Kirjoittaja Aihe: Liigan kurinpito  (Luettu 182053 kertaa)

Poissa PTS

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 117
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #75 : Marraskuu 29, 2011, 14:34:46 »
Itse voisin jopa jättää koko ottelun väliin, jos tietäisin sen menevän vahvasti pugilistipuolelle. Ei vaan kiinnosta jääkiekko-ottelussa. Nyrkkeilyn MM-kisoja olen kyllä ollut katsomassa vartavasten, mutta se on eri juttu. Taklaukset ovat oleellinen osa jääkiekkoa, mutta eivät taklaukset ja temput, joilla pyritään vahingoittamaan vastustajaa. Samoin mielestäni tappelut eivät varsinaisesti kuulu jääkiekkoon. Eikös sen voi tarkistaa ihan säännöistä. Tietyllä tavalla ymmärrän kyllä spontaanit kahnaukset, jos esim. joukkueen tähtipelaaja tms. on vartavasten telottu. Ihminen on ihminen, eikä aina pysty hillitsemään itseään. Mutta en todellakaan ihaile ja pidä tappeluita jääkiekkoon kuuluvina. Samoin minusta ei joukkueissa pitäisi olla "pelitaidottomia tappelijoita" lainkaan. Tuo on idealismin kuuloista ja niin se valitettavasti käytännössä onkin. Täältä kuitenkin mieluummin EI tappeluille. Maaleja, taklauksia jne. Niitä minä kaipaan.  8)

Näistä tappeluista on tullut aikanaan kovasti Jatkoajassa lähinnä kai pääkaupunkiseutulaisten kanssa väännettyä, enää ei jaksa. Hakkurin mielipiteeseen ei mitään lisättävää, allekirjoitan täysin.

Sanktiot olivat tosiaan ihmeen lieviä selkeään käskytykseen ja järjestettyyn joukkotappeluun nähden. 

Poissa Andy

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1921
  • Apteekin kautta kotiin lepäämään
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #76 : Marraskuu 29, 2011, 14:39:52 »
Samoin mielestäni tappelut eivät varsinaisesti kuulu jääkiekkoon. Eikös sen voi tarkistaa ihan säännöistä.

Tarkistin, ja siellä on määritelty rangaistus tappelusta aivan kuin muistakin jääkiekkoon kuuluvista ominaisuuksista, kuten koukkaamisesta, korkeasta mailasta, kampituksesta jne... Haluttiin tai ei niin nämä pysyvät lajissa mukana.

Järjestetty tappelu oli Vanderbusshe-Nielikäinen, mutta tämä joukkotappelu johtui täysin edellisestä tilanteesta, josta Pelikaaneille jäi hampaankoloon ja oikeutetusti kostivat saman tien. Tällainen kuuluu mielestäni peliin ja sen myös molemmat valmentajat tiesivät, kun katsoo ketä oli kentällä.
A-Rod is the hottest product  - After I played him, I needed an anti-biotic  -  He's not robotic  -  But he's patriotic  -  I had a thought in my head, he hit a serve and I forgot it  -  Roddick - If he's in a tournament,  you boycott it

Poissa coly

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3368
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #77 : Marraskuu 29, 2011, 17:02:24 »
Turha sitä on ihmetellä kun sponssit sanovat ettei halua tälläistä, julkisuuskuva pidetään kunnossa. Eiköhän Koff olisi jo aikaa sitten jättänyt kun silloin tällöin "sattuu ja tapahtuu", todellisuudessa uskon varsinkin heidän tuulettelevan taas onnistuneelle tempaukselle HIFK:n kanssa.

Mun mielestä ihan kivaa et syksyllä harmaudessa tapahtuu vähän jotain äksöniä eikä tarpota sitä 60 liigamatsia turpa rullalla, pitää osata ottaa huumoriakin näistä. Vaarallisempia asioita kuin tappelu on paljon enemmän jääkiekossa.

Poissa Hende

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 924
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #78 : Marraskuu 29, 2011, 20:04:25 »
...

Mun mielestä ihan kivaa et syksyllä harmaudessa tapahtuu vähän jotain äksöniä eikä tarpota sitä 60 liigamatsia turpa rullalla, pitää osata ottaa huumoriakin näistä. Vaarallisempia asioita kuin tappelu on paljon enemmän jääkiekossa.

Juuri näin. Ennemmin keskityttäisiin vaarallisiin taklauksiin ja tiettyjen pelaajien aina vaan jatkuvaan sikailuun. Pikku hanska-hippa ei ketään tapa. Jos ei halua hanskata ni sitten tuomareiden pitää tulla keskeyttään. Turhia tappeluita on jos toinen pelkästään toimii nyrkkeilysäkkinä. Sellaset saa ottaa pois ja pitääkin!
Voi kuinka me Joria kaivataan...

