^ Unohdit Leimun. Ei ole edes stuossa varalistalla. Löytämässa virettään mun kokoonpanossa mahtuisi ainakin pelaamaan.
Joo unohtui tosiaan. Mahtuisi kyllä heittämällä mukaan! Mutta kenen paikalle?
Skinneriä ja Kovasta täytyy peluuttaa, samoin Kaijmaata. Ekbom ja Saravo parantavat, mitä pidemmälle mennään. Liimatainen ehdottomasti mukana. Samoin siis Leimu. 7 pakkia. Kuka pudotetaam jos kaikki ovat terveinä?
Jos rehellisiä ollaan, niin minua ainakin pelottaisi jos Skinner ja Leimu olisi samaan aikaan kokoonpanossa. Ei kumpikaan ole sellaista esittänyt, että pelipaikka mitenkään pomminvarma olisi. Minusta voisi rohkeasti harrastaa kierrätystä eli vuorotellaan tuota katsomopelaajaa. Kovanen oli terveenä ollessaan suvereeni ja Saravo on nousemassa vanhalle tasolleen, joten he ovat mielestäni vahvimmilla. Kaijomaa ja Liimatainen ovat taantuneet alkukaudesta, joten he ovat myös mahdollisia "popcorninsyöjiä". Ekbom taasen on myös parantanut, mutta ei häntäkään joka pelissä tarvitse peluuttaa. Eli mielestäni Leimu-Liimatainen-Ekbom-Skinner-Kaijomaa -akselilla tulisi tuota kierrättämistä harrastaa.
Palatakseni tuohon aiempaan ketjuhahmotelmaasi, niin noinhan ne juuri luultavasti menevät, mikäli kaikki kunnossa ovat. Sentteriähän tuo edelleen huutaisi, etenkin Vänttisen loukkaannuttua, mutta sitä tuskin on tulossa, koska katseet on jo suunnattu ensi kauteen (mikä onkin aivan järkevää). Ilomäelle antaisin näytönpaikan kolmosessa, sillä Pyymäki ei kiekolliseen rooliin riitä, eikä Tallberg ole erityisemmin vakuuttanut.
Otan kantaa myös akseliin Erkinjuntti-Makkonen, sillä mielestäni tämä ei toimi. Vaikka Makkonen kaiken järjen mukaan tarvitsee vierelleen hyvin kiekkoa pitävän ja nopean pelaajaan, ei näiden kavereiden kemiat kohtaa. Muutenkin en ole ollut erityisen vakuuttunut Erkinjuntista viime aikoina, joten minä kokeilisin rohkeasti seuraavanlaisia ketjuja:
Peltola - Makkonen - Venäläinen
Ahtola - Barkov - Männikkö
Erkinjuntti - Ilomäki - Palola
Lähde - Pyymäki - Pekkala
Ilomäki on kuitenkin periaatteessa kädellisempi sentteri kuin Makkonen, vaikka tietysti vielä huomattavasti huonompi, mutta uskon hänen peliälyn riittävän tälläkin tasolla ja hän pystyy ruokkimaan Erkinjunntia. Näin saataisiin myös lisälaajuutta hyökkäykseen ja onnistumisia voisi odottaa kolmelta ketjulta ja näin mm. Makkosen ja Venun peliaikoja voisi pudottaa sieltä 25 minuutista alaspäin.