Kirjoittaja Aihe: Liigan kurinpito  (Luettu 182048 kertaa)

Poissa taakka

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1230
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #270 : Syyskuu 22, 2013, 11:58:34 »
Mielenkiintoista seurata mitä sanktioita Karalahti saa tästä päähänkohdistuneesta taklauksestaan vai saako mitään. Tästähän ei tullut edes rangaistusta pelin aikana mutta ihmetyttää hieman tuo tuomarilinja koska kyseinen taklaushan oli hemmetin vaarallinen. Osuu aivan suoraan ja pelkästään päähän.

Sitä voi vaan arvailla mitä olisi tapahtunut jos taklaajana olis ollut Ville tai Tuukka. ::)

http://www.iltasanomat.fi/sm-liiga/art-1288601637494.html
Hei, mua ei huimaa!

Poissa kyynaama

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 330
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #271 : Syyskuu 22, 2013, 13:08:57 »
Ruutulähetyksen studiossa Kortelainen ja Tikkanen ehdottomasti sitä mieltä ettei mitään rikettä. Linjat vain kohtasivat tms. huttua. Oli meinaan aika paha hitti ja suoraan kupoliin kyynärpäällä.
Imaami on islamin pappi

Poissa soosi

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2849
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #272 : Syyskuu 22, 2013, 21:21:38 »
Ruutulähetyksen studiossa Kortelainen ja Tikkanen ehdottomasti sitä mieltä ettei mitään rikettä. Linjat vain kohtasivat tms. huttua. Oli meinaan aika paha hitti ja suoraan kupoliin kyynärpäällä.
Kortelainen on kiekkotoimittajan irvikuva ja apinoi nhl-tyyliä. Ei ole montakaan järkevää kommenttia antanut. Eikä arvostele ifkta tai jokereita. Tikkanen... no joo.

Poissa Messi

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3365
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #273 : Syyskuu 22, 2013, 21:34:26 »
Katsoin vasta nyt tuon clipin. Sen sanon, että olipa pahannäköinen isku suoraan päähän. Jokohan tuosta on tuomio tullut? Minä antaisin 5-10 peliä, ihan pokkana.
" Ei, en mää tiedä mihin kannattaa ampua"

Poissa Mr.Peter

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2842
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #274 : Syyskuu 22, 2013, 21:48:44 »
Eikös se ole niin, että Liigan kurinpitäjä Sampo Liusjärvi voi antaa vain 1-5 ottelun pelikieltoja?
Oli se taklaus pahan näköinen kyllä...

Poissa JJ#76

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 15
  • Tappara, St.Louis Blues, Newcastle United
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #275 : Syyskuu 23, 2013, 13:28:08 »
Mutta tuskin täyttyy tuo vahingoittamistarkoitus? Itse olen samaa mieltä kun Tikkanen, että Jerellä kiiltää kultakypärä silmissä, menossa Tuppuraista pysäyttämään.... Noh, päähän ja käsi ylhäällä kuitenkin!
Ei delfinikään koko ajan naura, sillä on vaan sellanen naama.. "JoneN"

Poissa KILO

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1903
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #276 : Syyskuu 23, 2013, 15:04:32 »
Liigan kurinpitäjä määräsi Karalahdelle neljän ottelun pelikiellon. | liiga.fi

Oli mielestäni vaikea tapaus käsitellä, mitä noita klippejä tilanteesta näin.
Numerot ei valehtele, mutta tilastot ei kerro koko totuutta.

Poissa Manse-Fani

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1131
  • "Te voitte lähtee."
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #277 : Syyskuu 23, 2013, 16:38:02 »
Liigan kurinpitäjä määräsi Karalahdelle neljän ottelun pelikiellon. | liiga.fi

Oli mielestäni vaikea tapaus käsitellä, mitä noita klippejä tilanteesta näin.

Ainakin ihan käsittämättömän lievällä tuomilla Karalahti tästä luikerteli. Tuplatkaan ei mielestäni olisi ollut vääryys. Niin suoraan kuuppaan tarkoituksellisesti kyllä helähtää.

Edit: Ainakin jos mietitään, että Nieminen sai kaksi peliä omastaan. Ei ole linjassa ei.

Poissa Tapparan näköinen mies

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 887
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #278 : Syyskuu 23, 2013, 17:08:35 »
Mutta tuskin täyttyy tuo vahingoittamistarkoitus? Itse olen samaa mieltä kun Tikkanen, että Jerellä kiiltää kultakypärä silmissä, menossa Tuppuraista pysäyttämään.... Noh, päähän ja käsi ylhäällä kuitenkin!

Ei missään tapauksessa... Tuppuraisella on kiekko vasta  siinä vaiheessa, kun Karalahti on jo kiinni Poukkulassa. Karalahti ei myöskään missään vaiheessa suuntaa kohti Tuppuraista (ilman, että olisi Poukkula välissä), tai tämän oletettua etenemissuuntaa. Jos arvasi jättösyötön, ja aikoi taklata Tuppuraista, kun tästä tulee kiekollinen, niin olisi pitänyt tehdä ihan erilaisia linjoja.

Kiekollista pelaajaa eli Poukkulaa kohti on menossa Karalahti koko ajan. Tikkanen nyt tapansa mukaan ei edes katso näitä tilanteita kunnolla, sössöttää vaan jotain tikitalkiaan.


