Kirjoittaja Aihe: Jani Nieminen  (Luettu 53943 kertaa)

Poissa Rouhija

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2434
    • Profiili
Vs: Jani Nieminen
« Vastaus #135 : Toukokuu 02, 2012, 14:32:49 »
Mihinkähän Jani on menossa? Tulevaa seuraa ei kerrottu?

Poissa Haamuhanska

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 387
    • Profiili
Vs: Jani Nieminen
« Vastaus #136 : Toukokuu 02, 2012, 20:27:58 »
Mihinkähän Jani on menossa? Tulevaa seuraa ei kerrottu?
Jokin aika sitten kuulin Janin itsensä kertoneen, että Tapparassa ei pelit jatku, mutta ei silloin tiennyt itsekään tulevaa seuraansa.. Mahtaako tietää vieläkään..
- Satsasimme ottelun alkuun. 100 metrilläkin kannattaa lähteä juoksemaan heti alussa tosissaan. - RD

Poissa #51

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2649
    • Profiili
Vs: Jani Nieminen
« Vastaus #137 : Toukokuu 03, 2012, 10:33:09 »
Kiitos Hattu! Hieno joukkuepelaaja ja todella mukava ja rento kaveri siviilissä. Tällaisia kavereita saisi olla enemmänkin! Tosiasia kuitenkin on, että vaikka Jani kehittyi hyvin Tapparassa ollessaan, on hänen hyvän ja huono päivän ero liian suuri. Toisaalta Tapparan viime kausien puolustus on ollut umpisurkeaa, joten olisi ollut mielenkiintoista nähdä millaiseen vireeseen mies olisi päässyt ensi kauden joukkueen takana. Joka tapauksessa onnea jatkoon!

Poissa taappara

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1549
    • Profiili
Vs: Jani Nieminen
« Vastaus #138 : Toukokuu 28, 2012, 18:11:53 »
Jani siirtyy vartioimaan Lappeenrannan Sputnikkien maalia


http://www.saipa.fi/page.php?id=18&a=2595

Poissa #51

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2649
    • Profiili
Vs: Jani Nieminen
« Vastaus #139 : Toukokuu 28, 2012, 18:19:05 »
Voisi melkein jo lyödä vetoa, että ainakin kerran Jani pelaa huikean ottelun SaiPan voittaessa Tapparan ensi kaudella. SM-liigan parhaita ellei jopa paras kakkosvahti, mutta rahkeet eivät riitä pelaamaan koko kautta ykkösvahdin vaatimalla tasolla. Kuten jo kuun alussa kirjoitin: Kaikkea hyvää Janille ja onnea jatkoon!

Mazza

  • Vieras
Vs: Jani Nieminen
« Vastaus #140 : Toukokuu 28, 2012, 19:21:45 »
Voi olla että SaiPa sopii Hatulle loistavasti. Altavastaaja monessa ottelussa ja paljon kuteja, sillä kässärillä mies pelasi aivan huikeasti monet pelit täällä. Luulen kanssa että Tapparaa vastaan kulkee..

Poissa Miksa

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 551
    • Profiili
Vs: Jani Nieminen
« Vastaus #141 : Toukokuu 28, 2012, 19:56:05 »
Toisaalta Janin puolesta hiukka pettynyt fiilis. Odotin ,että pääsis vaikka Ruotsin alsvenskaniin tai johonkin keski-euroopan tiimiin pelaan. Oli kuitenkin useimmin kuin muut viimekausilla se mies paikallaan ja voitti tuskaisia otteluita meille huipputorjunnoilla. Parhaimmillaan juurikin kovassa pommituksessa. Olis ansainnu parempaa palkkaa, vaikka ei olekkaan mitään aavistusta SaiPan tilistä, niin uskoisin ,että euroopasta olis saanu parempaa liksaa.
Antakaa määkin huudan ,määkin olen kännissä.

Poissa HAL9000

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Vs: Jani Nieminen
« Vastaus #142 : Toukokuu 29, 2012, 13:34:00 »
Toisaalta Janin puolesta hiukka pettynyt fiilis. Odotin ,että pääsis vaikka Ruotsin alsvenskaniin

Onhan Ruotsi kiekkomaana paljon Suomea edellä, mutta ihan tosiaanko pidät Ruotsin divaria askeleena eteenpäin verrattuna Suomen korkeimpaan sarjatasoon?
Ainakin minun kirjoissani AHL on ainoa divarisarja, jota voi pitää urakehityksen kannalta edistysaskelena SM-liigaan verrattuna, ja sekin vain siksi että se on monille "välttämätön paha" ponnahduslautana siihen oikeasti isoon liigaan, johon kaikki kuitenkin haluavat.
exit(0);

Poissa Jata

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 228
    • Profiili
Vs: Jani Nieminen
« Vastaus #143 : Toukokuu 29, 2012, 14:12:02 »
Toisaalta Janin puolesta hiukka pettynyt fiilis. Odotin ,että pääsis vaikka Ruotsin alsvenskaniin

Onhan Ruotsi kiekkomaana paljon Suomea edellä, mutta ihan tosiaanko pidät Ruotsin divaria askeleena eteenpäin verrattuna Suomen korkeimpaan sarjatasoon?
Ainakin minun kirjoissani AHL on ainoa divarisarja, jota voi pitää urakehityksen kannalta edistysaskelena SM-liigaan verrattuna, ja sekin vain siksi että se on monille "välttämätön paha" ponnahduslautana siihen oikeasti isoon liigaan, johon kaikki kuitenkin haluavat.

