Kirjoittaja Aihe: Rauli Urama - Tapparan päävalmentaja 2006-08  (Luettu 151217 kertaa)

Poissa tapsa34

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3096
    • Profiili
Vs: Rauli Urama - Tapparan uusi päävalmentaja
« Vastaus #480 : Tammikuu 03, 2008, 13:44:24 »
Tällä hetkellä eniten askarruttaa se, että onko joukkue tämän vuoden tosipeleissä täydessä iskussa? Haluan että joukkue on tänä keväänä hyvässä luistelukunnossa ja tahtotila olisi kova! Varmaan Helmikuun lopussa on haettava todella kovilla treeneillä pohja, että jaksaa luistella vaikka kymmenen erää. Eli olisi hyvä varmistaa ajoissa paikka kuuden sakissa, jos tulee viimeisissä peleissä kuonoon kovan harjoittelun takia.

Poissa Esa.K

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 222
    • Profiili
Vs: Rauli Urama - Tapparan uusi päävalmentaja
« Vastaus #481 : Tammikuu 03, 2008, 14:00:40 »
Ihmettelen kyllä suuresti mikä saa miehen Tapparan jättämään? Sai ansaitsemansa näyttöpaikan ja hoiti sen kyllä hyvin, mutta ei loppuun asti. Mikä siinä on kun kaikki ns. projekti valmentajat jättävät seuran kesken kaiken?

Poissa tapsa34

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3096
    • Profiili
Vs: Rauli Urama - Tapparan uusi päävalmentaja
« Vastaus #482 : Tammikuu 03, 2008, 14:12:43 »
Voihan se olla, että Urama on nimenomaan odottanut pääsyä Lukon valmentajaksi. Jos häneen ei uskottu ennen ja Tapparan jälkeen saa vihdoin paikan kotoaan. Eipä ne monet valmentajat huutele kaikkia asioita lehdissä tai muussa mediassa. Varsinkin jos ne aiheuttavat kiihkeää keskustelua ja närää. Toivotan silti Uramalle hyvää jatkoa missä sitten vaikuttaakin.

Poissa koktap

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 366
  • Tapparan voittoja odotellen
    • Profiili
Vs: Rauli Urama - Tapparan uusi päävalmentaja
« Vastaus #483 : Tammikuu 03, 2008, 14:32:35 »
Toivottovasti Urama tekee Rautakorvet eli työnantajan vaihdon seurauksena kultaa! Vasta keväällä voidaan kunnolla arvioida Ralen valmennustaito! Toivottovasti mitalllikaulassa Lukkoon! 

Poissa Jude70

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 81
    • Profiili
Vs: Rauli Urama - Tapparan uusi päävalmentaja
« Vastaus #484 : Tammikuu 03, 2008, 16:21:40 »
Hieman kyllä itseäkin askarruttaa se, miksi Rale jättää hyvin alkaneen projektin kesken.Tottakai raha usein ratkaisee ja Lukolla sitä epäilemättä on enemmän.Siitä huolimatta hieman miettii onko Uraman päätös hänen uransa kannalta sittenkään se paras...no kai Rale sen itse tietää.
Se on myös mielenkiintoinen seikka, että Rale ei tosiaan ole ensimmäinen ns. "projektivalmentaja" joka jättää Tapparassa hommat tavallaan kesken...ehkä pelkkää sattumaa mutta silti...
Noh, uudet haasteet odottaa ensi kaudella molempia osapuolia.
Onnea ja menestystä Ralelle minne sitten ikinä meneekin...siis Lukkoon varmaankin.Hyvän valmentajan menetimme kaikesta huolimatta.
-Tappara Forever-

Poissa coly

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3368
    • Profiili
Vs: Rauli Urama - Tapparan uusi päävalmentaja
« Vastaus #485 : Tammikuu 03, 2008, 16:59:30 »
Se on myös mielenkiintoinen seikka, että Rale ei tosiaan ole ensimmäinen ns. "projektivalmentaja" joka jättää Tapparassa hommat tavallaan kesken...ehkä pelkkää sattumaa mutta silti...

Kukas muu projektivalmentaja on jättänyt Tapparan kesken kaiken?. Rautakorven viimeistä lähtöä en nimelläkään kutsuisi projektin kesken jättämiseksi, tuolloin "projekti" oli hyvällä joukkueella suoraa menestystä, kun taas 2000-luvun alussa joukkuetta rakennettiin kypsästi kohti mestaruutta.

Itse uskon että emme menetä Uraman lähdössä mitään, päinvastoin.

Poissa Mac

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 540
  • Tappara
    • Profiili
Vs: Rauli Urama - Tapparan uusi päävalmentaja
« Vastaus #486 : Tammikuu 03, 2008, 18:36:35 »
Itse uskon että emme menetä Uraman lähdössä mitään, päinvastoin.