Poissa jukka823

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 824
  • Läheltä ylös
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #79 : Joulukuu 05, 2011, 21:13:03 »
Nyt sais kurinpito puuttua ton Ruudun pelleilyyn. Jos olisi jostain muusta joukkueesta pelaaja ni jösses mikä härdelli..
On siinä neiti sm-liigan.. Ekana menee kyykkyyn taklaustilanteessa ja sen jälkeen kentällä "neiti" haastaa tappeluun ja saa vastustajan tiputtaan hanskansa jonka jälkeen "neiti" lirkuttelee tuomareille ja niin väistää tappelun.. Helkkari mikä pelle

Poissa Tupe

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 56
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #80 : Joulukuu 05, 2011, 22:00:08 »
ja noiden lisäks vielä filmaaminen päälle kun Melart tuli antaan takas ton kyykyn jälkeen. lähti jätkä sellasella vauhdilla pukukoppiin että jopa minä (joka en Ruuta ikinä oo liiemmin arvostanu) luulin että nyt sattu pahasti, kuten luistimen viilto tai jotain. mutta ei. eikös se pelle ollu parissa minuutissa takas penkillä virnuilemassa. tulipahan parahiksi kuulemaan oman tuomionsa (ilme oli ikuistamisen arvoinen)  ;D

Mazza

  • Vieras
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #81 : Joulukuu 05, 2011, 22:13:12 »
Ruutu on pelle jätkä kaukalossa, peruskoiruudet ovat vielä ymmärrettävissä mutta tuollaiset väistöt eivät kuulu jääkiekkoon koska siinä voi oikeasti taklaaja taittaa niskansa joskus. Etenkin jos antaa itse pommeja niin niitä pitää ottaa myös vastaan, en usko että esim. Ossi Väänänen on kovin ylpeä joukkuekaveristaan tämän illan jälkeen. Tällaisten tekojen jälkeen Ruudun tai Westerlundin on turha valittaa mediassa että kaveri on maineensa vanki, aivan varmasti tällainen käyttäytyminen vaikuttaa tuomareiden asenteisiin tätä pelaajaa kohtaan, jos ei muuten niin alitajuisesti. Ville Nieminenkin on parhaimmillaan huipputason ärsyttäjäpelaaja, mutta hän ei alennu Ruudun tavoin idioottimaisuuksiin. Nyt on kyllä helppo sanoa että hävettäisi Ruudun naama jos mies pelaisi Tapparassa. Vaikka yleensä olen loppuun asti omien puolella ja heiltä hyväksyy enemmän harmaan alueen tekoja kuin vastustajilta, niin raja menee jossain.

Justjoo

  • Vieras
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #82 : Joulukuu 05, 2011, 22:41:53 »
Ruutu on kyllä niin kuvottava ihminen, ettei sanat edes riitä sitä kuvaamaan. Mies (jos häntä sellaiseksi voi edes kuvailla) tuomitsee itse mediassa samat rottailut joita itse toimittaa pelissä. Kuka teistä arvon palstaveljet oikeassakaan elämässäkään voisi kunnioittaa tuollaista olentoa joka täysin häikäilemättömästi paskoo muiden päälle ja juoksee itkien mamin luo, kun vähänkin on mahdollista joutua vastaamaan teoistaan?

Kaikissa "kovissa" lajeissa joissa otetaan miestä kovaa on erittäin tärkeätä vastustajan kunnioitus. Itse olen harrastanut mm. thaiboxingia, kickboxingia ja krav magaa. Aina ennen sparraus erän alkua ja sen loppumisen jälkeen lyötiin hanskat yhteen vastustajan kunnioituksen merkiksi. J.Ruutu varmaankin kyseisessä tilanteessa tempaisisi kumarruksen aikana pesäpallomailalla vastustajaa kuuppaan ja juoksisi sen jälkeen poliisilaitokselle turvaan ettei paha setä vaan tee ilkeätä!

Itse en ainakaan koskaan voisi katsoa tuota oksetusta Tapparassa. Tottakai mies vetää showta, mutta ei show ole niin tärkeätä että jonkun pitää loukkaantua vakavasti siitä (kyykkääminen Melartin taklauksessa).

Itse en voi oikeasti tuntea muuta kuin totaalista halveksuntaa sekä pelaajana että ihmisenä tuota matoa kohtaan!!!

Toivottavasti ei enää koskaan halvenna leijonapaitaa...!!!

Poissa KASPA

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 417
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #83 : Joulukuu 05, 2011, 22:58:07 »
Ruudun selitykset on silkkaa sitä itseään.

Lainaus
Jarkko Ruutu istui kylmän rauhallisesti Jokerien pukukopissa ottelun jälkeen. Ainakaan päälle päin ei näkynyt, että Ruutu olisi kokenut tehneensä mitään väärää.

- Teen saman uudelleen, jos tarvitsee. Tämä on osa peliä. Kun yritetään voittaa, kaikki on sallittua, Ruutu sanoi.

