Kirjoittaja Aihe: Lomavinkkejä?  (Luettu 24841 kertaa)

Poissa Dolphin

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 93
    • Profiili
Vs: Lomavinkkejä?
« Vastaus #15 : Toukokuu 30, 2006, 19:00:22 »
Thaimaasta täällä kyseltiin. Itselläni ei ole kokemusta muista Thaimaan kohteista kun Phuket ja se paikka lumos mut ihan totaalisesti. Me oltiin siellä joulukuun alkupuolella, joten kesän keleistä ei oo kokemusta. Hintataso on huomattavasti huokeempi, kun esim. Kreikan saarilla ja syöminen suorastaan puoli ilmaista jos syöpi paikallisten herkkuja....jotka todellakin on herkkuja. Tyttöbaareja löytyy Phuketistakin, varsinkin Patongilta, mutta voisin kuvitella että Pattaya on niitä pullollaan. Itse oltiin Karonilla ja vaikka sielläkin tyttöbaareja jonkin verran oli, niin ei mitenkään häiritsevästi. Hotellien taso Thaimaassa on kanssa ihan toista luokkaa kun Kreikassa yms.

Poissa Naapuri

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1552
    • Profiili
Vs: Lomavinkkejä?
« Vastaus #16 : Toukokuu 30, 2006, 19:29:08 »
Vaikka alkuperäinen kysymys koskikin ulkomaankohteita, niin lienee otsikko sallia keskustelun toisestakin vaihtoehdosta. Minä nimittäin olen kesällä vannoutunut kotimaanmatkailija. Olen kiertänyt Lappia ja Itä-Suomea viimeisinä kesinä ja tänä kesänä lomamatka suuntautunee Saaristomeren alueelle.

Minusta Suomen kesä on niin hieno, vaikka välillä sataakin, että minua ei täältä saa kesäaikaan lähtemään etelään. Syksyn synkkyydestä (loka- marraskuussa) sinne voi mennäkkin itseään kuivattelemaan.

SPL

  • Vieras
Vs: Lomavinkkejä?
« Vastaus #17 : Toukokuu 30, 2006, 21:37:12 »
Thaimaan Phuketissa ja Krabissa myös käyneenä niin suosittelen Krabia.. Phuketissa vasta onkin turistirysä ja tietenkin enemmän tarjontaa kaduilla.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 01, 2006, 15:18:49 kirjoittanut SPL »

Poissa ippe

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 215
    • Profiili
Vs: Lomavinkkejä?
« Vastaus #18 : Toukokuu 30, 2006, 23:53:05 »
Thaimaan Phuketissa ja Krabissa myös käyneenä niin suosittelen Krabin saarta. Phuketissa vasta onkin turistirysä ja tietenkin enemmän tarjontaa kaduilla.
Krabi ei ole saari, mutta aivan loistava paikka kuitenkin. Tyttöbaareja sinne ei kannata mennä etsimään (no toki siä huoriakin on, mutta missä ei olisi kun niitä on kerran Kalevassakin) ja vesimoottoriurheilu on kielletty kun koko Krabin lääni on luonnonsuojelualuetta. Niin ja ehdottomasti prätkät kannattaa vuokrata koko ajaksi, ei se liikenne siä ole ollenkaan semmoista mitä jossain Bankokissa.

Mä kuitenkin olen itse niin huono lentokonematkustaja, etten kyllä lähde Thaimaaseen enää toiste. Se on toki hieno paikka, mutta kun sen on kerran nähnyt niin tarttee jo uusia virikkeitä. 13 tuntia yhteensuuntaan lentokoneessa on pitkä aika jos ei pysty niissä sillipurkeissa nukkumaan.
Moni muuten kehuu Thaimaan rikasta kulttuuria, mutta vaikka Krabi on ihan uusi matkailukohde, niin sielläkin thaiboxingissa nyrkkeilijät ovat oikeasti paikallisia räätäleitä näyttelemässä ja ne vesillelaskettavat kynttiläpahnat ja ilmaan päästettävät kynttilä-pallot liittyy siä vähän joka juhlaan (olen nähnyt ne liitettävän jo ainakin kolmeen eri "perinteiseen" juhlintaan). Mä ainakin haluan kokemuksia jotka ihan oikeasti ovat aitoja. Euroopassa pääsee kokemaan paljon sellaista, tosin ne eivät poikkea suomalaisesta rutiinista niin paljoa.

Mä lähden seuraavaksi jossakin välissä neljän viikon usan kiertoajelulle mutta sitä ennen ehkä joku extempore reissu Prahaan tai Damiin. Nuo paikat on toki käyty moneen kertaan, mutta on ne vaan eloisia ja aina löytyy jotain uutta.

Poissa DON

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 347
    • Profiili
Vs: Lomavinkkejä?
« Vastaus #19 : Toukokuu 31, 2006, 21:07:51 »
Samoilla linjoilla olen Ipen kanssa. Etenkin nuo lennot Thaikkuihin ja sitten se ns paikallinen elämäntapa ja perinteet eivät kovinkaan kiehdo. Euroopassa on uskomattoman paljon nähtävää, ihan noin hauskanpidollisesti sekä historiallis-kultturellissakin mielessä.

Omia suosikkejani ovat Saksa ja Italia, joissa pohjoinen ja etelä tarjoavat vielä aivan omat juttunsa. Ja löytyy bilelomapaikkaa sekä erinomaisen paljon koettavaa paljon muussakin mielessä.

Eikä tartte pelätä sivistymättömien alkuasukkaiden levittämiä megatauteja, kuten kaukoidässä ja afrikassa.

Poissa kimis75

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 286
    • Profiili
Vs: Lomavinkkejä?
« Vastaus #20 : Toukokuu 31, 2006, 21:51:12 »

Eikä tartte pelätä sivistymättömien alkuasukkaiden levittämiä megatauteja, kuten kaukoidässä ja afrikassa.

En nyt ole ihan varma, mitä tarkoitat näillä megataudeilla, mutta käsittääkseni niitä tauteja on mahdollista saada missä maassa tahansa jos olet tälläisen maksullisen tädin kanssa kroppakontaktissa ilman suojausta.

Ja mitä matkailuun tulee, niin kyllähän kotimaassa kesäisin on todella paljon nähtävää. Vaikkakin autoilu nyky bensanhinnoilla onkin melko kallista, niin kyllähän kotimaan matkailu on pop.Kotkassa muuten on yksi niistä harvoista viiden tähden leirintäalueista. (www.santalahti.fi)


Poissa tombraider

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 124
    • Profiili
Vs: Lomavinkkejä?
« Vastaus #21 : Toukokuu 31, 2006, 22:36:46 »
Juuja Kotkan läheltä löytyy joku kyläpahanen jossa on se kuuluisa katoton kirkko. Mua ainakin tökkii tuo Suomen kiertely, koska maailmalla on niin paljon nähtävää ja ihmeteltävää, että yksi elämä ei siihen riitä.

Poissa Naapuri

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1552
    • Profiili
Vs: Lomavinkkejä?
« Vastaus #22 : Kesäkuu 02, 2006, 22:53:13 »
Juuja Kotkan läheltä löytyy joku kyläpahanen jossa on se kuuluisa katoton kirkko. Mua ainakin tökkii tuo Suomen kiertely, koska maailmalla on niin paljon nähtävää ja ihmeteltävää, että yksi elämä ei siihen riitä.

Paljonko olet Suomea kiertänyt? Oletko nähnyt kaikki Suomen maailmanperintölistalla olevat kohteet? Hienoja asioita löytyy maailmalta, mutta niitä löytyy monesti aivan nurkan takaa. Joillain ihmisillä on kyky nähdä asioita ja toisilla ei.

Poissa rämä

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 660
    • Profiili
Vs: Lomavinkkejä?
« Vastaus #23 : Kesäkuu 02, 2006, 23:58:56 »
Lainaus
Ja mitä matkailuun tulee, niin kyllähän kotimaassa kesäisin on todella paljon nähtävää. Vaikkakin autoilu nyky bensanhinnoilla onkin melko kallista, niin kyllähän kotimaan matkailu on pop.Kotkassa muuten on yksi niistä harvoista viiden tähden leirintäalueista. (www.santalahti.fi)


Mää en oo ikinä käyny Kotkassa.
Emmää tiedä miks. Pitäisi varmaan sekin Suomen satamakaupunki joskus tarkistaa ajan kanssa.
Muutenkin pitäis sivistää itteensä, ihan Finland-reissailulla.
Varsinkin itäinen Suomi on jäänyt meikälle aika harmaaksi alueeksi.
Mulla on se käsitys, ettei siellä ole kuin järviä ja mettää.
Kuopiossakan en oo ikänä käynynnä.
Taidanpa uhrata viikon kesälomastani harmaaseen alueeseen.





« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 03, 2006, 00:06:21 kirjoittanut rämä »
-Henkilökohtaisista syistä-

Patu

  • Vieras
Vs: Lomavinkkejä?
« Vastaus #24 : Kesäkuu 03, 2006, 07:30:02 »
Mää en oo ikinä käyny Kotkassa.
Emmää tiedä miks. Pitäisi varmaan sekin Suomen satamakaupunki joskus tarkistaa ajan kanssa.
Nyt olisi pian erittäin hyvä syy tiedossa, miksi kannattaa Kotkaan tulla elokuussa käymään.

