Kirjoittaja Aihe: Tapparan peliasut  (Luettu 64480 kertaa)

Poissa axe

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Vs: Tapparan peliasut
« Vastaus #135 : Elokuu 22, 2014, 10:48:31 »
Ihan hyvältähän noi siniset pöksyt näytti kun paidan alareunassa oli oranssit raidat ja sukissa leveät oranssit raidat. Ilman sitä paidan alareunan oranssia raitaa olis ollu varmaan vähän liian sininen kokonaisuus.... se punanen hiha ei oikein istunut kokonaisuuteen, mutta onneks se on siinä pelkästään CHL:ssä. Samoin se top scorer paita oli melko tökerön näkönen, niin kun ennakoinkin,

Vieraspaidassa tuo oranssiton ongelma sitten tulee. Itse asiassa CHL:n jossain esillä olleissa grafiikkakuvissa Tapparan valkoisessa paidassa oli oranssi alaosa, mutta ite paidassa se näkyy olevan sininen. Eli oranssi väri puuttuu koko lailla kokonaan asusta. Kumpikin pelipaita kuvassa.

Top Scorerissa ulkoasua pahempi juttu mun mielestä on se, että siinä ei ole mitään tunnistetta kuka se pelaaja on, ei pelinumeroakaan missään. Kyllähän ny Krisu Kuuselan tunnistaa, mutta joku tällänen Dan Kissel tai vastaava on aika mahdoton poimia ilman hyviä esitietoja tai hakuohjelmia.

Poissa TJ

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1491
    • Profiili
Vs: Tapparan peliasut
« Vastaus #136 : Elokuu 22, 2014, 11:04:15 »
Ihan hyvältähän noi siniset pöksyt näytti kun paidan alareunassa oli oranssit raidat ja sukissa leveät oranssit raidat. Ilman sitä paidan alareunan oranssia raitaa olis ollu varmaan vähän liian sininen kokonaisuus.... se punanen hiha ei oikein istunut kokonaisuuteen, mutta onneks se on siinä pelkästään CHL:ssä. Samoin se top scorer paita oli melko tökerön näkönen, niin kun ennakoinkin,

Vieraspaidassa tuo oranssiton ongelma sitten tulee. Itse asiassa CHL:n jossain esillä olleissa grafiikkakuvissa Tapparan valkoisessa paidassa oli oranssi alaosa, mutta ite paidassa se näkyy olevan sininen. Eli oranssi väri puuttuu koko lailla kokonaan asusta. Kumpikin pelipaita kuvassa.
Tietysti Tapparan peliasuun yksinkertaisesti kuuluu oranssi väri, mutta.... jollain kierolla tavalla tuo valkoinenkin paita näyttää todella hyvältä mun silmääni, vaikka siinä ei oranssia paljoa olekaan. Tiedä sitten miten se sopii niiden sinisten housujen kanssa...
Tätä ei saa ottaa talteen.

Poissa IsotKirvekset

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1618
  • ...
    • Profiili
Vs: Tapparan peliasut
« Vastaus #137 : Elokuu 22, 2014, 11:24:28 »
Ihan hyvältähän noi siniset pöksyt näytti kun paidan alareunassa oli oranssit raidat ja sukissa leveät oranssit raidat. Ilman sitä paidan alareunan oranssia raitaa olis ollu varmaan vähän liian sininen kokonaisuus.... se punanen hiha ei oikein istunut kokonaisuuteen, mutta onneks se on siinä pelkästään CHL:ssä. Samoin se top scorer paita oli melko tökerön näkönen, niin kun ennakoinkin,

Vieraspaidassa tuo oranssiton ongelma sitten tulee. Itse asiassa CHL:n jossain esillä olleissa grafiikkakuvissa Tapparan valkoisessa paidassa oli oranssi alaosa, mutta ite paidassa se näkyy olevan sininen. Eli oranssi väri puuttuu koko lailla kokonaan asusta. Kumpikin pelipaita kuvassa.