Miksi kyykistyit?

- Kaveri oli ajamassa kovaa päälle ja yritti selvästi tappaa minut siihen jäälle. Ja minähän sain siitä kahden minuutin jäähyn, ei siinä mitään, Ruutu sanoi ilmeenkään värähtämättä.

Miksi haastoit Melartin, etkä sitten tapellutkaan?

- Ei ole mitään järkeä vaihtaa itseäni sellaiseen kaveriin, joka ei osaa edes luistella. Jos olisi edes 10 tehopistettä tehnyt uransa aikana, niin sitten olisin voinut katsella.

- Pitää olla hereillä - ja valmis kaikkeen, Ruutu sanoi.

Haastattelu on Ilta-Sanomista
Lainaus käyttäjältä: taappara
Barkov on Tapparan mies. Ei tule lähtemään Jokereihin. Ja tän voi ottaa talteen

Poissa jukka823

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 824
  • Läheltä ylös
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #84 : Joulukuu 05, 2011, 23:10:47 »
Siis oon aina inhonnu sitä Ruutua. Mutta nyt halveksunta/inho häntä kohtaan nousi ihan pilviin..
Narri mikä narri! Sais vetää ballerina asun päälle ja vaihtaa lajia.. Niin neiti hän on

Poissa himmmaaa

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 603
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #85 : Joulukuu 05, 2011, 23:12:54 »
Alkujaan hurri, nykyään narri. Ei voi olla täysjärkinen kaveri, näkeehän sen jo seuravalinnoista.
"Leikitään jossain muualla, ei kaukalossa"
-Ville Nieminen

Poissa polvitaklaaja

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1214
  • Twat
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #86 : Joulukuu 06, 2011, 00:30:21 »
Ainut järkevä ja paikkaansa pitävä juttu tuossa on kommentti Méla-Artosta.

Kyl se on kova poika niiaamaan tuo Jarko Ruttu. Onneksi kukaan ei loukkaantunut.
"Mikä jätkä sää oot kun etsää osaa puhua etkä sää osaa pelata, niin mikäs tää sun juttus oikein on?" Ville Nieminen Siim Liivikille ajassa 60:00 ekassa pleijari pelissä 2013..

Poissa coly

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3368
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #87 : Joulukuu 06, 2011, 12:40:54 »
Itse tuomitsen naurettavaksi ja erittäin vaaralliseksi tuon niiauksen, onneksi oltiin aivan kiinni laidassa, idiootti.

Silti tuo haastaminen ja tappelusta perääntyminen saa jotenkin hymyn suupielille. Sitä tekoa en tuomitse.

Edit. Ilmeisesti siis Melart on myöntänyt itse haastaneensa ensin Ruutua, joten siinä siinä mielessä huikea temppu Ruudulta ja Melart sai mitä tilasi.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 06, 2011, 13:54:44 kirjoittanut coly »

Poissa Hende

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 924
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #88 : Joulukuu 06, 2011, 14:29:45 »
Samoilla linjoilla Colyn kanssa. Kyykistyminen oli typerä temppu. Onneks ei sattunut mitään.

Mutta. Koska kyseessä oli Melart, jota henkilökohtaisesti en pidä ihmisenä, hymyilyttää lähinnä kaikki muu. Ruutu on Ruutu vaikka voissa paistais. Hienosti hoidettu yks idiootti boksiin. Ruudulla on kyllä tietynlainen show koko ajan menossa ja välillä vähän menee yli mutta täysin tuha sitä on mun mielestä kauheesti haukkua. Jos Ruutu pelais Tapparassa ni ois varmasti monen lempipelaaja. Tai yks lemppareista ainakin.
Voi kuinka me Joria kaivataan...

Poissa jukka823

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 824
  • Läheltä ylös
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #89 : Joulukuu 06, 2011, 15:18:03 »
Samoilla linjoilla Colyn kanssa. Kyykistyminen oli typerä temppu. Onneks ei sattunut mitään.

Mutta. Koska kyseessä oli Melart, jota henkilökohtaisesti en pidä ihmisenä, hymyilyttää lähinnä kaikki muu. Ruutu on Ruutu vaikka voissa paistais. Hienosti hoidettu yks idiootti boksiin. Ruudulla on kyllä tietynlainen show koko ajan menossa ja välillä vähän menee yli mutta täysin tuha sitä on mun mielestä kauheesti haukkua. Jos Ruutu pelais Tapparassa ni ois varmasti monen lempipelaaja. Tai yks lemppareista ainakin.

Onneksi ei pelaa Tapparassa. Kuuluisi edelleen mun vihatuimpiin pelaajiin ja uskon et monella muullakin..
Mahtaako asia mennä jonnekkin eteenpäin vai jäikö toi Ruudun kyykkiminen tohon?