei mua niinkään kiinnosta vaan se, että kuinka suurella tod.näk tuo kuvio toteutuu. Ja jos toteutuu niin pakkohan pelaajia on poistuakin.

Poissa Börje

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1599
    • Profiili
Vs: Kokoonpanohaaveilua kaudelle 2012-2013
« Vastaus #757 : Huhtikuu 12, 2012, 15:01:34 »
Jos löytyy peli nauhalta niin kannataa katsoa meitin pakkien todellinen taso paineessa (tässä pelissä annettiin koko viisikolla paine Tapparan puolustuspäässä koviten, mitä minä näin viime kaudella).

Viime kauden Tappara ei osannut lähteä omista edes paineettomassa tilanteessa, joten aivan turha kelailla viime kauden tilanteita ensi kauden kuvioita mietittäessä. Unohtakaa jo se viime kausi. Ensi kaudella Tapparalla on huippuvalmentaja, joka saa joukkueen takuuvarmasti pelaamaan eri tyylillä kuin pari viime kautta.

Poissa 4_TRA

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3246
    • Profiili
Vs: Kokoonpanohaaveilua kaudelle 2012-2013
« Vastaus #758 : Huhtikuu 12, 2012, 15:15:55 »
Jäsen "juujep" näkee punaista kaikissa paluumuuttajissa ja laatupakkeja vain huhuissa :) Ei kait Kankaanperä virallisesti ole meidän pakistossa, vai onko menny minulta ohi julkaisu?
Esiintuomansa Pelikaani Järvinen on tehny hyvää tulosta Suikkasen alaisuudessa, eli kyllä sinne pelaajistoon pitää hommata valmentajan mielipiteellä pelaajat eikä fanien. "Järvisen tyyppisen" kaverin historilla pitäis tehdä sopimus jossa joka toinen vuosi palkaton, näyttäs historiatiedoilla olevan vaisumpaa joka toinen vuosi.

juujep

  • Vieras
Vs: Kokoonpanohaaveilua kaudelle 2012-2013
« Vastaus #759 : Huhtikuu 12, 2012, 16:00:20 »
Jos löytyy peli nauhalta niin kannataa katsoa meitin pakkien todellinen taso paineessa (tässä pelissä annettiin koko viisikolla paine Tapparan puolustuspäässä koviten, mitä minä näin viime kaudella).

Viime kauden Tappara ei osannut lähteä omista edes paineettomassa tilanteessa, joten aivan turha kelailla viime kauden tilanteita ensi kauden kuvioita mietittäessä. Unohtakaa jo se viime kausi. Ensi kaudella Tapparalla on huippuvalmentaja, joka saa joukkueen takuuvarmasti pelaamaan eri tyylillä kuin pari viime kautta.
Niin että pelitapa/pelikirja/valmennus paikkaa yksilön puutteet, jep jep. Miksi maksaa Kankaanperälle isoja summia kun vaikka divarista saa halvemmalla. Samaa mieltä siitä, että hyvä valmennus/pelikirja auttaa pelaajia määrättyyn pisteeseen saakka, mutta mikä se piste on määräytyy yksilön taitojen/osaamisen mukaan.  Ei se Jukka nyt sentään paskasta kultaa tee.
Juu ja mä olen helvetin mielelläni väärässä.
4 Tra:lle Tuukka olis pakistolle se palanen, joka tarvittaisiin. Pasi Puistola, Mikko Luoma, Anssi Salmela ... tervetuloa ja olet oikeassa en kaipaa Pukkaa, Pentikäistä, Kai Syväsalmee...
Mä nyt sitten oon vaan erimieltä pakiston riittävyydestä enemmistön kanssa. Mä koitan elää sen kanssa-yrittäkää tekin ;)
Tulevaisuuden ennustaminen on melkosen vaikeeta.

Mazza

  • Vieras
Vs: Kokoonpanohaaveilua kaudelle 2012-2013
« Vastaus #760 : Huhtikuu 12, 2012, 16:22:36 »
Rautakorvella on silmää sellaistenkin pelaajien suhteen joiden palkkaamista "suuri yleisö" ei ymmärrä. Tai oli ainakin reilu kymmenen vuotta sitten, joten miksei edelleen. Yksilöt menevät myös ylös ja alas sen mukaan kuka valmentaa eli johtaa koko toimintaa. On totta ettei kukaan tee paskasta kultaa mutta ei nykypakisto nyt mitään paskaa sentään ole. Hankintoja voidaan tehdä myös kesken kauden ja kun joukkueessa on tekemisen meininkiä niin että näkyy ulkopuolelle asti, on Tappara pelaajienkin silmissä houkuttelevampi vaihtoehto tulla kehittymään kuin viime vuosina.

Poissa Börje

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1599
    • Profiili
Vs: Kokoonpanohaaveilua kaudelle 2012-2013
« Vastaus #761 : Huhtikuu 12, 2012, 16:22:55 »
Niin että pelitapa/pelikirja/valmennus paikkaa yksilön puutteet, jep jep. Miksi maksaa Kankaanperälle isoja summia kun vaikka divarista saa halvemmalla. Samaa mieltä siitä, että hyvä valmennus/pelikirja auttaa pelaajia määrättyyn pisteeseen saakka, mutta mikä se piste on määräytyy yksilön taitojen/osaamisen mukaan.  Ei se Jukka nyt sentään paskasta kultaa tee.

