Kirjoittaja Aihe: Liput Tapparan peleihin  (Luettu 353711 kertaa)

Poissa Rouhija

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2434
    • Profiili
Vs: Liput Tapparan peleihin
« Vastaus #465 : Huhtikuu 02, 2014, 13:36:29 »
Etsin tuloksetta Liigan sivulta sähköpostiosoitetta tiedustellakseni määrääkö Liiga lippujen hinnat välierävaiheesta alkaen, yhteiseen pottiinhan tuotot kerätään. Näin tuskin kuitenkaan on, tällöin hinnat olisivat varmaan samat kaikkialla. Oma veikkaus onkin, että seurat saavat hinnoitella vapaasti liput.
Foliohattupäinen epäilys on lisäksi, että Liiga määrää pohjahinnan lipulle ja tämä menee yhteiseen pottiin. Pohjahinnan ylittävä osuus menisi sitten seuralle ja tämä selittäisi miksi Tampereella lipun hinta on korkeampi.

Itselläkin kävi samanlainen epäilys, että lipuissa olisi tietty pohjamaksu.
Tällöin toimistolla siis ajatellaan, että ihan sama vaikka olisi vain 4000 henkeä, koska siitäkin saadaan tuottoa?

Poissa KARPAASI

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 69
    • Profiili
Vs: Liput Tapparan peleihin
« Vastaus #466 : Huhtikuu 02, 2014, 13:42:33 »
Kauden pienin yleisö oli lokakuun Pelsu-matsissa 4119.
Nyt tulee uusi pohjanoteeraus välierämatsissa :o
Todella noloa ja äärimmäinen perseennäyttö lippujen
hinnoittelijoilta !

Poissa Vilttitossu

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1716
    • Profiili
Vs: Liput Tapparan peleihin
« Vastaus #467 : Huhtikuu 02, 2014, 13:52:27 »
Trafanin kaa samoilla linjoilla epäilyksissäni.
Toivoisinkin jossain vaiheessa toimiston väen suoraselkäistä esilletuloa asiassa... juu, tulossa on, varmaan. Eiköhän tässä taas yleisö saada syylliseks, ku ei menestyvän joukkueen välierät kiinnosta :D
"Varo ettei talos pala!"

Poissa HuiHai

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1767
  • Don´t hate the player, hate the game
    • Profiili
Vs: Liput Tapparan peleihin
« Vastaus #468 : Huhtikuu 02, 2014, 13:54:09 »
Säälittävän tyhjältä näyttää halli ainakin tässä vaiheessa, mitä kävin karttaa katsomassa....
Tottakai se on kyöhien katsojien vika, kun ei hallille tulla ;)

Poissa Terzzi

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 808
    • Profiili
Vs: Liput Tapparan peleihin
« Vastaus #469 : Huhtikuu 02, 2014, 14:47:23 »
Jep, kyllähän tuo itsellä hieman tunnelmaa latistaa vaikka itse peli on tärkein. Olisihan se häpeällistä jos alle 4000 jäädään..

Lauantain matsin pohjakarttaa kun kattoo niin huomattavasti täydempää mitä nyt, uskaltaisin väittää että sillon menee ainakin se 6000 rikki.

Poissa KPH

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 415
    • Profiili
Vs: Liput Tapparan peleihin
« Vastaus #470 : Huhtikuu 02, 2014, 14:50:31 »
En ymmärrä tätä kauheaa narinaa hinnoista. Jättäkää hodari ja ne pari kokista/kaljaa ostamatta, niin ei tunnu niin pahalta maksaa lipusta. Kauden huipennus käsillä ja vaan itketään  >:(

Poissa illodin

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 348
    • Profiili
Vs: Liput Tapparan peleihin
« Vastaus #471 : Huhtikuu 02, 2014, 14:55:09 »
En ymmärrä tätä kauheaa narinaa hinnoista. Jättäkää hodari ja ne pari kokista/kaljaa ostamatta, niin ei tunnu niin pahalta maksaa lipusta. Kauden huipennus käsillä ja vaan itketään  >:(

Eiköhän nekin jotka "itkee" käy peleissä, nyt vaan ei käy ihan jokaisessa.

