Kirjoittaja Aihe: Rautakorpi lähtee  (Luettu 62101 kertaa)

Poissa Naapuri

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1552
    • Profiili
Vs: Re: Vs: Rautakorpi lähtee
« Vastaus #180 : Huhtikuu 27, 2006, 22:29:32 »
Kyllä mä tuosta kaavasta näen sen mitä aikaisemminkin sanoin. Jos sä Naapuri et nähnyt Tapparan materiaalin potentiaalia liigan kärkeen, niin sä katsot liian vihreillä laseilla näitä hommia.

Peesaan Ipen näkemystä, sillä hän on kyllä nähdäkseni oikeassa. Ennen kauden alkua oli 1. Kärpät, sitten oli pitkä väli ja tuli 2. Tappara, jonka jälkeen oli hiukan väliä ja tuli 3. "kaikki muut". Blues vaikutti yllätyskelpoiselta Heikkilän ansiosta. Kärpät on ainoa joka jonka rosterin taso ei ole valunut alaspäin samaa tahtia sarjan yleisen tason mukana. Tappara ja Pelicans nähtiin täksi kaudeksi eniten vahvistuneina.

Ehkä kyseessä oli minun vihreiden lasieni sijasta se, että te katsotte tilannetta liian oranssien lasien läpi. Minä sanoin nimittäin näin:

Kuten "näillä palstoilla" syksyllä kirjoitettiin, niin Tapparalla oli selkeästi kovempi materiaali, kuin Ilveksellä ja minä ja moni muukin piti Ipan materiaalia Ässien vastaavaa kovempana. En nyt Tapparaa ihan kakkosena materiaaliltaan pitänyt, mutta se, mitä Jukka sai siittä irti, oli pettymys.

Olen edelleenkin sanojeni takana, koska pidin Bluesia liigan toiseksi kovimpana porukkana ja Jokereita kolmanneksi kovimpana. Uskoin Bluesin vihdoinkin Heikkilän johdolla ja Kariyan avustuksella nousevan materiaalinsa edellyttämälle tasolle, mutta olin siinä pahasti väärässä. Jokerien materiaali oli ehdottoman kova ja homma kusasikin vain kokemattoman valmentajan epäonnistumiseen (osin myös maalivahdin viimehetken menetykseen). Tiedostin toki Immosen aiheuttaman riskin. Tapparan laskin omissa ajatuksissani "potentiaalisiin mitallijoukkueisiin" ja Jokerien uhkaajaksi, mutta en mitenkään ehdottomaksi kakkoseksi, niin kuin oranssien lasien takaa saattoi näyttää. Syy tähän oli muuten se, että toisin kuin lähes kaikki tapparalaiset kirjoittajat, niin itselläni luottamus Jukkaa kohtaan laski jo ensimmäisellä Lukko-kaudella, enkä uskonut Jukan "uutena valmentajana" pystyvän entisen vierailun tuloksiin.

Itse muuten veikkailin Ipaa kuudenneksi, mihin taas täällä ei varmaan juuri kenelläkään usko riittänyt. Tässäkin erehdyin siltä osin, että uskoin joukkueeseen löytyvän ulkopuolelta ne pari kovan luokan vahvistusta, joita koko kesä ja syksy etsittiin. Niitä ei löytynyt, mutta meidän nuoriso-osasto teki niin uskomattoman nousun, että tavoite saavutettiin. Hieno esimerkki siittä, että omille junnuille kannattaa antaa tilaisuus.

Tsemppari

  • Vieras
Vs: Re: Vs: Rautakorpi lähtee
« Vastaus #181 : Huhtikuu 28, 2006, 09:47:46 »

Jos joukkue pelaa kauden ehjimmän, ja ehkä ainoan 60min 100% suorituksen, Marraskuussa (kotipeli Kärppiä vastaan) niin maallikkokin ymmärtää, että jotain oli pielessä. Pessimistit epäilivät löytyykö se turbo-nappi kun tosipelit alkaa, sillä lähes koko kevät meni aivan läskiksi. Eikä joukkue näyttänyt ottavan tappiota kovinkaan raskaasti, joka sekin kertoo ehkä jotain porukan henkisestä tilasta.

Niin, olympiatauon jälkeiset pelit meni miten meni. Vieraspelit Ilves, SaiPa, Blues, TPS, Lukko joista jopa yksi pinna sarjataulukkoon tuli. Hakametsään tekivätkin HPK ja Kalpa turhan reissun, Hifki haki kaksi pinnaa jolloin Tappara joutui tyytymään yhteen. Henkinen tila ei ilmeisesti todellakaan ollut paras mahdollinen noissa runkosarjan lopuissa pakkopeleissä. Vertailun vuoksi kuitenkin HPK:n kevät, 3 voittoa ja 5 tappiota.