Mä taas uskon, että me menetetään tässä hyvä valmentaja. Eri asia tietysti on, tuleeko parempi tilalle. Pelkäänpä, ettei. Sen näkee myöhemmin. Itse olisin mieluusti jatkanut Uramalla, mutta ymmärrän hänen päätöksensä täysin, jos ja kun hän Lukkoon menee. Toivottavasti saadaan huippumies tilalle. Mullakin yksi lempiehdokkaista on Ismo "Ika" Lehtonen.

Ihmettelen kyllä suuresti mikä saa miehen Tapparan jättämään? Sai ansaitsemansa näyttöpaikan ja hoiti sen kyllä hyvin, mutta ei loppuun asti. Mikä siinä on kun kaikki ns. projekti valmentajat jättävät seuran kesken kaiken?

Uramahan valmensi kakkos- tai kolmosvalmentajana Lukossa monta vuotta. Tietääkseni on tainnut asua Raumalla kuusivuotiaasta lähtien, joten kyllä Uraman sydän sykkii melko varmasti Lukolle. Näiden lisäksi hänellä on tietääkseni asunto rakentumassa Raumalle (Tosin oliko ennen sopimusta Raumalle? Jaa-a...) ja veikkaan, että suurin osa Uraman läheisistä asuu sillä seudulla. Lisäksi tiedossa lienee isompi palkka kuin tällä kaudella, ja kenties isompi kuin mitä Tappara olisi tarjonnut.

Jos Urama Lukkoon menee, luulen että ei onnistu niin hyvin kuin meillä. Toivottavasti saa kuitenkin parempaa potkua kuin Toivola.

Ajatelkaapa asiaa vaikka toisinpäin, jos ei aukene Uraman Tapparassa (toistaiseksi) lopettamisen syyt. Itse tamperelaisena Lukkoon, mahdollisuus valmentaa Tapparassa (paremmalla palkalla?)... Niinpä niin. :)

Toivon Uramalle hyvää jatkoa, paitsi jos menee Ilvekseen tai pääkaupunkiseudulle. :P

Poissa Jasu76

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 375
    • Profiili
Vs: Rauli Urama - Tapparan uusi päävalmentaja
« Vastaus #487 : Tammikuu 03, 2008, 18:37:08 »
Itse uskon että emme menetä Uraman lähdössä mitään, päinvastoin.

Varmistakaapa joku, mutta sellanen pieni nyanssi on jäänyt mieleen, että jossakin haastattelussa joku tapparan pelaaja totesi syöneensä liikaa kinkkua kun rasvaprosentti kisassa hävisi toiselle tuloksella noin 11,5 vs. 11,3. Hyvänen aika, noillahan oltaisiin jo lähellä Rautakorven rasveryhmää, joten onkohan tuo treeni sittenkään ollut Uraman aikana tarpeeksi laadukasta/tehokasta? Rautakorpihan mainitsi mm. lukon olleen aivan sysipaskassa kunnossa kun Ikan/Ralen jälkeen sinne meni valmentamaan.

Poissa Ljpp

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2748
    • Profiili
Vs: Rauli Urama - Tapparan uusi päävalmentaja
« Vastaus #488 : Tammikuu 03, 2008, 20:29:26 »
rasvaprosentti kisassa hävisi toiselle tuloksella noin 11,5 vs. 11,3. Hyvänen aika, noillahan oltaisiin jo lähellä Rautakorven rasveryhmää

Kiekko-lehden mukaan nuorten maajoukkueen keskimääräinen rasvaprosentti pyörii noin 12% tienoolla. Jääkiekkoilussa kohtalaisesta rasvaprosentista on hyötyä, sillä se pienentää loukkaantumisriskiä.
Tappara.co - osallistu yhteisöprojektiin!

Poissa Fabio

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 529
    • Profiili
Vs: Rauli Urama - Tapparan uusi päävalmentaja
« Vastaus #489 : Tammikuu 03, 2008, 22:45:36 »
rasvaprosentti kisassa hävisi toiselle tuloksella noin 11,5 vs. 11,3. Hyvänen aika, noillahan oltaisiin jo lähellä Rautakorven rasveryhmää

Kiekko-lehden mukaan nuorten maajoukkueen keskimääräinen rasvaprosentti pyörii noin 12% tienoolla. Jääkiekkoilussa kohtalaisesta rasvaprosentista on hyötyä, sillä se pienentää loukkaantumisriskiä.

Rasvasta ei kyllä ole hyötyä jääkiekossa, eikä varmaan missään muussakaan lajissa sumopainia lukuunottamatta. Ylimääräinen paino pois, niin putki kulkee ja jaksaa painaa pidempään. Kyllä sen eron huomaa.

