Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu
Rautakorpi lähtee
Naapuri:
--- Lainaus käyttäjältä: Ljpp - Huhtikuu 27, 2006, 20:10:01 ---
--- Lainaus käyttäjältä: ippe - Huhtikuu 27, 2006, 05:42:02 ---Kyllä mä tuosta kaavasta näen sen mitä aikaisemminkin sanoin. Jos sä Naapuri et nähnyt Tapparan materiaalin potentiaalia liigan kärkeen, niin sä katsot liian vihreillä laseilla näitä hommia.
--- Lainaus päättyy ---
Peesaan Ipen näkemystä, sillä hän on kyllä nähdäkseni oikeassa. Ennen kauden alkua oli 1. Kärpät, sitten oli pitkä väli ja tuli 2. Tappara, jonka jälkeen oli hiukan väliä ja tuli 3. "kaikki muut". Blues vaikutti yllätyskelpoiselta Heikkilän ansiosta. Kärpät on ainoa joka jonka rosterin taso ei ole valunut alaspäin samaa tahtia sarjan yleisen tason mukana. Tappara ja Pelicans nähtiin täksi kaudeksi eniten vahvistuneina.
--- Lainaus päättyy ---
Ehkä kyseessä oli minun vihreiden lasieni sijasta se, että te katsotte tilannetta liian oranssien lasien läpi. Minä sanoin nimittäin näin:
Kuten "näillä palstoilla" syksyllä kirjoitettiin, niin Tapparalla oli selkeästi kovempi materiaali, kuin Ilveksellä ja minä ja moni muukin piti Ipan materiaalia Ässien vastaavaa kovempana. En nyt Tapparaa ihan kakkosena materiaaliltaan pitänyt, mutta se, mitä Jukka sai siittä irti, oli pettymys.
Olen edelleenkin sanojeni takana, koska pidin Bluesia liigan toiseksi kovimpana porukkana ja Jokereita kolmanneksi kovimpana. Uskoin Bluesin vihdoinkin Heikkilän johdolla ja Kariyan avustuksella nousevan materiaalinsa edellyttämälle tasolle, mutta olin siinä pahasti väärässä. Jokerien materiaali oli ehdottoman kova ja homma kusasikin vain kokemattoman valmentajan epäonnistumiseen (osin myös maalivahdin viimehetken menetykseen). Tiedostin toki Immosen aiheuttaman riskin. Tapparan laskin omissa ajatuksissani "potentiaalisiin mitallijoukkueisiin" ja Jokerien uhkaajaksi, mutta en mitenkään ehdottomaksi kakkoseksi, niin kuin oranssien lasien takaa saattoi näyttää. Syy tähän oli muuten se, että toisin kuin lähes kaikki tapparalaiset kirjoittajat, niin itselläni luottamus Jukkaa kohtaan laski jo ensimmäisellä Lukko-kaudella, enkä uskonut Jukan "uutena valmentajana" pystyvän entisen vierailun tuloksiin.
Itse muuten veikkailin Ipaa kuudenneksi, mihin taas täällä ei varmaan juuri kenelläkään usko riittänyt. Tässäkin erehdyin siltä osin, että uskoin joukkueeseen löytyvän ulkopuolelta ne pari kovan luokan vahvistusta, joita koko kesä ja syksy etsittiin. Niitä ei löytynyt, mutta meidän nuoriso-osasto teki niin uskomattoman nousun, että tavoite saavutettiin. Hieno esimerkki siittä, että omille junnuille kannattaa antaa tilaisuus.
Tsemppari:
--- Lainaus käyttäjältä: Ljpp - Huhtikuu 27, 2006, 20:10:01 ---
Jos joukkue pelaa kauden ehjimmän, ja ehkä ainoan 60min 100% suorituksen, Marraskuussa (kotipeli Kärppiä vastaan) niin maallikkokin ymmärtää, että jotain oli pielessä. Pessimistit epäilivät löytyykö se turbo-nappi kun tosipelit alkaa, sillä lähes koko kevät meni aivan läskiksi. Eikä joukkue näyttänyt ottavan tappiota kovinkaan raskaasti, joka sekin kertoo ehkä jotain porukan henkisestä tilasta.
--- Lainaus päättyy ---
Niin, olympiatauon jälkeiset pelit meni miten meni. Vieraspelit Ilves, SaiPa, Blues, TPS, Lukko joista jopa yksi pinna sarjataulukkoon tuli. Hakametsään tekivätkin HPK ja Kalpa turhan reissun, Hifki haki kaksi pinnaa jolloin Tappara joutui tyytymään yhteen. Henkinen tila ei ilmeisesti todellakaan ollut paras mahdollinen noissa runkosarjan lopuissa pakkopeleissä. Vertailun vuoksi kuitenkin HPK:n kevät, 3 voittoa ja 5 tappiota.