Valkoisen paidan suunnittelussa on tapahtunut selvä looginen virhe. Vieraspaidassa olisi pitänyt vaihtaa vain valkoisen ja sinisen värin paikkoja kotipaitaan nähden. Sinisessä paidassa ohuet valkoiset raidat ja valkoisessa paidassa siniset ohuet raidat. Oranssi osuus pitäisi olla samanlainen molemmissa.


Tietysti Tapparan peliasuun yksinkertaisesti kuuluu oranssi väri, mutta.... jollain kierolla tavalla tuo valkoinenkin paita näyttää todella hyvältä mun silmääni, vaikka siinä ei oranssia paljoa olekaan. Tiedä sitten miten se sopii niiden sinisten housujen kanssa...
Olen aina mieluummin onnellinen, kuin oikeassa.
                                                         - Douglas Adams

Poissa axe86

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Vs: Tapparan peliasut
« Vastaus #138 : Elokuu 22, 2014, 14:15:12 »
Mun mielestä sinisten housujen suurin ongelma on, että ne on liian vaaleet. Huomattavasti vaaleammat kuin asun muu sininenja se sotii pahasti mun silmissä. Jos housut olisivat yhtä tummat kuin asun muu sininen ja tuo hihojen typerä punainen olisi poissa, olisi eiliset asut mielestäni todella hienot. Ja valkoinen paita tosiaan kaipaa sinisen tilalle oranssia ja oranssin tilalle sinistä.

Poissa iceman

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1400
    • Profiili
Vs: Tapparan peliasut
« Vastaus #139 : Elokuu 23, 2014, 09:00:42 »
Tappara on saanut erikoisluvan "porkkanapöksyjen" käyttöön CHL:ssä... 8)

Lähde:
http://www.tappara.fi/liiga/uutiset/280-elokuu-2014/8286-tappara-sai-luvan-oransseihin-housuihin

Poissa #51

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2649
    • Profiili
Vs: Tapparan peliasut
« Vastaus #140 : Syyskuu 08, 2014, 13:56:57 »
Onko minulta mennyt jotain ohi vai eikö Tappara ole julkaissut ensi kauden peliasujaan? Joukkuekuvassa oli ilmeisesti käytetty harjoituspaitoja, joten mennäänkö samoilla kuin viime kaudella? No reilun 50 tunnin päästä sen viimeistään näkee.

Poissa axe86

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Vs: Tapparan peliasut
« Vastaus #141 : Syyskuu 09, 2014, 02:25:17 »
Onko minulta mennyt jotain ohi vai eikö Tappara ole julkaissut ensi kauden peliasujaan? Joukkuekuvassa oli ilmeisesti käytetty harjoituspaitoja, joten mennäänkö samoilla kuin viime kaudella? No reilun 50 tunnin päästä sen viimeistään näkee.

Viime vuonnakaan ei taidettu julkaista ja mentiin samanlaisilla asuilla kuin edelliskaudella, joten olisikohan nyt sama virsi? Itse toivoisin vain sinistä asua jokaiseen kotipeliin, koska mielestäni se on niin paljon hienompi. Ja lähes kaikissa vieraspeleissä käytössä on kuitenkin valkoinen.

Poissa TJ

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1491
    • Profiili
Vs: Tapparan peliasut
« Vastaus #142 : Syyskuu 09, 2014, 09:53:43 »
Onko minulta mennyt jotain ohi vai eikö Tappara ole julkaissut ensi kauden peliasujaan? Joukkuekuvassa oli ilmeisesti käytetty harjoituspaitoja, joten mennäänkö samoilla kuin viime kaudella? No reilun 50 tunnin päästä sen viimeistään näkee.

Viime vuonnakaan ei taidettu julkaista ja mentiin samanlaisilla asuilla kuin edelliskaudella, joten olisikohan nyt sama virsi? Itse toivoisin vain sinistä asua jokaiseen kotipeliin, koska mielestäni se on niin paljon hienompi. Ja lähes kaikissa vieraspeleissä käytössä on kuitenkin valkoinen.
Näin. Jotenkin kummallinen tuo nykyinen ratkasu, olis paljon selkeämpää pelata aina kotona sinisessä ja vieraissa valkoisessa.