Poissa Desperado

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 290
    • Profiili
Vs: Rauli Urama - Tapparan uusi päävalmentaja
« Vastaus #490 : Tammikuu 03, 2008, 23:28:45 »
Ralehan sanoi tässä joku aika sitten :"Jos ei pois potkita". Eli halua oli jatkaa Tapparassa.
Eli pitääkö tulkita,että Rale potkittin pois? Itse olen sitä mieltä,että Rale halusi päättää itse enemmän ainakin pelaajahankinnoista. Näen asian itse sillain ,että omaa työtä on vaikea tehdä täysin omalla tavalla jos saa jonkun muun hankkimat palikat käteen. Ralehan halusi lähes kaikki viime kauden jälkeen muualle lähteneet pelaajat pitää. Tarjosiko Leinonen yhdellekään edes sinnepäin olevaa kilpailukykyistä sopimusta? Epäilen. Tosin, kyllä Mikki onnistu tänä vuona hyvin lähinnä Benny,Tillu,Anssi,Jori ovat loistavia hankintoja. Ymmärtäähän Leinosen tavan,jos rahaa ei ole mistä helvetista sitä sitten repii. Ja toisaalta Rale tuntuu olevan mies jolla on kunnianhimoa ja tietty visio,ja jos joku tarjoaa puitteet siihen niin sinne sitten. Tosin eihän vielä ole tietoa missä Rale seuraavaksi duunaa.
Mitä johonkin projektiin tulee niin se kusi jo viime kauden jälkeen.
Ralessa on munaa. Ota Leinonen riskejä ne kuuluu bisnekseen ja bisnes kovenee joka vuosi.Niemenomaan riskejä joita itse et allekirjoita mutta joku muu näkee asian toisin.
Eli näin Mikki potkaisi Ralea.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 03, 2008, 23:48:37 kirjoittanut Desperado »

Poissa Ansku

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 363
  • Tappara taklaa, viihdyttää ja voittaa
    • Profiili
Vs: Rauli Urama - Tapparan uusi päävalmentaja
« Vastaus #491 : Tammikuu 04, 2008, 00:17:30 »
Ralehan sanoi tässä joku aika sitten :"Jos ei pois potkita". Eli halua oli jatkaa Tapparassa.
Eli pitääkö tulkita,että Rale potkittin pois?

Ainakin jossain haastattelussa Leinonen sano että olis halunnu Rale jäävän,mutta hän halusi itse lähteä. Että ei potkittu ulos.
"Olen varmaan liigan ainoa pelaaja, joka ehtii maalille ohjaamaan omaa laukaustaan." -Ville Nieminen lämäristään

Poissa Desperado

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 290
    • Profiili
Vs: Rauli Urama - Tapparan uusi päävalmentaja
« Vastaus #492 : Tammikuu 04, 2008, 02:33:10 »
Joo niin Leinonen sanoi.

Mutta lähinnä ajattelin näin, Leinonen sanoi Ralelle tee poika näin ja valmenna.
Johon Rale ei ollut tyytyväinen ja halusi uudistuksia.(lähinnä tulee mieleen pelaajapolitiikka) No palkka oli varmaan yksi tekijä,mutta en millään jaksa uskoa että suurin tekijä vielä tällä päävalmentajan kokemuksella.Jollei sitten joku maksa selvästi parempaa liksaa eli pirun paljon.
Ihmisten kemiat ja erilaiset näkemykset on usein taustalla. Rale vaati,Mikki ei suostunut.No mitä näitä enempää miettii.
Se on sama mitä kulloinkin luetaan ja kuullaan,todelliset syyt tietää kyseiset herrat.


« Viimeksi muokattu: Tammikuu 04, 2008, 03:32:56 kirjoittanut Desperado »

hammer

  • Vieras
Vs: Rauli Urama - Tapparan uusi päävalmentaja
« Vastaus #493 : Tammikuu 04, 2008, 09:57:52 »
Täytyy toivoa,että Uraman motivaatio riittää loppukauden valmentamiseen mahdollisimman hyvään suoritukseen pudotuspeleissä vaikka jää kuitenkin hänen ratkaisustaan karvas maku.Osasyy voi myös olla,että ei päästy sopimukseen palkasta kun on onnistunut tehtävässään ja sen perusteella vaatinut lisää liksaa sen verran ettei Tapparalla mahdollisuutta maksaa vaadittua tai korotettua palkkaa.

demonmixu

  • Vieras
Vs: Rauli Urama - Tapparan uusi päävalmentaja
« Vastaus #494 : Tammikuu 04, 2008, 14:07:42 »
Tän päivän aamulehdessä oli kirjoitus juha juujärvestä ja samssa kirjoituskessa mainittiin myös ralen siirtyminen raumalle. Sen mitä itse kuulin niin sopimus purettiin molemmilta puolilta vaikkakin rale sanoi ettei lähtis jos ei pois potkita ja leinonen et olis halunnut pitää ralen.