8onsekova16

  • Vieras
Vs: Liput Tapparan peleihin
« Vastaus #472 : Huhtikuu 02, 2014, 15:06:42 »
En ymmärrä tätä kauheaa narinaa hinnoista. Jättäkää hodari ja ne pari kokista/kaljaa ostamatta, niin ei tunnu niin pahalta maksaa lipusta. Kauden huipennus käsillä ja vaan itketään  >:(

Niin no, itselläni on Playoff-kausari, mutta sitä en minäkään ymmärrä miksi esim. Oulussa pääsee kaksi sisään samaan hintaan kuin täällä yksi. Kumminkin ne lipputulot menevät "samaan kassaan" ja jaetaan menestyksen mukaan. Tuskin niistä hinnoista noin moni valittaisi jos Saipa-, Kärpät ja Lukkofanit maksaisivat myös lipuistaan kotiotteluihinsa saman verran kuin Tapparafanit omistaan. Minusta se on väärin nykyjaolla, mikäli jokainen joukkue saisi pitää omat lipputulonsa niin sitten se ei olisi väärin.

Poissa juti

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2371
    • Profiili
Vs: Liput Tapparan peleihin
« Vastaus #473 : Huhtikuu 02, 2014, 15:10:49 »
En ymmärrä tätä kauheaa narinaa hinnoista. Jättäkää hodari ja ne pari kokista/kaljaa ostamatta, niin ei tunnu niin pahalta maksaa lipusta. Kauden huipennus käsillä ja vaan itketään  >:(

Niin no, itselläni on Playoff-kausari, mutta sitä en minäkään ymmärrä miksi esim. Oulussa pääsee kaksi sisään samaan hintaan kuin täällä yksi.

Miksi Canucksin lipuista joutuu maksamaan pari sataa taalaa kun taas Floridan peliin pääsee parilla kympillä? Jos yleisömäärä jää johonkin 4000 niin voidaan lopettaa kaikki puheet Tampereesta kiekkokaupunkina.

8onsekova16

  • Vieras
Vs: Liput Tapparan peleihin
« Vastaus #474 : Huhtikuu 02, 2014, 15:20:06 »
Miksi Canucksin lipuista joutuu maksamaan pari sataa taalaa kun taas Floridan peliin pääsee parilla kympillä? Jos yleisömäärä jää johonkin 4000 niin voidaan lopettaa kaikki puheet Tampereesta kiekkokaupunkina.

Aika heikko vertaus. Canuksin ottelut ovat kokoajan loppuunmyytyjä, Floridan ei. Suomessa ei ole yhdenkään joukkueen pelit kokoajan loppuunmyytyjä. Lisäksi NHL:ssä lipputulot eivät mene samaan kassaan. Mutta, ihan sama. kuten sanoin, minulle ei väliä, en vain ymmärrä. Se nyt on mulle ihan sama pidätkö sinä Tamperetta kiekkokaupunkina. Kaikki muut sen tietävät että se on.

Poissa TJ

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1491
    • Profiili
Vs: Liput Tapparan peleihin
« Vastaus #475 : Huhtikuu 02, 2014, 15:26:01 »
Oon n. 99% varma että Liiga määrää lipulle vaan pohjahinnan mikä menee Liigan kassaan, kaikki sen ylimenevä jää joukkueen käteen. Eihän tuossa hinnoittelussa ole muuten yhtään mitään järkeä.
Tätä ei saa ottaa talteen.

Poissa LAPA

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 794
    • Profiili
Vs: Liput Tapparan peleihin
« Vastaus #476 : Huhtikuu 02, 2014, 15:29:00 »
Itse peliin olen menossa, mutta ymmärrän täysin katsomoiden tyhjyyden. Kaikilla ei yksinkertaisesti noilla hinnoilla ole varaa käydä joka peliä katsomassa. Eniten tästä tietenkin kärsii joukkue, ihmiset joilla ei ole varaa lippuun sekä ihmiset jotka ovat puolityhjässä hallissa jossa ei ole tietoakaan playoff-kiimasta. Kuka tästä sitten hyötyy??? Kyllähän tähän pitäisi perustelut tulla miksi hinta on noin paljon korkeampi kuin esim. Oulussa jota nyt voi rinnastaakin Tampereeseen. Ei ymmärrä, ei!

Poissa juti

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2371
    • Profiili
Vs: Liput Tapparan peleihin
« Vastaus #477 : Huhtikuu 02, 2014, 15:29:15 »


Aika heikko vertaus. Canuksin ottelut ovat kokoajan loppuunmyytyjä, Floridan ei. Suomessa ei ole yhdenkään joukkueen pelit kokoajan loppuunmyytyjä. Lisäksi NHL:ssä lipputulot eivät mene samaan kassaan. Mutta, ihan sama. kuten sanoin, minulle ei väliä, en vain ymmärrä. Se nyt on mulle ihan sama pidätkö sinä Tamperetta kiekkokaupunkina. Kaikki muut sen tietävät että se on.