Poissa Messi

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3365
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #279 : Syyskuu 24, 2013, 10:57:03 »
Olen lueskellut moneltakin eri foorumilta Karalahden tämänkertaista kohua. Monien mielestä kyseessä oli aivan puhdas taklaus. Samat tyypit ovat sitä mieltä, että Pohjois-Amerikassa tuo olisi ollut puhdas ja sen takia Ligaa ei kannata seurata vaan kannattaa katselle NHL pelejä sen sijaan, koska siellä saa pelata äijämäisesti. Kun sen sijaan Suomessa on taklaaminen lähes kiellettyä.
Tuossa linkki Pohois-Amerikan suhtautumiseen asiasta:

http://www.iltalehti.fi/smliiga/2013092417526413_sm.shtml

Joten kysymys kuuluu: näinköhän asianlaita on niin, kuin monet väittävät?
" Ei, en mää tiedä mihin kannattaa ampua"

Poissa polvitaklaaja

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1214
  • Twat
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #280 : Syyskuu 24, 2013, 11:32:43 »
Joten kysymys kuuluu: näinköhän asianlaita on niin, kuin monet väittävät?

Niinpä =)

Itse taklauksesta sen verran, että olihan tuo nyt päivän selvää että tuosta teloituksesta tulee penalttia. Taklaus kohdistuu päähän ja ihan Karalahden omasta toimesta.

Köllin ja Tikin kommentit nyt voi jättä ihan omaan arvoonsa. Nykyään pelinopeus ja pelaajat suhteessa kymmeniä vuosia sitten tapahtuneisiin, saman suuntaisiin taklauksiin verrattuna ovat ihan eriä luokkaa. Siinä mielessä ymmärrän kyllä Tikin kommentin asiaan.
"Mikä jätkä sää oot kun etsää osaa puhua etkä sää osaa pelata, niin mikäs tää sun juttus oikein on?" Ville Nieminen Siim Liivikille ajassa 60:00 ekassa pleijari pelissä 2013..

Poissa AnSo

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 498
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #281 : Syyskuu 24, 2013, 13:12:49 »
Olen lueskellut moneltakin eri foorumilta Karalahden tämänkertaista kohua. Monien mielestä kyseessä oli aivan puhdas taklaus. Samat tyypit ovat sitä mieltä, että Pohjois-Amerikassa tuo olisi ollut puhdas ja sen takia Ligaa ei kannata seurata vaan kannattaa katselle NHL pelejä sen sijaan, koska siellä saa pelata äijämäisesti. Kun sen sijaan Suomessa on taklaaminen lähes kiellettyä.
Tuossa linkki Pohois-Amerikan suhtautumiseen asiasta:

http://www.iltalehti.fi/smliiga/2013092417526413_sm.shtml

Joten kysymys kuuluu: näinköhän asianlaita on niin, kuin monet väittävät?

Aluksi mainittava, että olen aivan samaamieltä ylläolevasta.

Mutta se mikä taas v****taa on toi uutisointi iltalehdessä! Lainaus tekstistä/blogista eikä ole voitu laittaa linkkiä mukaan ja juttu (iltalehden) kirjoitettu nimettömänä. Eipä hirveesti yllättäisi mikäli iltapas*a olis tehnyt taas jutun hieman muunnellusti ottaen ne asiat esille mitkä haluaa.

Poissa axe

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #282 : Syyskuu 24, 2013, 13:21:28 »
Aluksi mainittava, että olen aivan samaamieltä ylläolevasta.

Mutta se mikä taas v****taa on toi uutisointi iltalehdessä! Lainaus tekstistä/blogista eikä ole voitu laittaa linkkiä mukaan ja juttu (iltalehden) kirjoitettu nimettömänä. Eipä hirveesti yllättäisi mikäli iltapas*a olis tehnyt taas jutun hieman muunnellusti ottaen ne asiat esille mitkä haluaa.

Siinä alkuperäinen:

http://sports.yahoo.com/blogs/nhl-puck-daddy/brutal-hockey-hit-finland-jere-karalahti-shanabans-nhl-174147827--nhl.html

Poissa KILO

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1903
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #283 : Syyskuu 29, 2013, 11:12:32 »
Aika ruman ja täysin tarpeettoman taklauksen pisti JYP:n Abid HPK:n Schiraan eilisessä pelissä. Tai oikeastaan vahingoittamisyrityksen Schiran päähän ja pelin päätyttyä. Tästä on pakko tulla paljon rankkua. Taklaus Youtubessa.

Sitten on Paalasen tapaus, jossa SaiPan mies taklaa HIFK:n Pakarisen kipeäksi. Katsoin videon Iltasanomien nettisivuilta ja mieleeni nousee kysymys "onko tönääminen oikeasti taklaamista?". Varsinkin kun joku ukko on kirjoittanut aiheesta puolustuspuheen samaiselle nettisivulle. Siis onko tönääminen taklaamista, oikeasti? Jos on, minulla näyttäisi olevan aikamoinen aukko jääkiekkotietämyksessä.
Numerot ei valehtele, mutta tilastot ei kerro koko totuutta.

Poissa gatecrasher

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 7605
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #284 : Syyskuu 29, 2013, 11:25:15 »
Abid osaa kyllä "naamioida" nämä sikailut tuollaisiksi puolihuolimattomiksi vahingoiksi. Muistissa on viime kaudelta vielä Joel Armiaan kohdistunut temppu, josta Jyppi vielä kehtasi valittaa.

Onhan tuossa Paalasen tilanteessa vauhtia aivan perkeleesti, jos ei nyt muuta niin ryntäyksen tunnusmerkit täyttyvät.