Poissa karsson

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 225
    • Profiili
Vs: Lomavinkkejä?
« Vastaus #25 : Kesäkuu 03, 2006, 09:54:53 »
Kokeilkaa joskus kotimaassa ajellessa jos vain on aikaa, niin pysähtyä jokaisen "nähtävyys-merkin" kohdalla ja käykää katsomassa mikä siellä nyt on niin mielenkiintoista. Osa ei ole mistään kotoisin ??? mutta on niissä yllättäviäkin löytöjä.

Poissa Jasu76

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 375
    • Profiili
Vs: Lomavinkkejä?
« Vastaus #26 : Kesäkuu 03, 2006, 11:40:24 »
Kokeilkaa joskus kotimaassa ajellessa jos vain on aikaa, niin pysähtyä jokaisen "nähtävyys-merkin" kohdalla ja käykää katsomassa mikä siellä nyt on niin mielenkiintoista. Osa ei ole mistään kotoisin ??? mutta on niissä yllättäviäkin löytöjä.

Heh, tota on tullu kyllä kerran kokeiltua, ei tosin kotimaassa mutta kuitenkin.

Työreissulla oli viikonloppuna aikaa, niin lähdimme katselemaan paikallisia nähtävyyksiä. Karttaan oli merkitty nähtävyys, vesiputous ja leirintäalue. Päätimme käydä tsekkaamassa: Ensin noin 10km jotain karmeeta kärrypolkua missä tuli vastaan muutama hevoskuski aseiden kera (metsällä olivat varmaan) ja kun pääsimme perille sieltä löyty jokin noin 100v sitten suljettu leirintäalue (hevosen juottokaukaloineen ja -parkin kera) Putous oli lopulta noin 50cm korkea. Kyllä siinä samaistu, ihan kuin niagara, mikrokoossa tosin...

Poissa kimis75

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 286
    • Profiili
Vs: Lomavinkkejä?
« Vastaus #27 : Kesäkuu 03, 2006, 20:11:50 »
Eräs mielenkiintoisimpia paikkoja jossa olen käynyt, sijaitsee Suomussalmella. Siellähän on tämä kuuluisa Raatteentie, jossa tapahtui se kuuluisa motitus. Sota ja sen historia on aina kiehtonut jollainlailla meikäläistä.

On siinä ollu suomipojalla kova savotta, kun ne kaikki juoksuhaudat ja korsut on pitäny rakentaa. Eipä nykylökäpöksynuorista siihen olisi, ellei sitäkin pystyisi tekemään tietokoneella.




Poissa Konna

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 250
    • Profiili
Vs: Lomavinkkejä?
« Vastaus #28 : Kesäkuu 03, 2006, 21:08:50 »
Eräs mielenkiintoisimpia paikkoja jossa olen käynyt, sijaitsee Suomussalmella. Siellähän on tämä kuuluisa Raatteentie, jossa tapahtui se kuuluisa motitus. Sota ja sen historia on aina kiehtonut jollainlailla meikäläistä.

On siinä ollu suomipojalla kova savotta, kun ne kaikki juoksuhaudat ja korsut on pitäny rakentaa. Eipä nykylökäpöksynuorista siihen olisi, ellei sitäkin pystyisi tekemään tietokoneella.





Itekkin satun kyseisistä asioista olemaan kiinnostunut aika lailla,ja annan vinkin,että jos joku niistä on kiinnostunut,kannatta ehdottomasti käydä katsomassa Kuhmon/Ilomantsin Sota historialliset kohteet,joita noilla kahdella alueella riittää runsaasti
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 03, 2006, 21:10:35 kirjoittanut Konna »

Poissa tombraider

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 124
    • Profiili
Vs: Lomavinkkejä?
« Vastaus #29 : Kesäkuu 04, 2006, 22:38:04 »
Juuja Kotkan läheltä löytyy joku kyläpahanen jossa on se kuuluisa katoton kirkko. Mua ainakin tökkii tuo Suomen kiertely, koska maailmalla on niin paljon nähtävää ja ihmeteltävää, että yksi elämä ei siihen riitä.

. Joillain ihmisillä on kyky nähdä asioita ja toisilla ei.

No mutta sinähän se nero olet. Näkökyvyn omaava voi nähdä ja sokea taas ei. No shit sherlock! Juu juu, on Suomessa paljon nähtävää ja on niitä nähtykkin. Vielä kun on suht hyvissä ruumiin voimissa, niin parempi lähteä merta edemmäs kalaa. Sitten guppena voi kierrellä lisää Suomea, kun ei enää uskalla muailmalle lähtee.