Minä olin optimisti ja uskoin että turbonappi löytyy tosipelien alkaessa ja edelleenkin jossittelen että välieriin oltaisiin voitu mennä, jos vastaan olisi tullut Ilves tai SaiPa, eikä Ässät ja koko Pori+Toivolan Komarovit, Forsbackat jne+Kruus keksimällä Mäntylälle OR:n tilanteesta joka oli täysi vahinko.
[/quote]
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 28, 2006, 09:52:22 kirjoittanut Tsemppari »

Poissa Ljpp

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2748
    • Profiili
Re: Vs: Re: Vs: Rautakorpi lähtee
« Vastaus #182 : Huhtikuu 28, 2006, 17:27:55 »
Olen edelleenkin sanojeni takana, koska pidin Bluesia liigan toiseksi kovimpana porukkana ja Jokereita kolmanneksi kovimpana.

Kuten huomaat, eivät näkemyserot ole kovinkaan suuret. Kysymys on enemmän siitä miten näkemykset on kirjoitettu esille. Itse haistoin oikein Waden "kyvyt" päävalmentajana ja veikkasin ensimmäiseksi pois potkituksi jo ennen kauden alkua.

Ennen kauden alkua Tapparan vahvuus oli materiaalin tasaisuus. Jukan piti loihtia muutamasta kaverista taas parhaat tehot irti, joten joukkueen piti vahvistua myös "sisäisesti", eikä vain pelaajasiirtojen kautta. Mutta kuten nähtiin, oli tasaisuus myös Tapparan heikkous, eikä niitä pelejä kääntäviä ratkaisijoita astunut riittävässä määrin esiin.
Tappara.co - osallistu yhteisöprojektiin!

Poissa Naapuri

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1552
    • Profiili
Vs: Re: Vs: Re: Vs: Rautakorpi lähtee
« Vastaus #183 : Huhtikuu 28, 2006, 17:37:13 »
Olen edelleenkin sanojeni takana, koska pidin Bluesia liigan toiseksi kovimpana porukkana ja Jokereita kolmanneksi kovimpana.

Kuten huomaat, eivät näkemyserot ole kovinkaan suuret. Kysymys on enemmän siitä miten näkemykset on kirjoitettu esille. Itse haistoin oikein Waden "kyvyt" päävalmentajana ja veikkasin ensimmäiseksi pois potkituksi jo ennen kauden alkua.

Ennen kauden alkua Tapparan vahvuus oli materiaalin tasaisuus. Jukan piti loihtia muutamasta kaverista taas parhaat tehot irti, joten joukkueen piti vahvistua myös "sisäisesti", eikä vain pelaajasiirtojen kautta. Mutta kuten nähtiin, oli tasaisuus myös Tapparan heikkous, eikä niitä pelejä kääntäviä ratkaisijoita astunut riittävässä määrin esiin.

Ei näkemyksissämme paljoa eroa olekkaan, paitsi suhtautumisessa (odotuksissa) Jukan suhteen. Kun erehdyin viime syksynä voimakkaimmille mestaruushuumassa ratsastaville mainitsemaan Jukan "menestyksestä" Lukossa, niin ei minua tietenkään uskottu (kukapa sitä "vääräuskoista"). Muistin silloin hyvin, miten Jukka kesken sopimuskauden uhkaili lähdöllä, ellei saa kaikkea haluamaansa. Minulle tuli jo silloin tunne, että miehellä on jotain noussut päähän. Muutenkin Lukko-kausi osoitti, ettei Jukka ole mikään nopeiden tulosten aikaansaaja, vaan vaatii aina pitemmän projektin, että tulosta alkaa tulemaan (ja nyt sitten alkaa näyttämään, ettei pitkäjänteisyys riitä enää ollenkaan).

Edelleenkin pidän Tapparan viime kautista materiaalia aivan mitallitasoisena, mutta kirjoitin tännekkin, että miten joukkue mahtaa saada pitempiaikaisen tekemisen meiningin pleijareissa, kun liigassa koko kausi meni muutamaa yksittäistä ottelua lukuunottamatta puolivaloilla ajellen. Ei sitten toki sitten saanutkaan.