Yle julkaisi kuvagallerian peliasuista virallisten pelaajakuvien pohjalta:
http://yle.fi/urheilu/tallaisia_ovat_sm-liigaseurojen_pelipaidat_-_kuvagalleria/7456619
Jormakalla on tosin päällään tuo "retropaita" eikä normaali sininen pelipaita, joten siitä ei nyt voi päätellä oikein mitään.
Tätä ei saa ottaa talteen.

Poissa Manse-Fani

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1131
  • "Te voitte lähtee."
    • Profiili
Vs: Tapparan peliasut
« Vastaus #143 : Syyskuu 09, 2014, 10:00:11 »
Liigaristeilyllä julkaistiin tulevan sesongin peliasut:

Linkki kuvaan

Poissa #51

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2649
    • Profiili
Vs: Tapparan peliasut
« Vastaus #144 : Syyskuu 09, 2014, 10:05:56 »
Liigaristeilyllä julkaistiin tulevan sesongin peliasut:

Linkki kuvaan

No niin, saatiinhan me todistusaineistoakin. Kyljet ovat erilaiset viime vuosiin verrattuna ja omiin silmiin sinisen sävy on entistä tummempi. Mainoksia tietysti paljon, muttei häiritsevästi. Ennen kuin näkee tositoimissa, niin peukku täältä suunnalta.

Poissa TJ

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1491
    • Profiili
Vs: Tapparan peliasut
« Vastaus #145 : Syyskuu 09, 2014, 10:11:53 »
Toihan on komea!
Tätä ei saa ottaa talteen.

Poissa axe

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Vs: Tapparan peliasut
« Vastaus #146 : Syyskuu 09, 2014, 10:27:11 »

Poissa bwo

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 111
    • Profiili
Vs: Tapparan peliasut
« Vastaus #147 : Syyskuu 09, 2014, 10:54:21 »
Tappara ei ole voittanut (SM-)Liigan aikana kertaakaan mestaruutta muuten kuin sininen kypärä päässä.

Taas jäädään toiseksi?

Poissa Petros

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 30
    • Profiili
Vs: Tapparan peliasut
« Vastaus #148 : Syyskuu 09, 2014, 11:41:17 »
Jaahas, että tollainen tekele.

Viime kaudella se leveä oranssi-valkoinen raita sinissä paidoissa sopi hyvin housujen valkoisen raidan kanssa.

Numerot hihassa edelleen pahassa paikassa alhaalla. Ymmärtää tietysti sponssien takia mutta kuitenkin.

Toivotaan että edes selkänumero on oranssi.

Poissa Axe Boobs

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 488
    • Profiili
Vs: Tapparan peliasut
« Vastaus #149 : Syyskuu 09, 2014, 11:57:31 »
Itse toivoisin vain sinistä asua jokaiseen kotipeliin, koska mielestäni se on niin paljon hienompi. Ja lähes kaikissa vieraspeleissä käytössä on kuitenkin valkoinen.
Mä oon valkoisen kotipeliasun kannalla. Kolme syytä:

1) Simisessä paidassa nuo valkoiset laatikot ovat vaan kamalia. Valkoiseen mainokset sulautuvat paremmin, kun kummastakaan ne eivät jää kuitenkaan mieleen.

2) Nostalgiasyyt: 90-luvun kakarana Tapparalla oli valkoiset kotipeliasut, kun hallilla aloin käymään.

3) Vierasjoukkueiden peliasut: Jos pitää valita, haluanko nähdä punaisen HIFK:n, turkoosin Pelicansin ja oranssin HPK:n vai valkoisen HIFK:n, valkoisen Pelicansin ja valkoisen HPK:n, valinta on helppo. Tapparan suhteen paidan värillä ei ole niin väliä, kunhan oranssit pöksyt pysyvät.