Minä olin optimisti ja uskoin että turbonappi löytyy tosipelien alkaessa ja edelleenkin jossittelen että välieriin oltaisiin voitu mennä, jos vastaan olisi tullut Ilves tai SaiPa, eikä Ässät ja koko Pori+Toivolan Komarovit, Forsbackat jne+Kruus keksimällä Mäntylälle OR:n tilanteesta joka oli täysi vahinko.
[/quote]
Ljpp:
--- Lainaus käyttäjältä: Naapuri - Huhtikuu 27, 2006, 22:29:32 ---Olen edelleenkin sanojeni takana, koska pidin Bluesia liigan toiseksi kovimpana porukkana ja Jokereita kolmanneksi kovimpana.
--- Lainaus päättyy ---
Kuten huomaat, eivät näkemyserot ole kovinkaan suuret. Kysymys on enemmän siitä miten näkemykset on kirjoitettu esille. Itse haistoin oikein Waden "kyvyt" päävalmentajana ja veikkasin ensimmäiseksi pois potkituksi jo ennen kauden alkua.
Ennen kauden alkua Tapparan vahvuus oli materiaalin tasaisuus. Jukan piti loihtia muutamasta kaverista taas parhaat tehot irti, joten joukkueen piti vahvistua myös "sisäisesti", eikä vain pelaajasiirtojen kautta. Mutta kuten nähtiin, oli tasaisuus myös Tapparan heikkous, eikä niitä pelejä kääntäviä ratkaisijoita astunut riittävässä määrin esiin.
Naapuri:
--- Lainaus käyttäjältä: Ljpp - Huhtikuu 28, 2006, 17:27:55 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Naapuri - Huhtikuu 27, 2006, 22:29:32 ---Olen edelleenkin sanojeni takana, koska pidin Bluesia liigan toiseksi kovimpana porukkana ja Jokereita kolmanneksi kovimpana.
--- Lainaus päättyy ---
Kuten huomaat, eivät näkemyserot ole kovinkaan suuret. Kysymys on enemmän siitä miten näkemykset on kirjoitettu esille. Itse haistoin oikein Waden "kyvyt" päävalmentajana ja veikkasin ensimmäiseksi pois potkituksi jo ennen kauden alkua.
Ennen kauden alkua Tapparan vahvuus oli materiaalin tasaisuus. Jukan piti loihtia muutamasta kaverista taas parhaat tehot irti, joten joukkueen piti vahvistua myös "sisäisesti", eikä vain pelaajasiirtojen kautta. Mutta kuten nähtiin, oli tasaisuus myös Tapparan heikkous, eikä niitä pelejä kääntäviä ratkaisijoita astunut riittävässä määrin esiin.
--- Lainaus päättyy ---
Ei näkemyksissämme paljoa eroa olekkaan, paitsi suhtautumisessa (odotuksissa) Jukan suhteen. Kun erehdyin viime syksynä voimakkaimmille mestaruushuumassa ratsastaville mainitsemaan Jukan "menestyksestä" Lukossa, niin ei minua tietenkään uskottu (kukapa sitä "vääräuskoista"). Muistin silloin hyvin, miten Jukka kesken sopimuskauden uhkaili lähdöllä, ellei saa kaikkea haluamaansa. Minulle tuli jo silloin tunne, että miehellä on jotain noussut päähän. Muutenkin Lukko-kausi osoitti, ettei Jukka ole mikään nopeiden tulosten aikaansaaja, vaan vaatii aina pitemmän projektin, että tulosta alkaa tulemaan (ja nyt sitten alkaa näyttämään, ettei pitkäjänteisyys riitä enää ollenkaan).
Edelleenkin pidän Tapparan viime kautista materiaalia aivan mitallitasoisena, mutta kirjoitin tännekkin, että miten joukkue mahtaa saada pitempiaikaisen tekemisen meiningin pleijareissa, kun liigassa koko kausi meni muutamaa yksittäistä ottelua lukuunottamatta puolivaloilla ajellen. Ei sitten toki sitten saanutkaan.
Ljpp:
--- Lainaus käyttäjältä: Naapuri - Huhtikuu 28, 2006, 17:37:13 ---Edelleenkin pidän Tapparan viime kautista materiaalia aivan mitallitasoisena, mutta kirjoitin tännekkin, että miten joukkue mahtaa saada pitempiaikaisen tekemisen meiningin pleijareissa, kun liigassa koko kausi meni muutamaa yksittäistä ottelua lukuunottamatta puolivaloilla ajellen.
--- Lainaus päättyy ---
Tätä asiaa puntaroi varmasti 99% Tapparan kannattajista, pelonsekaisin tuntein. Kritiikkiä ja epäilystä joukkueen tilasta saattoi lukea jopa Tappara.fi:n otteluraporteista. Uskoa piti yllä lähinnä mestaruuskauden runkosarja, joka sekin oli melkoista suossa tarpomista - ja jälkiviisaanahan voi todeta että Bluesille tippuminen oli tuolloin hiuskarvan (kirjaimellisesti, Stapleton veti yläriman) varassa.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta