Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Tampereen Ilves kaudella 2011-12

<< < (81/158) > >>

#51:
Ilves tosiaan on parantanut peliään ja on tällä hetkellä pelillisesti Tampereen ykkönen, vaikka sarjataulukko näyttääkin toista. Playoffeihin pääsy tulee silti olemaan hankalaa. En ole varma, että mitä Hiitelä on tuonut joukkueen peliin, mutta ilmeisesti pelillisesti ollaan palattu lähemmäs alkukaudelta tuttua korkealta karvaavaa pystysuunnan kiekkoa, jota ilmeisesti Raipe suosii. Sanoisin, että Ilveksen joukkue punnitaan todellisesti vasta niissä peleissä, jolloin Raipe on nuorten MM-kisoissa valmentajana ja näin poissa Ilveksen vaihtoaitiosta. Sanotte mitä sanotte, mutta pistekeskiarvon parantumisesta huolimatta, en usko Hiitelällä olleen merkittävää vaikutusta. Tietääkö muuten kukaan, että montako ottelua Helminen on sivussa noiden karkeloiden takia?

Naapuri:
Sitähän minun on mahdotonta sanoa, mitkä asiat ovat nykyisessä joukkueessa Hiitelää ja mitkä Helmistä, mutta joka tapauksessa Pajuojan poistumisen jälkeen on tapahtunut merkittävää muutosta. Suurimmat muutokset ovat peliaikojen tasoittumiset, mistä olen kirjoittanut täällä toisissa yhteyksissä. Tämän peliaikojen tasoittumisen myötä on pelaajien ihntensiteetti saatu ihan eri tasolle. Tällä hetkellä hyökkääjien peliajat vaihtelevat käytännössä 13 ja 17 inuutin välillä, mikä on varmaan koko liigaakin ajatellen poikkeuksellisen tasaista. Tästä on seurannut tuon intensiteetin paraneisen lisäksi se, että ylipitkiä vaihtoja ei tule juuri lainkaan.

Toinen muutos on se, että pelaajien itseluottamus on saatu ihan eri tasolle. Kaverit uskaltaa tehdä yllättäviäkin ja luovia ratkaisuja ja usein niissä onnistuvatkin. Joskus niistä tulee tosi nekkuunkin, mutta kokonaisuutena tuottaa sitä mitä pitääkin. Eilen nähtiin toki taas sitä negatiivistakin tuosta itseluottauksen noususta, kun maalivahti alkoi vähän liikaa riplaamaan kiekon kanssa ja se riistettiin häneltä, mutta niitä vaan välillä tulee, eikä sille mitään voi. Eilen se vaan tuli pahaan paikkaan ja oli osaltaan ratkaisemassa ifk:n voittoa.

IlvesMan:

--- Lainaus käyttäjältä: coly - Joulukuu 03, 2011, 20:36:47 ---Tosiasia on se että Ilves on myös siinä tilanteessa että kotona voittaa mutta vieraissa ei ole niin helppoa. Jokerivoitto nyt oli se kuuluisa 1/10 kun seurasi pelin kulkua, vähän sama minkä Tappara haki sillon alkukaudesta TPS:stä.

--- Lainaus päättyy ---

Ilves on voittanut Jokerit 6 kertaa 7:sta viime keskinäisestä, eli väitteesi on puppua. Hartwallilla Jokerit on kaatunut nyt kolme kertaa putkeen.

Sen sijaan jos HIFK olisi kaatunut Hesassa, olisi se ollut tuo 1/10, sillä HIFK on Ilvekselle huomattavasti pahempi vastustaja. Toiset joukkueet vain sopivat toisille ja toiset eivät.

Nimim. SaiPa  ;)

PS. Näyttää sinulla ottavan koville Ilveksen voitot, kun joka pelistä pitää kaivaa taustalta jotain kummallista. Mielestäsi Ilves ei voi missään ja koskaan olla vastustajaa parempi "rehellisesti" vaan aina pitää keksiä jokin selitys.

lupu:
Mitä itse kuulin Ilveksen pelistä ennen Hiitelän tuloa, niin pelasi kuulemma ihan kelpoa peliä, mutta otti kuokkaansa. Nyt on vaan alkanut voittoja tulemaan. Hyvä heille. Välillä pitää tunnustusta antaa pahimmalle kilpailijallekin eli itse tykkää periaattesta "kunnia sille, jolle kunnia kuuluu".

IlvesMan:

--- Lainaus käyttäjältä: lupu - Joulukuu 04, 2011, 17:22:54 ---Mitä itse kuulin Ilveksen pelistä ennen Hiitelän tuloa, niin pelasi kuulemma ihan kelpoa peliä, mutta otti kuokkaansa.
--- Lainaus päättyy ---

Aivan totta. Ilves aloitti kauden pystysuunnanjääkiekolla, joka johti tuhoon kahden ensimmäisen voitollisen pelin jälkeen. Sen jälkeen muutettiin Pajuojan kiekollisempaan pelitapaan, ja alettiin jopa hallitsemaan otteluita, mutta maalinteko ontui. Tuossa kohtaa, vaikka peli näytti hyvältä, Hiitelän mitta täyttyi tappioihin ja hän hyppäsi itse ruoriin. Ja jälleen vaihdettiin pelitapaa. Palattiin pystysuunnanjääkiekkoon, jolla on nyt viime aikoina tullut jopa tulosta.


--- Lainaus käyttäjältä: lupu - Joulukuu 04, 2011, 17:22:54 ---Nyt on vaan alkanut voittoja tulemaan.
--- Lainaus päättyy ---

15 viime peliä 1,33 ka:lla. Tuolla tahdilla kun olisimme pelanneet 30 peliä, olisi 40 pistettä ja sijoitus 10.
7 viime peliä 1,71 ka:lla. 50 pistettä ja sijoitus 4.

Tuollainen 1,5 p/peli tästä kauden loppuun olisi jo hyvä saavutus ja sillä noustaisiin varmasti 30 pelin aikana pois jumbosijoilta. Varsinkin jos pisteitä otetaan pahimmilta kilpailijoilta, kuten SaiPa, Tappara, HPK, Lukko TPS.


--- Lainaus käyttäjältä: lupu - Joulukuu 04, 2011, 17:22:54 ---Hyvä heille. Välillä pitää tunnustusta antaa pahimmalle kilpailijallekin eli itse tykkää periaattesta "kunnia sille, jolle kunnia kuuluu".
--- Lainaus päättyy ---

Tuo on periaatteessa hieno ja kunnioitettava ajatusmalli. Onneksi tuolla oli kuitenkin tuo sana "välillä", muutenhan siitä että kaupungista löytyy kaksi joukkuetta ei saisi kukaan mitään irti kun vain veljeiltäisiin. ;)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta