Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Rauli Urama - Tapparan päävalmentaja 2006-08

<< < (47/114) > >>

Simoes:
Täytyy kyllä yhtyä edellisiin kirjoittajiin ja suitsuttaa Ralen hyvää työtä Tapparan ohjaksissa. Minunlaisilleni epäilijöille tervaa ja höyheniä niskaan. Kauden alussa olin varma, että Rale tekee "Saariset".  ;D

Kuka on kingi? Rale on kingi.

Tappara #27:
Mukava oli lukea Ralen ajatuksia näin joulutauolla. Kyllä mies on vienyt Tapparaa hienosti uuteen suuntaan, hyökkäävämpään peliin.

Jos vertaa uutta pelitapaa Rautakorven pelitapaan, niin ero on aivan järjettömän suuri. Ainakin miekäläinen muistaa Rautakorven "Puolustuksen kautta, virheitä viimeiseen asti välttäen -valmentajaksi". Rale on todella rohkeasti kääntänyt pelitavan miltei päälaelleen. Rohkeaa hyökkäystä, virheitä liikaa pelkäämättä. Jos et koita et voita -meininkiä. Nyt vielä kun se puolustuskin on saatu tiiviiksi alkukauden kankeudesta niin hyvältä näyttää.

Minun ajatuksissani menestyvän joukkueen perusta on hyvä erikoistilanne pelaaminen. Ja niissä Tappara on onnistunut hienosti, paras alivoima (88,74) ja toiseksi paras ylivoima (18,04). Toinen tärkeä asia on se että joukkue on terve, ei loukkaantumishuolia. Rautakorvelta kysyttiin aikoinaan, mikä on hänen salaisuutensa siihen ettei Tappara kärsi loukkaantumisista. Johon hän vastasi että kova harjoittelu ja peruskunto. Itse lisäisin loukaantumisten välttämiseen vielä hyvän tuurin. Mutta kyllä peruskunnolla on varmasti oma merkityksensä siihen että äijät pysyvät terveinä.

Nyt näyttäisi ainakin siltä että peruskunto on joukkueella hyvä, kun loukkaantumisia ei ole. Toisaalta kuulosti vähän huolestuttavalta että Rale kertoi joukkueen olleen jokseenkin väsynyt viimeisillä kierroksilla. Mutta eiköhän kuka tahansa väsyisi jos ei tällaisia joulutaukoja olisi. Nyt on tärkeetä että joukkue saa kerätä voimia PITKÄÄ kevättä varten  ;)

Tammikuussa sitten pelataankin paljon (tammikuun loppun mennessä kierroksia on takana 45), ja uskon että tammikuun jälkeen asetelmat ennen pleijareita ei enää merkittävästi muutu. Vähän mietityttää miten Kontiola jaksaa kun tauko on viimeksi ollut ties milloin... No, nuorena sitä kai jaksaa...

tapsa34:
Ralen jutut miellyttävät paljon! Siis kuinka hän voikin ajatella kiekosta lähes täysin samalla tavalla kuin minä ja varmaan moni muukin Tapparafani. Siitä olen hieman yllätttynyt, että eikö hänellä ole vielä lapsia? Vai ymmärsinkö jutusta oikein, vaimon ja koiran kanssa joulun vietto. No varmaan he niitä lapsiakin saavat aikanaan. Pidän Ralea hyvin perhekeskeisenä ihmisenä, mitä olen häntä seurannut mediassa. Hyvää Joulun aikaa vaan päävalmentajalle kotijoukkoineen!

Mac:
Joo, kyllä miellytti lukea Ralen juttu. Muutenkin varmaan fanit pitävät hänestä enemmän hänen ihmisläheisyytensä takia. Sehän tuntui Rautakorvelta puuttuvan... Hyvää joulua vaan Raulillekin.

Gagarin:
Jep,

Saarisellahan oli vähän samansuuntaiset puheet, ts. kääntää Rautakorven ajama pelitapa päälaelleen viihdyttävämmäksi ja kiekollisemmaksi. Silloin se vain meni perseelleen, Urama on tässä onnistunut. Tosin materiaali on nyt parempi, ei ole krapulaa, ja Rautakorpi lähti epäonnistumisen eikä mestaruuden jälkeen, mikä varmasti on vähentänyt muutosvastarintaa.

Joka tapauksessa tähän asti helvetin hieno suoritus. Näyttää siltä, että katsomossa viihtyy myös kevätkaudella. Runkosarjan jälkeen sitten punnitaan se, menestyykö tällä tavalla tosipeleissä vai ei.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta