Kirjoittaja Aihe: Antti Erkinjuntti  (Luettu 260953 kertaa)

Poissa tsrautia

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 558
    • Profiili
Vs: Antti Erkinjuntti
« Vastaus #315 : Marraskuu 29, 2012, 12:38:35 »
Seuraa itse tänään kehumasi Ahtolan peliä. Jerryn bravuuri ollut tällä kaudella kiekon kuljetus kulmaan ja siellä kiekon menetys. Erkinjuntti sentään voittaa kaksinkamppailuja vähintään sen mitä häviää. Ahtola ei saa kiekkoa riistettyä vastustajalta kuin satunnaisesti vaikka on iso kokoinen niin todella pehmyä kaveri kulmaväännöissä ja taklauksetkin loistavat poissaolollaan.

Voitko arvon juti lukaista hieman ylempänä olevan viestini ja vastata sen pohjalta?

Poissa juti

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2371
    • Profiili
Vs: Antti Erkinjuntti
« Vastaus #316 : Marraskuu 29, 2012, 12:40:59 »

Erkinjuntti ei ole lähelläkään +- nollaa kaksinkamppailupelaamisessa. Kaksinkamppailupelaamisen lisäksi hän on ylivoimainen ykkönen kiekonmenetysten määrässä. Muutenkin Ahtola on saanut tällä kaudella pelata muistaakseni yhden tai kaksi peliä kärkiketjuissa ja teki niissä tehot 1+1. Viime kaudella mies näytti pystyvänsä pelaamaan isoja minuutteja, kohtuu hyvillä tehoilla. Nyt hänelläkin on varmaan hieman itseluottamus kateissa ja motivaatio alhaalla johtuen vähäisestä vastuusta. Kuten olen jo aiemmin todennut, niin toivon, ettei Erkinjuntti jatka tämän kauden jälkeen ja kun Ahtolalla on sopimus tulevastakin kaudesta, niin en tajua mitä menetettävää tuossa kokeilussa olisi. Kertokaa se minulle. Mitä Tappara häviää, jos edes yhteen tai kahteen peliin Erkinjuntti laitetaan 8 minuutin peliajalle ja annetaan Jerryn pelata se 17 minuuttia? On se vähän vaikeaa isokokoisen Ahtolankin pitää pelituntumaa yllä, jos käy kentällä pari kertaa erässä.



Toi EJ kiekonmenetysten määrä voi hyvinkin pitää paikkaansa mutta onko sulla jotain tarkempaa tilastoa noista? Vastaavasti Erkinjuntti on pelanut itselleen tai ketjukavereille todella monta maalipaikkaa, taasen Ahtola ei pysty itse rakentamaan juuri mitään vaan tarvitsee ketjuun kaverin joka tarjoilee kiekkoa vapaisiin paikkoihin. Eikä ole sattrumaa että Hifkissä Ahtola tippui pienelle vastuulle loistavan kauden jälkeen ja lopulta ulostettiin jengistä. Sama on käymässä Tapparassa, Jerryn pelistä puuttuu idea sekä pelikäsitys hyökkäys- ja puolustuspäässä on olematon.

Poissa #51

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2649
    • Profiili
Vs: Antti Erkinjuntti
« Vastaus #317 : Marraskuu 29, 2012, 12:47:15 »
Toi EJ kiekonmenetysten määrä voi hyvinkin pitää paikkaansa mutta onko sulla jotain tarkempaa tilastoa noista? Vastaavasti Erkinjuntti on pelanut itselleen tai ketjukavereille todella monta maalipaikkaa, taasen Ahtola ei pysty itse rakentamaan juuri mitään vaan tarvitsee ketjuun kaverin joka tarjoilee kiekkoa vapaisiin paikkoihin. Eikä ole sattrumaa että Hifkissä Ahtola tippui pienelle vastuulle loistavan kauden jälkeen ja lopulta ulostettiin jengistä. Sama on käymässä Tapparassa, Jerryn pelistä puuttuu idea sekä pelikäsitys hyökkäys- ja puolustuspäässä on olematon.

Allekirjoitan tuon Ahtolan riipuvaisuuden ketjukavereista. Tässä meillä on sellainen pieni näkemysero, että juuri tämä on se peruste miksi minä Ahtolan nostaisin ykköseen. Siellä on Connolly sekä Koskiranta tarjoilemassa niitä paikkoja huomattavasti enemmän kuin Haapala ja Makkonen. Nyt ykkösestä puuttuu maalintekijä ja kolmosesta pelinrakentaja ja vaikka Ahtola ei tällä kaudella ole osoittanut ihmeitä, niin mielestäni tuo vaihto olisi kokeilemisen arvoinen. Erkinjuntti on enemmän pelinrakentaja kuin mallintekijätyyppiä, joten voisi olla mielenkiintoista nähdä mitä hän saisi aikaan Makkosen ja Haapalan kanssa. Nyt ykkösessä Connolly on ottanut viime kauden EJ:n roolin, joten tuo kolmoseen pudottaminen voisi hieman vapauttaa Juntin peliä.

Poissa juti

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2371
    • Profiili
Vs: Antti Erkinjuntti
« Vastaus #318 : Marraskuu 29, 2012, 12:49:10 »
Seuraa itse tänään kehumasi Ahtolan peliä. Jerryn bravuuri ollut tällä kaudella kiekon kuljetus kulmaan ja siellä kiekon menetys. Erkinjuntti sentään voittaa kaksinkamppailuja vähintään sen mitä häviää. Ahtola ei saa kiekkoa riistettyä vastustajalta kuin satunnaisesti vaikka on iso kokoinen niin todella pehmyä kaveri kulmaväännöissä ja taklauksetkin loistavat poissaolollaan.

Voitko arvon juti lukaista hieman ylempänä olevan viestini ja vastata sen pohjalta?

Vastata mitä? Pyysin sinua seuraamaan tarkasti tänään Ahtolan peliä ja ehkä kommentoimaan mahdollisia positiivisa tai negatiivisia asioita, vähän hankala minun on tuohon itse vastata sinun vanhan viestisi pohjalta? Itse lupaan ottaa tänään EJ peli tarkkaan syyniin ja kirjoitella jtn raporttia pelin jälkeen.

Poissa tsrautia

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 558
    • Profiili
Vs: Antti Erkinjuntti
« Vastaus #319 : Marraskuu 29, 2012, 12:49:48 »
Toi EJ kiekonmenetysten määrä voi hyvinkin pitää paikkaansa mutta onko sulla jotain tarkempaa tilastoa noista? Vastaavasti Erkinjuntti on pelanut itselleen tai ketjukavereille todella monta maalipaikkaa, taasen Ahtola ei pysty itse rakentamaan juuri mitään vaan tarvitsee ketjuun kaverin joka tarjoilee kiekkoa vapaisiin paikkoihin. Eikä ole sattrumaa että Hifkissä Ahtola tippui pienelle vastuulle loistavan kauden jälkeen ja lopulta ulostettiin jengistä. Sama on käymässä Tapparassa, Jerryn pelistä puuttuu idea sekä pelikäsitys hyökkäys- ja puolustuspäässä on olematon.

Niin juuri. Vastasit itse juuri siihen, mitä ykkönen ja kolmonen tarvitsee. Ahtola pistäs kiekot reppuun niistä paikoista, jotka EJ on mössinyt. EJ sen sijaan vois pörrätä siellä kolmosessa.

Poissa tsrautia

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 558
    • Profiili
Vs: Antti Erkinjuntti
« Vastaus #320 : Marraskuu 29, 2012, 12:51:19 »
Vastata mitä? Pyysin sinua seuraamaan tarkasti tänään Ahtolan peliä ja ehkä kommentoimaan mahdollisia positiivisa tai negatiivisia asioita, vähän hankala minun on tuohon itse vastata sinun vanhan viestisi pohjalta? Itse lupaan ottaa tänään EJ peli tarkkaan syyniin ja kirjoitella jtn raporttia pelin jälkeen.

Tässä tämä viestini, johon kuulisin mielelläni varsinkin sinulta ja Ionilta kommentteja:

Aika moni on pahasti pihalla. EJ:n arvostelu on ihan perusteltua jo pelkästään tehottomuuden takia. 2 maalia 27 ottelussa on hävettävän huono saldo ykköskentän snaipperilta. Snaipperihan EJ tuossa kentässä on. Connolly on sähäkkä ja älykäs pelinrakentaja, Koskiranta ketjun kasassa pitävä kahden suunnan sentteri.

Nyt ensinnäkin. Muutama täällä perustelee, että EJ pörrää hyvin ja pitää kiekkoa vastustajan alueella näyttävästi. Nyt herätys hei!! Jääkiekko on joukkuepeli. Siitä ei ole mitään hyötyä, että EJ pörrää yksikseen kiekon kanssa hyökkäysalueella. Connollyn ja EJn ero on siinä, että CC pystyy luopumaan kiekosta ja heittämään peliä avaavia pikkusyöttöjä. EJ taas ei osaa luopua kiekosta ja usein hyökkäys päättyy EJn menetykseen.

EJllä ei tämän kauden perusteella ole pelisilmää. Ei siis sovi pelinrakentajaksi. EJllä ei tämän kauden perusteella ole maalintekotaitoa. Ei siis sovi maalintekijäksi. EJ ei tämän kauden perusteella ole mikään puolustava hyökkääjä. Ei siis sovi puolustavaksi hyökkääjäksi. Nyt siis ihan oikeasti. Mihin me tämän kauden EJtä tarvitaan??

Täällä jengi vertailee EJn ja Ahtolan pisteitä ja peliesityksiä. Ahtola on iskenyt 6 maalia ja yhteensä 8 pistettä lähes puolet vähemmällä peliajalla kuin EJ, joka on saanut kasaan 13 pistettä. Ei Ahtola pisteiden valossa siis ole yhtään huonommaksi jäänyt. Ja kun mietitään, että EJ on pelannut Koskirannan ja Connollyn kanssa, ja Ahtola Makkosen&Venäläisen/Haapalan kanssa, niin on ketjukavereissa pikkasen eroa?

Nyt pitää muistaa roolitukset. Todella suuri osa kovista maalintekijöistä ei ole mitään näyttäviä pelaajia ja yksin ovat usein aika hukassakin. Silti heillä on se maaginen taito, jota suurimmalla osalla pelaajista ei ole; he pistävät kiekon reppuun kun paikka on. Mielestäni Ahtola on juuri tällainen pelaaja. Kelailkaapa vaikka Selänteen Teemun viime kausien pelejä. Ei Teemu hyökkäysalueella mikään maaginen ole, mutta Teemu pistää kovalla prosentilla kiekkoa maaliin kun paikka tulee. Ei ole tarkotus verrata Ahtolaa ja Selännettä, sillä ovathan he nyt ihan eri kaliiberin pelaajia, mutta tässä teille ajattelemisen aihetta vaan.

Olen erittäin tyytyväinen, jos EJ tuosta herää ja alkaa pistämään kiekkoa reppuun, mutta tämän hetkisillä esityksillä pistäisin uutta miestä ykköseen ja EJ kolmoseen tai vaikka Lekiin hetkeksi.

Poissa Z-16

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2683
    • Profiili
Vs: Antti Erkinjuntti
« Vastaus #321 : Marraskuu 29, 2012, 12:51:55 »
Jerryn bravuuri ollut tällä kaudella kiekon kuljetus kulmaan ja siellä kiekon menetys. Erkinjuntti sentään voittaa kaksinkamppailuja vähintään sen mitä häviää.

Erkinjuntti ei ole lähelläkään +- nollaa kaksinkamppailupelaamisessa. Kaksinkamppailupelaamisen lisäksi hän on ylivoimainen ykkönen kiekonmenetysten määrässä. Muutenkin Ahtola on saanut tällä kaudella pelata muistaakseni yhden tai kaksi peliä kärkiketjuissa ja teki niissä tehot 1+1. Viime kaudella mies näytti pystyvänsä pelaamaan isoja minuutteja, kohtuu hyvillä tehoilla. Nyt hänelläkin on varmaan hieman itseluottamus kateissa ja motivaatio alhaalla johtuen vähäisestä vastuusta. Kuten olen jo aiemmin todennut, niin toivon, ettei Erkinjuntti jatka tämän kauden jälkeen ja kun Ahtolalla on sopimus tulevastakin kaudesta, niin en tajua mitä menetettävää tuossa kokeilussa olisi. Kertokaa se minulle. Mitä Tappara häviää, jos edes yhteen tai kahteen peliin Erkinjuntti laitetaan 8 minuutin peliajalle ja annetaan Jerryn pelata se 17 minuuttia? On se vähän vaikeaa isokokoisen Ahtolankin pitää pelituntumaa yllä, jos käy kentällä pari kertaa erässä.

Ahtola ei ole pelannut hyvin, se on fakta. Erkinjuntti ei ole pelannut (ainakaan tuloksellisesti) hyvin, se on fakta. Erkinjuntti saa pelistä toiseen vastuuta tasakentällisin ja ylivoimalla, se on fakta. Ahtola saa vähän vastuuta tasakentällisin ja hieman alivoimalla, ylivoima-aikaa ei ollenkaan, tämäkin on fakta. Kaksonen sai eilen näytönpaikan ykkösessä, eikä mielestäni käyttänyt sitä kovinkaan hyvin, joten mikäli Barkov on tänään sivussa, niin tovon, että näytönpaikan saa Ahtola. Palstaveli tsrautia kirjoitti hieman ylempänä hienon viestin pl. LeKi-ehdotusta. Erkinjuntti ei tuo mitään lisää ykköseen peliin. Hän ei ole kentän paras laukomaan, syöttämään, puolustamaan, luistelemaan, vääntämään...
Oma ehdotus edelleen että annetaan jatkossakin Erkinjuntille vapaudet hyökkäävässä ketjussa, koska siihen mies on hmmattu ja osaakin sen.

Mutta.

Pelin tai kahden "hermojen ja alitajunnan" lepuutus pakko-onnistumisesta maalinteossa kärkiketjussa auttais laukaseen tunnepuolen, pienemmän vastuunkannon, ja hiukan heikompia ketjuja vastaan pelaaminen voisi saada asiat siis maalinteon tulemaan normaalisti selkäytimestä, HPK pelin tapainen tyhjäm maalin hukkaaminen on merkki kun tietää itseluottamuksen olevan maalinteon osalta nolla. Yritetään väkisin tehdä maalinteosta ns. varma.
#8 Ojanen on kingi!

Poissa juti

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2371
    • Profiili
Vs: Antti Erkinjuntti
« Vastaus #322 : Marraskuu 29, 2012, 12:52:26 »
Toi EJ kiekonmenetysten määrä voi hyvinkin pitää paikkaansa mutta onko sulla jotain tarkempaa tilastoa noista? Vastaavasti Erkinjuntti on pelanut itselleen tai ketjukavereille todella monta maalipaikkaa, taasen Ahtola ei pysty itse rakentamaan juuri mitään vaan tarvitsee ketjuun kaverin joka tarjoilee kiekkoa vapaisiin paikkoihin. Eikä ole sattrumaa että Hifkissä Ahtola tippui pienelle vastuulle loistavan kauden jälkeen ja lopulta ulostettiin jengistä. Sama on käymässä Tapparassa, Jerryn pelistä puuttuu idea sekä pelikäsitys hyökkäys- ja puolustuspäässä on olematon.

Niin juuri. Vastasit itse juuri siihen, mitä ykkönen ja kolmonen tarvitsee. Ahtola pistäs kiekot reppuun niistä paikoista, jotka EJ on mössinyt. EJ sen sijaan vois pörrätä siellä kolmosessa.

