On aika väsyttävää lukea, että Tapparan resursseilla ei voi tehdä sitä tai ei voi tehdä tätä. Se ei pidä paikkaansa. Tapparan nykyisellä liiketoimintamallilla kylläkään ei voi tehdä mitä tahansa, mutta se ei kerro resursseista mitään. Jos Jyväskylässä, Kuopiossa, Hämeenlinnassa ja Raumalla voidaan, niin aivan täysin varmasti voidaan myös Tampereella.
Menestykseen tarvitaan muutama tekijä. Yksikään niistä ei ole onneksi joulupukki.
Aktiiviset maksavat kannattajat ovat yksi. En tiedä kuinka monta kausikorttia minun tulisi ostaa Espoosta käsin, että tukisin seuraa riittävästi. Mutta on häpeällistä, että Tapparan peleissä ei ole vähintään 6000 ihmistä joka ilta. En tiedä mitä jippoa perussitoutunut kannattaja odottaa seuran markkinoinnilta, jotta kaivaisi kuvettaan ja kävisi peleissä. Viime kädessä jokaisen meidän panostuksemme myös lasketaan Tapparan taseeseen. Joten kaiken länkytyksen voi säästää siihen, kunnes itse kantaa kortensa kekoon.
Seuraavaksi tarvitaan tehokas ja asiantunteva b to b koneisto, joka myy yrityksille tämän jutun. Timo Koskelaa tai Lasse Korhosta ei kukaan tule kovin kaukaa katsomaan. Profiilipelaajia tullaan. Ostetaan aitio ja ihastellaan oikein miehissä. Tässä mielessä rosterin nimet ovat suurimman riskin investointeja koko paletissa. Mutta jokainen tajuaa helpohkosti, että ilman niitä ei mitään myöskään tule.
Tarvitaan vahva brandin muokkaus ja sen myynti uusille ihmisille. Tämän jälkeen Hakametsä ei riitä. Mutta mehän muutammekin Keskustan uuteen halliin ja sinne mahtuvat kaikki. Tai oikeammin, se pitää täyttää joka jumalan ilta, kun oranssi pelaa.
Kulmakivenä on se, että joukkue on paitsi laadukas, laadukkaasti harjoitettu ja laadukkaassa valmennuksessa. Intohimo ja energia ei saa olla mikään klisee, vaan tänne täytyy saada ihmiset, jotka sen pelaajille välittävät. Ja tietysti ne, joita Tapparan kirvespaidan kantaminen ei saa ylpeäksi, voivat suksia heti kättelyssä helvettiin, olipa nimi mikä tahansa selässä. Yhtään sellaista ei joukkue tarvitse.
Lopetetaan itsesäälihimmailu ja muiden seurojen resurssien pällistely suu auki. Tehdään itse sama ja parempi. Simple as that.