Kirjoittaja Aihe: Liigan kurinpito  (Luettu 182049 kertaa)

Poissa soosi

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2849
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #405 : Tammikuu 08, 2015, 17:30:30 »
MIssä tuomio Metsolan kylmentämisestä?
Eihän nyt vastustajan tärkeimmän pelaajan vahingoittamisesta ny mitään.  ???

Kuulemma videoylituomari (tai joku) ei ottanut/laittanut sitä eteenpäin.


Poissa axe86

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #406 : Tammikuu 08, 2015, 17:46:46 »
Staffordille kahden ottelun pelikielto Karjalaisen ajelusta.

Aivan käsittämätöntä että Metson ajelusta ei tullut penalttia kun tästä kerran tuli. Itse en olisi tästä välttämättä antanut mitään, mutta olihan toi Metson päälle ajaminen törkeä. On nää säätäj...siis päättäjät pihalla.

Poissa #27

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 241
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #407 : Tammikuu 10, 2015, 00:34:56 »
[Aivan käsittämätöntä että Metson ajelusta ei tullut penalttia kun tästä kerran tuli. Itse en olisi tästä välttämättä antanut mitään, mutta olihan toi Metson päälle ajaminen törkeä. On nää säätäj...siis päättäjät pihalla.

Miksi siitä olisi pitänyt tulla lisäpenaltia?

Huhta ajaa normaaliin tapaan maalia kohti, kaartaen aivan viime hetkellä ja yrittäen nostaa kiekkoa takaylämummoon. Nyt sattui niin että Aalto antoi oikeaan kohtaan vauhtia ja jätkä ajautui päin Metsolaa.

Metsola kaatui ja Huhta mukanansa ja löi päänsä tolppaan.

Ilman Aaltoa Huhta olisi kääntänyt ja nostanut kiekon maaliin, niin hän on tehnyt useasti tällä kaudella ja toi harhautus on miehen ns.vakio.

Poissa Pleijariheijari

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 83
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #408 : Tammikuu 10, 2015, 00:44:46 »
Huhtanen ei tehnyt elettäkään väistääkseen Metsoa tai hidastaakseen vauhtiaan. Oikea tuomio olisi ollut 5+20 minuuttia ryntäämisestä ja itse olisin mätkäissyt vielä pelikieltoa päälle. Näin olisi Liigan toimesta vedetty linja että maalivahteja ei näin kohdella. Nyt Liiga lähti vaarallisille vesille ja linja on näytetty, maalivahdin kolaamisesta sairastuvalle saa vain kaksiminuuttisen.

Poissa TJ

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1491
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #409 : Tammikuu 10, 2015, 00:52:31 »
Se linjaus olis pitänyt tehdä jo aikaisemmin, ei Metsola ensimmäinen kolattu maalivahti ole. Eikös esim. Hussokin ole jyrätty jo varmaan 4-5 kertaa tällä kaudella, kerran tais jättää pelinkin kesken vai muistanko ihan väärin?
Tätä ei saa ottaa talteen.

Poissa #27

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 241
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #410 : Tammikuu 10, 2015, 01:08:48 »
Huhtanen ei tehnyt elettäkään väistääkseen Metsoa tai hidastaakseen vauhtiaan. Oikea tuomio olisi ollut 5+20 minuuttia ryntäämisestä ja itse olisin mätkäissyt vielä pelikieltoa päälle. Näin olisi Liigan toimesta vedetty linja että maalivahteja ei näin kohdella. Nyt Liiga lähti vaarallisille vesille ja linja on näytetty, maalivahdin kolaamisesta sairastuvalle saa vain kaksiminuuttisen.

Videosta näkee että Huhtasen vasen luistin on selvästi kohti vasentalaitaa juuri ennen kuin Aallon kontakti tapahtuu. Huhtasella on täysi vauhti ja ei se ehdi siinä kissaa sanoa kun Aalto antaa vauhtia.

https://www.youtube.com/watch?v=z0LUk8b_YLA#t=65

Tossa on täydellinen suoritus Huhtaselta kun pakki ei päässyt antamaan vauhtia ja pääsi ajamaan maalille niinku yritti Tapparaakin vastaan.

Muuan Ville Nieminen ja Marko Mäkinen mm.harrastivat meidän paidassa näitä maaleja.

Se linjaus olis pitänyt tehdä jo aikaisemmin, ei Metsola ensimmäinen kolattu maalivahti ole. Eikös esim. Hussokin ole jyrätty jo varmaan 4-5 kertaa tällä kaudella, kerran tais jättää pelinkin kesken vai muistanko ihan väärin?

Husso on jyrätty mutta Husson loukkaantuminen tapahtui siten että kiekoton Blues pelaaja taklasi poikittaisella kiekottoman HIFK pakin Husson päälle jolloin Husso loukkaantui, ei ollut mitään tekemistä maalinteon kanssa tuolla tilanteella toisin kuin Huhtasen tilanteessa.

Poissa Olavii

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #411 : Tammikuu 10, 2015, 01:21:59 »
[Aivan käsittämätöntä että Metson ajelusta ei tullut penalttia kun tästä kerran tuli. Itse en olisi tästä välttämättä antanut mitään, mutta olihan toi Metson päälle ajaminen törkeä. On nää säätäj...siis päättäjät pihalla.

Miksi siitä olisi pitänyt tulla lisäpenaltia?

Huhta ajaa normaaliin tapaan maalia kohti, kaartaen aivan viime hetkellä ja yrittäen nostaa kiekkoa takaylämummoon. Nyt sattui niin että Aalto antoi oikeaan kohtaan vauhtia ja jätkä ajautui päin Metsolaa.

Metsola kaatui ja Huhta mukanansa ja löi päänsä tolppaan.

Ilman Aaltoa Huhta olisi kääntänyt ja nostanut kiekon maaliin, niin hän on tehnyt useasti tällä kaudella ja toi harhautus on miehen ns.vakio.

Aika mahtavaa tulkintaa... Aalto puolusti tilanteessa, mutta ei missään nimessä ohjannu Huhtaa Metson päälle vaan tää nätisti sanottuna jääkiekkoilija ajo vastustajan ykkös molarin päälle tavotteena muka maalin teko ja hyppäys siihen päälle. Tuosta tosiaan saadaan referenssiä jatkoon joka mielestäni ei ole hyvä. Mää oon niin väsyny tommosiin kommentteihin kun koitetaan pitää kiekko kiekkona. Ihan kaikki ei kuulu siihen.

Poissa #27

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 241
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #412 : Tammikuu 10, 2015, 02:02:10 »
Aika mahtavaa tulkintaa... Aalto puolusti tilanteessa, mutta ei missään nimessä ohjannu Huhtaa Metson päälle vaan tää nätisti sanottuna jääkiekkoilija ajo vastustajan ykkös molarin päälle tavotteena muka maalin teko ja hyppäys siihen päälle. Tuosta tosiaan saadaan referenssiä jatkoon joka mielestäni ei ole hyvä. Mää oon niin väsyny tommosiin kommentteihin kun koitetaan pitää kiekko kiekkona. Ihan kaikki ei kuulu siihen.


Nääthän sää sen täältä netistäkin jos vaan jaksat mennä esm.ruutu.fi tai liiga.fi sivuille tai sitten youtuben jossa amatöörikuvaajan video josta kannattaa tosin äänet jättää pois.

https://www.youtube.com/watch?v=85CzXXZ5j_g

Ton videon jälkeen ei voi väittää etteikö Aalto olisi se syypää miksi Huhtanen ajautuu päin Metsolaa. Molemmat kädet kiinni Huhtasen kentän puolella jolloin estää Huhtasen kääntymisen ja työntää sitä samalla eteenpäin.

Poissa passivemonkey

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 483
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #413 : Tammikuu 10, 2015, 03:44:04 »
[Aivan käsittämätöntä että Metson ajelusta ei tullut penalttia kun tästä kerran tuli. Itse en olisi tästä välttämättä antanut mitään, mutta olihan toi Metson päälle ajaminen törkeä. On nää säätäj...siis päättäjät pihalla.

Miksi siitä olisi pitänyt tulla lisäpenaltia?

Huhta ajaa normaaliin tapaan maalia kohti, kaartaen aivan viime hetkellä ja yrittäen nostaa kiekkoa takaylämummoon. Nyt sattui niin että Aalto antoi oikeaan kohtaan vauhtia ja jätkä ajautui päin Metsolaa.

Metsola kaatui ja Huhta mukanansa ja löi päänsä tolppaan.

Ilman Aaltoa Huhta olisi kääntänyt ja nostanut kiekon maaliin, niin hän on tehnyt useasti tällä kaudella ja toi harhautus on miehen ns.vakio.


ILVES!!!!!


Laitahan jotkut muut lasit päähän kun ne pissankeltaiset.

Poissa #27

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 241
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #414 : Tammikuu 10, 2015, 03:58:19 »
ILVES!!!!!
Laitahan jotkut muut lasit päähän kun ne pissankeltaiset.

Tehdään nyt pari asiaa selväksi. En ole Ilveksen kannataja, olet varmasti minut hallissa nähnyt jos siellä olet käynyt koska itse olen siellä käynyt jo kohta 40 vuotta. Tapparan kausikortin olen omistanut neljällä vuosikymmellä.

Ilvestä en ole edustanut ikinä enkä ole kuin paikallisotteluihin ja Gretzky all-stars otteluun ostanut Ilveksen peleihin lippua, peleissä kyllä olen käynyt mutta muuten aina ovat olleet yrityksemme tai yhteistyökumppaniemme lippuja.