Itseasiassa SM-liiga on pelillisesti edellä AHL:ä ainakin materiaalin laajuuden osalta. Tietenkin kärkiosaaminen on parempaa ja laajempaa uudella mantereella. Tätä et kyllä varmaan tarkoittanutkaan vaan mahdollisuus päästä kolkuttelemaan nahilan portteja.

Poissa Miksa

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 551
    • Profiili
Vs: Jani Nieminen
« Vastaus #144 : Toukokuu 29, 2012, 14:33:51 »
Toisaalta Janin puolesta hiukka pettynyt fiilis. Odotin ,että pääsis vaikka Ruotsin alsvenskaniin

Onhan Ruotsi kiekkomaana paljon Suomea edellä, mutta ihan tosiaanko pidät Ruotsin divaria askeleena eteenpäin verrattuna Suomen korkeimpaan sarjatasoon?
Ainakin minun kirjoissani AHL on ainoa divarisarja, jota voi pitää urakehityksen kannalta edistysaskelena SM-liigaan verrattuna, ja sekin vain siksi että se on monille "välttämätön paha" ponnahduslautana siihen oikeasti isoon liigaan, johon kaikki kuitenkin haluavat.

Pakko oli tarttua tähän. En kyseisessä viestissäni tarkoittanut ,että Niemisen olisi pitänyt valita kehityksen kannalta paras taso, vaan liksan puolesta. Alsvenskanin palkoista en kyllä varmaks mee sanoon ,mutta Euroopasta sais varmasti parempaa rahaa kuin SaiPasta.

Nieminen on hyvä maalivahti, mutta ei mikään elitserien seuran ykkönen ehkä kuitenkaan. Kyseessä ei ole mikään ihan junnukaan, joten vaihtoehdot alkaa vuosivuodelta väheneen.SaiPassakin voi ykkösveskan paikka olla kovan työn takana, koska Ullberi pelas jo viimekaudella aika hyvin.

Pointtini on ,että koska NHL:lään ei olla enään menossa ja KHL näyttää myös epätodennäköiseltä, niin luulisi rahan ratkaisevan tulevat seurat.
.....mutta turhaa diibadaabaahan tää on kun mitään faktatietoo noista palkoista ja Janin omista haluista ja tavoitteista ei minulla oo.
Antakaa määkin huudan ,määkin olen kännissä.

Poissa HAL9000

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Vs: Jani Nieminen
« Vastaus #145 : Toukokuu 30, 2012, 09:54:43 »
Itseasiassa SM-liiga on pelillisesti edellä AHL:ä ainakin materiaalin laajuuden osalta. Tietenkin kärkiosaaminen on parempaa ja laajempaa uudella mantereella. Tätä et kyllä varmaan tarkoittanutkaan vaan mahdollisuus päästä kolkuttelemaan nahilan portteja.

Ymmärsit aivan oikein. Tokkopa kukaan suomalainen lähtee AHL:ään kehittyäkseen pelaajana tai isomman palkkapussin perässä vaan juurikin kärkkymään änäripaikkaa. Tulokassopparit kun tuppaavat lähtökohtaisesti olemaan kaksisuuntaisia...

AHL:n tasosta olen jotakuinkin samaa mieltä kanssasi. Lisäksi AHL:n pelityyli/kulttuuri on sen verran erilainen kuin Suomessa, että siellä pääsevät loistamaan vähän erityyliset pelaajat kuin SM-liigassa, kun taas meidän liigamme pistelingot voivat jäädä siellä täysin pimentoon.
exit(0);

Poissa Ljpp

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2748
    • Profiili
Vs: Jani Nieminen
« Vastaus #146 : Lokakuu 03, 2012, 17:07:25 »
Hattu esiintyy tämän viikon Veikkaajan "Viikon pelaaja" minihaastattelussa.

Janilta kysytään, että kokeeko hän olevansa aliarvostettu pelaaja koska ei saanut luottovahdin asemaan HIFK:ssa, eikä Tapparassa. Niemisen vastaus vaikuttaa jokseenkin kitkerältä Tapparan osalta (vastausta on lyhennetty "..." kohdilta):

Haluatko rehellisen vastauksen?...kyllä mä olen mielestäni aliarvostettu...Tapparassa ei esimerkiksi viime kaudella tarvittu kuin yksi huono peli, kun peliaika tipahti minimiin - ja kuitenkin sitä ennen olin saattanut pelata parikin viikkoa hyvin. Keväällä olin lähes heti valmis siirtymään SaiPaan, koska tiesin SaiPan puolustavan intohimoisesti omaa maalinedustaansa

Intohimottomuus maalinedustapelissä on helppo allekirjoittaa, mutta en muista että täällä olisi hirveästi kritisoitu MV-peluutusta tai Metsolan saamaa peliaikaa. Saapa nähdä kuinka Hatun kausi etenee SaiPassa, sillä Ullberg selvästi nuorempi ja lahjakkaampi maalivahtilupaus. Niinköhän kaivattu luottovahdin tontti löytyy vieläkään?
Tappara.co - osallistu yhteisöprojektiin!