Poissa Ljpp

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2748
    • Profiili
Re: Vs: Re: Vs: Re: Vs: Rautakorpi lähtee
« Vastaus #184 : Huhtikuu 28, 2006, 17:42:26 »
Edelleenkin pidän Tapparan viime kautista materiaalia aivan mitallitasoisena, mutta kirjoitin tännekkin, että miten joukkue mahtaa saada pitempiaikaisen tekemisen meiningin pleijareissa, kun liigassa koko kausi meni muutamaa yksittäistä ottelua lukuunottamatta puolivaloilla ajellen.

Tätä asiaa puntaroi varmasti 99% Tapparan kannattajista, pelonsekaisin tuntein. Kritiikkiä ja epäilystä joukkueen tilasta saattoi lukea jopa Tappara.fi:n otteluraporteista. Uskoa piti yllä lähinnä mestaruuskauden runkosarja, joka sekin oli melkoista suossa tarpomista - ja jälkiviisaanahan voi todeta että Bluesille tippuminen oli tuolloin hiuskarvan (kirjaimellisesti, Stapleton veti yläriman) varassa.
Tappara.co - osallistu yhteisöprojektiin!

Poissa DON

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 347
    • Profiili
Vs: Rautakorpi lähtee
« Vastaus #185 : Huhtikuu 28, 2006, 18:44:46 »
Jukan tilanne oli lähestulkoon mahdoton Tapparassa. Jos tietää jo puoli vuotta ennen kauden alkua että "näillä ei voi mennä", niin ainoa oikea ratkaisu on se mitä Jukka teki. Ja huomion arvoista on se tyylikkyys jolla asia hoitui. Ei syyttelyä, osoittelua jne vaan ulospäin kerrottiin yhteisymmärryksessä sovitusta asiasta. Jukkishan olisi voinut kovaan ääneen täysin aiheellisesti huutaa että "minähän sanoin"...

Poissa ippe

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 215
    • Profiili
Vs: Rautakorpi lähtee
« Vastaus #186 : Huhtikuu 28, 2006, 18:50:07 »
Jos taas Ilveksenkin mies näkee Tapparan materiaalin vähintään mitaleille, niin miten Rautakorpi sitä ei nähnyt? Aika pieniin asioihin Ässät-sarjassa pelit päättyivät, että aika meedio se Rautakorpikin oli jos näki että vaikka joukkue alisuorittaa pahasti, on se silti noinkin lähellä. Neljäs peli hävittiin jatkoajalla kovan painostusjakson jälkeiseen vastahyökkäykseen ja viidettä peliä johdettiin kahdella maalilla ja lopulta hävittiin yhdellä maalilla. Ihan ufo-äijä se Rautakorpi kun näki jo puoli vuotta aikaisemmin materiaalin riittämättömyyden.

Poissa DON

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 347
    • Profiili
Vs: Rautakorpi lähtee
« Vastaus #187 : Huhtikuu 28, 2006, 18:54:48 »
Jos taas Ilveksenkin mies näkee Tapparan materiaalin vähintään mitaleille, niin miten Rautakorpi sitä ei nähnyt? Aika pieniin asioihin Ässät-sarjassa pelit päättyivät, että aika meedio se Rautakorpikin oli jos näki että vaikka joukkue alisuorittaa pahasti, on se silti noinkin lähellä. Neljäs peli hävittiin jatkoajalla kovan painostusjakson jälkeiseen vastahyökkäykseen ja viidettä peliä johdettiin kahdella maalilla ja lopulta hävittiin yhdellä maalilla. Ihan ufo-äijä se Rautakorpi kun näki jo puoli vuotta aikaisemmin materiaalin riittämättömyyden.

Kuten olen jo kertonutkin, Rautakorpi halusi varmastikin pakkikalustoon leveyttä. Ja kun ei hankittu, loukkaantumisten myötä menivät kunnon mahdollisuudet. Yhtä lailla epätoivo valtasi Jukkiksen luullakseni myös ensi kauden janneojaspalkkausten muodossa. Jannelle kun ei vaan pysty keksimään yhtäkään oleellista roolia huippuliigajoukkueessa. Siinä se pähkinänkuoressa minkä sinunkin, Ippe, luulisi teksteistäni huomanneen. Olet niitä/minua sen verran taajaan käynyt vastauksillasi piikittelemässä.

Poissa axe

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Vs: Rautakorpi lähtee
« Vastaus #188 : Huhtikuu 28, 2006, 18:57:39 »
Kuten olen jo kertonutkin, Rautakorpi halusi varmastikin pakkikalustoon leveyttä. Ja kun ei hankittu, loukkaantumisten myötä menivät kunnon mahdollisuudet.