Itselläni ei ole koskaan ollut tarvetta pukea minkäänlaisia laseja päähän, siksi osaan katsoa myös tämän kuten myös tämänpäiväisen Jormakan tilanteen ilman mitään ongelmia siten miten ne meni.

Kuten olen tuonut esille niin Staffordin tuomio taas oli kaikkea muuta kuin oikea pelitilanteessa ja jälkirangaistuskin on siinä ja siinä oliko se tarpeeksi.

Mutta se minusta, nyt kehotankin sinua syömään sen kebabin loppuun ja katsomaan huomenna tuon tilanteen uudestaan ja miettimään että menikö se nyt niin kuin muistit. Muista katsoa myös tuo katsojan kuvaama video, selventää tilannetta aika paljon.

Poissa 4_TRA

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3246
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #415 : Tammikuu 10, 2015, 10:38:14 »
Aika mahtavaa tulkintaa... Aalto puolusti tilanteessa, mutta ei missään nimessä ohjannu Huhtaa Metson päälle vaan tää nätisti sanottuna jääkiekkoilija ajo vastustajan ykkös molarin päälle tavotteena muka maalin teko ja hyppäys siihen päälle. Tuosta tosiaan saadaan referenssiä jatkoon joka mielestäni ei ole hyvä. Mää oon niin väsyny tommosiin kommentteihin kun koitetaan pitää kiekko kiekkona. Ihan kaikki ei kuulu siihen.


Nääthän sää sen täältä netistäkin jos vaan jaksat mennä esm.ruutu.fi tai liiga.fi sivuille tai sitten youtuben jossa amatöörikuvaajan video josta kannattaa tosin äänet jättää pois.

https://www.youtube.com/watch?v=85CzXXZ5j_g

Ton videon jälkeen ei voi väittää etteikö Aalto olisi se syypää miksi Huhtanen ajautuu päin Metsolaa. Molemmat kädet kiinni Huhtasen kentän puolella jolloin estää Huhtasen kääntymisen ja työntää sitä samalla eteenpäin.
Säännöissä on kuitenkin kohta maalivahdin suojelusta. Jossittelua, mutta Huhtasella olis ollu kyllä aikaa ja vahvana pelaajana mahdollisuus tehdä muukin kuin ajaa maalivahtiin.
Sääntötulkinta on nyt mielenkiintoinen sikäli että maalivahdin koskemattomuus näyttäisi häipyvän kun puolustava on kontaktissa hyökkäävään. Toki siitä 2 min tuli mutta ei huomioitu loukkaantumista. Tätä vois periaatteessa verrata Marjamäen tapaukseen, ja miettiä verrannollisuus voiman käyttöön.

Poissa TJ

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1491
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #416 : Tammikuu 13, 2015, 14:32:23 »
Kai Kantolalle kolmen ottelun pelinkielto "slew-footingista" eli jalkapyyhkäisystä.
http://liiga.fi/uutiset/2015/01/13/kai-kantolalle-pelikielto

Ihan oikein meni.
Tätä ei saa ottaa talteen.

Poissa Rouhija

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2434
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #417 : Tammikuu 13, 2015, 15:05:07 »
Kai Kantolalle kolmen ottelun pelinkielto "slew-footingista" eli jalkapyyhkäisystä.
http://liiga.fi/uutiset/2015/01/13/kai-kantolalle-pelikielto

Ihan oikein meni.

Mites nää rahalliset menetykset pelaajille mikään näissä? Ilmeisesti palkkaa ei makseta tuolta ajalta, vai miten se meni?

Poissa Börje

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1599
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #418 : Tammikuu 13, 2015, 15:17:13 »
Mites nää rahalliset menetykset pelaajille mikään näissä? Ilmeisesti palkkaa ei makseta tuolta ajalta, vai miten se meni?

Siellähän se päätöksen ratkaisussa lukee: "Lisäksi Kantolalta vähennetään palkasta sakkona 2,5 % (3/120) hänen kausipalkasta SM-liigan ja Pelaajayhdistyksen sopimuksen mukaisesti."

Poissa jallu_tane

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1089
  • My fuckingratulations
    • Profiili
    • Tampereen Tappara
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #419 : Tammikuu 13, 2015, 15:58:05 »
Kai Kantolalle kolmen ottelun pelinkielto "slew-footingista" eli jalkapyyhkäisystä.
http://liiga.fi/uutiset/2015/01/13/kai-kantolalle-pelikielto

Ihan oikein meni.

On tää Kantola kyllä melkonen pölvästi. Ensiksi kausi katkeaa useaksi viikoksi loukkaantumisen takia ja kuntouduttuaan ehtinyt hommaamaan jo pari pelikieltoa, Blues kiittää. Muutenkin nämä pelikiellot himmentävät Kantolan loistavaa alkukautta.
"Jos joukkueeseen saataisiin 1 tai jopa 2 Lehterää niin olen varma että pärjättäisiin selvästi paremmin" - iroj