Poissa gatecrasher

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 7605
    • Profiili
Vs: Jani Nieminen
« Vastaus #147 : Lokakuu 03, 2012, 17:47:24 »
Hattu esiintyy tämän viikon Veikkaajan "Viikon pelaaja" minihaastattelussa.

Janilta kysytään, että kokeeko hän olevansa aliarvostettu pelaaja koska ei saanut luottovahdin asemaan HIFK:ssa, eikä Tapparassa. Niemisen vastaus vaikuttaa jokseenkin kitkerältä Tapparan osalta (vastausta on lyhennetty "..." kohdilta):

Haluatko rehellisen vastauksen?...kyllä mä olen mielestäni aliarvostettu...Tapparassa ei esimerkiksi viime kaudella tarvittu kuin yksi huono peli, kun peliaika tipahti minimiin - ja kuitenkin sitä ennen olin saattanut pelata parikin viikkoa hyvin. Keväällä olin lähes heti valmis siirtymään SaiPaan, koska tiesin SaiPan puolustavan intohimoisesti omaa maalinedustaansa

Intohimottomuus maalinedustapelissä on helppo allekirjoittaa, mutta en muista että täällä olisi hirveästi kritisoitu MV-peluutusta tai Metsolan saamaa peliaikaa. Saapa nähdä kuinka Hatun kausi etenee SaiPassa, sillä Ullberg selvästi nuorempi ja lahjakkaampi maalivahtilupaus. Niinköhän kaivattu luottovahdin tontti löytyy vieläkään?

Itsekin tuon jutun lukaisin ja maalieduspelin osalta varmaan totta joka sana. Mutta kyllähän Janille täällä kahden kauden aikana annettiin rehellinen mahdollisuus. Eikä viime kaudellakaan peliaika mitenkään minimiin pudonnut vaikka otteet ailahtelivatkin. Tilanne vain oli se, että pisteitä oli pakko raapia joka pelistä ja maalilla piti olla aina mies joka antoi mahdollisuuden tapella voitosta.

Poissa Kankaantaan profeetta

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1312
    • Profiili
Vs: Jani Nieminen
« Vastaus #148 : Lokakuu 03, 2012, 20:43:35 »
Niemisen ja sitä kautta Tapparan ongelma viime kaudella (-kin) oli se, että oli kaksi tasavahvaa ja pelattiin ns. kilpailutilanteessa ja haettiin kuumaa maalivahtia. Se on onneksi nyt takana. Kuuman maalivahdin peluuttaminen kuuluu turnauksiin, joiksi SM-liigan osalta voisi laskea playoff-ottelut. 60 ottelun runkosarjassa kaikilla pärjäävillä joukkueilla on lähes aina selvä ykkönen joka pelaa. Kakkonen paikkaa kun ykkönen sairastuu tai loukkaantuu tai tarvitsee lepoa. Niemisestä ei ollut ykköseksi vaikka himpun parempi kuin Metsola olikin. Mielestäni tässä ei ole sen kummemmasta kyse. Ei Niemisen vaan joukkueen kokoamisesta vastaavan vika.

Poissa coly

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3368
    • Profiili
Vs: Jani Nieminen
« Vastaus #149 : Lokakuu 03, 2012, 23:14:55 »
Hieno nosto! Meinasinkin Pelicans-pelin jälkeen etsiä ketjun kun tuli "jania ikävä". Mun mielestä on aliarvostettu maalivahti. En olisi vaihtanut Hattua ainakaan Tuokkolaan, se on minun mielipide. Jos lisää jatketaan niin Metsolan olisin ennemmin heittänyt sivuun kuin Niemisen.

Niinkin surkea kuin Tappara pari vuotta oli sai maalivahti esittää aina parastaan jos joukkue halusi voittaa. Tapparan maalilla ei todellakaan päässyt helpolla ja Nieminen torjui yksinään monen monta voittoa. Harvoin tuli otteluita missä Tappara olisi suoranaisesti hävinnyt Niemiseen, voittoja sen sijaan tuli hänen ansiosta. Muutenkin kritiikki noina synkkinä vuosina kohdistui vääriin asioihin eli pelaajiin, mielestäni Nieminen sai myös osansa tästä, turhaan.

Muutenkin Hatulle tuli todella vähän täydellisiä ohipelejä jos verrataan Metsolaan. Hienosti on SaiPassa mennyt!