Oikea tieto taas on se, että Rautakorpi huusi puoli kautta lisää hyökkääjiä, jopa niin paljon että sitten luovuttiin yhdestä pakista että saatiin nelosketjun sentteri ja sitten vielä ulkomaan laiturikin. Oon huomannut, että DONin kertomukset on aika usein ristiriidassa oikeiden tapahtumien kanssa. Kummassa vika, tietolähteessä vai niissä oikeissa tapahtumissa?

Poissa DON

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 347
    • Profiili
Vs: Rautakorpi lähtee
« Vastaus #189 : Huhtikuu 28, 2006, 19:07:08 »
Kuten olen jo kertonutkin, Rautakorpi halusi varmastikin pakkikalustoon leveyttä. Ja kun ei hankittu, loukkaantumisten myötä menivät kunnon mahdollisuudet.

Oikea tieto taas on se, että Rautakorpi huusi puoli kautta lisää hyökkääjiä, jopa niin paljon että sitten luovuttiin yhdestä pakista että saatiin nelosketjun sentteri ja sitten vielä ulkomaan laiturikin. Oon huomannut, että DONin kertomukset on aika usein ristiriidassa oikeiden tapahtumien kanssa. Kummassa vika, tietolähteessä vai niissä oikeissa tapahtumissa?

"Oikea tieto taas on..." jep jep...

Vai olisiko esim Hawgoodista luovuttu erään kolumnin sanoin siksi koska:
"Ensi kaudella Hawgood voisi ehkä nippa nappa täyttää Italian liigan minimikriteerit. Toivottavasti Italiassa ei sada, niin pääsee joukkueen mukana ulos lenkille."

Poissa ippe

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 215
    • Profiili
Vs: Rautakorpi lähtee
« Vastaus #190 : Huhtikuu 28, 2006, 19:18:59 »
Vai olisiko esim Hawgoodista luovuttu erään kolumnin sanoin siksi koska:
"Ensi kaudella Hawgood voisi ehkä nippa nappa täyttää Italian liigan minimikriteerit. Toivottavasti Italiassa ei sada, niin pääsee joukkueen mukana ulos lenkille."

Kyseisen kolumnin kirjoittaja muuten osoitti mikä tulee olemaan Tappara-kirjoitusten taso kun ensin puoli tusinaa parasta kirjoittajaa on lähtenyt pois ja toinen mokoma ei ole suostunut niihin hommiin. Kyseisen artikkelikokonaisuuden luin naurun purskahdusten sävyttämänä.
Hawgoodista luopuminen oli 100% Rautakorven idea.

Poissa Ahteri

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 119
    • Profiili
Vs: Rautakorpi lähtee
« Vastaus #191 : Huhtikuu 28, 2006, 19:22:07 »
Jos taas Ilveksenkin mies näkee Tapparan materiaalin vähintään mitaleille, niin miten Rautakorpi sitä ei nähnyt? Aika pieniin asioihin Ässät-sarjassa pelit päättyivät, että aika meedio se Rautakorpikin oli jos näki että vaikka joukkue alisuorittaa pahasti, on se silti noinkin lähellä. Neljäs peli hävittiin jatkoajalla kovan painostusjakson jälkeiseen vastahyökkäykseen ja viidettä peliä johdettiin kahdella maalilla ja lopulta hävittiin yhdellä maalilla. Ihan ufo-äijä se Rautakorpi kun näki jo puoli vuotta aikaisemmin materiaalin riittämättömyyden.

Kuten olen jo kertonutkin, Rautakorpi halusi varmastikin pakkikalustoon leveyttä. Ja kun ei hankittu, loukkaantumisten myötä menivät kunnon mahdollisuudet. Yhtä lailla epätoivo valtasi Jukkiksen luullakseni myös ensi kauden janneojaspalkkausten muodossa. Jannelle kun ei vaan pysty keksimään yhtäkään oleellista roolia huippuliigajoukkueessa. Siinä se pähkinänkuoressa minkä sinunkin, Ippe, luulisi teksteistäni huomanneen. Olet niitä/minua sen verran taajaan käynyt vastauksillasi piikittelemässä.
Vai et Jannelle keksi mitään roolia huippuliigajoukkueessa... Janne on joukkueelle edelleen varsinkin henkisesti huipputärkee pelaaja. Ja jos ei loukkaantumisia tule, niin pelillisestikin Janne nousee arvoon arvaamattomaan. Iso kasi on edelleen äijjä!
Kyllä se siitä lakkaa helpottamasta.