Tästä päästäänkin juuri siihen. EJ ollu hyviä paikkoja mutta 3/4 paikoista on ollut Erkinjuntin itse rakentamia johon Ahtolalla ei yksinkertaisesti ole käsiä. Tässähän tämä asian juju juuri on mitä olen yrittänyt toitottaa.

Poissa tsrautia

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 558
    • Profiili
Vs: Antti Erkinjuntti
« Vastaus #323 : Marraskuu 29, 2012, 12:56:38 »
Tästä päästäänkin juuri siihen. EJ ollu hyviä paikkoja mutta 3/4 paikoista on ollut Erkinjuntin itse rakentamia johon Ahtolalla ei yksinkertaisesti ole käsiä. Tässähän tämä asian juju juuri on mitä olen yrittänyt toitottaa.

Tästä olen eri mieltä. Mielestäni suurin osa EJn paikoista on viime aikoina ollut Connollyn rakentamia.

Poissa iroj

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1450
    • Profiili
Vs: Antti Erkinjuntti
« Vastaus #324 : Marraskuu 29, 2012, 13:11:34 »
Ahtolan maalit kannattaa suhteuttaa kokonaisvaltaiseen pelaamiseen joka on ollut täysin hanurista tällä kaudella. Puolustuspäässä ihan purjeessa jatkuvasti, eikä hyökkäyspäässä ole esittänyt mitään sellaista joka antais edes pikkusen toivoa paremmasta.
Päästäkseen edes maalipaikoille Ahtola tarvitsee rinnalleen huippusentterin, pelintekijän. Koskiranta ei sellainen ole, vaan enemmänkin suoraviivainen kahden suunnan sentteri. EJ pystyy henkilökohtaisella taidolla murtautumaan joko itse maalipaikoille, tai luomaan niitä muille. EJ 11 syöttöä - Ahtola 2.

Ahtolan tulos 5-5-pelissä (11-7) on alempien ketjujen paras.
Ahtola on pelannut melkein jatkuvasti Makkosen rinnalla mutta Makkosen tulos (7-10) on selvästi huonompi.
Vieraspelissä Kärppiä vastaan Ahtola paikkasi Nemon Barkovin ketjussa ja tulos oli 1+1.
Ja 1-ketjussa Connolly on ollut paras tilanteiden luoja ja riittävän hyvä sellainen.
Erkinjuntin tulos 5-5-pelissä on 17-15 ja hän on pelannut 50% enemmän kuin Ahtola.
Erkinjuntti pelaa puolet ylivoimasta ja Ahtola ei paljon pelaa erikoistilanteita joten EJ on pelannut tasakentällisin arviolta 20% enemmän.
Ahtolan puolustuspeli näyttää olevan paljon parempaa mitttarilla peliaika/miinusmaalit.
Tosin alemmissa ketjuissa ei tarvitse pelata yhtä pahoja vastustajia vastaan.

Erkinjuntista tulee mieleen Johannes Alanen taitavilla käsillä.
EJ:n suurin ongelma on pelisilmän puute.
Syöttöpisteitä tulee kun 1-ketju iskee maaleja mutta Connolly on luonut paljon paremmin tilanteita kuin EJ.
Näyttää siltä että kiekonmenetyksiä tulee usein ja se on selvä heikkous.
Puolustusalueen kiekonmenetykset ovat pahimpia mutta käytännössä 7 hyökkäysalueen kiekonmenetystä vastaa yhtä puolustusalueen kiekonmenetystä kun ottaa huomioon millä tehokkuudella vastustajat iskevät näistä maaleja.

Poissa coly

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3368
    • Profiili
Vs: Antti Erkinjuntti
« Vastaus #325 : Marraskuu 29, 2012, 13:46:12 »
Onhan se selvä, että Erkinjuntilla pitäisi olla enemmän maaleja. Eikai sitä kukaan kiistä.

Erkinjuntti menettää kiekkoja, se on totta. Erkinjuntti saa pidettyä kiekkoa hyvin hallussaan kulmassa, sekin on totta. Yleensä EJ menettää joko liian helposti ja vaarallisesti kiekon, tai sitten kiekko pysyy lavassa kuin takiaspallo. Outoa.

Kuitenkin jos EJ olisi niin paska kuten sanotaan, niin eiköhän Tukka olisi heivannut sen jo helvettiin tuolta ykköskentästä tai tämän palstan kaikkein suurimpaan parantolaan -> LeKiin. Erkinjuntilla ei todellakaan ole niin pahoja pelinluku ja pelitavallisia ongelmia kuin Ahtolalla, sekin on sitten mielipiteiden asia tarvitsisiko Ahtolakaan niitä Connolly ja Koskirannan kanssa jotka paikkaisivat puutteita.

Itse tiputtaisin EJ:n ylivoimasta. Siinä näkyy mielestäni pahiten se kun pää on jumissa, ratkaisuista puuttuu itseluottamus. Mieluusti pitäisin 5-5 pelissä EJ:n ykkösessä ja jos onnistumisia tulee niin sitten ehkä taas ylivoimaan.

En ymmärrä miksi Kärppä-pelin jälkeen tälläinen invaasio on tullut, koska eihän mikään ole muuttunut aikaisemmasta. Tilanteessa jossa joidenkin mukaan olisi pitänyt syöttää oli täysin oikea ratkaisu laukoa, toinen Tappara pidetty ja EJ pääsi nousemaan täten jopa hieman keskemmälle.

Mielestäni EJ:llä oli eilen todella monta hyvää maalipaikkaa, näin ei ole aina ollut ja todella paljon heikompia pelejä on nähty. Mielenkiintoista nähdä miten tänään on asian laita.

Poissa IsotKirvekset

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1618
  • ...
    • Profiili
Vs: Antti Erkinjuntti
« Vastaus #326 : Marraskuu 29, 2012, 15:59:44 »
Onhan se selvä, että Erkinjuntilla pitäisi olla enemmän maaleja. Eikai sitä kukaan kiistä.

Erkinjuntti menettää kiekkoja, se on totta. Erkinjuntti saa pidettyä kiekkoa hyvin hallussaan kulmassa, sekin on totta. Yleensä EJ menettää joko liian helposti ja vaarallisesti kiekon, tai sitten kiekko pysyy lavassa kuin takiaspallo. Outoa.

Kuitenkin jos EJ olisi niin paska kuten sanotaan, niin eiköhän Tukka olisi heivannut sen jo helvettiin tuolta ykköskentästä tai tämän palstan kaikkein suurimpaan parantolaan -> LeKiin.


+1

EJn tehottomuus on tietysti silmiinpistävää, mutta muuten häntä on hankala mennä tuomitsemaan kun ei ihan tarkkaa tietoa ole millaista valmennuksen missiota hän kentällä toteuttaa. Minulle ei ainakaan ihan täysin ole vielä Tapparan uusi pelikirja avautunut, jos tavoitteena on pitkät hyökkäykset niin on kai tunnustettava että EJn masinoimat hyökkäykset on sieltä pidemmästä päästä. Barkov on käsittääkseni ainoa joka kykenee vielä pidempiin, ja samalla tietysti tehokkaampiin.

Tarkoitan vain että jos Rautakorpi on koko alkukauden huutanut EJlle joka erätauolla pää punaisena että "Lakkaa hautomasta kiekkoa siellä nurkassa...", niin kyllä kait nyt jo olisi otettu järeämmät konstit käyttöön. Kun tätä ei ole tehty on asiassa pakko piillä jokin ajatus mikä ei ihan näin tavalliselle sukankuluttajalle heti aukene.

Olen aina mieluummin onnellinen, kuin oikeassa.
                                                         - Douglas Adams

Poissa Tapparan näköinen mies

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 887
    • Profiili
Vs: Antti Erkinjuntti
« Vastaus #327 : Marraskuu 29, 2012, 16:13:02 »
Syöttöpisteitä tulee kun 1-ketju iskee maaleja mutta Connolly on luonut paljon paremmin tilanteita kuin EJ.

Onhan se, mutta myös Erkinjuntti on kohtuullisen hyvä syöttäjä. Ei ne syöttöpisteet ole kaikki kakkossyöttöjä.

Tietysti jos tämä olisi Eastside Hockey Manager -peliä, niin varmaan treidaisin Erkinjuntin, Makkosen, Ahtolan, valitettavasti myös Peltolan, sekä 3. kierroksen varausnumeron, ja vaihdossa tulisi vaikka Patrik Kane ja Steve Stamkos. Mutta kun ei ole tällaisia optioita, niin peluuttaisin Erkinjunttia. Jopa ykköskentässä vielä jonkin aikaa, koska mielestäni huonoimmat otteet on jo takanapäin, ja saattaa maalikin sieltä vielä olla tuloillaan. Ehkä jopa kaksi...


Mazza

  • Vieras
Vs: Antti Erkinjuntti
« Vastaus #328 : Marraskuu 29, 2012, 16:34:20 »
EJ:n tuska on kasvanut viime peleissä kun onnistumisia ei vaan tule. On toki hyvä kiekonpitäjä, mutta menetyksiäkin tulee aika paljon nykyisellään kun itseluottamus on alhaalla. Se taas syö koko ketjun peliä kun yksi pelaaja menettää toistuvasti kiekkoa, tämä on ihan selvä asia. Ylivoimalla ei ole luonnollinen syöttäjä, eniten ongelmia tuntuu olevan syötön ajoittamisessa.  Ja jos mennään mieheltä itseltä kysymään niin en usko että on tyytyväinen alkukauteen. Tuska näkyy tällä hetkellä katsomoon asti, eivätkä tehopistelukemat mitenkään vastaa saatua vastuuta, ihmettelen jos joku sanoo tähän vastaan. Mutta on se toisaalta niinkin, ettei selkeästi parempaa vaihtoehtoa tuohon ole löytynyt ainakaan vielä. Jos olisi, ei EJ pelaisi enää ykkösessä. Eli tavallaan hän on nyt tuossa ns. "paremman puutteessa", hoitaa perushommat ihan hyvin mutta odotettu loistokkuus puuttuu. Ei voi kuin uskoa ja toivoa että peli löytyy vielä.

Ahtola on laukoja ja tilanteiden päättäjä, mutta ollakseen hyvä tarvitsee niitä paikkoja. Kun ketju on ollut muodossa Ahtola-Koskiranta-Connolly, ei ketju syystä tai toisesta ole saanut peliä tarpeeksi vastustajan päätyyn niin että Ahtolan yksipuoliset mutta kiistämättömät taidot olisivat päässeet esille. Mutta en silti lähtisi tuomitsemaan Ahtolaa kuten moni on tässä tehnyt vastavetona EJ:n kritisoimiselle. Ei Jerry ole mikään veivaaja tai samettikätinen syöttäjä, olihan se tiedossa jo jatkosopimusta tehtäessä. Rautakorpi on silti miehen halunnut mukaan ja vaikea on moittia kun pienellä peliajalla on tehnyt noinkin monta maalia. Oma kompetenssi ei myöskään riitä tuomitsemaan miestä huonoksi puolustusalueella, sanoisin ennemmin että ihan normaalia laiturin peliä Ahtola pelaa. Tällainen ratkaisuvalmis pelaaja alemmissa ketjuissa on aina paikallaan mitä pidemmälle kausi etenee, ja uskon että Jerry tekee vielä monta tärkeää maalia Tapparalle tällä kaudella. 

Poissa TaPPi

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1322
    • Profiili
Vs: Antti Erkinjuntti
« Vastaus #329 : Marraskuu 29, 2012, 16:44:54 »
Seuraillaanpa tänään erityisen tarkasti sitten sitä Erkinjuntin ja Ahtolan peliä  ;)