Suurin osa Tapparan pelaajista pelasi uransa surkeimman kauden viime kaudella. Mielestäni se ei ole sattumaa. Jos sinä haluat uskoa, että viime kauden taso oli heidän todellinen tasonsa, en voi olla samaa mieltä. Pelicansin maanantaina finaalipelit aloittavasta nipusta moni pelasi viime vuonna karsintoja. Kummasti nekin paskapelaajat näyttävät tällä kaudella ihan eri kavereilta.

juujep

  • Vieras
Vs: Kokoonpanohaaveilua kaudelle 2012-2013
« Vastaus #762 : Huhtikuu 12, 2012, 17:18:23 »
Nyt kyllä kannattaa verrata Pelicansin lähtijät ja tulijat. Heino oli ainoa iso menetys muut menetykset York, Loppi, Tyrväinen... huom. puolustus! Kyllä, Valmennus myös huipputasoa. Molempia tarvitaan hyvä valmennus ja siihen hyvät pelaajat.
 Mä en väännä tästä jos ei tuu mitään perusteluja siihen, että toi huhuttu pakisto riittää. Heitotkin on ok jos ne edes jotenkin perustellaan. 

Poissa Börje

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1599
    • Profiili
Vs: Kokoonpanohaaveilua kaudelle 2012-2013
« Vastaus #763 : Huhtikuu 12, 2012, 20:09:01 »
Mä en väännä tästä jos ei tuu mitään perusteluja siihen, että toi huhuttu pakisto riittää. Heitotkin on ok jos ne edes jotenkin perustellaan.

Ei kai tässä sen suurempaa ole näkemyseroa ole kuin pelisysteemin merkityksestä. Itse pidän viisikkopelaamisen perustana taktiikkaa, pelikirjaa, pelisysteemiä, millä sitä haluaakaan kutsua. Pelaajat asettavat tietyt rajat, mutta nimenomaan puolustamista on aina helpompi opettaa kuin hyökkäämistä. Puukätinen pakki ei pelaa hyvää ylivoimaa, mutta viisikkopuolustuksen voi saada kuntoon, vaikkei pakisto olisikaan täynnä markuskankaanperiä. Kun systeemi toimii, kenenkään ei tarvitse ryntäillä paikkaamaan toisen virheitä, vastustajat eivät ole koko ajan hukassa eikä maalin edessä ole jatkuvia ylivoimatilanteita vastustajalla.

Tappara pyöri menneellä kaudella tolkuttaman ison prosentin peliajasta vastustajan perässä omalla alueellaan. Kun ensi kaudella nähdään myös hyökkäyspeliä, puolustuksen taakka helpottuu myös sitä kautta.

Mailavirtuoosi

  • Vieras
Vs: Kokoonpanohaaveilua kaudelle 2012-2013
« Vastaus #764 : Huhtikuu 12, 2012, 20:16:32 »
Oon kuullu samoja säveliä ja aika villejäkin juttuja mutta eipä niistä sen enempää. Mutta jos ne paikkansa pitää niin kokoonpanoon pitää kyllä raivata tilaa.

Meneepäs mielenkiintoiseksi nyt tämä tilanne. Osaatteko (Mailavirtuoosi ja tukkajukka2012) kertoa onko kyseinen "ykköskentän" mies syy siihen, että Tappara tulee toukokuussa esiin sopimuksien kanssa? Taisit myös sanoa ettet viitsi paljoa keskeneräisistä "huhuista" puhella niin kuinkahan pitkällä kyseisen virityksen kanssa ollaan, osaatko arvioida.

Oikeastaan mahdollinen pelaaja (nimi ja taso) ei mua niinkään kiinnosta vaan se, että kuinka suurella tod.näk tuo kuvio toteutuu. Ja jos toteutuu niin pakkohan pelaajia on poistuakin.

Sen mitä oon kuullu, niin kolme silmäparia on vahtaamassa tällä hetkellä nuorten kisoja Tsekeissä. Siellä kattellaan vähän tulevaisuuden toivojakin mutta ideana on myös tuoda muunkinlaisia tuliaisia. En tiedä vielä koska ne julkastais tai kuinka lähellä oikeasti ees ollaan sopimuksia mutta se on varma että tosissaan siellä ainakin etitään rosteria ja nimenomaan hyökkäystä vahvistavia sällejä. Ja rivien välistä oon pystyny lukemaan että siellä on tietty pelaaja(t) kenen kanssa ollaan menty kahvittelemaan. Eikä kyse oo mistään täytemiehistä. Mutta oma uskomukseni on että paljon ratkaisee myös se että kuinka pystytään saluunan ovia heiluttaan toiseenkin suuntaan

Mode-edit. Lainaus kuntoon (§6-1: Kun lainaat, älä kirjoita lainauksen sisään).
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 12, 2012, 20:27:28 kirjoittanut Screamager »