Miten kukaan voi väittää että Tampere olisi kiekkokaupunki jos VÄLIERÄÄN ei saada myytyä kuin 4000 lippua? Ymmärtäisin jos kyseessä olisi oikeasti älytön riisto tyyliin 50-60e halvimmat istumapaikat mutta nyt lippujen hinnat on noussut noin 10(!!) euroa runkosarjapelistä.

Poissa Fever

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 188
    • Profiili
Vs: Liput Tapparan peleihin
« Vastaus #478 : Huhtikuu 02, 2014, 15:29:38 »
Täysi ymmärrys narinalle lippujen hinnoista. Olkoonkin samat kuin viime vuonna, mielestäni olivat jo silloin liikaa. En tiedä olenko tyhmä, mutta jos itse olisin lippujen hinnoista päättämässä, niin ykkösprioriteetti olisi että halli olisi mahdollisimman täynnä. Eli mieluummin hiukan alihinnoiteltu täysi halli kuin vaikkapa viidenneksen vaille täysi halli. Seuraisi parempi tuotto fanituotemyynnistä ja parempi tunnelma loisi (ainakin vähän) parempaa menestystä, joka taas maksaisi ne lipputuloissa menetetyt rahat korkojen kanssa takaisin tulevaisuudessa.

Tämä siis tietämättä tarkalleen, miten lipputulot välieristä jakautuvat. Ja kai sillekin on syynsä miksi minä en ole näistä asioista päättämässä vaan teen jotain aivan muuta.

Halvimman lipun hinta on muuten esim. päätoimiselle opiskelijalle aikalailla 5% kuukauden tuloista. Halvin istumapaikka 7%. Siitä voi jokainen laskeskella paljonko omaa budjettia kirpaisisi lähteä katsomaan playoff-lätkää. Itse ainakin ymmärrän, että moni kovempikin fani menee baarin/nettistriimin sijaan Hakametsään vasta sitten kun sarja on katkolla.

Poissa axe86

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Vs: Liput Tapparan peleihin
« Vastaus #479 : Huhtikuu 02, 2014, 15:30:54 »
En ymmärrä tätä kauheaa narinaa hinnoista. Jättäkää hodari ja ne pari kokista/kaljaa ostamatta, niin ei tunnu niin pahalta maksaa lipusta. Kauden huipennus käsillä ja vaan itketään  >:(

Niin no, itselläni on Playoff-kausari, mutta sitä en minäkään ymmärrä miksi esim. Oulussa pääsee kaksi sisään samaan hintaan kuin täällä yksi.

Miksi Canucksin lipuista joutuu maksamaan pari sataa taalaa kun taas Floridan peliin pääsee parilla kympillä? Jos yleisömäärä jää johonkin 4000 niin voidaan lopettaa kaikki puheet Tampereesta kiekkokaupunkina.

Jumandeera jos on sitä pätäkkää niin minä ota ilomielin lippuja vastaan. Operoin sellaisella kuukausibudjetilla, että minulla on kiekkopeleissä käymiseen noin 30 euroa kuukaudessa. Tämä tarkoittaa opiskelijana noin kolmea runkosarjamatsia kuukaudessa tai yhtä playoff-matsia kuukaudessa. Baareissa en käytännössä käy, tupakkaa en polta ja alkoholia juon aniharvoin. Hallilta en ole koskaan ostanut mitään oheistuotteita yhtä Tappara-huivia lukuunottamatta. Vuokra ja laskut on maksettava. Syömistä en aio lopettaa enkä myöskään omaa rakasta liikuntaharrastustani sen takia, että pelastaisin Tampereen maineen kiekkokaupunkina.

Mä oon ihan varma, että meikäläisiä löytyy pilvin pimein, joilla olis hirveet poltteet käydä kattomassa jokainen pleijarimatsi, mikäli ei tarvis sen takia luopua omasta terveydestä tai katosta pään päällä. Tätä asiaa on ihan turha kaunistella, nää pleijareitten lipunhinnat on varsinkin opiskelijoille ihan täysi perseennäyttö. Kiristät vyötä ja pistät runkosarjan aikana about kaiken ylimääräisen rahas, että pääset kattoon rakastamas seuran matseja halliin, niin et pääse ees nauttiin hedelmistä pleijareissa kun pari kertaa, koska lipunhinnat on 3-4 kertaa isommat. Sitten vielä leimataan ettei oo tosifani kun et käy matseissa. Just joo.