Poissa DON

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 347
    • Profiili
Vs: Rautakorpi lähtee
« Vastaus #192 : Huhtikuu 29, 2006, 20:35:54 »
Vai olisiko esim Hawgoodista luovuttu erään kolumnin sanoin siksi koska:
"Ensi kaudella Hawgood voisi ehkä nippa nappa täyttää Italian liigan minimikriteerit. Toivottavasti Italiassa ei sada, niin pääsee joukkueen mukana ulos lenkille."

Kyseisen kolumnin kirjoittaja muuten osoitti mikä tulee olemaan Tappara-kirjoitusten taso kun ensin puoli tusinaa parasta kirjoittajaa on lähtenyt pois ja toinen mokoma ei ole suostunut niihin hommiin. Kyseisen artikkelikokonaisuuden luin naurun purskahdusten sävyttämänä.
Hawgoodista luopuminen oli 100% Rautakorven idea.

Niin oli, 100% Rautakorven idea oli saada kunnon pakkeja joukkueeseen. seurajohto hommasi epäonnistujia ja Jukkis halusi laatua. Olemme siis samaa mieltä.

Poissa Naapuri

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1552
    • Profiili
Vs: Rautakorpi lähtee
« Vastaus #193 : Huhtikuu 29, 2006, 20:45:14 »
Vai olisiko esim Hawgoodista luovuttu erään kolumnin sanoin siksi koska:
"Ensi kaudella Hawgood voisi ehkä nippa nappa täyttää Italian liigan minimikriteerit. Toivottavasti Italiassa ei sada, niin pääsee joukkueen mukana ulos lenkille."

Kyseisen kolumnin kirjoittaja muuten osoitti mikä tulee olemaan Tappara-kirjoitusten taso kun ensin puoli tusinaa parasta kirjoittajaa on lähtenyt pois ja toinen mokoma ei ole suostunut niihin hommiin. Kyseisen artikkelikokonaisuuden luin naurun purskahdusten sävyttämänä.
Hawgoodista luopuminen oli 100% Rautakorven idea.

Niin oli, 100% Rautakorven idea oli saada kunnon pakkeja joukkueeseen. seurajohto hommasi epäonnistujia ja Jukkis halusi laatua. Olemme siis samaa mieltä.

Mitä tiesit ennen kauden alkua seuraavista Ilveksen puolustajista, Kuukka, Mielonen, Niemi, Alén? Eloranta fiksuna valmentajana ei jäänyt itkemään huippuvahvistusten perään tyhjiltä markkinoilta, vaan teki noista jätkistä hyviä liigapakkeja. Rautakorpi puolestaan pisti nuoren lupaavan pakin Lahteen, kun ei viitsinyt (tai pystynyt) hyödyntämään tämän potentiaalia.

Poissa DON

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 347
    • Profiili
Vs: Rautakorpi lähtee
« Vastaus #194 : Huhtikuu 29, 2006, 20:50:00 »
Vai olisiko esim Hawgoodista luovuttu erään kolumnin sanoin siksi koska:
"Ensi kaudella Hawgood voisi ehkä nippa nappa täyttää Italian liigan minimikriteerit. Toivottavasti Italiassa ei sada, niin pääsee joukkueen mukana ulos lenkille."

Kyseisen kolumnin kirjoittaja muuten osoitti mikä tulee olemaan Tappara-kirjoitusten taso kun ensin puoli tusinaa parasta kirjoittajaa on lähtenyt pois ja toinen mokoma ei ole suostunut niihin hommiin. Kyseisen artikkelikokonaisuuden luin naurun purskahdusten sävyttämänä.
Hawgoodista luopuminen oli 100% Rautakorven idea.

Niin oli, 100% Rautakorven idea oli saada kunnon pakkeja joukkueeseen. seurajohto hommasi epäonnistujia ja Jukkis halusi laatua. Olemme siis samaa mieltä.

Mitä tiesit ennen kauden alkua seuraavista Ilveksen puolustajista, Kuukka, Mielonen, Niemi, Alén? Eloranta fiksuna valmentajana ei jäänyt itkemään huippuvahvistusten perään tyhjiltä markkinoilta, vaan teki noista jätkistä hyviä liigapakkeja. Rautakorpi puolestaan pisti nuoren lupaavan pakin Lahteen, kun ei viitsinyt (tai pystynyt) hyödyntämään tämän potentiaalia.

Mitenkä ihmeessä kommenttisi liittyi mihinkään?